1Справа № 335/8427/24 3/335/2414/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 вересня 2024 року м. Запоріжжя
Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Романько О.О., розглянувши справу про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, не працюючого, який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , посвідчення водія НОМЕР_1 , -
за правопорушення,передбачені ст.ст.122-4,124,130 ч. 1, 139 ч. 1 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
14.07.2024 о 22 год. 50 хв. в м. Запоріжжі на перехресті вул. Верхня та пр. Соборний водій ОСОБА_1 керував транспортним засобом «BMW 5231», номерний знак НОМЕР_2 з явними ознаками наркотичного сп`яніння, а саме звужені зіниці очей, що не реагують на світло, виражене тремтіння пальців рук, порушення мови. Від проходження медичного огляду на стан наркотичного сп`яніння у встановленому законом порядку в медичному закладі у лікаря нарколога відмовився, на місці зупинки транспортного засобу. Від керування відсторонений, шляхом паркування транспортного засобу без порушень ПДР України, про повторність попереджений, чим порушив п. 2.5 ПДР України, тобто вчинив правопорушення, передбачене ч. 1ст.130 КУпАП.
На підставі вищевикладеного щодо ОСОБА_1 було складено протокол про адміністративне правопорушення: серії ААД № 646556 від 14.07.2024 року за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 130 КУпАП.
Крім того, 14.07.2024 о 22 год. 48 хв. в м. Запоріжжя на перехресті вул. Верхня та пр. Соборний водій ОСОБА_1 керував транспортним засобом «BMW 5231», номерний знак НОМЕР_2 , при зміні напрямку руху не переконався у безпеці не слідкував за дорожньою обстановкою, був неуважний та скоїв наїзд на світлофор, в наслідок чого транспортним засобом «BMW 5231» номерний знак НОМЕР_2 отримав механічні пошкодження, чим порушив п. 10.1, 2.3 ПДР України.
Вказаними діями ОСОБА_1 порушив вимоги п.п. 10.1, 2.3 Правил дорожньогоруху та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст.124 КУпАП.
Крім того, 14.07.2024 о 22 год. 48 хв. в м. Запоріжжя на перехресті вул. Верхня та пр. Соборний водій ОСОБА_1 керуючи транспортним засобом «BMW 5231», номерний знак НОМЕР_2 , будучи учасником ДТП залишив місце пригоди.
Вказаними діями ОСОБА_1 порушив вимоги п.2.10 (а) Правил дорожньогоруху та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст.122-4 КУпАП.
Крім того, 14.07.2024 о 22 год. 48 хв. в м. Запоріжжя на перехресті вул. Верхня та пр. Соборний водій ОСОБА_1 керуючи транспортним засобом «BMW 5231», номерний знак НОМЕР_2 при зміні напрямку руху не переконався у безпеці, не слідкував за дорожньою обстановкою, був неуважним та скоїв наїзд на світлофор. У наслідок чого світлофор упав та отримав механічні пошкодження, чим завдано матеріальних збитків, травмованих немає.
Вказаними діями ОСОБА_1 порушив вимоги п.10.1, 2.3 Правил дорожньогоруху та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст.139 ч.1 КУпАП.
Постановою судді від 11.09.2024 справи про адміністративні правопорушення за 122-4,124,130ч.1,139ч.1КУпАП об`єднані в одне провадження.
Справа призначалася до розгляду на 01.08.2024 р., 08.08.2024 р.,19.08.2024 р, 30.08.2024 р., 11.09.2024 р..
ОСОБА_1 в судове засідання неодноразово не з`являвся, про день, час та місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, шляхом направлення судової повістки за місцем реєстрації, причини неявки суду не повідомив.
Згідно зіст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23 лютого 2006 року, суди застосовують рішення Європейського суду з прав людини як джерело права. Рішенням Європейського суду з прав людини від 03 квітня 2008 року у справі «Пономарьов проти України» наголошено, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
Суд направляв ОСОБА_1 повістки на адресу, зазначену у протоколі про адміністративне правопорушення. Судові повістки повернулися із зазначенням «Адресат відсутній за вказаною адресою».
Крім того, відповідно до протоколів про адміністративні правопорушення ОСОБА_1 був належним чином повідомлений про складення відносно нього вказаного протоколів та попереджений про розгляд справи у Орджонікідзевському районному суді м. Запоріжжя.
Також судом розміщувалися оголошення на сайті суду щодо виклику порушника в судові засідання.
Зі змісту ст.268КУпАП слідує, що під час відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, справу може бути розглянуто лише у випадках коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи в якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Згідно зі ст.277-2КУпАП повістка особі, яка притягується до адміністративної відповідальності, вручається не пізніше як за три доби до дня розгляду справи в суді, в якій зазначається дата і місце розгляду справи.
Справа розглянута за відсутності правопорушника, що не суперечить вимогам ч.2 ст.268 КУпАП.
Європейський Суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 03.04.2008 року наголосив, що «сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження».За таких обставин, а також з урахуванням того, що ОСОБА_1 належним чином був повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, а також що під час розгляду справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 130, 124, 122-4, 139 КУпАП, не передбачається обов`язкова присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за його відсутності.
Крім того, безпідставне умисне затягування справи нівелює завданняКодексу України про адміністративні правопорушення.
Зі змісту ст.268КУпАП слідує, що під час відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, справу може бути розглянуто лише у випадках коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи в якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Відповідно до ст.245 КУпАП серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Згідно ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до п.10.1 Правил дорожнього руху водій перед початком руху, перестроюванням та будь-якою зміною напрямку руху водій повинен переконатися, що це буде безпечним і не створить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху.
Відповідно до п.2.3 «б» Правил дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі.
Відповідно доп.2.10(а)Правил дорожньогоруху уразі причетностідо дорожньо-транспортноїпригоди водійзобов`язаний негайно зупинити транспортний засіб і залишатися на місці пригоди.
Статтею 124 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна.
Статтею 122-4 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за залишення водіями транспортних засобів, іншими учасниками дорожнього руху на порушення встановлених правил місця дорожньо-транспортної пригоди, до якої вони причетні.
Частина 1 ст. 130 КУпАП передбачає відповідальність, зокрема, за відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Статтею 139 ч.1 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за пошкодження автомобільних доріг, вулиць, дорожніх споруд, залізничних переїздів, трамвайних колій, технічних засобів регулювання дорожнього руху, самовільне знімання, закриття чи встановлення технічних засобів регулювання дорожнього руху, створення перешкод для дорожнього руху, в тому числі забруднення дорожнього покриття, або невжиття необхідних заходів щодо їх усунення та попередження інших учасників руху про небезпеку, що виникла, або невжиття посадовими особами, відповідальними за технічний стан, обладнання, експлуатацію транспортних засобів, утримання автомобільних доріг та вулиць, громадянами - суб`єктами господарської діяльності заходів щодо заборони руху підвідомчих технологічних транспортних засобів, сільськогосподарської техніки і машин на гусеничному ходу автомобільними дорогами і вулицями, покриття яких може бути пошкоджене.
В діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративних правопорушень: передбаченого ч. 1ст. 130 КУпАП, а саме відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції; ст. 124 КУпАП порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна; ст. 122-4 КУпАП залишення водіями транспортних засобів, іншими учасниками дорожнього руху на порушення встановлених правил місця дорожньо-транспортної пригоди, до якої вони причетні та ч. 1 ст. 139 КУпАП пошкодження технічних засобів регулювання дорожнього руху.
Як зазначено у ст. ст. 251, 252 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, а також іншими документами. При цьому орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Вивчивши всіобставини справита оцінившив сукупностізібрані ідосліджені докази,які невикликають сумнівіву своїйдостовірності ідопустимості,суддя доходитьдо висновку,що ОСОБА_1 вчинив адміністративніправопорушення,передбачені 122-4,124, 130 ч. 1, 139 ч. 1 КУпАП, які полягають у порушенні Правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортного засобу, та залишенні місця дорожньо-транспортної пригоди, пошкодження технічних засобів регулювання дорожнього руху та відмови особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Вина ОСОБА_1 підтверджується матеріалами справи, а саме: протоколами про адміністративне правопорушення серії ААД № 646556 від 14.07.2023, серії ААД № 645915, серії ААД № 646557, серії ААД 645916 від 14.07.2024; направленням на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану алкогольного чи наркотичного сп`яніння або перебував під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції НКП «Обласний клінічний заклад з надання психіатричної допомоги» ЗОР від 14.07.2024 року; рапортом від 14.07.2024; довідкою згідно бази даних підсистеми «Адмінпрактика»; схемою місця ДТП з фототаблицею; актом обстеження ділянки вулично-шляхової мережі, від 14.07.2024; фотокартками, на яких зафіксовані пошкодження автомобіля «BMW 5231», номерний знак НОМЕР_2 , відеозаписами та архівом правопорушень.
Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самою особою, що притягується до адміністративної відповідальності, так і іншими особами (ст.23 КУпАП).
Згідно ст.33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України без врахування характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин,що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Відповідно дост.36КУпАП,при вчиненніоднією особоюдвох абобільше адміністративнихправопорушень адміністративнестягнення накладаєтьсяза кожнеправопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Беручи до уваги, що ОСОБА_1 вчинив декілька адміністративних правопорушень, які одночасно розглядаються одним і тим самим органом, суд доходить до висновку про накладення на нього адміністративного стягнення з урахуванням ч.2 ст.36 КУпАП, в межах санкції ст.130 ч.1 КУпАП,яка передбачаєбільш суворестягнення ніжсанкції завчинення адміністративнихправопорушень,передбачених ст.124 , ст. 122-4 та ст.139 ч.1 КУпАП, а саме у виді штрафу, що буде необхідним і достатнім для його виправлення та попередження вчинення ним подібних правопорушень в майбутньому. Таким чином, визначити адміністративне стягнення у виді штрафу за ст. 130 ч.1 КУпАП в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік та за ст. 124 КУпАП в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 грн., та за ст. 122-4 КУпАП в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 грн., та за ч.1 ст.139 КУпАП в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 грн., остаточно в порядку ст. 36 КУпАП визначити стягнення у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн. з позбавленнямправа керуваннятранспортними засобамина строкодин рік.
Згідност. 40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Відповідно дост. 4 Закону України «Про судовий збір»у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, стягується судовий збір.
Керуючись ст. ст.8,33,40-1, 122-4, 124, ч. 1 ст.130, ч.1. ст. 139, 268, 276-277, 280, 283-284,294,307-308,317-1 КУпАП,-
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених 122-4, 124, ч. 1 ст.130, ч.1 ст. 139 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення, з врахуванням ст. 36 КУпАП, у виді штрафу в дохід держави в розмірі 1000 нмдг, що становить 17000 гривень, 00 копійок, з позбавленням права керування транспортними засобами на 1 рік.
Відповідно до ч. 1 ст.307та ч. 2 ст.308 КУпАПштраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. При здійснення примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , судовий збір в дохід держави в сумі 605 гривні 60 копійок.
Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду через Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя протягом десяти днів з дня її винесення.
Строк пред`явлення до виконання 3 (три) місяці.
Суддя: О.О. Романько
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121728345 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції |
Адмінправопорушення
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Романько О. О.
Адмінправопорушення
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Романько О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні