Рішення
від 17.09.2024 по справі 620/10971/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 вересня 2024 року Чернігів Справа № 620/10971/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Соломко І.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс міжрегіонального співробітництва" до Чернігівської міської ради про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

У провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс міжрегіонального співробітництва» (далі також ТОВ «Альянс міжрегіонального співробітництва», позивач) до Чернігівської міської ради (далі також відповідач) про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не прийняття рішення по суті за заявами позивача від 15.05.2024 №22 про надання в оренду, строком на п`ять років, земельних ділянок з кадастровими номерами 7410100000:02:024:0093, 7410100000:02:024:0094, 7410100000:02:024:0095, на яких розташовані об`єкти нерухомості, належних позивачу, за адресою: м. Чернігів, вулиця Мартина Небаби, 106; зобов`язання відповідача, на пленарному засіданні міської ради, у встановленому законодавством порядку, розглянути по суті заяви позивача від 15.05.2024 №22 про надання в оренду, строком на п`ять років, земельних ділянок з кадастровими номерами 7410100000:02:024:0093, 7410100000:02:024:0094, 7410100000:02:024:0095.

В обґрунтування позову зазначено, що позивачу, на праві власності, належать об`єкти нерухомого майна за адресою: м. Чернігів, вулиця Мартина Небаби, 106. У зв`язку з чим, позивач звернувся до відповідача із заявами про надання в оренду строком на п`ять років земельних ділянок з кадастровими номерами 7410100000:02:024:0093, 7410100000:02:024:0094, 7410100000:02:024:0095. Однак, відповідачем за результатами розгляду заяв позивача не прийнято жодного обґрунтованого рішення ані про надання земельної ділянки позивачу в оренду, ані про відмову, чим, на думку позивача, допущена протиправна бездіяльність. За таких обставин просить суд задовольнити позовні вимоги у спосіб, встановлений у прохальній частині позову.

19.08.2024 ухвалою суду відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач у відзиві позов не визнав. В обґрунтування такої позиції зазначив, що згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»(даліЗакон № 280/97-ВР) рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків передбачених цим законом. У свою чергу підготовлені проекти відповідних рішень про надання в оренду земельних ділянок, що є предметом спору, водночас під час голосування на пленарних засіданнях депутатами Чернігівської міської ради не набрали необхідної кількості голосів.

Представником позивача подано відповідь на відзив, у якому зазначив, що аргументи, викладені відповідачем у відзиві не спростовують факти протиправною бездіяльності відповідача та порушенням прав позивача.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТОВ «Альянс міжрегіонального співробітництва» є юридичною особою з 08.02.2006 за основним видом діяльності КВЕД 71.11- діяльність у сфері архітектури, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру (а.с. 17-22).

Позивачу на праві власності належать об`єкти нерухомого майна, зокрема: 3/10 частки (що становить 284,5 кв.м. площі), та земельні ділянки площею 0,0235 га, кадастровий номер 7410100000:02:024:0093; площею0,0049 га, кадастровий номер 7410100000:02:024:0094; площею0,0057 га, кадастровий номер 7410100000:02:024:0095, за адресою АДРЕСА_1 , що підтверджується договором купівлі-продажу 3/10 частки об`єктів нерухомості від 12.05.2021, посвідченого Красногором О.В., приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу за реєстровим № 2850, та зареєстрованого у Державного реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, що підтверджується витягом від 20.05.2021 № 257494595 (а.с. 33-39).

Цільове призначення земельних ділянок -11.02: Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

15.05.2024, в черговий раз, позивач звернувся до Чернігівської міської ради з проханням надати в оренду строком на 5 років земельні ділянки за кадастровими номерами 7410100000:02:024:0093; 7410100000:02:024:0094; 7410100000:02:024:0095 (далі-спірні земельні ділянки).

Листом від 20.05.2024 № 810/24/вих Управління земельних ресурсів Чернігівської міськради повідомило позивача, що питання передачі в оренду земельних ділянок по АДРЕСА_1 кадастровий номер 7410100000:02:024:0093 (площею 0,0235 га); кадастровий номер 7410100000:02:024:0094 (площею 0,0049 га); кадастровий номер 7410100000:02:024:0095 (площею 0,0057 га) буде винесено на розгляд сесії міської ради із земельних питань.

Вказане питання включено в проект рішення 40 сесії 8 скликання, яка відбулася 28 травня 2024 року (пункт 5 з підпунктами). Проте, в подальшому відповідні питання зняті з розгляду (питання 26 протоколу засідання постійної комісії Чернігівської міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин від 22 травня 2024 року № 35 (40 (позачергова) сесія 8 скликання) та пункт 26 порядку денного пропозицій постійних комісій міської ради до порядку денного та проектів рішень, що вносяться на розгляд пленарного засідання міської ради (40 (позачергова) сесія 8 скликання) від 28 травня 2024 року), що підтверджується проектом рішення 40 (позачергової) сесії 8 скликання «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, вилучення і передачу в оренду земельних ділянок юридичним і фізичним особам», яка відбулася 28 травня 2024 року та протоколом засідання постійної комісії Чернігівської міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин від 22 травня 2024 року № 35 (40 (позачергова) сесія 8 скликання); пропозицією постійних комісій міської ради до порядку денного та проектів рішень, що вносяться на розгляд пленарного засідання міської ради (40 позачергова сесія 8 скликання) від 28 травня 2024 року.

Питання щодо надання в оренду спірних земельних ділянок включено в проект рішення 41 сесії 8 скликання «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, вилучення і передачу в оренду земельних ділянок юридичним і фізичним особам», яка відбулася 10 липня 2024 року (пункт 29 з підпунктами).

Проте, в подальшому зазначені питання зняті з розгляду на підставі протоколу засідання постійної комісії Чернігівської міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин від 05 липня 2024 року № 36 (41 (позачергова) сесія 8 скликання) (54 питання) та пропозицій постійних комісій міської ради до порядку денного та проектів рішень, що вносяться на розгляд пленарного засідання міської ради (41 (позачергова) сесія 8 скликання) від 10 липня 2024 року (54 і питання порядку денного), що підтверджується проєктом рішення 41 (позачергової) сесії 8 скликання «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, вилучення і передачу в оренду земельних ділянок юридичним і фізичним особам», яка відбулася 10 липня 2024 року; протоколом засідання постійної комісії Чернігівської міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин від 05 липня 2024 року № 36 (41 (позачергова) сесія 8 скликання); пропозицією постійних комісій міської ради до порядку денного та проектів рішень, що вносяться на розгляд пленарного засідання міської ради (41 (позачергова) сесія 8 скликання) від 10 липня 2024 року.

На час звернення до суду рішення відповідачем не прийнято.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другоюстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Спірні правовідносини між сторонами по даній справі щодо порядку надання земельних ділянок державної або комунальної власності в користування, в тому числі на умовах оренди, громадянам регулюються правовими нормамиЗемельного кодексу України, що були чинні на день виникнення таких відносин та іншими законами України, що регулюють земельні відносини.

Частиною першоюстатті 3 ЗК Українивстановлено, що земельні відносини регулюютьсяКонституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно ізпунктами«а,в»частини першоїстатті 12 ЗК Українидо повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цьогоКодексу.

Відповідно до частин першої, другоїстатті 116 ЗК Українигромадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до частини п`ятоїстатті 116 ЗК Україниземельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Частиною першоюстатті 122 ЗК Українипередбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частин першої-другоїстатті 93 ЗК Україниправо оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам, іноземцям і особам без громадянства, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

Відповідно до частини одинадцятоїстатті 120 ЗК Україниякщо об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), інша будівля або споруда), об`єкт незавершеного будівництва розміщений на земельній ділянці державної або комунальної власності, що не перебуває у користуванні, набувач такого об`єкта нерухомого майна зобов`язаний протягом 30 днів з дня державної реєстрації права власності на такий об`єкт звернутися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу йому у власність або користування земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт, що належить йому на праві власності, у порядку, передбаченому статтями 118,123 або128 цьогоКодексу.

Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122цього Кодексу, зобов`язаний передати земельну ділянку у власність або користування набувачу в порядку, встановленому цим Кодексом.

Пропущення строку подання клопотання, зазначеного в абзаці першому цієї частини, не може бути підставою для відмови набувачу (власнику) такого об`єкта у передачі йому у власність або користування земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування, в тому числі на умовах оренди, врегульовано статтями123та124 ЗК України.

Стаття 123 ЗК Українивстановлює порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування. За змістом частини першої-третьої якоїнадання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (частина шістнадцятастатті 123 ЗК України).

Порядок передачі земельних ділянок в оренду встановленийстаттею 124 ЗК України. Згідно зазначеної статті передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначенимистаттею 122цього Кодексу.

Це положення узгоджується з вимогами частини другоїстатті 16 Закону України від 06.10.1998 №161-XIVПро оренду землі, згідно з якою укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченомуЗемельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановленихчастинами другою,третьоюстатті 134цього Кодексу(частина 2статті 124 Земельного кодексу України).

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьоюстатті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленомустаттею 123цього Кодексу(частина 3статті 124 Земельного кодексу України).

Отже, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначенимистаттею 122ЗК України(частина перша статті 124).

Як вже встановив суд, позивач 15.05.2024 звернувся до відповідача із заявами та відповідним пакетом документів про надання йому в оренду спірних земельних ділянок, що також визнається відповідачем у відзиві.

Відповідно до частини першоїстатті 10 Закону УкраїниПро місцеве самоврядування в Українісільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначеніКонституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 25 Закону УкраїниПро місцеве самоврядування в Україніпередбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесеніКонституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону УкраїниПро місцеве самоврядування в Українівиключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно дозаконупитань регулювання земельних відносин.

Згідно з частинами першою-третьоюстатті 59 Закону УкраїниПро місцеве самоврядування в Українірада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Як зазначалось вище, відповідно до пунктів «а,в»частини першоїстатті 12 ЗК Українидо повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цьогоКодексу.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що вирішення заяви позивача повинно відбуватись в порядку, визначеномуЗаконом УкраїниПро місцеве самоврядування в Україні, тобто на пленарному засіданні ради із прийняттям відповідного рішення, оскільки саме такий спосіб прийняття рішення про надання земельної ділянки в оренду, передбачений законодавством.

Тобто, способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади, з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення сесією. Відтак, приписами чинного законодавства встановлено, що розгляд заяви заінтересованої особи у вирішенні зазначеного питання повинно прийматися у формі рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування.

З аналізу вказаних норм вбачається, що відповідач, отримавши заяву позивача щодо надання земельних ділянок в оренду, повинен був розглянути її та прийняти за результатом розгляду відповідне рішення.

Проте, як вбачається із матеріалів справи, на пленарних засіданнях Чернігівської міської ради відповідні рішення не прийняті, оскільки не набрали необхідної кількості голосів, що визнається відповідачем у відзиві.

У даному випадку, оскільки заяви позивача стосувалися вирішення земельних питань, тому вони повинні бути розглянуті на пленарному засіданні міської ради з прийняттям відповідного рішення, у даному випадку має місце триваюча протиправна бездіяльність відповідача, яка полягає у неприйняттірішення за наслідками розгляду поданих позивачем заяв.

Відсутність належним чином оформленого рішення Чернігівської міської ради пропередачу в оренду земельної ділянки чи відмову у такій передачі у формі рішення, свідчить про те, що уповноважений органЧернігівська міська рада не прийняла жодного рішення з числа тих, якіповинна була ухвалити за законом.

Включення в проект рішення 37 сесії 8 скликання Чернігівської міської ради, яка відбулася 08 лютого 2024 року, а також в проект 40 сесії 8 скликання Чернігівської міської ради, яка відбулася 28 травня 2024 та 41 сесії 8 скликання» Чернігівської міської ради, яка відбулася 10 липня 2024 року пункту про надання ТОВ «Альянс міжрегіонального співробітництва» в оренду спірних земельних ділянок та неприйняття такого рішення (через безпідставне зняття питання з розгляду) свідчить про неналежне виконання Відповідачем вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ЗК України.

Відтак, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, виходячи з наданих судустаттею 245 КАС Україниповноважень, позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не прийняття рішення за вказаною вище заявою позивача слід задовольнити.

Відтак, належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, є визнання протиправною бездіяльностівідповідача щодо не прийняття рішення за заявою позивача від 15.05.2024 про надання в оренду, строком на п`ять років, земельних ділянок з кадастровим номером 7410100000:02:024:0093 (площею 0,0235 га), кадастровим номером 7410100000:02:024:0094 (площею 0,0049 га), кадастровим номером 7410100000:02:024:0095 (площею 0,0057 га), на яких розміщено 3/10 (три десятих) частки об`єктів нерухомості, загальною площею 284,5 кв.м., яка знаходиться за адресою: місто Чернігів, вулиця Мартина Небаби, 106 (сто шість), та зобов`язання Чернігівську міську раду на пленарному засіданні міської ради, у встановленому законодавством порядку, розглянути по суті заяву від 15.05.2024 № 22 про надання в оренду ТОВ «Альянс міжрегіонального співробітництва» строком на п`ять років земельних ділянок за кадастровим номером 7410100000:02:024:005 (площею 0,0235 га), кадастровим номером 7410100000:02:024:0094 (площею 0,0049 га кадастровим номером 7410100000:02:024:0095 (площею 0,0057 га), що знаходяться і адресою: АДРЕСА_1 , з цільовим призначенням: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, прийнявши рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом рішенні.

Відповідно до положень частини другої статті 77 КАС України, В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідач не довів правомірності своєї триваючої бездіяльності, у зв`язку із чим позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Щодо клопотання позивача про стягнення витрат на правничу допомогу в розмірі 15000,00 грн, суд зазначає таке.

На підтвердження надання правничої допомоги позивачем надано: договір від 01.07.2024 №42/07-24, рахунок на оплату від 30.07.20244, платіжна інструкція від 02.08.2024, детальний опис послуг, акт надання послуг від 30.07.2024 (а.с.23-32).

Відповідно до частини першоїстатті 132 КАС Українисудові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

За пунктом 1 частини третьоїстатті 132 КАС Українидо витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

За правилами частин першої та другоїстатті 134 КАС Українивитрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

Згідно частиною дев`ятою статті 139 КАС Українипри вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно дозаконудосудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Отже, усі ці витрати повинні перебувати у безпосередньому причинному зв`язку із наданням правової допомоги у конкретній справі, а їх розмір повинен бути розумним.

Враховуючи викладене, вказані обставини свідчать, що заявлений до стягнення розмір витрат на оплату послуг адвоката не єспівмірниміз складністю справи та об`ємом виконаних адвокатом робіт, часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт та їх обсягом, тому суд дійшов висновку стягнути з відповідача на користь позивача 10000,00 грн витрат на професійну правничу допомогу.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому, на користь позивача підлягає стягненню, сплачений ним при поданні позовної заяви, судовий збір в розмірі 9084,00 грн.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Чернігівської міської ради щодо не прийняття рішення по суті за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс міжрегіонального співробітництва» від 15.05.2024 №22 про надання в оренду, строком на п`ять років, земельних ділянок за кадастровими номерами 7410100000:02:024:0093, 7410100000:02:024:0094, 7410100000:02:024:0095, що знаходяться за адресою: м. Чернігів, вулиця Мартина Небаби, 106.

Зобов`язати Чернігівську міську раду на пленарному засіданні міської ради, у встановленому законодавством порядку, розглянути по суті заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс міжрегіонального співробітництва» від 15.05.2024 №22 про надання в оренду, строком на п`ять років, земельних ділянок з цільовим призначенням: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості за кадастровими номерами 7410100000:02:024:0093, 7410100000:02:024:0094, 7410100000:02:024:0095, на яких розміщено 3/10 (три десятих) частки об`єктів нерухомості, загальною площею 284,5 кв.м., яка знаходиться за адресою: місто Чернігів, вулиця Мартина Небаби, 106.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Чернігівської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс міжрегіонального співробітництва» судовий збір в розмірі 9084,00 грн (дев`ять тисяч вісімдесят чотири гривні), сплачений відповідно до платіжної інструкції від 01.08.2024, витрати на правничу допомогу у розмірі 10000,00 грн (десять тисяч гривень).

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс міжрегіонального співробітництва" вул. Стрілецька, 88, оф. 1,м. Чернігів,Чернігівський р-н, Чернігівська обл.,14033 код ЄДРПОУ 34018691.

Відповідач: Чернігівська міська рада вул. Магістратська, 7,м. Чернігів,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14000 код ЄДРПОУ 34339125.

Повний текст рішення виготовлено 17 вересня 2024 року.

Суддя І.І. Соломко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено20.09.2024
Номер документу121703645
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —620/10971/24

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 18.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Соломко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні