Постанова
від 17.09.2024 по справі 758/12515/23
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/12515/23

3/758/204/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 вересня 2024 року м. Київ

Суддя Подільського районного суду м. Києва Казмиренко Л.В., розглянувши матеріали, що надійшли із Енергетичної митниці Державної митної служби України про притягнення до відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ "ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ТРЕЙДІНГ" ( ЄДРПОУ 44672536), місце проживання: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

за участю представника Енергетичної митниці - Гереги К.М.,

захисників - адвокатів Никитюка Г.І.,Никитюка Р.І.,

встановив:

Згідно протоколу про порушення митних правил №0135/90300/23 від 22.08.2023 року, 02.01.2023 через митний кордон України пункт пропуску "Рава-Руська - Хребенне" митного посту "Рава-Руська" Львівської митниці з Естонії в Україну на адресу ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» (Україна, 46003, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, м.Тернопіль, вул. Білецька, буд. 36, код ЄДРПОУ 44672536) був переміщений товар «Важкі дистиляти, газойлі: паливо дизельне F класу» загальною вагою 25,248 тонн, обсягом 30,361 тис. л. при 15 С, вартістю 26 005,44 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митною декларацією типу ІМ 40 ЕА від 02.01.2023 № 23UA903050000037U5.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 23.12.2022 №221223_5499831, рахунок-фактура від 30.12.2022 №AD2473, міжнародна автотранспортна накладна (CMR) від 30.12.2023 №№ LV-0000194ADN/UA, зовнішньоекономічного контракту від 08.12.2022 №ANXT_TIM_2022.

Відповідно до контракту від 08.12.2022 №ANXT_TIM_2022, укладеного між ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та естонським підприємством AdNext OU Ltd (Ahtri tn 8, Kesklina district, Tallin city, Hajru country, 10151 Estonia) в особі директора Dmitrij Aleksandrov (Продавець), продавець продає, а Покупець купує паливо, зокрема дизельне паливо 10ppm, якість EN590.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Важкі дистиляти, газойлі: паливо дизельне F класу» походженням Литви. Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 23.12.2022 №221223_5499831, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації.

Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України.

Постановами Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» та від 09.04.2022 № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.

Відповідно до положень пункту 8 розділу «Вимоги щодо обігу палива на ринку» Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі Технічний регламент), «кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива». Пунктом 5 Технічного регламенту до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів передбачено введення в обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з російської федерації та республіки білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території російської федерації та республіки білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є російська федерація та республіка білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції»), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб`єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (паливо дизельне) або їх аналогів.

З метою дотримання вищезазначених заборон та обмежень, посадовими особами ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 590 (дизельне пальне) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 23.12.2022 №221223_5499831, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника «Orlen Lietuva».

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Європейському Союзі до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару, а саме: рахунок-фактура від 30.12.2022 №AD2473, міжнародна автотранспортна накладна (CMR) від 30.12.2023 №№ LV-0000194ADN/UA, в яких зазначено, що країна походження товару Литва.

01.03.2023 року листом № 20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею, в тому числі дійсності сертифікату якості від 23.12.2022 №221223_5499831, на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64 та від 29.06.2023 № D2(115-9)-1451), сертифікат якості від 23.12.2022 №221223_5499831 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Отже, з метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» було надано документи, а саме сертифікат якості від 23.12.2022 №221223_5499831, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі якого, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто посадовими особами ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару ««Важкі дистиляти, газойлі: паливо дизельне F класу» 25,248 тонн, обсягом 30,361 тис. л. при 15С, вартістю 26 005,44 Євро, або 1 015 174,36 грн. (по курсу НБУ 39,0370 грн на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 23.12.2022 №221223_5499831.

Відповідно до частини другої ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» є громадянин України ОСОБА_1 .

Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.

Згідно з інформацією розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, відповідальність за які передбачена ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувався.

Таким чином, в діях керівника ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» ОСОБА_1 , наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Окрім того, згідно протоколу про порушення митних правил №0136/90300/23 від 22.08.2023 року, 02.01.2023 через митний кордон України пункт пропуску "Рава-Руська - Хребенне" митного посту "Рава-Руська" Львівської митниці з Естонії в Україну на адресу ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» (Україна, 46003, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, м.Тернопіль, вул. Білецька, буд. 36, код ЄДРПОУ 44672536) був переміщений товар «Важкі дистиляти, газойлі: паливо дизельне F класу» загальною вагою 25,211 тонн, обсягом 30,356 тис. л. при 15С, вартістю 25 967,33 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митною декларацією типу ІМ 40 ЕА від 02.01.2023 №23UA903050000038U4.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 22.12.2022 №221222_1348773, рахунку-фактури від 29.12.2022 №AD2469, міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 30.12.2023 №LV-0000025ADN/PARS/ НОМЕР_1 , зовнішньоекономічного контракту від 08.12.2022 №ANXT_TIM_2022.

Відповідно до контракту від 08.12.2022 №ANXT_TIM_2022, укладеного між ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та естонським підприємством AdNext OU Ltd (Ahtri tn 8, Kesklina district, Tallin city, Hajru country, 10151 Estonia) в особі директора Dmitrij Aleksandrov (Продавець), продавець продає, а Покупець купує паливо, зокрема дизельне паливо 10ppm, якість EN590.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Важкі дистиляти, газойлі: паливо дизельне F класу» походженням Литви.

Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від від 22.12.2022 №221222_1348773 товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації.

Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України.

Постановами Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» та від 09.04.2022 № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації. Відповідно до положень пункту 8 розділу «Вимоги щодо обігу палива на ринку» Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі Технічний регламент), «кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива». Пунктом 5 Технічного регламенту до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів передбачено введення в обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з російської федерації та республіки білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території російської федерації та республіки білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є російська федерація та республіка білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції»), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб`єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (паливо дизельне) або їх аналогів.

З метою дотримання вищезазначених заборон та обмежень, посадовими особами ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 590 (дизельне пальне) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 22.12.2022 №221222_1348773, які містять відповідні штампи (печатки) заводу виробника «Orlen Lietuva».

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Європейському Союзі до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару, а саме: рахунок-фактуру від 29.12.2022 №AD2469, міжнародну автотранспортну накладну (CMR) від 30.12.2023 №LV-0000025ADN/PARS/ НОМЕР_1 , в яких зазначено, що країна походження товару Литва.

01.03.2023 року листом № 20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею, в тому числі дійсності сертифікату якості від 22.12.2022 №221222_1348773, на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64 та від 29.06.2023 № D2(115-9)-1451), сертифікат якості від 22.12.2022 №221222_1348773 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Отже, з метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» було надано документи, а саме сертифікат якості від 22.12.2022 №221222_1348773, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі якого, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто посадовими особами ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару ««Важкі дистиляти, газойлі: паливо дизельне F класу» вагою 25,211 тонн, обсягом 30,356 тис. л. при 15С, вартістю 25 967,33 Євро, або 1 013 686,66 грн. (по курсу НБУ 39,0370 грн. на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 22.12.2022 №221222_1348773, за що ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до частини другої ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» є громадянин України ОСОБА_1 .

Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.Згідно з інформацією розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, відповідальність за які передбачена ст. ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувалась.

Таким чином, в діях керівника ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» ОСОБА_1 , наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

У судовому засіданні представник митного органуГерега К.М.підтримала протокол про адміністративне правопорушення, просила ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, та застосувати основне і додаткове стягнення, передбачені частиною 1статтею 483 Митного кодексу України, у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил із стягненням вартості товару, оскільки конфіскація товару неможлива через випуск у вільний обіг.

Від захисника ОСОБА_1 адвоката Никитюка Р.І. надійшли письмові заперечення, за змістом яких просив провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1ст. 483 МК Українизакрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

У поясненнях посилається на те, що за умовами Контракту від 08.12.2022 року та Додаткової угоди №1 від 19.12.2022 року, укладених між ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» та естонським підприємством AdNext OU Ltd, 02.01.2023 року представником ТОВ до Львівської митниці на підставі товаросупровідних документів подано митні декларації типу ІМ 40 ЕА від 02.01.2023 № 23UA903050000037U5 та типу ІМ 40 ЕА від 02.01.2023 №23UA903050000038U4. ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» та ОСОБА_1 не вчиняв правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, подані документи, які були долучені до митної декларації, в тому числі сертифікати якості від 23.12.2022 №221223_5499831, та від 22.12.2022 №221222_1348773, видані представником компанії AdNext OU Ltd 30.12.2022 року після загрузки товару на транспортний засіб Товариства і умислу на порушення митних правил не було. В протоколах про порушення митних правил та службовій записці від 22.08.2023 року не відображено конкретної деталізації та розкриття поняття «документів, одержаних незаконним шляхом». Щодо посилань представника митного органу на листи від 20.04.2023 №63, від 28.04.2023 року №64 та від 29.06.2023 №D2 (115-9)-1451) про те, що сертифікати якості литовським підприємством «Orlen Luetuva» не видавались, може свідчити про імовірну підробку, а не про отримання документів незаконним шляхом, що може бути доведено лише шляхом призначення експертизи, і всі доводи, викладені у протоколах, є припущенням. Окрім того, 10.11.2022 року між ТОВ «Пелат» та ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» укладено Договір доручення про надання послуг з декларування товарів і транспортних засобів №79/М/2022, митні декларації типу ІМ 40 ЕА від 02.01.2023 №23UA903050000037U5 та типу ІМ 40 ЕА від 02.01.2023 №23UA903050000038U4 було подано представником ТОВ «Пелат». Таким чином, ОСОБА_1 не вчиняв дії щодо декларування товару, а відтак у нього відсутній умисел на подання митному органу документів, одержаних незаконним шляхом.

Від представника митного органу ОСОБА_2 надійшли письмові заперечення на пояснення сторони захисту. Вказує,що саме директор ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» ОСОБА_1 вчиняв активні дії щодо ввезення/декларування (оскільки є імпортером) товару «Дизельне паливо». Між ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» та ТОВ «Пелат» укладено Договір-доручення про надання послуг з декларування товарів від 10.11.2022 року №79/М/2022, згідно якого ТОВ «Пелат» отримувало документи саме від імпортера, тобто від ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ». Відповідно до листів Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 року №D2 сертифікати якості від 23.12.2022 №221223_5499831 та від 22.12.2022 №221222_1348773 литовським підприємством не видавалися. Отже, директор ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» ОСОБА_1 чітко розумів і усвідомлював характер протиправної дії шляхом надання вищевказаних сертифікатів, які є єдиними документами, що містять відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, та у результаті підтверджують країну походження, ввів в обіг паливо дизельне невідомого походження, на підставі документів, одержаних незаконним шляхом.

Заслухавши пояснення представника Енергетичної митниці, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

За змістом ст.486,487,489,495 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил забезпечується всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин справи, підлягають для з`ясування питання про те, чи було вчинене адміністративне правопорушення та чи винна особа в його вчиненні, рішення приймається на підставі доказів долучених у суді і оцінених суддею за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до положень ч. 1ст. 495 МК України, процесуальними джерелами доказів у справі про порушення митних правил є :1) протокол про порушення митних правил, протоколи процесуальних дій, додатки до зазначених протоколів; 2) пояснення свідків; 3) пояснення особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновки експерта; 5) інші документи (належним чином завірені їх копії або витяги з них) та інформація, у тому числі та, що перебуває в електронному вигляді, а також товари - безпосередні предмети порушення митних правил, товари із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортні засоби, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Зміст положень ч. 2ст. 495 МК Україниу взаємозв`язку із положеннямист. 489 МК Українисвідчить про те, що докази у справі про порушення митних правил повинні відповідати критерію належності, тобто повинні бути такими, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.

На доведення пред`явленого обвинувачення митний орган посилався на листи від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» від 20.04.2023 №63, 28.04.2023 №64 та від 29.06.2023 № D2(115-9)-1451), відповідно до яких сертифікати якості від 23.12.2022 року №221223_5499831, від 22.12.2022 року №221222_1348773, литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався, а саме відомості про сертифікати якості з таким номером у підприємства відсутні.

Так, долучений до протоколу про порушення митних правил сертифікат якості від 23.12.2022 року №221223_5499831, та сертифікат якості від 22.12.2022 року №221222_1348773, самі по собі не можуть вважатися належним доказом вини ОСОБА_1 у порушенні ним митних правил, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України.

Відповідно до ч. 1ст. 335 МК Українипід час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: 1) при перевезенні автомобільним транспортом: а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.

Відповідно до контракту № ANXT_TIM_2022 від 08.12.2022 року укладеного між компанією AdNext OU Ltd та ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» відбувся продаж палива, якість якого підтверджується паспортом (сертифікатом) якості, який зобов`язаний надати продавець товару.

Наведене свідчить про те, що за умовами зазначеного контракту, всі документи надавались підприємством AdNext OU Ltd як продавцем, в тому числі і сертифікати якості, що викликали у працівників Державної митної служби сумніви щодо дійсності. При цьому, директор ТОВ «ТОМОЙЛ ЛОДЖІСТІК ЕНД ТРЕЙДІНГ» ОСОБА_1 був кінцевим отримувачем товару.

Суд звертає увагу на те, що матеріали справи не містять зазначення, які конкретні дії повинен був вчинити ОСОБА_1 з метою перевірки правдивості зазначених у документах відомостей та які саме дії ним у зв`язку з цим не було вчинено, що вказувало б на наявність в його діях суб`єктивної сторони інкримінованого йому порушення митних правил.

Будь-яких інших доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару, документів, що одержані незаконним шляхом, митними органами не зібрано.

Згідно ч. 3ст. 62 Конституції Україниусі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно зіст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

З урахуванням положень, що наявною сукупністю доказів у справі не доведена наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАПза відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.247,283,284,294 КУпАП,ст. 458 Митного кодексу України, суд

постановив :

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1ст. 483 Митного кодексу Українизакрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Суддя Л. В. Казмиренко

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено20.09.2024
Номер документу121717441
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —758/12515/23

Постанова від 17.09.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

Постанова від 28.08.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні