Рішення
від 17.09.2024 по справі 520/17759/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2024 р. справа № 520/17759/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марини Лук`яненко, розглянувши у порядку спрощеного провадження позовну заяву Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (вул. Матвійчука Юліана, буд. 119, м. Полтава, 36014) до Товариства з обмеженою відповідальністю Автомобільно транспортне підприємство «АВТОТРАНС», (61070, місто Харків, в`їзд Вологодський 2-й, буд. 6) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Автомобільно транспортне підприємство «АВТОТРАНС», в якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю Автомобільно транспортне підприємство «АВТОТРАНС» (далі - ТОВ АТП «АВТОТРАНС»), (юридична адреса: Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, в`їзд Вологодський 2-й, будинок 6), а саме до усунення зазначених у позовній заяві порушень: виконання робіт з експлуатації транспортних засобів із залученням водії ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 без проходження медичних оглядів та спеціального навчання і перевірку знань з Правил охорони праці на автомобільному транспорті.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що на підставі відповідного направлення на перевірку та наказу посадові особи управління інспекційної діяльності у Харківській області провели заходи державного нагляду (контролю) у вигляді позапланової перевірки щодо відповідності вимогам законодавства з охорони праці та промислової безпеки у ТОВ АТП «АВТОТРАНС». За результатами проведеної перевірки складено Акт від 02.11.2023 №ПНС/ХК/19063/109, у якому зафіксовано 40 виявлених порушень нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки і гігієни праці. На підставі вказаного Акта перевірки Міжрегіональним управлінням директору ТОВ АТП «АВТОТРАНС» видано відповідні Приписи від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/110/П, № ПНС/ХК/19063/121/П, № ПНС/ХК/19063/096/П. Проте, ТОВ АТП «АВТОТРАНС» у визначений у Приписах від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/110/П, №ПНС/ХК/19063/121/П, № ПНС/ХК/19063/096/П строк порушення усунуті лише частково, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 27.06.2024 відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Адміністративний позов направлено на адресу відповідача у відповідності до норм діючого законодавства та доставлено до електронного кабінету останнього 25.06.2024, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою про доставку електронного листа. Також, ухвалу суду від 27.06.2024 направлено та доставлено до електронного кабінету останнього 27.06.2024, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою.

Проте, відзиву на позов у встановлений судом строк до канцелярії суду не надходило, причин поважності його неподання відповідачем не повідомлено.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову і заперечень проти нього, суд встановив наступне.

Відповідно до Наказу Міжрегіонального управління від 23.10.2023 № 95/ПНС-ЗК «Про проведення заходів державного нагляду (контролю)» у діяльності ТОВ АТП «АВТОТРАНС, посадові особи управління інспекційної діяльності у Харківській області провели заходи державного нагляду (контролю) у вигляді позапланової перевірки щодо відповідності вимогам законодавства з охорони праці та промислової безпеки у ТОВ АТП «АВТОТРАНС».

Позапланова перевірка ТОВ АТП «АВТОТРАНС» (юридична адреса та фактичне місце здійснення господарської діяльності: Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, в`їзд Вологодський 2-й, будинок 6) була проведена з 01 листопада по 14 листопада 2023 року з відома директора ТОВ АТП «АВТОТРАНС» ОСОБА_4 .

За результатами проведеної перевірки складено Акт від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/109, у якому зафіксовано 40 виявлених порушень нормативно-правових актів з охорони праці, промислової безпеки і гігієни праці.

Один примірник Акту перевірки отримав директор ТОВ АТП «АВТОТРАНС» ОСОБА_4 .

На підставі вказаного Акта перевірки Міжрегіональним управлінням директору ТОВ АТП «АВТОТРАНС» Дробушко К.В. видано Приписи:

- від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/109/П про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці (виробничий об`єкт суб`єкта господарювання служба охорони праці), зі строком негайного виконання та не пізніше 02.12.2023р. У визначений у Приписі строк порушення усунуті;

- від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/096/П про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці (виробничий об`єкт суб`єкта господарювання організація безпечної експлуатації електроустановок), зі строком негайного виконання та не пізніше 02.12.2023р. За твердженням позивача, у визначений у Приписі строк порушення не усунуті;

- від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/121/П про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, зі строком негайного виконання та не пізніше 04.12.2023р. За твердженням позивача, у визначений у Приписі строк порушення не усунуті;

- від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/104/П про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, зі строком негайного виконання та не пізніше 04.12.2023р. За твердженням позивача, у визначений у Приписі строк порушення усунуті;

- від 02.11.2023 № ПНС/ХК/19063/110/П про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, зі строком негайного виконання та не пізніше 04.12.2023р. За твердженням позивача, у визначений у Приписі строк порушення усунуті лише частково.

Проте, ТОВ АТП «АВТОТРАНС» у визначений у Приписах від 02.11.2023 №ПНС/ХК/19063/110/П, № ПНС/ХК/19063/121/П, № ПНС/ХК/19063/096/П строк порушення усунуті лише частково.

У зв`язку з чим, на підставі Наказу Міжрегіонального управління від 18.04.2024 № 165/ПНС-ЗК «Про проведення заходів державного нагляду (контролю)» та направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 25.04.2024 №ПНС/1/5857-24 відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», керуючись наказом Міністерства економіки України № 5782 від 16.06.2023 «Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану» (зі змінами від 07.03.2024), Міжрегіональним управлінням у період з 25 квітня 2024 по 08 травня 2024 року було проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю), у формі перевірки, з питань виконання суб`єктом господарювання ТОВ АТП «АВТОТРАНС» вимог Приписів від 02.11.2023 №ПНС/ХК/19063/110/П, № ПНС/ХК/19063/121/П, № ПНС/ХК/19063/096/П про усунення виявлених порушень законодавства у сферах охорони праці і промислової безпеки.

Перевірка проведена за фактичним місцем здійснення господарської діяльності: Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, в`їзд Вологодський 2-й, будинок 6, у присутності директора ТОВ АТП «АВТОТРАНС» ОСОБА_4 ..

За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки від 07.05.2024 №ПНС/ХК/19063/109-ПНС/ХК/7271/П110, який направлено товариству листом від 07.05.2024 №6116501692980.

Зауваження на вказаний Акт товариством надані не були.

В Акті від 07.05.2024 № ПНС/ХК/19063/109-ПНС/ХК/7271/П110 зафіксовано, що з 40 виявлених перевіркою у листопаді 2023 року порушень нормативно-правових актів з охорони праці порушення усунуті лише частково, у тому числі ті, які несуть загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема:

- водіям ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не проведено періодичний медичний огляд на придатність їх до безпечного керування транспортним засобом, що є порушенням статті 17 Закону України «Про охорону праці», п. 2.4 розділу ІІ НПАОП 0.00-1.62-12 «Правил охорони праці на автомобільному транспорті», п. 2.1. Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства внутрішніх справ України від 05 червня 2000 року № 124/345, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2000 року за № 435/4656 (пункт 8 Акта перевірки);

- працівники, зайняті на роботах, де є потреба у професійному доборі, а саме: водії транспортних засобів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , не пройшли спеціальне навчання і перевірку знань з Правил охорони праці на автомобільному транспорті, що є порушенням статті 18 Закону України «Про охорону праці», п. 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» (пункт 9 Акта перевірки).

На підставі вказаного Акта перевірки Міжрегіональним управлінням складено Припис від 07.05.2024 №ПНС/ХК/19063/109- ПНС/ХК/7271/П110/П/ОП про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду, який направлено товариству листом від 07.05.2024 №6116501692980.

За твердженням позивача вказані вище порушення відповідачем не усунуті.

У позовній заяві позивач вказує, що виявлені порушення несуть загрозу життю та здоров`ю людей, а тому підлягає негайній зупинці виконання робіт з експлуатації транспортних засобів із залученням водіїв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 без проходження медичних оглядів та спеціального навчання і перевірку знань з Правил охорони праці на автомобільному транспорті, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Статтею 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до частини 4 статті 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України "Про охорону праці" 14 жовтня 1992 №2694-ХІІ.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про охорону праці" охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з частини 1 статті 6 цього Закону умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Згідно статті 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно - правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує належне утримання виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; організує проведення аудиту охорони праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування на відповідність нормативно-правовим актам.

Відповідно до статті 17 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов`язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов`язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. За результатами періодичних медичних оглядів у разі потреби роботодавець повинен забезпечити проведення відповідних оздоровчих заходів. Медичні огляди проводяться відповідними закладами охорони здоров`я, працівники яких несуть відповідальність згідно із законодавством за відповідність медичного висновку фактичному стану здоров`я працівника. Порядок проведення медичних оглядів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Пунктом 2.4 розділу II НПАОП 0.00-1.62-12 «Правил охорони праці на автомобільному транспорті» визначено, що роботодавець зобов`язаний створити на кожному робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до вимог чинного законодавства, а також забезпечити додержання вимог щодо прав працівників у сфері охорони праці. Проходження на підприємстві передрейсового медичного огляду для водіїв транспортних засобів здійснюється відповідно до п.2.1 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства внутрішніх справ України від 5 червня 2000 року № 124/345, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2000 року за № 435/4656.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.

Порядок проведення навчання та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці визначається типовим положенням, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.

Згідно пунктів 3.16, 3.18 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Відповідальність за організацію і здійснення інструктажів, навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці покладається на роботодавця.

Таким чином, недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері охорони праці призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю людей.

Згідно частини першої статті 39 Закону України «Про охорону праці» посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року N 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єр-міністра України - Міністра економіки, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Пунктом 7 Положення передбачено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Наказом Держпраці № 173 від 23.09.2022 затверджено Положення про Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (далі Міжрегіональне управління), відповідно до якого Міжрегіональне управління є територіальним органом Державної служби України з питань праці, у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

В силу закону та відповідно до Положення Міжрегіональне управління реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно ч.1, ч.2 ст. 7 Закону №877-V, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

Відповідно до ч.6 ст.7 Закону №877-V, за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Згідно ч.7, 8 ст.7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відповідно до пункту 5 статті 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Отже, саме до повноважень Держпраці та його територіальних органів належить державний нагляд за додержанням суб`єктами господарювання вимог законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, та вони вправі звертатись з відповідним позовом до адміністративного суду у разі необхідності вжиття заходів реагування у вигляді зупинення виконання робіт (виробництва) у випадку встановлення порушень суб`єктами господарювання вимог законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Суд зазначає, що в адміністративних справах щодо застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) суд має встановити наявність підстав для застосування таких заходів на момент постановлення судового рішення, зокрема, наявність не усунутих суб`єктом господарювання порушень вимог законодавства, які дійсно створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Мета застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) полягає в убезпеченні працівників підприємства та його відвідувачів від можливої небезпеки. Разом з тим, форма такого захисту повинна бути розумною, не порушувати прав відповідача і не повинна перешкоджати власнику (користувачу) вживати заходів до усунення виявлених порушень.

Захід реагування у вигляді повного зупинення виконання робіт (виробництва) є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, встановлені порушення норм чинного законодавства на час розгляду справи відповідачем частково усунені.

Припис від 07.05.2024 №ПНС/ХК/19063/109- ПНС/ХК/7271/П110/П/ОП про усунення виявлених порушень законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду, який направлено товариству листом від 07.05.2024 №6116501692980, відповідачем не оскаржений.

Зазначені у позовній заяві порушення нормативно-правових актів з охорони праці існують на даний час, та в добровільному порядку відповідачем виконані не були.

Доказів зворотного до суду надано не було.

За таких обставин, суд позбавлений можливості вважати усунутими порушення вимог законодавства у сфері охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення вимог, зазначених у ч. 1 статті.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки порушення, встановлені позивачем під час перевірки відповідача у встановлений час та спосіб повністю не усунені, існує загроза життю та/або здоров`ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, суд вважає, що позов підлягає задоволенню шляхом застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю Автомобільно транспортне підприємство «АВТОТРАНС» шляхом зупинення виконання робіт з експлуатації транспортних засобів із залученням водіїв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 без проходження медичних оглядів та спеціального навчання і перевірку знань з Правил охорони праці на автомобільному транспорті.

З урахуванням наведеного, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат слід здійснити відповідно до положень статті 139 КАС України.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст.2, 6-11, 14, 77, 78, 139, 241-247, 250, 255, 257-262, 287, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю Автомобільно транспортне підприємство «АВТОТРАНС» (далі - ТОВ АТП «АВТОТРАНС»), (юридична адреса: Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, в`їзд Вологодський 2-й, будинок 6) шляхом зупинення виконання робіт з експлуатації транспортних засобів із залученням водіїв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 без проходження медичних оглядів та спеціального навчання і перевірку знань з Правил охорони праці на автомобільному транспорті.

Роз`яснити, що судове рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України (а саме: після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду; підлягає оскарженню до Другого апеляційного адміністративного суду у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України (а саме: протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення).

Повний текст рішення виготовлено та підписано - 17.09.2024, з урахуванням наявності безпечних умов для життя та здоров`я учасників процесу, суддів та працівників суду.

Суддя Марина Лук`яненко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121735340
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці

Судовий реєстр по справі —520/17759/24

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні