Рішення
від 17.09.2024 по справі 440/5313/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/5313/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Чернігівській області до Приватного акціонерного товариства "УКРТРАНСНАФТАБЕЗПЕКА" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Головне управління ДПС у Чернігівській області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства "УКРТРАНСНАФТАБЕЗПЕКА" про стягнення податкового боргу у розмірі 337843,80 грн.

Підставою для звернення до суду позивач визначив несплату відповідачем у добровільному порядку податкового боргу у розмірі 337 843,80 грн.

Ухвалою суду від 07.05.2024 прийнято позов до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/5313/24, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Відповідач належним чином повідомлявся про розгляд справ, правом подати відзив на позов не скористався.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.

Приватне акціонерне товариство «УКРТРАНСНАФТАБЕЗПЕКА» (далі - відповідач, платник) має статус юридичної особи, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідач перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області, (Козелецька ДПІ (Козелецький район)) за неосновним місцем обліку та є платником орендної плати з юридичних осіб.

Позивач вказує на те, що за Приватним акціонерним товариства «УКРТРАНСНАФТАБЕЗПЕКА» рахується податковий борг у розмірі 337 843, 80 грн, а сам:

- податковий розрахунок №9012001920 від 05.02.2019 року, де відповідачем самостійно визначені податкові зобов`язання за щомісячні податкові періоди з квітня по грудень 2019 рік в загальній сумі 51 294 грн. 09 коп. (щомісячні платежі у податкових періодах з квітня по листопад 2019 р. становить 5 699 грн. 35 коп., а за грудень 2019 - 5 699 грн. 29 коп. з терміном сплати відповідно: 30.05.2019р., 30.06.2019р., 30.07.2019р., 30.08.2019р., 30.09.2019р., 30.10.2019р., 30.11.2019р., 30.12.2019р., 30.01.2020р.);

- податковий розрахунок земельного податку №9029663818 від 19.02.2020р., де відповідачем самостійно визначені податкові зобов`язання за 2020 рік в загальній сумі 68392 грн. 14 коп. (щомісячні платежі у податкові періоди з січня по листопад 2020 року складають суму 5 699 грн. 35 коп., а за грудень 2020р. - 5 699 грн. 29 коп. з термінами сплати відповідно: 01.03.2020р., 30.03.2020р., 30.04.2020р., 29.06.2020р., 30.06.2020р., 30.07.2020р., 31.08.2020р., 30.09.2020р.. 30.10.2020р., 30.11.2020р., 30.12.2020р., 01.02.2021р.);

- податковий розрахунок земельного податку №9025320874 від 13.02.2021р., де відповідачем самостійно визначені податкові зобов`язання за 2021 рік в загальній сумі 68392 грн. 14 коп. ( щомісячні платежі у податкові періоди з січня по листопад 2021р. складають суму 5 699 грн. 35 коп., а за грудень 2021р. - 5 699 грн. 29 коп. з термінами сплати відповідно: 02.03.2021р., 30.03.2021р., 30.04.2020р., 31.05.2021р., 30.06.2021р., 30.07.2021р., 30.08.2021р., 30.09.2021р.. 01.11.2021р., 30.11.2021р., 30.12.2021р., 31.01.2022р.);

- податковий розрахунок земельного податку №9034465760 від 17.02.2022р., де відповідачем самостійно визначені податкові зобов`язання за 2022 рік в загальній сумі 68392 грн. 14 коп. ( щомісячні платежі у податкові періоди з січня по листопад 2022р. складають суму 5 699 грн. 35 коп., а за грудень 2022р. - 5 699 грн. 29 коп. з термінами сплати відповідно: 02.03.2022р., 30.03.2022р., 03.05.2022р., 30.05.2022, 30.06.2022, 01.08.2022, 30.08.2022, 30.09.2022, 31.10.2022, 30.11.2022, 30.12.2022, 31.01.2023),

- податковий розрахунок земельного податку №9028032202 від 17.02.2023р., де відповідачем самостійно визначені податкові зобов`язання за 2023 року в загальній сумі 78 650 грн. 96 коп. ( щомісячні платежі у податкові періоди з січня по листопад 2023 р. складають суму 6 554 грн. 24 коп., а за грудень 2023 р - 6 554 грн. 32 коп. з термінами сплати відповідно: 02.03.2023р., 30.03.2023р., 01.05.2023р., 30.05.2023р., 30.06.2023р., 31.07.2023р., 30.08.2023р., 02.10.2023р.. 30.10.2023р., 30.11.2023р., 02.01.2024р., 30.01.2024).

Загальна сума податкових зобов`язань складає 335 121 грн. 47 коп.

За наслідками перевірки, результати якої оформлені актом від 09510.2020 року №904/25-01-14-11/ НОМЕР_1 , прийнято ППР від 23.10.2020 року №0014210411, яким встановлені штрафні санкції в сумі 1 139 грн. 87 коп. за несвоєчасне виконання податкових зобов`язань, визначених податковим розрахунком з плати за землю від 14.02.2018 року.

Зазначене податкове повідомлення-рішення скеровано відповідачу з дотриманням вимог пункту 58.3 статті 58 ПК України, та з урахуванням положень пункту 42.2 статті 42 ПК України (надіслані рекомендованими листами з повідомленням про вручення за податковою адресою) та вручено представнику відповідача.

З огляду на положення статті 56 ПК України грошові зобов`язання відповідача, визначені зазначеним ППР, є узгодженими, оскільки не були оскаржені платником ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення ( пункт 57.3 статті 57 ПК України).

Проте відповідач узгоджені грошові зобов`язання за зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями у встановлений строк не виконав.

Суд констатує, що відповідно до вимог п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Разом з тим, у відповідності до вимог п. 54.1 ст. 54 ПК України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Статтею 269 ПК України передбачено, що платники земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування; платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Так, п. 288.7 ст. 288 ПК України передбачено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Відповідно до вимог п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію за поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частинами за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст. 287 ПК України).

Відповідно до вимог п. 286.2 ст. 286 ПК України платниками вказаного податку є, зокрема і платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Більше того, ст. 21 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України плата за землю - це обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПК України земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Положеннями п. 287.1 ст. 287 ПК України встановлено, що власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Також відповідно відповідачу нарахована пеня з орендної плати в сумі 1582 грн. 46 коп. у зв`язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов`язань, самостійно визначених відповідачем податковим розрахунком плати за землю №9021154295 від 14.02.2018 року.

Однак, як встановлено судом вказані суми податку залишаються відповідачем не сплаченими.

У відповідності до пп. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

У зв`язку з несплатою узгоджених сум відповідачу на підставі п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України податковим органом виставлено податкову вимогу форми «Ю» від 21.09.2018 № 8011-17 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, яка отримана платником, що підтверджується відповідним підписом у рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до вимог пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами у справі є будь які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Позивачем доведено та наявними в матеріалах справи підтверджено податковий борг відповідача у сумі 337 843,80 грн та правомірність звернення до суду з зазначеним позовом, у зв`язку з чим вимоги позовної заяви є обґрунтованими, підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані та підлягають до задоволення повністю.

Згідно з ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича, буд. 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 44094124) до Приватного акціонерного товариства "УКРТРАНСНАФТАБЕЗПЕКА" (вул. Леонова, 26, м. Кременчук, Полтавська область, 39612, код ЄДРПОУ 30446298) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути в дохід бюджету з рахунків Приватного акціонерного товариства «УКРТРАНСНАФТАБЕЗПЕКА» (код ЄДРПОУ 30446298) в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти в сумі 337 843 грн. 80 коп. для погашення податкового боргу за платежем «орендної плати з юридичних осіб» на рахунок отримувача UА528999980334109812000025657, отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг с-щ Козел/18010600, код отримувача - 37972475, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяЛ.М. Петрова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121671131
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —440/5313/24

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні