Ухвала
від 16.09.2024 по справі 140/9529/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

16 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/9529/24 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Каленюк Ж.В., вивчивши позовну заяву Управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Волинській області, Територіального сервісного центру МВС №0743 про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради звернулося з позовом до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Волинській області, Територіального сервісного центру МВС №0743 про зобов`язання вчинити дії - здійснити перереєстрацію транспортного засобу ЗАЗ TF699P (тип транспортного засобу легковий, номерний знак НОМЕР_1 , шасі, кузов НОМЕР_2 , 2008 року випуску), транспортного засобу НОМЕР_3 (тип транспортного засобу легковий, номерний знак НОМЕР_4 , шасі, кузов ХТА210610NW2860036, 1992 року випуску), транспортного засобу ГАЗ 5201 (тип транспортного засобу вантажний, номерний знак НОМЕР_5 , шасі, кузов НОМЕР_6 , 1998 року випуску), транспортного засобу ГАЗ 5201 (тип транспортного засобу вантажний, номерний знак НОМЕР_7 , шасі, кузов НОМЕР_6 , 1988 року випуску), транспортного засобу ГАЗ-САЗ 3507 (тип транспортного засобу вантажний самоскид, номерний знак НОМЕР_7 , шасі, кузов НОМЕР_8 , 1988 року випуску), транспортного засобу марки Богдан А22412 (тип транспортного засобу автобус, номерний знак НОМЕР_9 , шасі, кузов НОМЕР_10 , 2017 року випуску), транспортного засобу марки I-VAN A07AI-10 (тип транспортного засобу автобус, номерний знак НОМЕР_11 , шасі, кузов НОМЕР_12 , 2012 року випуску), транспортного засобу марки Фермер ПФ01 (тип транспортного засобу причіп, номерний знак НОМЕР_13 , шасі, кузов НОМЕР_14 , 2009 року випуску), транспортного засобу марки FSO LANOS TF 69Y (тип транспортного засобу легковий, номерний знак НОМЕР_15 , шасі, кузов НОМЕР_16 , 2007 року випуску), транспортного засобу марки ПАЗ 4234 (тип транспортного засобу автобус, номерний знак НОМЕР_17 , шасі, кузов НОМЕР_18 , 2004 року випуску), транспортного засобу марки ВАЗ А079 (тип транспортного засобу легковий, номерний знак НОМЕР_19 , шасі, кузов НОМЕР_18 , 2004 року випуску), транспортного засобу марки БАЗ А079 19 (тип транспортного засобу автобус, номерний знак НОМЕР_20 , шасі, кузов НОМЕР_21 , 2008 року випуску).

За приписами пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Позовна заява не відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 КАС України.

Згідно з пунктом 2 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Позивач відповідачем визначив Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Волинській області - ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 43611975, однак в порушення вимог пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України відомостей про нього не зазначив.

Також згідно з пунктами 4, 5 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Обов`язок з визначення (формулювання) позовних вимог, з якими особа звертається до суду за захистом своїх прав, на етапі подання позовної заяви процесуальним законодавством покладено саме на позивача, тому для цього законодавцем визначені вимоги до позовної заяви, що міститься в статті 160 КАС України. Обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду, яке повинно бути реальним та стосуватися (зачіпати) особисті права або інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.

Відповідно до пунктів 7, 9 частини першої статті 4 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача; суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, орган військового управління, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Позивач у позовній заяві просить зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Волинській області Територіальний сервісний центр МВС №0743 здійснити перереєстрацію транспортних засобів.

У такий спосіб позивачем фактично заявлено позовні вимоги зобов`язального характеру відразу до обох суб`єктів - відповідачів, що не відповідає вищевказаним вимогам процесуального закону, оскільки кожна позовна вимога повинна бути конкретизована та заявлена до відповідного суб`єкта владних повноважень.

Також варто зауважити, що процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі врегульована Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року №1388, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року №1371). Проте позовна заява не містить обґрунтування застосування обраного способу захисту прав позивача - зобов`язання здійснити перереєстрацію транспортних засобів в контексті встановленої процедури реєстраційних дій, яка може бути ініційована виключно за заявочним принципом власників транспортних засобів (їх представників), доказів звернення до відповідача (відповідачів) для вчинення відповідних реєстраційних дій, їх відмови у вчиненні таких дій.

Крім того, частиною третьою статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно з частиною першою статті 3 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI Про судовий збір (далі - Закон №3674-VI) судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

За приписами частини першої статті 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону №3674-VI визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову: немайнового характеру суб`єктом владних повноважень - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України від 09 листопада 2023 року №3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» установлено у 2024 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 01 січня 2024 року 3028,00 грн.

Відповідно до правил частини третьої статті 6 Закону №3674-VI у разі, коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

За змістом позовної заяви позивач пред`явив 12 позовних вимог немайнового характеру (про зобов`язання зареєструвати 12 транспортних засобів). Оскільки реєстрація кожного транспортного засобу вчиняється окремо (є окремою дією), то кожна з вимог підлягає оплаті судовим збором у розмірі 3028,00 грн (тобто, 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб), що становить 36336,00 грн.

Відповідно до платіжної інструкції від 04 вересня 2024 року №1297 позивач сплатив судовий збір у сумі 3028,00 грн, тобто у меншому розмірі, ніж передбачено законом (на 33308,00 грн).

Згідно з частинами першою, другою статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Оскільки позовна заява не відповідає зазначеним вище вимогам, встановленим статтею 160 КАС України, її слід залишити без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Позивачу у цей строк необхідно усунути зазначені недоліки позовної заяви шляхом подання (надіслання) до суду нової редакції позовної заяви, оформленої відповідно до вимог статті 160 КАС України, у якій вказати відомості про відповідачів із чітко визначеними позовними вимогами до кожного з них, обгрунтування обраного способу захисту прав, які позивач вважає порушеними діями (бездіяльністю) відповідача (відповідачів) у контексті встановленого порядку проведення реєстраційних дій щодо транспортних засобів. Позивачу у цей строк також необхідно подати до суду доказ сплати судового збору в розмірі 33308,00 грн.

Усуваючи недоліки позовної заяви, необхідно дотримуватися приписів частини першої статті 161 КАС України, згідно з якою до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 248 КАС України,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Волинській області, Територіального сервісного центру МВС №0743 про зобов`язання вчинити дії залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Роз`яснити, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви у встановлений судом строк позовну заяву і додані до неї документи буде повернуто позивачеві без розгляду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121668422
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —140/9529/24

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні