Рішення
від 19.09.2024 по справі 120/3227/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

19 вересня 2024 р. Справа № 120/3227/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Томчука А.В., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Сьомого апеляційного адміністративного суду про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся в суд з позовною заявою до Сьомого апеляційного адміністративного суду (далі - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач зазначив, що 08.01.2024 та 30.01.2024 звернувся до Сьомого апеляційного адміністративного суду із скаргою та зі зверненням, але відповіді не отримав.

Вказані обставини і слугували підставою для звернення до суду із цим позовом.

Ухвалою від 26.04.2024 позивача звільнено від сплати судового збору за подання цього позову, позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Встановлено відповідачеві строк для подачі відзиву на позовну заяву.

16.09.2024 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача заперечила щодо вимог ОСОБА_1 .

Разом із відзивом відповідач надав суду додаткові докази, зокрема докази розгляду скарги позивача від 08.01.2024, відповіді на звернення від 30.01.2024.

В силу частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи наведені положення статті 162 КАС України, зважаючи на ту обставину, що відзив відповідача поданий поза межами строку встановленого судом на його подання, без обґрунтування поважності причин такого пропуску, суд не приймає до уваги поданий відзив. Однак, з метою з`ясування всіх обставин у справі, судом приймаються до уваги докази надані представником відповідача разом із відзивом.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

08.01.2024 ОСОБА_1 звернувся до Сьомого апеляційного адміністративного суду із скаргою, в якій вимагав надати інформацію про розгляд його апеляційної скарги у справі № 120/1400/23.

Листом від 08.02.2024 № А-57-24/02.2-07/4429/2024 позивача повідомлено, що відповідно до відомостей комп`ютерної програми "Діловодство спеціалізованого суду" постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.01.2024 апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 05.06.2023 - без змін.

Вказано, що згідно з довідкою, складеною секретарем судового засідання, зазначену постанову суду 22.01.2024 направлено на електронну пошту позивача, а саме ІНФОРМАЦІЯ_1

Вказаний лист направлено на його електронну адресу - " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".

30.01.2024 ОСОБА_1 звернувся до Сьомого апеляційного адміністративного суду зі зверненням, в якій просив голову Сьомого апеляційного адміністративного суду призначити йому особистий прийом.

Листом від 08.02.2024 № А-63-24/02.02-07/4498/2024 заявника повідомлено, що відповідно до наказу Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03.07.2023 № 51-а/г на період воєнного стану проведення особистого прийому громадян керівництвом суду не здійснюється.

Вказаний лист направлено на його електронну адресу - " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".

Однак, позивач, вважаючи бездіяльність відповідача протиправною щодо ненадання відповіді на скаргу від 08.01.2024, звернення від 30.01.2024, звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Закон України "Про звернення громадян", регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об`єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення (ч. 1 ст. 1 Закону України "Про звернення громадян").

Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб (стаття 3 Закону України "Про звернення громадян").

Згідно з нормами статті 15 Закону України "Про звернення громадян", органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.

Приписами статті 18 Закону України "Про звернення громадян", встановлено, що громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право, серед іншого, одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

Відповідно до положень статті 19 Закону України "Про звернення громадян", органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги.

Так, згідно ст. 20 Закону України "Про звернення громадян", звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.

Слід зазначити, що звернення громадян до відповідного органу мають бути викладені максимально чітко та зрозуміло з метою їх належного та всебічного розгляду. Зрозуміле та чітке викладення вимог сприяє всебічній оцінці, викладених у зверненні фактів, та наданні максимально чіткої відповіді на поставлені питання.

Згідно з матеріалами справи 08.01.2024 ОСОБА_1 звернувся до Сьомого апеляційного адміністративного суду із скаргою, в якій вимагав надати інформацію про розгляд його апеляційної скарги у справі № 120/1400/23.

Листом від 08.02.2024 № А-57-24/02.2-07/4429/2024 позивача повідомлено, що відповідно до відомостей комп`ютерної програми "Діловодство спеціалізованого суду" постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 17.01.2024 апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 05.06.2023 - без змін. Вказано, що згідно з довідкою, складеною секретарем судового засідання, зазначену постанову суду 22.01.2024 направлено на електронну пошту позивача, а саме ІНФОРМАЦІЯ_1.

30.01.2024 ОСОБА_1 звернувся до Сьомого апеляційного адміністративного суду зі зверненням, в якій просив голову Сьомого апеляційного адміністративного суду призначити йому особистий прийом.

Листом від 08.02.2024 № А-63-24/02.02-07/4498/2024 заявника повідомлено, що відповідно до наказу Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03.07.2023 № 51-а/г на період воєнного стану проведення особистого прийому громадян керівництвом суду не здійснюється.

Відтак, відповідач надав позивачу інформацію, яка була предметом скарги від 08.01.2024 та надав відповідь щодо питання порушеного у зверненні від 30.01.2024.

Тобто, відповідач, за наслідками опрацювання скарги та звернення позивача дотримався приписів законодавства України, надав вчасно та повну відповідь листами, у відповідності до Закону України "Про звернення громадян", що вказує на відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Інша позовна вимога є похідною, а тому також не підлягає задоволенню.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В силу приписів частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Судові витрати у цій справі відсутні, тому судом питання про їх відшкодування не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративногоро позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Сьомий апеляційний адміністративний суд (вул. Соборна, 48, Вінниця, Вінницька область, 21050, код ЄДРПОУ 42257456).

Повний текст рішення складено та підписано суддею 19.09.2024.

Суддя Томчук Андрій Валерійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121732041
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —120/3227/24

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Рішення від 19.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні