Постанова
від 17.09.2024 по справі 440/3360/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2024 р. Справа № 440/3360/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Подобайло З.Г.,

Суддів: Чалого І.С. , Ральченка І.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2024, головуючий суддя І інстанції: С.С. Бойко, повний текст складено 17.09.24 по справі № 440/3360/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ"

до Головного управління ДПС у Полтавській області

про скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "ПС" №0113010902 від 08.12.2023 на суму 20000,00 грн відносно ТОВ "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" за порушення вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 відмовлено в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" повністю.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ", не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу , вважає зазначене рішення таким, що не відповідає нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи.

В обґрунтування посилається на те , що податковим органом при перевірці не виявлено невідповідності до кількості витратомірів та рівномірів-лічильників, при проведенні фактичної перевірки податковим органом було проведено - зняття залишків нафтопродуктів на АЗС ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» , за результатами якої при співставленні наявних залишків нафтопродуктів та розбіжностей - не встановлено, безпосередньо факт самої реєстрації витратоміра-лічильника (газо-роздавальної- колонки Астра) в Єдиному реєстрі витратомірів-лічильників та його відповідність - вимогам законодавства, в тому числі наявність позитивного результату повірки, податковим органом при здійсненні фактичної перевірки не заперечувалися. Всі витратоміри-лічильники, в т.ч. газова колонка «Астра» відповідають вимогам податкового законодавства. Також. Вказує , що реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі витратоміра - лічильника здійснена позивачем за інвентарним номером 1, оскільки при реєстрації паливно-роздавальних колонок виявити номер без внутрішнього втручання в паливно-роздавальну колонку витратоміра моделі «Астра» було неможливо, тому згідно з інвентаризаційним описом від 16.05.2023 року було присвоєно №1. Вважає, що саме по собі встановлення, в тому числі присвоєння іншого номеру лічильнику (колонці) не спричиняє такого факту як відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів - лічильників. Тобто , ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» виконало всі вимоги чинного законодавства щодо обладнання витратомірами-лічильниками та резервуарами на кожному місці відпуску пального наливом та газу, які відповідають вимогам законодавства та мають позитивний результат повірки. Посилаючись на обставини та обґрунтування , викладенні в апеляційній скарзі , просить суд скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 по справі № 440/3360/24 та прийняти ноу постанову ,якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

ГУ ДПС у Полтавській подало до суду відзив на апеляційну скаргу, вважає, що рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 винесене судом першої інстанції без порушення норм матеріального та процесуального права, просить апеляційну скаргу ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» залишити без задоволення, а рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 по справі № 440/3360/24 залишити без змін.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Учасникам по даній справі було направлено судом апеляційної інстанції та отримано останніми копії ухвал Другого апеляційного адміністративного суду про відкриття апеляційного провадження та про призначення даної справи до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження, у т.ч. копію апеляційної скарги, що підтверджується наявними в матеріалах справи довідками про доставку електронного листа .

Колегія суддів, вислухавши суддюдоповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції , доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи у їх сукупності вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції , що Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" зареєстроване як юридична особа, ідентифікаційний номер 44702151, здійснює основний вид діяльності 47.30 "роздрібна торгівля пальним".

На підставі наказу від 07.11.2023 року №2796-П та відповідно до направлень від 08.11.2023 року №№ 5115, 5116 посадовими особами Головного управління ДПС у Полтавській області 08 листопада проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" за місцем фактичного провадження діяльності: Полтавська область, Миргородський район, с. Коноплянка, вул. Шевченка,6 Б, автозаправочна станція з магазином.

За результатами перевірки складений акт від 20.11.2023 №11615/16-31-09-02-01/44702151, у якому відображено висновок про порушення позивачем вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України в частині не реєстрації платником податку - розпорядником акцизного складу усіх розташованих на акцизному складі витратомірів - лічильників у розрізі складу - в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, а саме: відсутність реєстрації на 08.11.2023 року - початок проведення фактичної перевірки платником податку - розпорядником акцизного складу розташованого на акцизному складі витратоміра - лічильника з номером 151006 /а.с. 63 72 /.

08.12.2023 року Головним управлінням ДПС у Полтавській області на підставі акта від 20.11.2023 №11615/16-31-09-02-01/44702151 сформовано податкове повідомлення-рішення №0113010902 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 20000,00 грн / а.с. 79/.

Рішенням Державної податкової служби України від 28.02.2024 №5291/6/99-00-06-03-01-06 скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 08.12.2023 №0113010902 - без змін /а.с.31-33/.

Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням Головного управління ДПС у Полтавській області від 08.12.2023 №0113010902, позивач оскаржив його до суду.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того , що Товариством з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України в частині не реєстрації платником податку - розпорядником акцизного складу усіх розташованих на акцизному складі витратомірів - лічильників у розрізі складу - в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі. Доказів про те, що під час перевірки позивач повідомляв посадових осіб відповідача про реєстрацію витратоміра - лічильника за інвентарним номером - 151006 не надано.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позову, виходячи з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (далі - ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно вимог підпункту230.1.2пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібруваннявитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованихвитратомірів-лічильників,рівнемірів-лічильників та резервуарів, безреєстраціїакцизного складу.

Згідно з підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX Податкового кодексу України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

З аналізу вказаних правових норм вбачається, що розпорядники акцизних складів зобов`язані були обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Законодавцем також було визначено і граничний строк для такого обладнання тареєстрації,зокрема по акцизному складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Абзацом четвертим пункту 18 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України передбачено, що норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів - з 1 квітня 2020 року.

Отже згаданими вище пунктами підрозділу 5 Розділу XX Податкового кодексу України встановлено строки для виконання обов`язку платником податку для облаштування акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками рівня пального у резервуарі тареєстраціїтаких в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а також передбачено дату з якої до таких платників застосовуються норми пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України.

Згідно пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України необладнання та/або відсутністьреєстраціїв Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутністьреєстраціїв Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківобсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Тобто, складом правопорушення, визначеного пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутністьреєстраціїв Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників.

У постанові від 19.01.2023 у справі №580/9246/21 Верховний Суд сформував правову позицію, відповідно до якої застосування пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутностіреєстраціїв Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками тареєстраціїїх в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX Податкового кодексу України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України.

Штрафна санкція не застосовується за необладнання та/або відсутністьреєстраціїв Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників, передбачена пунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України у разі, якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильниківта рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

З матеріалів справи вбачається , що Товариством з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" зареєстрований акцизний склад уніфікований №1020474, що не заперечувалось сторонами.

Так, відповідно до довідок про розпорядника акцизного складу пального від 12.05.2023 № 9110062198, від 27.07.2023 № 9186461922, на акцизному складі № 1020474 повинні знаходитися резервуари, витратоміри та рівнеміри-лічильники (згідно довідок): уніфіковані номери резервуарів: 1/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 20; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137097; Назва (модель) витратоміра Адаст; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 203/13); 2/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 20; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137098; Назва (модель) витратоміра Адаст; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 1030/13); 3/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 138717; Назва (модель) витратоміра Адаст; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 354/12); 4/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137100; Назва (модель) витратоміра Адаст); 5/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137101; Назва (модель) витратоміра Адаст); 7/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137102); 6/1020474 (тип (назва): АГЗП; Ємність, м куб. 9,15; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137359; Назва (модель) витратоміра Астра; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 1); 8/1020474 (тип (назва): АГЗП; Ємність, м куб. 9,15; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137360; Назва (модель) витратоміра Астра).

Перевіркою встановлено, що в якості витратомірів та рівнемірівлічильників використовуються (дані перевірки): уніфіковані номери резервуарів: 1/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 20; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137097; Назва (модель) витратоміра Адаст; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 203/13); 2/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 20; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137098; Назва (модель) витратоміра Адаст; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 1030/13); 3/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 138717; Назва (модель) витратоміра Адаст; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 354/12); 4/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137100; Назва (модель) витратоміра Адаст); 5/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137101; Назва (модель) витратоміра Адаст); 7/1020474 (тип (назва): РГС; Ємність, м куб. 10; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137102); 6/1020474 (тип (назва): АГЗП; Ємність, м куб. 9,15; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137359; Назва (модель) витратоміра Астра; Серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра 151006); 8/1020474 (тип (назва): АГЗП; Ємність, м куб. 9,15; Назва (модель) рівнемірів FAFNIR; Серійний (ідентифікаційний) номер рівнемірів 137360; Назва (модель) витратоміра Астра).

Однак, під час фактичної перевіркою виявлено не зареєстрований в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, розпорядником акцизного складу розташований на акцизному складі витратомір-лічильник з номером №151006.

Натомість, на спростування даного факту виявленого порушення позивач вказує, що реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі витратоміра - лічильника здійснена позивачем за інвентарним номером 1, оскільки при реєстрації паливно-роздавальних колонок виявити номер без внутрішнього втручання в паливно-роздавальну колонку витратоміра моделі «Астра» було неможливо, тому згідно з інвентаризаційним описом від 16.05.2023 року було присвоєно №1.

Отже, позивач вважає, що саме по собі встановлення, в тому числі присвоєння іншого номеру лічильнику (колонці) не спричиняє такого факту як відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів - лічильників. Тобто , ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» виконало всі вимоги чинного законодавства щодо обладнання витратомірами-лічильниками та резервуарами на кожному місці відпуску пального наливом та газу, які відповідають вимогам законодавства та мають позитивний результат повірки.

Проте, з такими доводами апелянта колегія суддів не погоджується з огляду на таке.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 891 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєструвитратомірів-лічильниківі рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів (далі Порядок № 891), який визначає процедуру створення та ведення Єдиного державного реєструвитратомірів-лічильниківі рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр), а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів.

Відповідно до визначення, що міститься в п.п. 3 п. 2 цього Порядку № 891, резервуар - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці.

Як зазначено в підпунктах 1-4 пункту 5 Порядку № 891, електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема:

1) інформацію про розпорядника акцизного складу (найменування, реєстраційні дані, реквізити документів, на підставі яких здійснюється експлуатація акцизного складу);

2) інформацію про всі наявні у розпорядника акцизного складу акцизні склади (адреса, правовстановлюючі документи на споруди та приміщення акцизного складу) з уніфікованим номером кожного акцизного складу, який автоматично присвоєно в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, з уніфікованою нумерацією кожного акцизного складу та всі резервуари (їх кількість, тип, ємність) з уніфікованою нумерацією кожного резервуара, розташовані на акцизних складах;

3) інформацію про акцизний склад з уніфікованим номером в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, розташовані на такому акцизному складі резервуари з уніфікованою нумерацією, про назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу, та назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери рівнемірів, установлених на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на такому акцизному складі;

4) дату встановлення, заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування витратоміра, рівнеміра, резервуара, відомості щодо організацій та осіб, які проводили такі роботи.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 891 формат даних, структура Реєстру та форма електронних документів для наповнення Реєстру визначаються Мінфіном.

Так, на виконання цієї норми наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 затверджено Формат даних, структуру та форми електронних документів для наповнення Єдиного державного реєструвитратомірів-лічильниківі рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Наказ № 944 від 27.11.2018).

Відповідно до пункту 1 розділу І «Формат даних Реєстру», Єдиний державний реєстрвитратомірів-лічильниківі рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів.

Розділом ІІ «Структура Реєстру» цього Формату даних передбачено, що Реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм:

довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі - Довідка 1);

довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі - Довідка 2).

Як зазначено в пункті 2 розділу ІІ «Структура Реєстру», затвердженого наказом Мінфіну № 944 від 27.11.2018, Реєстр має містити інформацію, зокрема щодо…:7) витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу, зокрема:

уніфікованого номера резервуара, який під`єднаний до витратоміра, цифрове значення якого має відповідати вимогамчастини другоїпункту 15 Порядку;

назви (моделі) витратомірів у вигляді текстових символів;

серійних (ідентифікаційних) номерів витратомірів (зазначається під час подання інформації, опис якої встановлено підпунктом 14 цього пункту);

дати події;

типу події: введення в експлуатацію витратоміра / виведення з експлуатації витратоміра/ опломбування витратоміра / технічне обслуговування витратоміра / ремонт витратоміра / повірка витратоміра;

похибки вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики;

Зазначені відомості мають бути зазначені та подані до контролюючого органу у формі згаданої вище Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, затвердженої Мінфіну № 944 від 27.11.2018 у редакції наказу Мінфіну № 248 від 18.06.2019.

Так, форма цієї довідки в розділі 09 (№ рядків 09.2, 09.3 та 09.4 Таблиці 1) передбачає зазначення відомостей про уніфікований номер резервуара, який під`єднано до витратоміра, назву (модель) витратоміра та серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра.

Тобто, саме вчинення таких дій платником має розцінюватись як належне виконання своїх обов`язків щодо недопущення вчинення порушення вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 статті 230 ПК України.

Натомість, як встановлено судом із матеріалів справи, позивач не надав доказів реєстрації витратоміра - лічильника за інвентарним номером 151006 як на момент проведення перевірки так і на момент прийняття оскаржуваного повідомлення-рішення, а вищенаведені посилання позивача не можуть свідчити про відсутність в його діях складу відповідного правопорушення.

На підставі встановленого, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України в частині не реєстрації платником податку - розпорядником акцизного складу усіх розташованих на акцизному складі витратомірів - лічильників у розрізі складу - в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, тому вказане порушення є підставою для притягнення платника податків до відповідальності за пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України, тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

Колегія суддів враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у апеляційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (№ 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (№ 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Згідно зі статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення із додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Зважаючи на результати апеляційного перегляду оскарженого судового рішення та положення статті 139 КАС України, у справі відсутні підстави для зміни розподілу судових витрат зі сплати судового збору.

Враховуючи те, що справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження, рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, відповідно до вимог ст.327, ч.1 ст.329 КАС України.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 по справі № 440/3360/24 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України відповідно до вимог ст.327, ч.1 ст.329 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)З.Г. Подобайло Судді(підпис) (підпис) І.С. Чалий І.М. Ральченко

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121672513
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —440/3360/24

Постанова від 17.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 29.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні