Рішення
від 17.09.2024 по справі 420/22563/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/22563/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» (код ЄДРПОУ40800278, місце знаходження: 65033, м. Одеса, вул. Василя Стуса, 2Б) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 17 липня 2024 року через підсистему Електронний суд (сформовано 17.07.2024) надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» (код ЄДРПОУ 40800278, місце знаходження: 65033, м. Одеса, вул.. Василя Стуса, 2Б) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, в якій представник просить:

-Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11146431/40800278 від 30.05.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 16.04.2024;

-Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» від 16.04.2024 року №22 на суму 60416,67 грн., у т. ч. ПДВ 10069,45 грн., датою її подання;

-Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11146430/40800278 від 30.05.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №28 від 19.04.2024;

-Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» від 19.04.2024 року №28 на суму 12083,33 грн., у т.ч. ПДВ 2013,89 грн., датою її подання.

-Стягнути з відповідачів солідарно судові витрати.

Ухвалою від 22 липня 2024 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржуване позивачем рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на таке.

Так, видами діяльності Позивача за КВЕД-2010 є: 46.21. Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний).

ТОВ «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» (Постачальник), керуючись під час ведення господарської діяльності принципами обачності та попередньо перевіривши ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС всіма можливими способами та за допомогою відкритих реєстрів та баз даних на предмет податкової надійності та економічної доброчесності, уклало із ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС (Покупець) Договір поставки мінеральних добрив №18/03-02 від 18.03.2024.

В рамках виконання зобов`язань за Договором поставки, 19.04.2024 ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ відвантажено ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС товар: Компост органічний з пташиного посліду гранульований без додавання мінеральних добрив, сформовано та подано на реєстрацію податкові накладні №22 (за фактом здійснення часткової оплати) та №28 (за фактом відвантаження), реєстрацію яких було зупинено.

ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ були подані відповідні пояснення, додані підтверджуючі господарські операції документи, проте, за результатами розгляду вказаних пояснень, ГУ ДПС в Одеській області прийняли рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:

-щодо ПН №22 від 16.04.2024 - рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН №11146431/40800278 від 30.05.2024;

-щодо ПН №28 від 19.04.2024 - рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН №11146430/40800278 від 30.05.2024;

Позивач не погоджується із рішеннями Комісії, вважає їх безпідставними, протиправними та необґрунтованими, такими, що підлягають скасуванню, а подані на реєстрацію податкові накладні - реєстрації у день їх подання, з огляду на таке.

Стосовно ПН №22 від 16.04.2024 року, представник зазначає, що 16.04.2024 між ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ та ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС було укладено специфікацію №5, відповідно якої було замовлено поставку товару: Добриво азотнофосфорно-калійне NPK 4:12:12 у кількості 5 тонн.

16.04.2024 ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ виставлено ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС рахунок №16044 на оплату товару Добриво азотно-фосфорно-калійне NPK 4:12:12 - на загальну суму 72 500,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 12 083,33 грн. В цей же день на розрахунковий рахунок ТОВ "Юган Трейдинг" було зараховано частину суми вартості поставки, а саме: 60 416,67 грн, в тому числі ПДВ - 10 069,45 грн.

Керуючись ст.201 ПКУ, ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ, сформовано податкову накладну №22 від 16.04.2024 на суму 60 416,67 грн, в тому числі ПДВ - 10 069,45 грн. та направлено її на реєстрацію.

Стосовно ПН 28 від 19.04.2024 року, представник зазначив, що 19.04.2024, у межах виконання зобов`язань за Специфікацією №5 від 16.04.2024, на адресу Покупця було відвантажено товару «добриво азотно-фосфорно-калійного NPK 4:12:12» на умовах EXW самовивіз зі складу Постачальника.

Вказане добриво, яке поставлено на адресу ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС, було придбано у постачальників:

-ТОВ ЄНДЮРЕНС АГРО (код ЄДРПОУ 44565160, платник ПДВ) на підставі договору №01-09/2 від 01.09.2022,

-ПП ОЛІЯР (код ЄДРПОУ 32461721, платник ПДВ) на підставі договору №22/2605/02 СНП від 26.05.2022,

-ТОВ СОЛАГРО ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 42051995, платник ПДВ) на підставі договору №ДГ-ВАС-230727-14459 від 27.07.2023,

-ПАТ ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ КАР`ЄР (код ЄРДПОУ 00292623, платник ПДВ) на підставі договору №24/03/2021-1 від 24.03.2021,

-ТОВ ФІДОРГ АКТИВ (код ЄДРПОУ 44493442, платник ПДВ) на підставі договору поставки №12 від 01.08.2022, що підтверджується, зокрема, але не виключно: видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, платіжними дорученнями про сплату вартості товарів тощо.

Керуючись ст.201 ПКУ, ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ, за фактом поставки замовленого товару ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС, сформовано податкову накладну №28 від 19.04.2024 на суму 12083,33 грн., у т.ч. ПДВ 2013,89 грн. та направлено її на реєстрацію.

Таким чином, представник позивача зазначає, що відмовляючи у реєстрації податкових накладних №22 від 16.04.2024 та №28 від 19.04.2024, комісія зобов`язана була чітко вказати перелік таких документів та порушень законодавства. Саме по собі загальне посилання на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства не є виконанням вимог щодо форми і змісту індивідуального акту.

В той же час представник позивача зазначає, що усі додані до повідомлень документи складені із дотриманням вимог законодавства, а оскаржувані рішення не містять відхилення наданих позивачем пояснень та документів.

Також у позовній заяві представник позивача зазначив, що планує понести витрати на професійну допомогу, орієнтовний розмір витрат за надання правничої допомоги в суді першої інстанції становить 25 000 грн, документи на підтвердження яких будуть подані у встановлені законодавством строки.

На пропозицію суду від представника позивача 26.07.2024 року надійшли роздруковані додатки до позовної заяви в паперовому вигляді.

На виконання ухвали суду 06.08.2024 року (вхід. № ЕС/32218/24) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.

Відповідно до фактичних обставин справи, ТОВ «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкову накладну №22 від 16.04.2024, №28 від 19.04.2024.

Згідно з квитанцією від 17.05.2024 до податкових накладних №22 від 16.04.2024, №28 від 19.04.2024 за результатами обробки «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №22 від 16.04.2024, №28 від 19.04.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3105, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій».

Також, позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної. Надалі платник податку направив засобами електронного зв`язку повідомлення від 27.05.2023 № 21, №22 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.

Однак, за рішеннями Комісії №11146431/40800278 від 30.05.2024, №11146430/40800278 від 30.05.2024 Позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних №22 від 16.04.2024, №28 від 19.04.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Поряд з цим, хоча такі документи й не зазначені у переліку, що наведений у пункті 5 Порядку № 520, однак Позивачем в підтвердження реальності відображених у податкових накладних господарських операцій також не було надано бухгалтерського документа (наприклад, оборотно-сальдових відомостей, аналізів або карток по субрахункам рахунків 10, 15, 30, 31, 36, 66, 90, 93 тощо, плану рахунків бухгалтерського обліку (або їх аналогів відповідно до Спрощеного плану рахунків), які б свідчили про зміну активів та пасивів підприємства внаслідок проведення зазначених господарських операцій, що б сприяло підтвердженню настання реального економічного ефекту для позивача від господарських операцій, відображуваних у ПН позивача (наявність ділової мети).

В оскаржуваних рішеннях Комісії було зазначено, які документи не було надано ТОВ «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» разом із повідомленням, а саме: - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти прийманняпередачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Разом з повідомленнями 27.05.2023 № 21, №22 було подано 53 документів.

Розглянувши надані первинні документи згідно з повідомлення до податкових накладних, Головне управління ДПС в Одеській області звертає увагу суду на неповноту доказової бази щодо проведення операцій.

Представник відповідача зазначає, що товарно-транспортні накладні, надані Позивачем на розгляд комісії регіонального рівня, а саме №207824 від 27.12.2023 року, та №85Ю від 27.12.2023 року не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 29.04.2024 № 2904 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, зокрема у наданих товарно-транспортних накладних не заповнено обов`язкових граф щодо вантажно-розвантажувальних робіт.

Разом з Повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС в Одеській області Позивачем надані банківські виписки складені з порушеннями чинного законодавства.

Тобто, документи, які були подані на розгляд комісії є сумнівними та ймовірно складені із порушенням чинного законодавства.

Через канцелярію суду 07.08.2024 року (вхід. № ЕС/32442/24) від представника позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до змісту якої представник позовні вимоги підтримує в повному обсязі та наполягає на їх задоволенні.

Заперечення на письмові пояснення до суду не надходили.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю ««ЮГАН ТРЕЙДИНГ» зареєстровано за номером 15561020000059758 від 01.09.2016 року.

Основний вид господарської діяльності: 46.21. Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між позивачем (продавець) та ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС (Покупець) укладено договір поставки мінеральних добрив №18/03-02 від 18.03.2024, за умовами якого постачальник партіями поставляє товар, в терміни передбачені в специфікаціях до цього договору. (п. 1.2 договору)

Оплата в розмірі 100% вартості партії товару, зазначеної у специфікації , має бути перерахована постачальнику протягом строку, вказаного в рахунку-фактурі та специфікаціях до даного договору. (п.4.1 договору)

Судом встановлено, що 16.04.2024 між ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ та ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС було укладено специфікацію №5, відповідно якої було замовлено поставку товару: Добриво азотно-фосфорно-калійне NPK 4:12:12 у кількості 5 тонн.

16.04.2024 ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ виставлено ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС рахунок №16044 на оплату товару Добриво азотно-фосфорно-калійне NPK 4:12:12 - на загальну суму 72 500,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 12 083,33 грн. В цей же день на розрахунковий рахунок ТОВ "Юган Трейдинг" було зараховано частину суми вартості поставки, а саме: 60 416,67 грн, в тому числі ПДВ - 10 069,45 грн.

За фактом надходження коштів на рахунок позивача було сформовано та подано на реєстрацію ПН № 22 від 16.04.2024 року на суму 60 416,67 грн, в тому числі ПДВ - 10 069,45 грн.

Також, 19.04.2024, у межах виконання зобов`язань за Специфікацією №5 від 16.04.2024, на адресу Покупця було відвантажено товару «добриво азотно-фосфорно-калійного NPK 4:12:12» на умовах EXW самовивіз зі складу Постачальника.

Вказане добриво, яке поставлено на адресу ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС, було придбано постачальників:

-ТОВ ЄНДЮРЕНС АГРО (код ЄДРПОУ 44565160, платник ПДВ) на підставі договору №01-09/2 від 01.09.2022,

-ПП ОЛІЯР (код ЄДРПОУ 32461721, платник ПДВ) на підставі договору №22/2605/02 СНП від 26.05.2022,

-ТОВ СОЛАГРО ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 42051995, платник ПДВ) на підставі договору №ДГ-ВАС-230727-14459 від 27.07.2023,

-ПАТ ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ КАР`ЄР (код ЄРДПОУ 00292623, платник ПДВ) на підставі договору №24/03/2021-1 від 24.03.2021, ТОВ ФІДОРГ АКТИВ (код ЄДРПОУ 44493442, платник ПДВ) на підставі договору поставки №12 від 01.08.2022.

За фактом поставки замовленого товару ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС, сформовано податкову накладну №28 від 19.04.2024 на суму 12083,33 грн., у т.ч. ПДВ 2013,89 грн.

Вказані податкові накладні було направлено на реєстрацію до ЄРПН, проте їх реєстрацію було зупинено з однакових підстав, а саме:

«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 19.04.2024 №28 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3101, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"= 4.0397%. "Р поточ"= 0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

На пропозицію податкового органу позивачем було подано повідомлення № 21 від 27.05.2024 року та повідомлення № 22 від 27.05.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

До зазначених повідомлень було надано 53 додатки, а саме:

Стосовно ПН №22 від 16.04.2024 року: Копія податкової накладної №22 від 16.04.2024 на суму 60416,67 грн., у т. ч. ПДВ 10069,45 грн. (реєстраційний номер №9133977180 від 17.05.2024). Копія квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН №9133977180 від 17.05.2024. Копія Договір поставки мінеральних добрив №18/03-02 від 18.03.2024, Копія Специфікації №5 від 16.04.24 до договору №18/03-02 від 18.03.2024, Копія рахунку на оплату №16044 від 16.04.2024, Копія платіжної інструкції №120 від 16.04.2024, Копія видаткової накладної №19041 від 19.04.2024, Копія ТТН №1318 від 19.04.2024, Копія картки по рахунку 361 за квітень 2024 року. Копія картки по рахунку 26 за квітень 2024 року. Копія Договір з Постачальником ТОВ «ЄНДЮРЕНС АГРО» №01-09/2 від 01.09.2022, Копія Видаткової накладної №45 від 24.01.2024, Копія рахунку на оплату від Постачальника №34 від 23.01.2024, Копія ТТН №36 від 24.01.2024, Копія платіжної інструкції №3501 від 23.01.2024, Копія платіжної інструкції №3518 від 01.02.2024, Копія Договір з Постачальником ПП Оліяр №22/2605/02 СНП від 26.05.2022, Копія Специфікації №10 від 18.03.2024 до договору №22/2605/02 СНП від 26.05.2022, Копія Специфікації №11 від 03.04.2024 до договору №22/2605/02 СНП від 26.05.2022, Копія видаткової накладної №6529 від 18.03.2024, Копія рахунку на оплату №424 від 18.03.2024, Копія ТТН №4670 від 18.03.2024, Копія видаткової накладної №9759 від 24.04.2024, Копія рахунку на оплату №594 від 22.04.2024, Копія ТТН №6010 від 24.04.2024, Копія платіжної інструкції №3683 від 18.03.2024, Копія платіжної інструкції №3802 від 24.04.2024, Копія платіжної інструкції №3809 від 29.04.2024, Копія Договору з Постачальником ТОВ Фідорг Актив №12 від 01.08.2022, Копія видаткової накладної та рахунку №31 від 05.03.2024, Копія ТТН №31 від 05.03.2024, Копія видаткової накладної та рахунку №42 від 20.03.2024, Копія ТТН №20/03 від 20.03.2024, Копія платіжної інструкції №3649 від 11.03.2024, Копія платіжної інструкції №3733 від 02.04.2024, Копія платіжної інструкції №3732 від 02.04.2024, Копія Договору з Постачальником ПАТ Тернопільський кар`єр №24/03/2021-1, від 24.03.2021, Копія Специфікації №8 від 25.01.2024 до договору №24/03/2021-1 від 24.03.2021 Копія видаткової накладної №327 від 25.01.2024, Копія рахунку на оплату №125 від 25.01.2024, Копія ТТН №560 від 25.01.2024, Копія платіжної інструкції №3505 від 25.01.2024, Копія Договору з Постачальником ТОВ Солагро Трейд №ДГ-ВАС-230727- 14459 від 27.07.2023, Копія рахунку на оплату №СП-ВАС-230727-14459/3 від 01.04.2024, Копія видаткової накладної №239 від 08.04.2024, Копія платіжної інструкції №3754 від 08.04.2024, Картка рахунку 201 за березень-квітень 2024 року Зола, Картка рахунку 201 за січень-квітень 2024 року Мінеральний порошок, Картка рахунку 201 за березень-квітень 2024 року Кістковий залишок, Картка рахунку 201 за квітень 2024 року Вапняково-аміачна селітра, Копія наказу №15 від 29.03.2024 «Про затвердження штатного розпису». Копія наказу №14 від 31.08.2023 «Про введення в дію норм витрат сировини на виробництво добрива азотно-фосфорно-калійного NPK 4:12:12» з додатком.

Та стосовно ПН № 28 від 19.04.2024 року: Копія податкової накладної №28 від 19.04.2024 на суму 12083,33 грн., у т.ч. ПДВ 2013,89 грн. (реєстраційний номер 9141749440 від 27.05.2024). Копія квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН 9141749440 від 27.05.2024. Копія Договір поставки мінеральних добрив №18/03-02 від 18.03.2024 Копія Специфікації №5 від 16.04.24 до договору №18/03-02 від 18.03.2024 Копія рахунку на оплату №16044 від 16.04.2024 Копія платіжної інструкції №120 від 16.04.2024 Копія видаткової накладної №19041 від 19.04.2024 Копія ТТН №1318 від 19.04.2024 Копія картки по рахунку 361 за квітень 2024 року. Копія картки по рахунку 26 за квітень 2024 року. Копія Договір з Постачальником ТОВ «ЄНДЮРЕНС АГРО» №01-09/2 від 01.09.2022 Копія Видаткової накладної №45 від 24.01.2024 Копія рахунку на оплату від Постачальника №34 від 23.01.2024 Копія ТТН №36 від 24.01.2024 Копія платіжної інструкції №3501 від 23.01.2024 Копія платіжної інструкції №3518 від 01.02.2024 Копія Договір з Постачальником ПП Оліяр №22/2605/02 СНП від 26.05.2022 Копія Специфікації №10 від 18.03.2024 до договору №22/2605/02 СНП від 26.05.2022 Копія Специфікації №11 від 03.04.2024 до договору №22/2605/02 СНП від 26.05.2022 Копія видаткової накладної №6529 від 18.03.2024 Копія рахунку на оплату №424 від 18.03.2024 Копія ТТН №4670 від 18.03.2024 Копія видаткової накладної №9759 від 24.04.2024 Копія рахунку на оплату №594 від 22.04.2024 Копія ТТН №6010 від 24.04.2024 Копія платіжної інструкції №3683 від 18.03.2024 Копія платіжної інструкції №3802 від 24.04.2024 Копія платіжної інструкції №3809 від 29.04.2024 Копія Договору з Постачальником ТОВ Фідорг Актив №12 від 01.08.2022 Копія видаткової накладної та рахунку №31 від 05.03.2024 Копія ТТН №31 від 05.03.2024 Копія видаткової накладної та рахунку №42 від 20.03.2024 Копія ТТН №20/03 від 20.03.2024 Копія платіжної інструкції №3649 від 11.03.2024 Копія платіжної інструкції №3733 від 02.04.2024 Копія платіжної інструкції №3732 від 02.04.2024 Копія Договору з Постачальником ПАТ Тернопільський кар`єр №24/03/2021-1 від 24.03.2021 Копія Специфікації №8 від 25.01.2024 до договору №24/03/2021-1 від 24.03.2021 Копія видаткової накладної №327 від 25.01.2024 Копія рахунку на оплату №125 від 25.01.2024 Копія ТТН №560 від 25.01.2024 Копія платіжної інструкції №3505 від 25.01.2024 Копія Договору з Постачальником ТОВ Солагро Трейд №ДГ-ВАС-230727- 14459 від 27.07.2023 Копія рахунку на оплату №СП-ВАС-230727-14459/3 від 01.04.2024 Копія видаткової накладної №239 від 08.04.2024 Копія платіжної інструкції №3754 від 08.04.2024 Картка рахунку 201 за березень-квітень 2024 року Зола Картка рахунку 201 за січень-квітень 2024 року Мінеральний порошок Картка рахунку 201 за березень-квітень 2024 року Кістковий залишок Картка рахунку 201 за квітень 2024 року Вапняково-аміачна селітра Копія наказу №15 від 29.03.2024 «Про затвердження штатного розпису». Копія наказу №14 від 31.08.2023 «Про введення в дію норм витрат сировини на виробництво добрива азотно-фосфорно-калійного NPK 4:12:12» з додатком.

Проте, за результатами розгляду вказаних пояснень, ГУ ДПС в Одеській області прийняли рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- №11146431/40800278 від 30.05.2024;

- №11146430/40800278 від 30.05.2024;

Підставою для відмови у реєстрації вказаних накладних зазначено: надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства.

Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом надходження коштів на рахунок позивача, було сформовано податкову накладну №22 від 16.04.2024 року та за фактом поставки товару - податкову накладну № 28 від 19.04.2024 року, які направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з підстав: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3105 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=4,0397%, «Рпоточ»=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»..

У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».

При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем було надано повідомлення №21 та № 22 від 27.05.2024 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань реєстрацію яких зупинено. У вказаних повідомленнях в графі пояснення, позивачем було вказано: ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ відправило на реєстрацію податкову накладну оформлену на покупця ФГ Урожай плюс, але реєстрацію ПН було зупинено автоматизованою системою. Документи на підтвердження здійснення операції надаються у додатках.

До зазначених повідомлень було надано 53 додатки, серед яких пояснення змістовно розгорнуті пояснення пояснення стосовно реальності здійснених операцій.

Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, були прийняті рішення № 11146431/40800278 від 30.05.2024 та №11146430/40800278 від 30.05.2024 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, підставою для відмови в реєстрації поданих позивачем податкових накладних було зазначено: «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; обсяг постачання товару/послуги перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання».

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржуване рішення помилково, з огляду на таке.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основним видом економічної діяльності є КВЕД 46.21. Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між позивачем (продавець) та ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС (Покупець) укладено договір поставки мінеральних добрив №18/03-02 від 18.03.2024, за умовами якого постачальник партіями поставляє товар, в терміни передбачені в специфікаціях до цього договору. (п. 1.2 договору)

Оплата в розмірі 100% вартості партії товару, зазначеної у специфікації , має бути перерахована постачальнику протягом строку, вказаного в рахунку-фактурі та специфікаціях до даного договору. (п.4.1 договору)

Судом встановлено, що 16.04.2024 між ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ та ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС було укладено специфікацію №5, відповідно якої було замовлено поставку товару: Добриво азотно-фосфорно-калійне NPK 4:12:12 у кількості 5 тонн на загальну суму 72 500,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 12 083,33 грн.

16.04.2024 ТОВ ЮГАН ТРЕЙДИНГ виставлено ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС рахунок №16044 на оплату товару Добриво азотно-фосфорно-калійне NPK 4:12:12 - на загальну суму 72 500,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 12 083,33 грн. В цей же день на розрахунковий рахунок ТОВ "Юган Трейдинг" було зараховано частину суми вартості поставки, а саме: 60 416,67 грн, в тому числі ПДВ - 10 069,45 грн.

За фактом надходження коштів на рахунок позивача було сформовано та подано на реєстрацію ПН № 22 від 16.04.2024 року на суму 60 416,67 грн, в тому числі ПДВ - 10 069,45 грн.

Також, 19.04.2024, у межах виконання зобов`язань за Специфікацією №5 від 16.04.2024, на адресу Покупця було відвантажено товару «добриво азотно-фосфорно-калійного NPK 4:12:12» на умовах EXW самовивіз зі складу Постачальника.

За фактом поставки замовленого товару ФГ УРОЖАЙ ПЛЮС, сформовано податкову накладну №28 від 19.04.2024 на суму 12083,33 грн., у т.ч. ПДВ 2013,89 грн.

Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по зупиненим податковим накладним № 21 та 22 від 27.05.2024 року на розгляд Комісії було надано по 53 документи, в кожному з повідомлень, серед яких і розгорнуті змістовні пояснення стосовно реальності здійснених операцій, що сторонами не заперечується.

Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо здійснення такого виду робіт та надання такого виду послуг.

У свою чергу, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В той же час, у квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Також, суд відхиляє доводи представника відповідача стосовно надання позивачем документів складених з порушенням законодавства з огляду на те, що на момент зупинення реєстрації ПН та на стадії прийняття рішення за вказаною ПН позивачу не було відомо про такі доводи відповідача, адже не було конкретизовано у квитанціях стосовно документів які мають недоліки.

Таким чином, зупинення податкової накладної, виписаної позивачем не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.

Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.

Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваному рішенні, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкової накладної «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваних рішень, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 22 від 16.04.2024 року та №28 від 19.04.2024 року, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивача в розмірі 4844,80 грн за основними вимогами, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.

У зв`язку з тим, що у позовній заяві представник позивача зазначив, що планує понести витрати на професійну допомогу, орієнтовний розмір витрат за надання правничої допомоги в суді першої інстанції становить 25 000 грн, документи на підтвердження яких будуть подані у встановлені законодавством строки, питання про стягнення витрат на правничу допомогу разом з ухваленням рішення суду, не розглядається.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» (код ЄДРПОУ40800278, місце знаходження: 65033, м. Одеса, вул. Василя Стуса, 2Б) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місце знаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №11146431/40800278 від 30.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №22 від 16.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування №11146430/40800278 від 30.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №28 від 19.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГАН ТРЕЙДИНГ» (код ЄДРПОУ40800278, місце знаходження: 65033, м. Одеса, вул. Василя Стуса, 2Б) сплачений судовий збір в розмірі 4844,80 грн (чотири тисячі вісімсот сорок чотири гривні 80 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121733823
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/22563/24

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 08.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні