Справа № 420/17195/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 вересня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого по справі судді Бжассо Н.В.,
розглянув в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КТ УКРАЇНА» до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023 року, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КТ УКРАЇНА» до Одеської митниці, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
визнати протиправним та скасування рішення № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023р. Одеської митниці про відмову у задоволенні звернення ТОВ «КТ УКРАЇНА» від 29.06.2023 за № 36 щодо надання дозволу на внесення змін до митних декларацій: № UA500500/2022/010263 від 29.04.2022, №UA500500/2022/010272 від 30.04.2022, №UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022, NoUA500080/2022/002926 від 29.04.2022,№ UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, No UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, NoUA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209 від 08.04.2022 відповідно до доданих до звернення заяв на внесення змін до митних декларацій № 1906/8 від 19.06.2023, № 1906/7 від 19.06.2023,№ 1906/9 від 19.06.2023, № 1906/12 від 19.06.2023; № 1906/10 від 19.06.2023, № 1906/11 від 19.06.2023, № 1906/3 від 19.06.2023, № 1906/2 від 19.06.2023, № 1906/1 від 19.06.2023, № 1906/5 від 19.06.2023. № 1906/6 від 19.06.2023, № 1906/4 від 19.06.2023;
зобов`язати Одеську митницю внести змін и до митних декларацій№UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022, № UA500080/2022/002926 від 29.04.2022,№ UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, № UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209 від 08.04.2022 шляхом виготовлення аркушів коригування згідно з доданими до звернення ТОВ «КТ УКРАЇНА» від 29.06.2023 за № 36 заявами № 1906/8 від 19.06.2023, № 1906/7 від 19.06.2023,№ 1906/9 від 19.06.2023, № 1906/12 від 19.06.2023; № 1906/10 від 19.06.2023, № 1906/11 від 19.06.2023, № 1906/3 від 19.06.2023, № 1906/2 від 19.06.2023, № 1906/1 від 19.06.2023, № 1906/5 від 19.06.2023. № 1906/6 від 19.06.2023, № 1906/4 від 19.06.2023.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оформлюючи митні декларації, представник декларанта не врахував ту обставину, що ввезення зазначених у них товарів на митну територію України та операції з їх постачання на митній території України були звільнені від оподаткування та помилково визначив код способу розрахунку -91 та 01, замість 06 та 224. Представник позивача зазначає, що не погоджується із рішенням відповідача про відмову у внесенні змін до митних декларацій та вважає, що воно має бути скасовано, оскільки прийняте з порушенням приписів ст. 269 МК України, ст.ст. 17,30,32,33 ПКУ, п. 37 Положення про митні декларації, п. 2 Порядку № 651, п.11 та п. 12 Порядку № 1145.
Ухвалою суду від 10.06.202 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
27.06.2024 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, згідно з яким Одеська митниця вважає позовні вимоги необґрунтованими, наголошуючи, що під час розгляду заяв ТОВ «КТ УКРАЇНА» щодо внесення змін до митних декларацій, Одеською митницею було встановлено, що митне оформлення зазначених декларацій було здійснено згідно поданих документів у відповідності до вимог чинного законодавства України. Таким чином, згідно з ч.8 ст. 264 Митного кодексу України декларант несе юридичну відповідальність за відомості, які зазначені у цій митній декларації. ТОВ «КТ УКРАЇНА» в письмових зверненнях на внесення змін заявило звільнення від сплати митних платежів, відповідно до Закону України від 24.03.2022 № 2142-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану». Водночас, підтверджуючих документів разом із заявами не надано. Також ці документи відсутні в графі 44 митних декларацій.
15.07.2024 року від представника позивача надійшли додаткові пояснення у справі, згідно з якими платник не може відмовитися від наданих податкових пільг.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Суд встановив, що Одеською митницею було здійснено оформлення митних декларацій із кодом способу розрахунку « 091» «Відстрочення грошових зобов?язань»: № UA500500/2022/010263 від 29.04.2022, № UA500500/2022/010272 від 30.04.2022, №UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, №UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022.
Також, Одеською митницею було здійснено оформлення митних декларацій із кодом способу розрахунку « 01» «Сплата митних платежів у безготівковій формі через рахунки, відкриті на ім`я митних органів в територіальних органах Державної казначейської служби»: № UA500080/2022/002926 від 29.04.2022, № UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, № UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209 від 08.04.2022.
19.06.2023 року ТОВ «КТ УКРАЇНА» звернулося до Одеської митниці із заявами №№ № 1906/8, № 1906/7 № 1906/9, № 1906/12, № 1906/10, № 1906/11, в яких просило надати дозвіл на внесення змін до граф 36 та 47 митних декларацій № UA500500/2022/010263 від 29.04.2022, № UA500500/2022/010272 від 30.04.2022, №UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, №UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022 та зазначення способу платежів у графі 47 « 06» та коду пільги у графі 36 « 224».
19.06.2023 року ТОВ «КТ УКРАЇНА» звернулося до Одеської митниці із заявами № 1906/3, № 1906/2, № 1906/1, № 1906/5, № 1906/6, № 1906/4, в яких просило надати дозвіл на внесення змін до граф 36 та 47 митних декларацій № UA500080/2022/002926 від 29.04.2022, № UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, № UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209 від 08.04.2022 та зазначення способу платежів у графі 47 « 06» та коду пільги у графі 36 « 224».
Згідно з листом Одеської митниці № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023 року, ТОВ «КТ УКРАЇНА» відмовлено у внесенні змін до вказаних митних декларацій із посиланням на п.100.2 ст. 100 ПКУ, згідно з яким платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про відстрочення грошових зобов`язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов`язання.
При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.
Відповідно до підпункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок, звіт - документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов`язань.
Частиною першою статті 4 Митного кодексу України (далі МК України) визначено, що митна декларація - це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури; митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
За приписами частин першої та третьої статті 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до частини першої статті 258 МК України, під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим.
Законодавцем встановлено, що платник податків може самостійно виправити помилки, що містяться у раніше поданій податковій (митній) декларації.
Згідно з частинами першою та другою статті 269 МК України, за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу органу доходів і зборів відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. У разі відмови у наданні такого дозволу орган доходів і зборів зобов`язаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови. Внесення змін до митної декларації, прийнятої органом доходів і зборів, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватись лише товарів, транспортних засобів комерційного призначення, зазначених у митній декларації
Суд встановив, що у поданих до митного оформлення митних деклараціях, що перераховані вище, декларант позивача вказав коди способу розрахунку « 091» «Відстрочення грошових зобов?язань та « 01» «Сплата митних платежів у безготівковій формі через рахунки, відкриті на ім`я митних органів в територіальних органах Державної казначейської служби», а також, не зазначив код податкової пільги « 224».
У зв`язку неправильним зазначенням способу розрахунку та відсутності у митних деклараціях відомостей про наявність податкової пільги, позивач звернувся до відповідача із заявами, в яких просив надати дозвіл на внесення змін до митних декларацій.
Надаючи оцінку діям відповідача щодо відмови у внесенні змін до митної декларації, оформленої листом № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023 року, суд враховує таке.
За змістом частини сьомої статті 269 МК України, порядок внесення змін до митних декларацій, їх відкликання та визнання недійсними визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статей 257, 260 та 269 МК України та підпункту 195.1.1 пункту 195.1 статті 195, пункту 200.8 статті 200 Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450 затверджено Положення про митні декларації (далі Положення №450).
Пунктом 37 цього Положення встановлено, що після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом:
- подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, для сплати рівними частинами податку на додану вартість у разі надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання на підставах, визначених Податковим кодексом України, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом;
- заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4.
Внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа шляхом оформлення аркуша коригування здійснюється в порядку, що встановлюється Мінфіном. Після оформлення аркуша коригування його електронний примірник засвідчується електронним цифровим підписом посадової особи митного органу, вноситься до локальних баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України посадовою особою митного органу, що його оформила, та передається спеціалізованим митним органом до відповідного органу державної податкової служби згідно з пунктом 32 Положення №450.
Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа.
Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі:
- необхідності виправлення відомостей, пов`язаних з доплатою або поверненням митних платежів, у тому числі у зв`язку із скасуванням рішення митного органу;
- необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей, пов`язаних з коригуванням ціни товару, що вивозиться за межі митної території України, для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, якщо таке коригування не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету;
- необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією;
- необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов`язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа.
Порядок оформлення аркуша коригування затверджено наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012 №1145 (далі Порядок №1145). Пунктом 3 цього Порядку встановлено, що Аркуш коригування складається у випадках, визначених пунктом 37 Положення № 450, посадовою особою митного органу, яким здійснювався випуск товарів за митною декларацією, у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня надходження до митного органу інформації про доплату (повернення) сум митних платежів або реєстрації заяви декларанта (уповноваженої особи) у митному органі. Пунктом 12 визначено порядок заповнення аркуша коригування у випадку доплати або повернення митних платежів та штрафних санкцій.
За приписами пункту 34 Положення №450 не дозволяється: внесення змін до граф 1 (перший і другий підрозділи), 14, 37 (перший підрозділ) і 54 митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа; внесення змін або відкликання митної декларації у разі виявлення порушень митних правил щодо задекларованих у цій митній декларації товарів; внесення змін до митної декларації, якщо з поданих документів не випливає, що відомості, зазначені у цій митній декларації, необхідно змінювати; внесення змін або відкликання митної декларації після надання декларанту або уповноваженій ним особі митним органом, якому подана така митна декларація, інформації про призначення митним органом митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення або перевірки документів на товари (крім випадків, коли після проведення зазначених митних формальностей порушень митних правил не виявлено); внесення змін до митної декларації або її відкликання у разі відсутності документів, що підтверджують необхідність внесення таких змін або її відкликання; внесення змін до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа з метою подання відомостей у випадках, коли Митним Кодексом України передбачена необхідність подання з цією метою додаткової декларації.
Аналізуючи положення статті 46 Податкового кодексу України, статей 257, 267, 269 Митного кодексу України, а також з урахуванням приписів підзаконних нормативно-правових актів, колегія суддів судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у постанові від 23.11.2020 у справі №809/984/18 дійшла такого правового висновку: до моменту завершення митного оформлення товарів, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення декларант має право вносити зміни до митної декларації, а відмова митного органу у їх внесенні з тих підстав, що це стосується перерахунку митних платежів є протиправною. Вирішення питання перерахунку митних платежів є наслідком наявності або відсутності підстав для внесення таких змін. Відтак, при отриманні звернення декларанта або уповноваженої ним особи про внесення змін до митної декларації, митний орган може відмовити у внесені таких змін лише у разі відсутності законних підстав для їх внесення. Приписи пункту 37 Положення №450 не суперечать нормам статті 269 МК України, а визначають лише порядок внесення таких змін, в тому числі у разі необхідності повернення декларанту митних платежів.
Зважаючи на викладені правові висновки, суд критично оцінює покликання відповідача на положення статті 54 Податкового кодексу України з приводу узгодженості суми грошового зобов`язання у разі її визначення самостійно платником.
Суд також зазначає, що положення пункту 34 Положення №450 забороняють, зокрема:
- внесення змін до митної декларації, якщо з поданих документів не випливає, що відомості, зазначені у цій митній декларації, необхідно змінювати;
- внесення змін до митної декларації у разі відсутності документів, що підтверджують необхідність внесення таких змін або її відкликання.
Таким чином, виходячи з протилежного, суд висновує, що підставою для внесення змін у митну декларацію є наявність документів, які підтверджують необхідність внесення таких змін. При цьому, у Положенні №450 відсутній перелік обставин, які впливають на можливість внесення змін до митної декларації.
Суд встановив, що згідно з витягом № 11730 з реєстру платників єдиного внеску, ТОВ «КТ УКРАЇНА» з 08.04.2022 року є платником єдиного податку 3 групи.
Згідно з пп.9.5 п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ ПКУ, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов`язку нарахування та сплати податку на додану вартість за операціями з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, та при ввезенні товарів на митну територію України, а також від подання податкової звітності з податку на додану вартість, а їх реєстрація платником податку на додану вартість є призупиненою.
Операції, здійснені платником єдиного податку третьої групи, який використовує особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, вважаються такими, що не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.
Таким чином, суд робить що досліджені документи, які подавалися до митного оформлення, свідчать про наявність підстав та доведеність позивачем необхідності внесення змін до митних декларацій, що, у свою чергу, вказує на протиправність відмови митного органу у задоволенні відповідних заяв.
При цьому, суд наголошує, що внесення змін у митні декларації, у даному випадку, не призведе до зменшення суми податків, що підлягає сплаті до бюджету, оскільки жодним чином не вплине на числові показники митних платежів, а засвідчить наявність у ТОВ «КТ УКРАЇНА» пільги щодо сплати таких платежів.
Разом з тим, на думку суду, лист відповідача від № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023 року не містить ознак акта та не відповідає дефініції акта індивідуальної дії, визначеної пунктом 19 частини першої статті 4 КАС України, а тому не є рішенням суб`єкта владних повноважень. Вказане свідчить про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування вказаної відповіді, а тому у задоволенні позову в цій частині необхідно відмовити.
З огляду на викладене, керуючись частиною другою статті 9 КАС України, з метою ефективного захисту прав позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визначити належний спосіб захисту прав позивача шляхом: визнання протиправною відмови Одеської митниці, оформленої листом № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023 року, у наданні ТОВ «КТ УКРАЇНА» дозволу та внесення змін до митних декларацій № UA500500/2022/010263 від 29.04.2022, №UA500500/2022/010272 від 30.04.2022, №UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022, NoUA500080/2022/002926 від 29.04.2022,№ UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, No UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, NoUA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209.
З метою повного відновлення порушених прав позивача суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача внести зміни до митних декларацій №UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022, № UA500080/2022/002926 від 29.04.2022,№ UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, № UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209 від 08.04.2022 шляхом виготовлення аркушів коригування згідно з доданими до звернення ТОВ «КТ УКРАЇНА» від 29.06.2023 за № 36 заявами № 1906/8 від 19.06.2023, № 1906/7 від 19.06.2023,№ 1906/9 від 19.06.2023, № 1906/12 від 19.06.2023; № 1906/10 від 19.06.2023, № 1906/11 від 19.06.2023, № 1906/3 від 19.06.2023, № 1906/2 від 19.06.2023, № 1906/1 від 19.06.2023, № 1906/5 від 19.06.2023. № 1906/6 від 19.06.2023, № 1906/4 від 19.06.2023.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 78 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд робить висновок, що позов необхідно задовольнити частково.
За змістом частини другої статті 132 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір від 08.07.2011 №3674-VI (далі Закон України №3674-VI).
За визначенням, наведеним в частині першій статті 1 Закону України №3674-VI судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених вказаним Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
За змістом частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно зі статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року становить 3028 гривні.
Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України №3674-VI визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
З позовної заяви видно, що позивач заявив дві позовні вимоги немайнового характеру, які обкладається судовим збором.
Таким чином, судовий збір за подання позовної заяви становить 6056,00 грн, тобто 2 розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Натомість позивач, за подання цього позову, сплатив судовий збір у розмірі 33308,00 грн, тобто на 27252,00 грн. більше, ніж встановлено Законом.
Таким чином, відповідно до статті 139 КАС України, з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі 6056,00 грн.
У пункті 1 частини першої статті 7 Закону України №3674-VI встановлено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
У випадках, установлених пунктом 1 частини першої вказаної статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми (частина друга статті 7 Закону України №3674-VI).
Отже, зважаючи на переплату позивачем судового збору, суд вважає за необхідне повернути з Державного бюджету України на користь позивача суму судового збору у розмірі 27252,00 грн.
Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов ТОВ «КТ УКРАЇНА» належить до часткового задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 205, 243, 245, 246, 255, 257- 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити частково адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КТ УКРАЇНА» до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023 року, зобов`язання вчинити дії.
Визнати протиправною відмову Одеської митниці, оформлену листом № 7.10-3/28.5-02/13/22901 від 28.11.2023 року, у наданні дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю «КТ УКРАЇНА» на внесення змін до митних декларацій № UA500500/2022/010263 від 29.04.2022, №UA500500/2022/010272 від 30.04.2022, №UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022, NoUA500080/2022/002926 від 29.04.2022,№ UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, No UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, NoUA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209 від 08.04.2022 відповідно до доданих заяв на внесення змін до митних декларацій № 1906/8 від 19.06.2023, № 1906/7 від 19.06.2023,№ 1906/9 від 19.06.2023, № 1906/12 від 19.06.2023; № 1906/10 від 19.06.2023, № 1906/11 від 19.06.2023, № 1906/3 від 19.06.2023, № 1906/2 від 19.06.2023, № 1906/1 від 19.06.2023, № 1906/5 від 19.06.2023. № 1906/6 від 19.06.2023, № 1906/4 від 19.06.2023;
Зобов`язати Одеську митницю внести зміни до митних декларацій№UA500500/2022/010306 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010307 від 30.04.2024, № UA500500/2022/010323 від 30.04.2022, № UA500500/2022/010308 від 30.04.2022, № UA500080/2022/002926 від 29.04.2022,№ UA500080/2022/002919 від 29.04.2022, № UA500500/2022/009769 від 26.04.2022, № UA500500/2022/008586 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008587 від 13.04.2022, № UA500500/2022/008209 від 08.04.2022 шляхом виготовлення аркушів коригування згідно з доданими до звернення ТОВ «КТ УКРАЇНА» від 29.06.2023 за № 36 заявами № 1906/8 від 19.06.2023, № 1906/7 від 19.06.2023,№ 1906/9 від 19.06.2023, № 1906/12 від 19.06.2023; № 1906/10 від 19.06.2023, № 1906/11 від 19.06.2023, № 1906/3 від 19.06.2023, № 1906/2 від 19.06.2023, № 1906/1 від 19.06.2023, № 1906/5 від 19.06.2023. № 1906/6 від 19.06.2023, № 1906/4 від 19.06.2023.
В іншій частині позову відмовити.
Стягнути з Одеської митниці (вул. Лип Івана та Юрія, 21-А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ ВП 44005631) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КТ УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 37682336) понесені судові витрати у розмірі 6056,00 грн.(шість тисяч п`ятдесят шість гривень 00 копійок).
Повернути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КТ УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 37682336, місцезнаходження: вул. Івана Мазепи, буд. 10, м. Кив, 01010) суму переплаченого судового збору у розмірі 27252 (двадцять сім тисяч двісті п`ятдесят дві) гривні 00 копійок згідно з платіжною інструкцією № KUEU002037 від 27.05.2024 року.
Відповідно до статті 255 КАС України, рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «КТ УКРАЇНА» (вул. Івана Мазепи, буд.10, м. Київ, 01010; код ЄДРПОУ 37682336).
Відповідач Одеська митниця (вул. Лип Івана та Юрія, 21-А, м. Одеса, 65078; код ЄДРПОУ ВП 44005631)
Повний текст рішення складений та підписаний судом 18 вересня 2024 року.
Суддя Н.В. Бжассо
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121734506 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні