Рішення
від 11.09.2024 по справі 146/672/24
ТОМАШПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 146/672/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" вересня 2024 р. Томашпільський районний суд Вінницької області

в складі: головуючого - судді Пилипчука О.В.

з участю секретаря судового засідання Бойко Т.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в залі суду в селище Томашпіль цивільну справу

ім`я (найменування) сторін та інших учасників справи:

позивач: акціонерне товариство «Вінницяобленерго» в особі структурної одиниці «Тульчинські електричні мережі»

відповідач: ОСОБА_1

вимоги позивача:про стягнення вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачем Правил роздрібного ринку електричної енергії

представник позивача: ОСОБА_2

ОСОБА_3

представник відповідача: адвокат Самар В.О.

свідок: ОСОБА_4

ВСТАНОВИВ:

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

25 квітня 2024 року до суду з цією позовною заявою, посилаючись на п.п. 8.4.1-8.4.13 Правил роздрібного ринку електричної енергії, звернувся представник акціонерного товариства «Вінницяобленерго» в особі структурної одиниці «Тульчинські електричні мережі» до ОСОБА_1 про стягнення вартості необлікованої електричної енергії в сумі 38305,97 грн.

Позов обґрунтовано наступним.

Між АТ «Вінницяобленерго» в особі структурної одиниці «Тульчинські електричні мережі» та ОСОБА_1 складися договірні відносини по наданню послуг з постачання електричної енергії, а з 01.01.2019 з розподілу електричної енергії.

06 жовтня 2022 року за результатами перевірки представниками СО «Тульчинські ЕМ» АТ «Вінницяобленерго» електроустановки за адресою: АДРЕСА_1 , складено Акт про порушення №4188, яким зафіксовано порушення ПРРЕЕ, що виразилось в самовільному підключенні до електропроводки до електричної мережі оператора системи розподілу з порушенням схеми обліку, здійснене прихованим способом. Самовільне підключення виконано кабелем мідь, переріз 2,5 мм, що призвело до несанкціонованого відбору електричної енергії. Виявити самовільне підключення при контрольному огляді можливості не було. При відключенні навантаження лічильний механізм лічильника не обраховував електричну енергію. Спожита таким чином електрична енергія розрахунковим приладом обліку не обліковувалась і не оплачувалась.

17 листопада 2022 року на засіданні комісії по розгляду акта, яке проводилося в онлайн режимі комісією АТ «Вінницяобленерго» з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ споживач не з`явився, однак був повідомлений належним чином.

Вартість необлікованої електроенергії склала 38305,97 грн. 12.01.2023 року рахунок на сплату, розрахунок та протокол засідання комісії були направлені відповідачу. Відповідач, протягом 30 днів з дня отримання розрахунку повинен був сплатити вказану суму. Вищевказана сума відповідачем не сплачена.

07 червня 2024 року відповідачем подано до суду відзив, згідно якого просить суд відмовити в задоволенні позову.

Відзив обґрунтовано наступним.

Відповідач вказує, що купив квартиру лише 05 березня 2021 року та заселився в квартиру лише вкінці червня 2022 року.

02 травня 2022 року було замінено обліковий пристрій на інший під № 045283 з показниками на ньому 37693 кВ. В електронному кабінеті споживача вказано дату встановлення 04.05.2022 року та показання при встановленні 37821 кВ. Тобто різниця між реальними показниками та тими, які були внесені до електронного кабінету становила 128 кВ. Це пояснює кількість спожитої електроенергії 0 кВ в період часу від 05.2022 року по 10.2022 року.

Пломба на лічильнику порушена не була.

Надані позивачем фотографії відповідач вважає неналежним доказом.

Відповідач зазначає, що в позові вказано, що підключення було здійснене прихованим способом, тоді як згідно акта підключення здійснено неприхованим способом.

Заяви, клопотання, процесуальні дії у справі.

Ухвалою Томашпільського районного суду від 02 травня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження у справі, перше судове засідання призначено на 24 травня 2024 року.

Ухвалою Томашпільського районного суду від 24 травня 2024 року розгляд справи відкладено на 20 червня 2024 року.

Ухвалою Томашпільського районного суду від 20 червня 2024 року розгляд справи відкладено на 04 липня 2024 року.

Ухвалою Томашпільського районного суду від 04 липня 2024 року розгляд справи відкладено на 22 серпня 2024 року.

Ухвалою Томашпільського районного суду від 22 серпня 2024 року розгляд справи відкладено на 05 вересня 2024 року.

Ухвалою Томашпільського районного суду від 05 вересня 2024 року розгляд справи відкладено на 11 вересня 2024 року.

Доводи учасників процесу.

Представники позивача, ОСОБА_5 та ОСОБА_3 в судовому засіданні позов підтримали та просили їх задовольнити за обставин викладених в позові. Зазначили, що було виявлено порушення відповідачем ПРРЕЕ, про що було складено акт порушення. За результатами розгляду акта було проведено засідання комісії. На засідання комісії споживач, який був належним чином повідомлений не явився. На засіданні комісії було визначено вартість необлікованої електроенергії. Представники позивача зазначили, що доступ до лічильника має не лише споживач. Він знаходиться в зоні доступу всіх. Зазначили, що в дату, вказану в акті засідання комісії не відбулося у зв`язку з неявкою споживача та було перенесено на іншу дату.

Представник відповідача, адвокат Самар В.О. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, заявив, що вказане в позові порушення відповідач не робив. Зазначив, що в протоколі посилаються на порушення п.10.5.5.5, що стосується ситуації, якої не було. Чи дріт позаоблікового підключення доходить до квартири споживача позивачем не доведено. Вказав, що в акті зазначено, що підключення відбулося неприхованим способом, тоді як в позові вказано, що підключення приховане. Наголосив, що контролери мають надавати свої службові посвідчення, однак лише один з них вписав дані свого посвідчення до акта порушення, інший ні. В схемі відсутні точка, де було відібрано кабель, також в акті вказано, що велась відеозйомка, однак відео до суду не надано. Відмітив, що в протоколі введено в оману споживача щодо дати та місця розгляду акта, зазначив, що в даті розгляду вказаній в акті наявна дописка. Споживач не знав коли і в якому місці відбувалося засідання комісії, доказів, що споживач був повідомлений суду надано не було.

Також представник відповідача вказав, що докази понесення судових витрат будуть надані суду протягом п`яти днів з часу винесення судового рішення.

Свідок ОСОБА_4 в судовому засіданні пояснила, що є сусідом ОСОБА_1 . Він переїхав в квартиру літом 2022 року. Вказала, що електрощитки в будинку є на кожному поверсі щитки відкриті, доступ до них є у всіх. В квартирі ОСОБА_1 3 кімнати. ОСОБА_1 придбав квартиру в 2021 році, потім робив ремонт з батьком, ремонт тривав більше пів року можливо і більше. Попередній власник в квартирі не проживав довгий час. В квартирі живуть чоловік, жінка і дитина.

Фактичні обставини, встановлені судом, норми права, які застосовував суд, мотиви суду.

Суд, заслухавши сторін у справі, свідка, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність і достовірність показань сторін по справі, сприяючи всебічному й повному з`ясуванню обставин справи, що має істотне значення для правильного вирішення спору, прийшов до наступного.

Відповідно до ст.129 Конституції України суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права. Основними засадами судочинства є: рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; забезпечення доведеності вини; змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості; підтримання публічного обвинувачення в суді прокурором; забезпечення обвинуваченому права на захист; гласність судового процесу та його повне фіксування технічними засобами; розумні строки розгляду справи судом; забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках на касаційне оскарження судового рішення; обов`язковість судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно ч.ч. 1,2 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.

Відповідно ч.ч.1-4 ст. 10 ЦПК України, суд при розгляді справи керується принципом верховенства права. Суд розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України. Суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Згідно ч.1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Відповідно ч.1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно ч.1 ст. 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно п. 84 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» споживач - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання.

Відповідно до ч. 3 ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» споживач зобов`язаний: 1) сплачувати за електричну енергію та надані йому послуги відповідно до укладених договорів; 2) надавати постачальникам послуг комерційного обліку, з якими він уклав договір, доступ до своїх електроустановок для здійснення монтажу, технічного обслуговування та зняття показників з приладів обліку споживання електричної енергії; 3) дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів; 4) врегулювати у порядку, визначеному кодексом систем розподілу, відносини щодо технічного забезпечення розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу.

Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», правопорушеннями на ринку електричної енергії є крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

Судом встановлено, що відповідно до Акта про порушення №4188 від 06.10.2022 року, представниками СО «Тульчинські ЕМ» АТ «Вінницяобленерго» було обстежено домоволодіння в АДРЕСА_1 , з участю споживача ОСОБА_1 . Під час обстеження було виявлено порушення обліку електричної енергії, а саме ПРРЕЕ п.п. 10 п.5.5.5. Не узгодження з оператором системи нових підключень та переобладнання внутрішньої електропроводки, здійснювані з метою збільшення споживання електричної потужності. Самовільне підключення електроустановки споживача до електричної мережі з порушенням схеми обліку. Електрична енергія споживалась проте її кількість не обліковувалась. Під час контрольного зняття показів порушення встановити неможливо. Надано схему електропостачання споживача ОСОБА_1 . Вказано, що пломбу С65136652 не порушено. Вказано, що самовільне підключення виконано споживачем не приховано. Зазначено, що комісія постачальника електроенергії з розгляду Акта про порушення буде проводити засідання 03.11.2022 року о 10:00 год., за адресою АДРЕСА_2 , на яку запрошується споживач. Вказано, що до акта про порушення додаються фото та відеоматеріали. Також акт містить зауваження ОСОБА_1 , згідно яких він не погоджується з висновком даного акта, так як про факт приєднання поза обліком йому відомо не було та він його не здійснював.

Відповідно до копії протоколу №256 засідання комісії від 17.11.2022 року АТ «Вінницяобленерго» по розгляду актів про порушення, розглядався Акт про порушення №4188 від 06.10.2022 року. Засідання комісії проводилось без участі ОСОБА_6 , часу початку розгляду надана суду копія не містить. Місцем засідання є м.Вінниця. За результатами розгляду Акта комісією визначено вартість необлікованої електроенергії в сумі 38305,97 грн.

Згідно розрахунку обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за актом про порушення № 4188 з ОСОБА_1 , що проживає за адресою АДРЕСА_1 підлягає до сплати 38305,97 грн.

Згідно копії поштового повідомлення ОСОБА_1 направлявся лист від СО «Тульчинські ЕМ» 12.01.2023 року. Лист повернуто з підстав «адресат відмовився». Однак відомостей про вміст листа, поштове повідомлення не містить.

Відповідно до відомості щодо спожитої електроенергії за особовим рахунком № НОМЕР_1 станом на 03.04.2024 щодо ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , за періоди з січня 2019 року по січень 2020 року, з вересня 2020 року по грудень 2020 року та з червня 2021 року по жовтень 2022 року споживання електроенергії відсутнє.

Як видно з договору купівлі продажу від 05.03.2021 року ОСОБА_1 купив квартиру за адресою: АДРЕСА_1 . 05 березня 2021 року.

Позивач у своєму позові посилається на Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312.

Відповідно до пп. 2 4 п. 5.1.1 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, чинних на момент складання акта про порушення та протоколу засідання комісії відносно ОСОБА_1 , оператор системи має право на безперешкодний доступ (за пред`явленням представником службового посвідчення) до розрахункових засобів вимірювання електричної енергії, що встановлені на об`єктах споживачів та інших учасників роздрібного ринку, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності оператора системи; проводити (за пред`явленням представником службового посвідчення) обстеження електроустановок споживачів щодо виявлення споживання електричної енергії поза засобами вимірювання та інших порушень, що викликають неправильне вимірювання обсягів споживання електричної енергії; на безперешкодний доступ (за пред`явленням представником службового посвідчення) до електричних установок споживача для проведення технічної перевірки засобів вимірювання, контролю за рівнем споживання електричної енергії та потужності, вимірювання показників якості електричної енергії, контрольного огляду електричних мереж від межі балансової належності до точки вимірювання та/або точки обліку відповідно до умов укладених договорів, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого цими Правилами порядку та умов договору, виконання інших робіт відповідно до договору.

Відповідно до п.п. 8.2.5 8.2.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, чинних на момент складання акта про порушення та протоколу засідання комісії відносно ОСОБА_1 , у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 9 до цих Правил.

Акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.

В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.

Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення, про що зазначається в акті про порушення.

В акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення.

В акті зазначаються заходи, яких було вжито або яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.

Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).

У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою.

До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті.

Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.

Облік бланків актів про порушення ведеться оператором системи у пронумерованому, прошнурованому та скріпленому печаткою журналі.

Акти про порушення та документи, що підтверджують факт їх отримання споживачем, повинні зберігатися оператором системи протягом трьох років з дня оформлення акта про порушення.

На підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи.

Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.

Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення.

Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.

У разі відмови споживача або представника споживача від отримання акта про порушення, у якому визначено місце, час та дату проведення засідання комісії, або окремого повідомлення про місце, час і дату засідання комісії оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу, визначену в даних щодо споживача, наявних в оператора системи. У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення. За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше указаного терміну.

Акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 60 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню (крім випадків необхідності проведення експертизи пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення). Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження, зазначений термін розгляду відраховується з дати їх отримання оператором системи від експертної установи.

Комісія з розгляду актів про порушення може повторно розглянути акт про порушення в порядку, встановленому цими Правилами, на підставі звернення споживача, на вимогу Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, або за рішенням суду. За рішенням оператора системи у зв`язку з отриманням результатів експертизи чи інших даних, які не були відомі на момент ухвалення рішення комісією, але мають суттєве значення, рішення комісії може бути переглянуте у порядку, встановленому цими Правилами, протягом 1 року, починаючи з дня, наступного за днем його прийняття.

Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти глави 8.4 цього розділу та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.

Проте всупереч вказаному відповідача було позбавлено можливості бути присутнім під час засідання комісії по розгляду акта про порушення №4188, оскільки місцем та часом куди було запрошено відповідача згідно акта є інше місце та час ніж це вказано в протоколі засідання комісії. Представники позивача в судовому засідання вказали, що про засідання комісії споживач був повідомлений, однак жодних доказів про це позивачем до суду не надано. Засідання комісії відбулося без участі споживача, жодних відміток про відмову відповідача від явки на засідання комісії вказані акт та протокол також не містять. Жодних відомостей, що відповідач був належним чином повідомлений у встановлений законом строк про зміну місця та часу засідання комісії суду не надано.

Із доданих фото дротів не відображено чіткі підтвердження позаоблікового підключення до квартири ОСОБА_1 інших доказів підключення до квартири відповідача суду не надано. Також вказані фото неможливо співвіднести зі схемою підключення.

Сам факт, що ОСОБА_1 не визнав, що робив позаоблікове підключення не є визнанням факту наявності підключення.

Відповідно ч.1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно ч.6 ст. 81 ЦПК України, доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно ч.ч.1-5 ст. 263 ЦПК України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

За наведених обставин, оскільки позивачем не доведено суду обставин на які він посилається у своєму позові та не надано суду належних та допустимих доказів, на їх підтвердження, не доведено факту правопорушення вчиненого відповідачем, дослідивши обставини справи, перевіривши їх доказами, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, виходячи з принципів розумності, виваженості та справедливості, суд приходить до висновку, що позивачу слід відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до ч.5 ст.265 ЦПК України, у резолютивній частині рішення зазначається розподіл судових витрат.

Відповідно до положень ст.141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Судом встановлено, що позивачем акціонерним товариством «Вінницяобленерго» в особі структурної одиниці «Тульчинські електричні мережі» при подачі позову до суду сплачено судовий збір в розмірі 3028 гривень.

Враховуючи вимоги ст. 141 ЦПК України, суд вважає за необхідне судові витрати позивача залишити за ним.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 12, 13, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 89, 259, 263, 264, 265 ЦПК України, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», що затверджені Постановою Національної комісії, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року, ст. ст. 1, 58, 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» , ст. ст. 509, 525, 526, 610, 611, 625 ЦК України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову акціонерного товариства «Вінницяобленерго» в особі структурної одиниці «Тульчинські електричні мережі» до ОСОБА_1 про стягнення вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачем Правил роздрібного ринку електричної енергії - відмовити.

Судові витрати залишити за позивачем.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Вінницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У відповідності до п.п. 15.5) п.п.15 п. 1 Розділу ХШ Перехідних Положень ЦПК України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно- телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у ч. 2 ст. 358 ЦПК України.

Повне найменування (ім`я) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження:

Позивач: акціонерне товариство «Вінницяобленерго» в особі структурної одиниці «Тульчинські електричні мережі» - ІВАN НОМЕР_2 в АТ «Укргазбанк», МФО 320478, ЄДРПОУ 25510311, адреса: 23600, Вінницька область м.Тульчин, вул. Олександра Панченка, 1а;

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_3 , виданий 25.07.2001 року Томашпільським РВУМВС України у Вінницькій області, адреса проживання: АДРЕСА_3 .

Повний текст рішення виготовлено: 16 вересня 2024 року

Суддя: О. В. Пилипчук

СудТомашпільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121662476
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —146/672/24

Постанова від 02.12.2024

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Матківська М. В.

Ухвала від 01.11.2024

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Матківська М. В.

Ухвала від 17.10.2024

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Матківська М. В.

Рішення від 26.09.2024

Цивільне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

Ухвала від 17.09.2024

Цивільне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

Рішення від 11.09.2024

Цивільне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

Рішення від 11.09.2024

Цивільне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

Ухвала від 05.09.2024

Цивільне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

Ухвала від 22.08.2024

Цивільне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

Ухвала від 04.07.2024

Цивільне

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні