Ухвала
від 11.09.2024 по справі 910/16003/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА вул. Б.Хмельницького, 44-В, м.Київ, 01054, тел. (044) 334 68 95 e-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua, web: ki.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 05379487

УХВАЛА

м. Київ

11.09.2024Справа № 910/16003/23За заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 )

про неплатоспроможність

Суддя Яковенко А.В.

Представники учасників: не з`явилися.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) звернулася до суду із заявою про відкриття провадження у справі про свою неплатоспроможність в порядку Книги четвертої Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до статті 113 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про неплатоспроможність боржника - фізичної особи, фізичної особи - підприємця здійснюється в порядку, визначеному цим Кодексом для юридичних осіб, з урахуванням особливостей, встановлених цією Книгою.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.10.2023 заяву ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність залишено без руху. Встановлено строк десять днів з дня вручення цієї ухвали ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) на усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність. Встановлено ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) спосіб усунення недоліків заяви про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність шляхом надання:- декларації про майновий стан боржника у справі про неплатоспроможність за 2020-2023 роки, привівши їх у відповідність до наказу Міністерства юстиції України від 21.08.2019 №2627/5 з зазначеннями відомостей про членів сім`ї;- доказів звернення заявника до відповідних офіційних джерел щодо отримання інформації про членів сім`ї, яка необхідна була їй для заповнення розділу ІІ та ІІІ декларацій про майновий стан боржника у справі про неплатоспроможність;- плану реструктуризації.

31.10.2023 до Господарського суду м. Києва надійшла заява ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) про усунення недоліків, встановлених ухвалою Господарського суду від 20.10.2023.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.11.2023 заяву ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність прийнято до розгляду та призначено підготовче засідання на 15.01.2024.

Судове засідання 15.01.2024 не відбулось у зв`язку із перебуванням судді Яковенко А.В. на лікарняному.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 06.02.2024 призначено розгляд справи у підготовчому засіданні на 26.02.2024.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 26.02.2024 відкрито провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ). Введено процедуру реструктуризації боргів боржника. Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення № 73006 від 18.04.2024 про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ). Призначено керуючим реструктуризацією боргів фізичної особи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) арбітражного керуючого Белінську Наталію Олександрівну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого від 12.02.2013 № 190). Заборонено фізичній особі ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) відчужувати майно. Визначено дату проведення попереднього судового засідання на 22.04.2024.

25.03.2024 до суду надійшла відомість керуючого реструктуризацією про результати розгляду вимог кредиторів.

25.03.2024 до Господарського суду м. Києва надійшло повідомлення по справі від Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України.

02.04.2024 до суду надійшло повідомлення по справі від Головного управління ДПС у м. Києві.

15.04.2024 до Господарського суду м. Києва надійшов звіт керуючого реструктуризацією арбітражного керуючого Белінської Н.О. про результати перевірки декларацій боржника про майновий стан.

16.04.2024 до суду надійшло клопотання ОСОБА_1 про долучення до матеріалів справи виправлених декларацій про майновий стан боржника.

18.04.2024 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання керуючого реструктуризацією про долучення до матеріалів справи акту опису майна боржника від 25.03.2024.

19.04.2024 до суду надійшло клопотання керуючого реструктуризацією арбітражного керуючого Белінської Н.О. про сплату винагороди.

19.04.2024 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання керуючого реструктуризацією про розгляд справи без її участі.

19.04.2024 до суду надійшло клопотання ОСОБА_1 про закриття провадження у справі про неплатоспроможність на підставі п. 6 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства із застосуванням наслідків, визначених ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства.

19.04.2024 до Господарського суду м. Києва надійшла позиція керуючого реструктуризацією щодо клопотання боржника про закриття провадження у справі про неплатоспроможність.

У попередньому засіданні, що відбулось 22.04.2024, судом встановлено, що заяви кредиторів з грошовими вимогами до боржника ОСОБА_1 до суду в порядку, визначеному Кодексом України з процедур банкрутства, не надходили.

Відтак, ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.04.2024 зобов`язано керуючого реструктуризацією боргів ОСОБА_1 повторно письмово повідомити кредиторів (зазначених боржником у заяві про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність) щодо правових наслідків неподання ними у порушення вимог частини першої статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства заяв з грошовими вимогами до боржника. Визначено дату проведення судового засідання, на якому буде розглянуто погоджений кредиторами план реструктуризації боргів або прийнято рішення про перехід до процедури погашення боргів чи про закриття провадження у справі на 27.05.24

21.05.2024 до суду надійшло повідомлення керуючого реструктуризацією про результати розгляду грошових вимог до боржника.

Судове засідання, призначене на 27.05.2024, не відбулось у зв`язку з перебуванням судді Яковенко А.В. на лікарняному.

Після виходу судді Яковенко А.В. з лікарняного, суд ухвалою від 28.06.2024 призначив судове засідання на 24.07.2024.

До Господарського суду м. Києва надійшла заява Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС з грошовими вимогами до боржника на суму 24 443,40 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.06.2024 повідомлено Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС про недоліки заяви про грошові вимоги кредиторів, що виявилися у відсутності доказів сплати судового збору за подання такої кредиторської заяви у розмірі 6 056,00 грн. Встановлено Головному управлінню ДПС у м. Києві, як відокремленому підрозділу ДПС строк в сім днів з моменту отримання ухвали для усунення вищевказаних недоліків заяви про визнання кредитором.

03.07.2024 до суду від Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС надійшли докази усунення недоліків, визначених ухвалою від 28.06.2024.

22.07.2024 до Господарського суду міста Києва надійшло клопотання керуючого реструктуризацією про розгляд справи без її участі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.07.2024 призначено розгляд заяви Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС з грошовими вимогами до боржника на суму 24 443,40 грн. у судовому засіданні на 11.09.2024. Відкладено розгляд справи у судовому засіданні, на якому буде розглянуто погоджений кредиторами план реструктуризації боргів або прийнято рішення про перехід до процедури погашення боргів чи про закриття провадження у справі на 21.10.2024.

У судове засідання, призначене на 11.09.2024, представники учасників справи та заявленого кредитора не з`явилися, хоча про дату, час і місце його проведення були повідомлені належним чином.

Дослідивши заяву Головного управління ДПС, як відокремленого підрозділу ДПС із грошовими вимогами до боржника на суму 24 443,40 грн., судом встановлено наступне.

Так, вказана заява надійшла до суду 17.05.2024 та була відправлена засобами поштового зв`язку 16.05.2024, що підтверджується печаткою АТ «Укрпошта», а отже вона подана у строк, визначений ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства.

Податковий орган зазначає, що у ОСОБА_1 обліковується заборгованість у розмірі 24 443,40 грн., яка складається з:

- заборгованості зі сплати єдиного внеску у розмірі 23 607,32 грн. (основний борг);

- заборгованості зі сплати єдиного податку з фізичних осіб у розмірі 836,08 грн. (728,65 грн. - штрафна санкція та 107,43 грн. - пеня).

Відповідно п. 3-1 ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" №2464-VI від 08.07.2010 (далі - Закон № 2464- VI), що податкові органи - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, його територіальні органи

Єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та не регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно п. 10 ст. 1 Закону № 2464-VI страхувальниками є - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього, які відповідно до цього Закону зобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 4 вищевказаного Закону платниками єдиного внеску є фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців)

Відповідно до ст. 4 Закону №2464-VI Боржник є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державного соціальне страхування.

Згідно з п. 2 ст. 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Частинами 1, 5 ст. 9 Закону №2464-VI визначено, що єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюється в натуральній формі. Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).

Згідно з ч. 8 ст. 9 Закону №2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Відповідно п. 6 ст. 1 Закону №2464-VI недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 25 Закону 2464-VI суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

На підставі ч. 12 ст. 9 Закону 2464-VI, встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Відповідно п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 у разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник мав право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Базою нарахування єдиного внеску для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, є суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою, ніж розмір мінімального страхового внеску (п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

З 01 січня 2018 року Законом України від 03.10.2017 № 2148-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" до п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 внесено зміни, а саме, для бази нарахування єдиного внеску змінено період (рік на квартал).

Згідно з п. 5 ст. 8 Закону № 2464 єдиний внесок встановлено у розмірі 22 відсотки до бази нарахування єдиного внеску.

Відповідно до абзацу третього п. 8 ст. 9 Закону № 2464 фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Заборгованість ОСОБА_1 зі сплати єдиного внеску у розмірі 23 607,32 грн. утворилася у зв`язку з нарахуванням податковим органом вказаної суми боржнику, як особі, яка обрала спрощену систему оподаткування з жовтня 2018 року по січень 2021 року, та підтверджується долученими до заяви інтегрованими картками платника податків ОСОБА_1 за період з 2018 по 2021 роки.

Крім того, згідно з податковим повідомленням-рішенням від 04.06.2021 № 0440812414 відповідно до акта камеральної перевірки від 08.04.2021 № 27028/Ж5/26-15-24-14-11/2904113184 податковим органом було встановлено порушення ОСОБА_1 строку сплати єдиного податку з фізичних осіб, визначеного пунктом 295.1 статті 295 Податкового кодексу України, та за затримку сплати/несплату фізичною особою авансових внесків єдиного податку в сумі 1 457,30 грн. зобов`язано сплатити штраф у розмірі 50 % в сумі 728,65 грн. за платежем єдиного податку з фізичних осіб.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Враховуючи, що вищезазначене податкове повідомлення-рішення не було оскаржене боржником, грошові зобов`язання за ним у розмірі 728,65 грн. набули статусу узгоджених.

Згідно з пп. 129.1.1, 129.1.3 п. 129.1, пп. 129.3.3 п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:

- при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;

- при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2, 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті) у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).

Так, податковим органом у порядку ст. 129 Податкового кодексу України нараховано пеню у розмірі 107,43 грн. у зв`язку з несплатою боржником штрафної санкції за податковим повідомленням-рішенням від 04.06.2021 № 0440812414.

Згідно з повідомленням керуючого реструктуризацією заявлена податковим органом заборгованість визнана у повному обсязі. Боржником станом на 11.09.2024 не надано суду будь-яких доказів погашення заявленої заборгованості та не наведено аргументів на її спростування.

З огляду на викладене, Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС підлягає визнанню кредитором ОСОБА_1 з грошовими вимогами на суму 24 443,40 грн., з яких 23 607,32 грн. - вимоги першої черги та 836,08 грн. - вимоги третьої черги.

Поряд з вищеописаною заборгованістю визнанню також підлягають судові витрати кредитора у розмірі 6 056,00 грн.

Частиною 2 статті 123 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що основними завданнями зборів кредиторів у процедурі реструктуризації боргів боржника є: 1) розгляд звіту керуючого реструктуризацією про результати перевірки декларації про майновий стан боржника; 2) розгляд проекту плану реструктуризації боргів боржника; 3) прийняття рішення про схвалення плану реструктуризації боргів боржника або про звернення з клопотанням до господарського суду про перехід до процедури погашення боргів боржника або про закриття провадження у справі про неплатоспроможність.

Враховуючи, що Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС є кредитором ОСОБА_1 , який володіє правом вирішального голосу на зборах кредиторів, суд звертає увагу керуючого реструктуризацією арбітражного керуючого Белінської Н.О. та податкового органу на необхідності скликання та проведення засідання зборів кредиторів ОСОБА_1 для вирішення питань, визначених ч. 2 ст. 123 Кодексу України з процедур банкрутства. Протокол зборів кредиторів, складений за результатами розгляду зазначених питань, із прийнятим рішенням щодо переходу до подальшої процедури у справі про неплатоспроможність ОСОБА_1 буде розглянутий судом у судовому засіданні 21.10.2024.

Керуючись ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 216, 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Визнати кредитором у справі № 910/16003/23 по відношенню до боржника Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС з грошовими вимогами на суму 30 499,40 грн., з яких 6 056,00 грн. - витрати, які відшкодовуються до задоволення вимог кредиторів, 23 607,32 грн. - вимоги першої черги, 836,08 грн. - вимоги третьої черги.

2. Зобов`язати керуючого реструктуризацією внести відповідні відомості до реєстру вимог кредиторів.

3. Повідомити учасників справи, що судове засідання, на якому буде розглянуто погоджений кредиторами план реструктуризації боргів або прийнято рішення про перехід до процедури погашення боргів чи про закриття провадження у справі призначено на 21.10.24 о 12:00 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал № 3.

4. Керуючому реструктуризацією арбітражному керуючому Белінській Н.О. скликати і провести засідання зборів кредиторів боржника задля вирішення питань, визначених ч. 2 ст. 123 Кодексу України з процедур банкрутства, та подати суду у строк до 16.10.2024 (включно) відповідний протокол зборів кредиторів ОСОБА_1 .

5. Копію ухвали направити учасникам провадження у справі та визнаному кредитору.

Ухвала набирає законної сили в порядку ч.ч. 4, 5 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства та може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє провадження у справі про банкрутство.

Повний текст ухвали складено 17.09.2024

Суддя А.В. Яковенко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121726991
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: неплатоспроможність фізичної особи

Судовий реєстр по справі —910/16003/23

Ухвала від 18.12.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 11.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 28.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 28.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 22.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 26.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 23.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

Ухвала від 20.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Яковенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні