Постанова
від 05.09.2024 по справі 160/3492/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 вересня 2024 року м. Дніпросправа № 160/3492/24

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Дурасової Ю.В. (доповідач),

суддів: Лукманової О.М., Олефіренко Н.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 року (головуючий суддя Бондар М.В.)

в адміністративній справі №160/3492/24 за позовом ОСОБА_1 до відповідача Головного управління Національної поліції України в Дніпропетровській області

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернувся 07.02.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача Головного управління Національної поліції України в Дніпропетровській області, в якому просив:

- визнати протиправними дії Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області у листі-відповіді від 24.01.2024 №13/H-60/103/05-2024 «Про розгляд звернення» щодо відсутності правових підстав для виготовлення будь-якої довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на березень 2023 і направлення її до ГУ ПФУ в Дніпропетровській області;

- зобов`язати Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області підготувати і надати ОСОБА_1 станом на березень 2023 оригінал оновленої довідки про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку основного розміру пенсії з 01.04.2023 за посадою заступника начальника відділення поліції-начальника слідчого відділення Юр?ївського відділення поліції Павлоградського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області, із вислугою років - 23 роки, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-ХІІ та з врахуванням положень Постанови правління пенсійного Фонду України від 30.01.2007 №3-1 "Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» та наказу МВС України №260 від 06.04.2016, із обов`язковим зазначенням наступних видів грошового забезпечення: ??посадовий оклад; ??оклад за спеціальним званням майор поліції; ??надбавка за стаж служби в поліції; ??щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); ??надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції; ??премія; ??одноразові додаткові види грошового забезпечення; ??індексація грошового забезпечення.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач є пенсіонером Національної поліції МВС України, отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-XII. Позивач 25.12.2023 засобами поштового зв`язку направив до ГУНП в Дніпропетровській області заяву про підготування і надання ОСОБА_1 станом на березень 2023 оновленої довідки про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку основного розміру пенсії за посадою заступника начальника відділення поліції-начальника слідчого відділення Юр?ївського відділення поліції Павлоградського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-XII, із обов`язковим зазначенням наступних видів грошового забезпечення: посадовий оклад; ??оклад за спеціальним званням майор поліції; ??надбавка за стаж служби в поліції; ??щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); ??надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції; ??премія; ??одноразові додаткові види грошового забезпечення; ??індексація грошового забезпечення. Після чого позивач отримав від ГУНП в Дніпропетровській області відповідь від 24.01.2024 №13/H-60/103/05 2024 "Про розгляд заяви" про те, що розміри додаткових та основних видів грошового забезпечення поліцейських Національної поліції України, які передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», наказом МВС України від 06.04.2016 №260 «Про затвердження Порядку та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських» з часу їх затвердження і до тепер не змінювались. Також, відповідачем зазначено, що ??на теперішній час Кабінетом Міністрів України жодних рішень щодо перерахунку пенсій колишнім працівникам Національної поліції не приймалось, відповідні списки осіб, які мають право на перерахунок пенсії до ГУНП в Дніпропетровській області не направлялись, тому немає законних підстав для складання оновленої довідки для перерахунку пенсії.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 року у задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції обґрунтоване тим, що позивач у 2017 році був звільнений зі служби в поліції відповідно до наказу ГУНП в Дніпропетровській області від 07.08.2017 №252 о/с і в подальшому ОСОБА_1 призначено пенсію відповідно до Закону №2262-ХІІ.

При цьому, з огляду на те, що набрання законної сили рішенням у справі №826/12704/18, яким було визнано протиправним та скасовано пункт 3 Постанови №103, не зумовило виникнення у позивача права на перерахунок пенсії як у особи, яка проходила службу в органах Національної поліції, вказані обставини не можуть слугувати підставою для надання до ГУ ПФУ оновленої довідки про розмір грошового забезпечення, визначеного станом на березень 2023, оскільки пенсію позивачу призначено як особі, звільненій зі служби в Національній поліції.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким позов задовольнити.

Вказує, що відповідно до ст. 63 Закону №2262 усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців. Отже, призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців. Законом не передбачено такої умови для здійснення перерахунку пенсії, як підвищення видів грошового забезпечення в нормативно-правових актах Кабінету Міністрів України. В Законі передбачено тільки підвищення грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців. В свою чергу позивачем разом з позовною заявою було надано докази, які належним чином підтверджують підвищення грошового забезпечення відповідних категорій військовослкужбовців. Було надано суду докази суттєвого збільшення нарахування та виплати такого виду грошового забезпечення як премія, та введення щомісячного додаткового виду грошового забезпечення специфічні умови проходження служби в поліції, яке раніш позивачу не нараховувалось та не сплачувалось

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що майора поліції ОСОБА_1 наказом ГУНП в Дніпропетровській області від 07.08.2017 №252 о/с звільнено за пунктом 7 частини 1 статті 77 Закону України «Про Національну поліцію» (за власним бажання) з 08.08.2017 з посади заступника начальника відділення поліції - начальника слідчого відділення Юр?ївського відділення поліції Павлоградського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області.

З 08.08.2017 позивач є пенсіонером поліції і перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до Закону №2262 XII.

Позивачем було направлено на адресу ГУНП в Дніпропетровській області заяву з проханням підготувати і надати ОСОБА_1 оновлену довідку про розмір грошового забезпечення станом на березень 2023 для проведення перерахунку основного розміру пенсії з 01.04.2023 за посадою заступника начальника відділення поліції-начальника слідчого відділення Юр?ївського відділення поліції Павлоградського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону №2262-ХІІ та з врахуванням положень Постанови правління пенсійного Фонду України від 30.01.2007 №3-1 "Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", Постанови №988 та наказу МВС України №260 від 06.04.2016, із обов`язковим зазначенням наступних видів грошового забезпечення: ??

посадовий оклад;

??оклад за спеціальним званням майор поліції; ??

надбавка за стаж служби в поліції;

??щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); ??

надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції; ??премія;

??одноразові додаткові види грошового забезпечення;

??індексація грошового забезпечення.

Листом від 24.01.2024 №83/Н-60/103/05-2024 ГУНП в Дніпропетровській області повідомило позивача, що на теперішній час жодних рішень Кабінетом Міністрів України щодо перерахунку пенсій колишнім працівникам поліції не приймав і списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку до ГУНП в Дніпропетровській області не надходили. Враховуючи викладене, на думку відповідача у нього відсутні правові підстави для виготовлення будь-якої довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку позивачу пенсії і направлення її до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області. Суд першої інстанції у задоволенні позову відмовив.

Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-XII.

Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.

У даній справі спір виник щодо відмови ГУНП в Дніпропетровській області виготовити та направити до ГУ ПФУ нову довідку про розмір грошового забезпечення, визначеного станом на березень 2023 для проведення перерахунку основного розміру пенсії позивача з 01.04.2023, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону №2262-ХІІ, з врахуванням положень постанови Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 №3-1 "Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", Постанови №988 та наказу МВС України №260 від 06.04.2016, із обов`язковим зазначенням наступних видів грошового забезпечення: ??посадовий оклад; ??оклад за спеціальним званням майор поліції; ??надбавка за стаж служби в поліції; ??щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); ??надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції; ??премія; ??одноразові додаткові види грошового забезпечення; ??індексація грошового забезпечення.

Зокрема, скаржник вважає, що його право на здійснення перерахунку пенсії в силу вимог статті 51 Закону № 2262-ХІІ не може бути порушено, тому слід скласти відповідну довідку про розмір його грошового забезпечення станом на лютий 2023 року для перерахунку пенсії на підставі статті 63 Закону № 2262-ХІІ.

Надаючи оцінку зазначеним правовідносинам, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що частинами 1, 4 статті 63 Закону № 2262-ХІІ установлено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Кабінет Міністрів України постановою від 13.02.2008 № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року №393» затвердив Порядок №45, який визначає алгоритм дій, який повинні вчинити, зокрема, територіальний орган Пенсійного фонду України та державний орган, з якого осіб, яким призначено пенсію відповідно до Закону № 2262-ХІІ, було звільнено зі служби, для реалізації перерахунку раніше призначених пенсій.

Пунктом 1 Порядку № 45 передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону № 2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 цього Порядку Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (державні органи).

Головні управління Пенсійного фонду України у 10-ти денний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

На підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено Порядком № 45 (п.3 Порядку № 45).

Відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами 2, 3 статті 51 Закону.

Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.

Також варто зазначити, що питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює і Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року №3-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (Порядок № 3-1).

Пунктом 23 Порядку №3-1 передбачено, що перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону № 2262-ХІІ.

Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Згідно з пунктом 24 цього Порядку про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону № 2262-ХІІ уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у 5-ти денний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії.

Органи, що призначають пенсії, протягом 5-ти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5).

Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в 5-ти денний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Аналіз вказаних норм права дає підстави для висновку, що підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, є збільшення рівня грошового забезпечення діючих військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за Законом №2262-ХІІ, що може бути реалізовано або шляхом повідомлень та інформувань територіального органу Пенсійного фонду України органами влади або шляхом звернення пенсіонера з відповідною заявою та доданими до неї документами.

Водночас суд апеляційної інстанції зазначає, що централізований механізм повідомлень та інформувань територіального органу Пенсійного фонду України органами влади, у спосіб, визначений пунктами 1- 3 Порядку № 45, є основним способом реалізації права на перерахунок раніше призначених пенсій відповідно до Закону №2262-ХІІ, який має бути здійснено автоматично, без додаткового звернення пенсіонера та подання ним довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку його пенсії.

Проте коли в централізованому порядку таку довідку не буде подано до органів, що здійснюють перерахунок пенсії, а пенсіонерові в її видачі відповідним державним органом буде відмовлено, останній не матиме змоги реалізувати своє право на перерахунок, визначене статтею 63 Закону №2262-ХІІ, оскільки до моменту отримання належної довідки від пенсіонера чи належного державного органу в пенсійного органу не виникає обов`язку з перерахунку пенсії.

Строки перерахунку пенсій регламентуються положеннями статті 51 Закону №2262-ХІІ, частинами 2, 3 якої визначено, що перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

На переконання суду апеляційної інстанції невидача довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії впливає на соціальне забезпечення позивача щодо можливості отримання пенсії у більшому розмірі.

Зокрема, вищезазначені висновки викладені в Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 28.05.2024 року у справі № 620/8320/23.

Також, Верховним Судом у складі судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду у постанові від 12.12.2023 справа №380/1907/23, сформульовано такий правовий висновок:

«Видача довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії державними органами, зазначеними в пункті 2 Порядку № 45, є одним з етапів реалізації права особи на перерахунок пенсії в порядку, установленому статтею 63 Закону № 2262-ХІІ.

Згідно із частиною 3 статті 51 цього Закону перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно із цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

У свою чергу, суд зазначає, що Кабінет Міністрів України 11.11.2015 прийняв Постанову №988, яка набрала чинності 02.12.2015, та якою затверджено схеми окладів за спеціальним званням поліцейських, схеми посадових окладів курсантів вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання та схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3-10.

При цьому пунктом 7 Постанови №988 доручено Міністерству внутрішніх справ України за погодженням з Міністерством соціальної політики та Міністерством фінансів затвердити у двотижневий строк порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання.

Такий порядок було затверджено наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 №260 «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських» (Порядок №260) відповідно до статті 94 Закону № 580-VIII, постанови №988, з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення поліцейських та курсантів вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ України із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських, який набрав чинності 27.05.2016.

В подальшому, відповідно до частини 4 статті 63 Закону № 2262-ХІІ Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» від 21.02.2018 №103 (Постанова №103), яка набрала чинності 24.02.2018.

Пунктом 1 Постанови №103 визначено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом №2262-ХІІ до 01.03.2018 (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01.03.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».

Також, абзацом 1 пункту 3 Постанови №103 було визначено перерахувати з 01.01.2016 пенсії, призначені згідно із Законом № 2262-ХІІ, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до Постанови № 988.

Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Пунктом 3 розділу І Порядку №260 передбачено, що грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання. До складу грошового забезпечення входять:

1) посадовий оклад;

2) оклад за спеціальним званням;

3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер);

4) премії;

5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Зокрема, розділом ІІ Порядку №260 установлено такі додаткові види грошового забезпечення:

надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (пункт 4);

надбавка за безперервний стаж на шифрувальній роботі (пункт 5);

надбавка за виконання функцій державного експерта з питань таємниць (пункт 6);

надбавка за службу в умовах режимних обмежень (пункт 7);

надбавка за почесне звання «заслужений» (пункт 8);

доплата за науковий ступінь з відповідної спеціальності (пункт 9);

доплата за учене звання (пункт 10);

доплата за службу в нічний час (пункт 11).

У свою чергу рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019, в адміністративній справі №826/12704/18, визнано протиправним та скасовано пункт 3 Постанови № 103.

Водночас, суд звертає увагу на те, що нормою пункту 3 Постанови №103 врегульовувалось питання перерахунку пенсії особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) і зазначена норма в період її чинності не поширювалася на осіб, які перебували на службі в органах Національній поліції.

При цьому, саме підвищення грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом №2262-ХІІ, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України є безумовною підставою для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ.

Грошове забезпечення поліцейських унормовано Постановою №988 та Порядком №260.

Однак, з часу прийняття цих нормативно-правових актів, визначений ними розмір видів грошового забезпечення поліцейських не змінився.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач у 2017 році був звільнений зі служби в поліції відповідно до наказу ГУНП в Дніпропетровській області від 07.08.2017 №252 о/с і в подальшому ОСОБА_1 призначено пенсію відповідно до Закону №2262-ХІІ.

При цьому, з огляду на те, що набрання законної сили рішенням у справі №826/12704/18, яким було визнано протиправним та скасовано пункт 3 Постанови №103, не зумовило виникнення у позивача права на перерахунок пенсії як у особи, яка проходила службу в органах Національної поліції, вказані обставини не можуть слугувати підставою для надання до ГУ ПФУ оновленої довідки про розмір грошового забезпечення, визначеного станом на березень 2023, оскільки пенсію позивачу призначено як особі, звільненій зі служби в Національній поліції.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 28.11.2023 у справі №160/12994/22.Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.

Вищезазначене є мотивом для відхилення судом апеляційної інстанції аргументів, викладених в апеляційній скарзі, оскільки аргументи відповідача та норми законодавства України, що регулюють дані правовідносини спростовують доводи позивача.

Доводи апеляційної скарги щодо суті спору не спростовують правове обґрунтування, покладене в основу рішення суду першої інстанції, тому не можуть бути підставою для його скасування.

Дана справа є справою незначної складності, тому рішення суду апеляційної інстанції не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, зазначених в підпунктах: «а», «б», «в», «г» пункту 2 ч. 5 статті 328 КАС України.

Керуючись 241-245, 250, 311, 316, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття 05.09.2024 та не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, зазначених в підпунктах: «а», «б», «в», «г» пункту 2 ч. 5 статті 328 КАС України.

В силу п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.

Головуючий - суддяЮ. В. Дурасова

суддяО.М. Лукманова

суддяН.А. Олефіренко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2024
Оприлюднено20.09.2024
Номер документу121704716
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —160/3492/24

Постанова від 05.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 23.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні