Постанова
від 16.09.2024 по справі 380/9342/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/9342/23 пров. № А/857/13551/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючий-суддя Довга О.І.,

суддя Глушко І.В.,

суддя Запотічний І.І.

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2024 року (головуючий суддя Грень Н.М., м. Львів) у справі № 380/9342/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

02.05.2024 позивач звернувся в суд першої інстанції з адміністративним позовом до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якому просив: визнати протиправним та скасувати рішення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 2662/6/33-00-52 від 28.10.2022 р. про відмову у застосуванні положень підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, із внесеними змінами; зобов`язати Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ідентифікаційний код 44045187) повторно розглянути повідомлення Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» вих. № 78 від 08.09.2022 р. та прийняти рішення з урахуванням висновків суду, викладених у судовому рішенні.

Позов обґрунтовує тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» зареєстровано 21.12.2021 р. за адресою: Херсонська область, м. Олешки (колишня назва - м. Цюрупинськ), вул. Гвардійська, буд. 103. Починаючи із цього часу і до 24.02.2022 р. ТОВ «Дунапак Таврія» здійснювало господарську діяльність за адресою: Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 103. У зв`язку з військовою агресією російською федерацією проти України усі виробничі потужності заводу за адресою Херсонська обл., м. Олешки, вул. Гвардійська, 103 були повністю зупинено ще 24 лютого 2022 року. Після цього ТОВ «Дунапак Таврія» не здійснює жодної господарської діяльності за адресою: Херсонська обл., м. Олешки, вул. Гвардійська, 103. У Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» відсутня можливість вивезення первинних документів із м. Олешки, вул. Гвардійська, 103 (тобто із території, на якій ведуться (велися) бойові дії/території, тимчасово окупованої збройними формуваннями російської федерації). Товариство з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» подало до контролюючого органу (Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків) повідомлення про неможливість вивезення первинних документів за вих. № 78 від 08.09.2022 із додаванням фотопідтвердження факту влучання ракет в будівлю: за адресою Херсонська обл., м. Олешки, вул. Гвардійська, 103. Вказує, що 28.10.2022 Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків, розглянувши повідомлення ТОВ «Дунапак Таврія» за вих.№ 78 від 08.09.2022 про неможливість вивезення первинних документів, прийняло рішення №2662/6/33-00-52 від 28.10.2022 про відмову у застосуванні положень підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р, із внесеними змінами. Зазначене рішення вмотивовано тим, що товариством не надано документів, що підтверджують втрату документів, зокрема актів прийому-передачі документі до архіву, довідок, актів знищення, тощо, крім того, у повідомленні про втрату документів невірно вказано підставу подання такого повідомлення, а саме підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень» Податкового кодексу України. Позивач зазначив, що обов`язок доведення відсутності підстав для застосування положень п.п. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України покладається на контролюючий орган (п.п. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК України). Рішення №2662/6/33-00-52 від 28.10.2022 р. не відповідає встановленим вимогам, оскільки в тому числі не містять доказів відмови та чіткого переліку документів, які мав подати позивач для прийняття рішення. Крім того, із назви документу ТОВ «Дунапак Таврія» за вих. № 78 від 08.09.2022 р. та його змісту чітко вказано і прослідковується, що це повідомлення про неможливість вивезення первинних документів. Це стосувалось всіх первинних документів за період 2012-24.02.2022. Звертає увагу, що відповідач у прийнятому ним рішенні № 2662/6/33-00-52 від 28.10.2022 р. вказав, що розглядав повідомлення про неможливість вивезення первинних документів. Позивач вважаючи протиправним таке рішення, звернувся із цим позовом до суду.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2024 року адміністративним позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 2662/6/33-00-52 від 28.10.2022 р. про відмову у застосуванні положень підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, із внесеними змінами. Зобов`язано Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ідентифікаційний код 44045187) повторно розглянути повідомлення Товариства з обмеженою відповідальністю Дунапак Таврія вих. № 78 від 08.09.2022 та прийняти рішення з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, покликаючись на порушенням норм матеріального права зазначив, що на адресу Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ТзОВ «Дунапак Таврія» подано Повідомлення про неможливість вивезення первинних документів №78 від 08.09.2022р. (вх. №1426/6 від 30.09.2022). У повідомленні, зазначено, що в результаті військового вторгнення російської федерації на територію України та окупацією Херсонської області, м. Олешки з 24.02.2022 року і на даний момент на підприємстві ТзОВ «Дунапак Таврія» відсутні будь-які можливості вивезення первинних/установчих документів за період з 2012-24.02.2022 років у зв`язку з їх знаходженням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації. До Повідомлення додано копії фотографій на 23 аркушах. Однак, у наданому повідомленні платником податків невірно вказано підставу подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, а саме п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні Положення» ПК України, а не підпункт 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні Положення» ПК України, як це передбачено нормами Кодексу, не зазначено який саме перелік первинних документів на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, - неможливо вивезти з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації. Також апелянт наголошує, що не надано жодних підтверджуючих документів (акти прийому передачі документів до архіву, довідок, акти знищення документів, тощо), що саме первинні документи за період 2012-24.02.2022 років знаходилися за місцем знаходження підприємства, а саме: Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд.103, а тому, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, було прийнято рішення від 28.10.2022 року №2662/6/33-00-52 «Про відмову у застосуванні положень підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні Положення» ПК України. Додатково зазначає, що до повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, не надано жодних підтверджуючих документів (в тому числі з фотокопій документів) згідно яких неможливо встановити (ідентифікувати), що це саме приміщення ТзОВ «Дунапак Таврія», яке постраждало, а також, що саме там зберігалися первинні документи за період 2012-24.02.2022.Крім того, не надано переліку документів із зазначенням реквізитів, які саме первинні документи неможливо вивести, а також, інших підтверджуючих документів, що саме за юридичною адресою підприємства, приміщення де зберігалися документи, було пошкоджено та/або знищено. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.

ТОВ «Дунапак Таврія» подало відзив на апеляційну скаргу. З підстав, викладених у відзиві просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

У відповідності до частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС) суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, так як апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, що ухвалене в порядку письмового провадження (без повідомлення сторін) за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з огляду на наступні підстави.

Судом встановлені наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» зареєстровано 21.12.2021 р. за адресою: Херсонська область, м. Олешки (колишня назва - м. Цюрупинськ), вул. Гвардійська, буд. 103. Починаючи із цього часу і до 24.02.2022 р. ТОВ «Дунапак Таврія» здійснювало господарську діяльність за адресою: Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 103.

Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 р. строком на 30 діб. В подальшому указами Президента України воєнний стан неодноразово продовжувався.

Відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією» від 22.12.2022 № 309, територія Олешківської міської територіальної громади, зокрема м. Олешки Херсонської обл., починаючи із 24 лютого 2022 р. і досі, тимчасово окупована російською федерацією та на ній ведуться бойові дії.

Згідно з наказом ТОВ «Дунапак Таврія» № 6/1 від 24.02.2022 р. та актом здійснення заходів щодо зупинення виробництва та припинення експлуатації заводу за адресою: Херсонська обл, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 103 від 24.02.2022 р., у зв`язку з військовою агресією російською федерацією проти України усі виробничі потужності заводу за адресою Херсонська обл., м. Олешки, вул. Гвардійська, 103 повністю зупинено з 08:00 год 24 лютого 2022 року.

Після цього ТОВ «Дунапак Таврія» не здійснює жодної господарської діяльності за адресою: Херсонська обл., м. Олешки, вул. Гвардійська, 103.

Відповідно до Виписки з ЄДР від 14.09.2022 ТОВ «Дунапак Таврія» змінило місцезнаходження на 81750, Львівська обл., Стрийський район, м. Ходорів, вул. Стрілецька, буд.11.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» подало до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомлення про неможливість вивезення первинних документів за вих. № 78 від 08.09.2022 р до якого долучило фотопідтвердження факту влучання ракет в будівлю: за адресою: Херсонська обл., м. Олешки, вул. Гвардійська, 103.

28.10.2022 Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків, розглянувши отримане повідомлення ТОВ «Дунапак Таврія» про неможливість вивезення первинних документів, прийняло рішення №2662/6/33-00-52 від 28.10.2022 про відмову у застосуванні положень підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р, із внесеними змінами.

Рішення мотивоване тим, що зі змісту поданого повідомлення слідує, що платником податків невірно вказано підставу подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, а саме підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідних положень» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року, із внесеними змінами, а не підпункт 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідних положень» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року, із внесеними змінами, не зазначено який саме перелік первинних документів на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, неможливо вивезти з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації. Також, не надано жодних підтверджуючих документів (акти прийому передачі документів до архіву, довідок, акти знищення документів, тощо), що саме первинні документи за період 2012-24.02.2022 роки знаходилися за місцем знаходження підприємства, а саме: Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 103.

Вважаючи протиправним рішення про відмову у застосуванні положень підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.10.2010 №2755-VІ, із внесеними змінами, позивач звернувся в суд першої інстанції з позовом.

Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів ті обставини, на яких ґрунтуються його заперечення.

Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком з огляду на наступне.

Згідно із положеннями ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин.

Згідно з п. 69.28. п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) до платників податків/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, і не можуть пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, як виняток із положень статті 44 цього Кодексу застосовуються спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.

Підставами неможливості пред`явлення первинних документів є втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів або знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, у разі якщо їх неможливо вивезти або їх вивезення пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб чи неможливе у зв`язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади.

У разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків/податковий агент подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості - із зазначенням реквізитів).

Дані та показники податкової звітності платника податків/податкового агента за податкові (звітні) періоди, зазначені у повідомленні, не можуть бути піддані сумніву лише на підставі відсутності первинних документів. Подане повідомлення є також підставою для збереження витрат (включаючи витрати у зв`язку з придбанням цінних паперів/корпоративних прав) та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток (включаючи від`ємний фінансовий результат за операціями з цінними паперами/корпоративними правами), та/або податкового кредиту з податку на додану вартість, та/або суми від`ємного значення податку на додану вартість минулих податкових (звітних) періодів без наявності договірних, розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Після подання до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів у зв`язку з їх знаходженням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.

Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків/податковому агенту стане відомо про втрату таких документів, такий платник податків/податковий агент зобов`язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.

Платники податків/податкові агенти, які подали повідомлення про втрату первинних документів відповідно до цього підпункту, не підлягають перевірці контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення дії воєнного стану.

Втрата документів, що не пов`язана з проведенням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, бойових дій, не надає права платнику податків/податковому агенту застосовувати положення цього підпункту.

Обов`язок доведення відсутності підстав для застосування положень цього підпункту покладається на контролюючий орган. Платник податків/податковий агент, який безпідставно застосував положення цього підпункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податків, та несе відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

У разі відмови у застосуванні положень цього підпункту контролюючий орган не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від платника податків/податкового агента видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. До винесення остаточного рішення по справі контролюючий орган не може піддавати сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки платника податків/податкового агента щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у відповідному повідомленні.

У податкових (звітних) періодах, зазначених у відповідному повідомленні, не може бути переглянуто у бік збільшення суми податкових зобов`язань з податків і зборів, задекларовані в податкових деклараціях за зазначені податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток, задекларовані в податкових деклараціях/розрахунках за зазначені податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявлені в податкових деклараціях за зазначені звітні періоди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та територій, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, зазначеною нормою ПК України передбачений певний пільговий режим для платників податків у зв`язку зі збройною агресію та веденням бойових дій, якій звільняє їх від відповідальності за втрату первинних документів та наслідків передбачених п.п.44.5, 44.6 ПК України, щодо повноважень контролюючого органу на ухвалення рішень, з врахування того, що у платника податків були відсутні первинні документи на час складення відповідної податкової звітності.

Умовами застосування цього режиму є: 1) провадження платником податків діяльності на території активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України; 2) неможливість пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, у зв`язку з втратою (знищенням чи зіпсуттям) первинних документів або знаходженні їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії; 3) повідомлення платником податків про зазначені обставини у довільній формі; 4) не доведення контролюючим органом того, що втрата документів, відбулася не внаслідок проведенням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, бойових дій.

Колегія суддів зазначає, що Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 22.12.2022, передбачено, що Територія Олешківської міської територіальної громади, зокрема м. Олешки Херсонської обл., починаючи із 24 лютого 2022 р. і досі, тимчасово окупована російською федерацією територія та на ній ведуться бойові дії, таким чином перша умова для застосування вимог п.п. 69.28 п. 69 підрозділу ХХ Перехідні положення ПКУ у позивача є в наявності.

Крім того, конструкція норми п.п. 69.28 дає підстави стверджувати, що заява платника податків про втрату документів, не потребує будь-яких доказів, зокрема документів, актів, фото, відео, свідчень очевидців та ін. Діє презумпція правдивості заяви платника податків, доти поки не буде спростовано протилежне. За такою конструкцією, платник податків не повинен нічого доводити та підтверджувати будь-якими доказами. Для платника податків достатньо лише заявити про наявність обставин передбачених п.п. 69.28. У разі незгоди з можливістю застосування до платника податків положень п.69.28, саме контролюючий орган повинен надавати докази на підтвердження своєї позиції. У цьому випадку, контролюючий орган жодним чином не спростував повідомлення платника податків про те, що підприємство здійснює господарську діяльність на території м. Олешки Херсонської області, і дана територія деокупована від військ російської федерації, а лише поставив його під сумнів та переклав обов`язок доказування на платника податків.

Отже, доводи апелянта про те, що позивачем не надано жодних підтверджуючих документів (акти прийому передачі документів до архіву, довідок, акти знищення документів, тощо), що саме первинні документи за період 2012-24.02.2022 роки знаходилися за місцем знаходження підприємства, а саме: Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 103, є необґрунтованими.

Стосовно доводів апелянта про те, що платником податків невірно вказано підставу подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, а саме підпункт 69.1, а не підпункт 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, та те, що платником не зазначено який саме перелік документів неможливо вивезти, суд зазначає, що, із назви поданого ТОВ «Дунапак Таврія» документу за вих. № 78 від 08.09.2022 р. та його змісту чітко прослідковується, що це повідомлення про неможливість вивезення первинних документів саме у зв`язку з окупацією російською федерацією даної території. Ба більше, відповідач у прийнятому ним рішенні №2662/6/33-00-52 від 28.10.2022 р. вказав, що розглядав повідомлення саме про неможливість вивезення первинних документів відповідно до п.69.28. Крім того, зі змісту вказаного повідомлення слідує, що таке стосувалось усіх первинних документів за період 2012-24.02.2022.

Також, апеляційний суд зазначає, що оскільки у цьому випадку діє презумпція правдивості повідомлення платника податків про втрату документів, вона може бути спростована лише наданням контролюючим органом переконливих доказів на спростування цього повідомлення, доведенням того, що платник податків зловживає своїм правом, та втратив документи за обставин, що не пов`язані з проведенням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, бойових дій. Натомість, апелянт жодного аргументу на спростування тези позивача не навів, ані у спірному рішенні, ані під час судового розгляду. Таким чином, повідомлення позивача залишилося неспростованим.

Таким чином, колегія суддів вважає оскаржуване рішення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків протиправними та таким, що підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про зобов`язання Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ідентифікаційний код 44045187) повторно розглянути повідомлення Товариства з обмеженою відповідальністю «Дунапак Таврія» вих. № 78 від 08.09.2022 та прийняти рішення з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

Отже, апеляційний суд вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.

Згідно з ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Зазначене положення поширюється на доказування правомірності оскаржуваного рішення (дії чи бездіяльності). Окрім доказування правових підстав для рішення (тобто правомірності), суб`єкт владних повноважень повинен доказувати фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов`язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї.

В розумінні ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним, обґрунтованим та відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 квітня 2024 року у справі № 380/9342/23 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.

Головуючий суддя О. І. Довга судді І. В. Глушко І. І. Запотічний

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121674617
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —380/9342/23

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 16.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 30.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні