Рішення
від 19.09.2024 по справі 560/8721/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8721/24

РІШЕННЯ

іменем України

19 вересня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради, в якому просить визнати протиправною бездіяльність, зобов`язати надати запитувану інформацію. В обґрунтування позову зазначає, що він направив запит на отримання публічної інформації на адресу Управління житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради, проте повної та обґрунтованої відповіді на свій запит не отримав.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачем поданий відзив, у якому відповідач у задоволенні позову просить відмовити. Покликається на те, що на інформаційний запит позивача була надана запитувана інформація у тому обсязі, яким відповідач володів. Вважає свої дії належними, а позов необґрунтованим.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема, надання інформації за запитами на інформацію.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» №2939-VI від 13.01.2011 передбачено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання. Частинами 1-3 статті 19 Закону №2939-VI визначено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

За змістом частин 1, 2 статті 22 Закону № 2939-VI розпорядник інформації має право відмовити у задоволенні запиту в таких випадках:

1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;

3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком;

4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону №2939-VI відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником (ч. 3 ст. 22 Закону № 2939-VI).

Згідно з ч. 1 статті 20 Закону №2939-VI розпорядник інформації повинен надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Велика Палата Верховного Суду зазначає про такі обов`язкові ознаки публічної інформації, як документованість, створення (отримання) інформації суб`єктом владних повноважень у процесі виконання своїх повноважень або знаходження у володінні цього суб`єкта з інших підстав.

Розпорядник публічної інформації зобов`язаний надати ту публічну інформацію, якою він володіє і яка певним чином задокументована (відображена на матеріальних носіях). Така правова позиція відображена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 10.02.2021 у справі № 9901/22/20, постанові від 19.10.2023 № 9901/337/21.

Отже, розпорядник може і повинен надати ту інформацію, яка вже існує і заздалегідь зафіксована на відповідних носіях. Вжиття заходів для того, щоб створити інформацію, якої у володінні розпорядника немає, але щодо якої подано інформаційний запит, на думку Верховного Суду, знаходиться поза механізмом доступу до публічної інформації, тому не покладає на розпорядника додаткових зобов`язань та/або відповідальності за надання/ненадання запитувачу такої інформації.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.

16 травня 2024 ОСОБА_2 направив на адресу Управління житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради інформаційний запит, у якому просив надати йому інформацію про перелік будинків, які звернулись до розпорядника бюджетних коштів з метою отримання відшкодування за програмами підтримки ОСББ Хмельницької міської територіальної громади на 2023-2026 роки та 2020-2023 роки. Інформацію просив надати у наступному форматі: 1. Дата звернення, 2. Найменування ОСББ, 3. Дата здійснення відшкодування, 4. Відшкодована сума, 5. Тип відшкодування (відсотки по кредиту, чи прийняті витрати), 5. Розмір відшкодування у відсотках по відношенню до вартості будівельних робіт за проектом, 6. Причина відмови чи затримки у відшкодуванні.

07.06.2024 відповідач надав відповідь за №ЗПІ-107/0-24 на запит, яку направив на електронну адресу позивача.

Судом встановлено, що відповідь позивачу надана у формі таблиці, які містить графи, про які зазначав позивач у своєму запиті. Крім того, надана наступна інформація:

"Звертаємо Вашу увагу, що надана інформація підготовлена з урахуванням норм програми, яка діяла на дату подання заяви ОСББ про часткове відшкодування, а саме: "Програма підтримки ОСББ Хмельницької міської територіальної громади на 2020-2023 і Порядку фінансування заходів Програми підтримки ОСББ Хмельницької міської територіальної громади на 2020-2023" затвердженої рішенням сорок другої сесії Хмельницької міської ради від 17.06.2020 №40, із змінами та "Програма підтримки ОСББ Хмельницької міської територіальної громади на 2023-2026 і Порядку фінансування заходів Програми підтримки ОСББ Хмельницької міської територіальної громади на 2023-2026 роки", затвердженої рішенням тридцять п`ятої сесії Хмельницької міської ради від 10.11.2023 №36.

Щодо розміру відшкодування у відсотках по відношенню до вартості будівельних робіт за проектом повідомляємо, що згідно з статтею 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Частиною першою статті 19 вищезазначеного Закону визначено, що запит на інформацію - це прохання особи розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Отже, надання відповіді на зазначене питання не може бути здійснене в порядку, визначеному Законом, оскільки запит на публічну інформацію може бути задоволено виключно щодо інформації, яка вже є чітко визначеною і зафіксованою у розпорядника".

Отже, як видно зі змісту відповіді від 07.06.2024 на запит, позивачу не було відмовлено у наданні інформації, натомість надана наявна інформація за усіма пунктами запиту, окрім розміру відшкодування у відсотках по відношенню до вартості будівельних робіт за проектом. Суду не надані належні докази того, що надана розпорядником інформація є недостовірною або неповною.

Водночас, зі змісту цієї відповіді на запит чітко не вбачається того, що інформація в частині, яка не була надана, у розпорядника відсутня.

10.06.2024 позивач повторно направив на адресу Управління житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради інформаційний запит, у якому просив надати йому інформацію про те, який відсоток від сукупної вартості робіт на впровадження заходів з енергоефективності, передбачених Програмою "Енергодім", відповідно до затвердженої проектної документації виплачений кожному ОСББ, щодо всіх сум, відображених у таблиці, наданій розпорядником інформації.

11.06.2024 відповідач оформив відповідь за №ЗПІ-124/0-24 на запит, яку направив на електронну адресу позивача. Позивачу надана відповідь наступного змісту: "Згідно зі статтею 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації", публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Частиною першою статті 19 вищезазначеного Закону визначено, що запит на інформацію - це прохання особи розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Отже, надання відповіді на зазначене питання не може бути здійснене в порядку, визначеному Законом, оскільки запит на публічну інформацію може бути задоволено виключно щодо інформації, яка вже є чітко визначеною і зафіксованою у розпорядника".

Отже, що стосується частини інформації про розмір відшкодування у відсотках, відповідач послався на те, що відповідь не може бути надана у порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації" у зв`язку з її відсутністю у розпорядника у вигляді чітко визначеної та зафіксованої (у готовому вигляді). У відзиві, крім того, відповідач покликається на те, що він не є розпорядником коштів, та, відповідно, інформації стосовно програми "Енергодім", яку запитував позивач у другому запиті.

Водночас, зі змісту цієї відповіді на запит також чітко не вбачається те, що інформація в частині, яка не була надана, у розпорядника відсутня.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону №2939 розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача.

З огляду на це, надана на запити позивача інформація не може вважатись повною, відтак слід зобов`язати відповідача надати повну інформацію на запити ОСОБА_1 від 16.05.2024 та 10.06.2024, а у разі, якщо він не володіє запитуваною інформацією, але йому відомо або має бути відомо, хто нею володіє, - направити запити належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. Крім того, у разі, якщо надання відповіді на зазначене питання може бути здійснене в порядку, визначеному іншим законом, відповідач також повинен був вказати про це.

З урахуванням зазначеного позов підлягає частковому задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити частково.

Визнати необґрунтованим надання Управлінням житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради неповної інформації на запити ОСОБА_1 від 16.05.2024, 10.06.2024.

Зобов`язати Управління житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради надати повну/вичерпну інформацію на запити ОСОБА_1 від 16.05.2024 та 10.06.2024, а у разі, якщо він не володіє такою інформацією, але йому відомо або має бути відомо, хто нею володіє, - направити запити належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" або роз`яснити, у якому порядку може бути отримана відповідна інформація.

У задоволенні решти вимог позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 19 вересня 2024 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Управління житлової політики і майна Департаменту інфраструктури міста Хмельницької міської ради (вул. Проскурівська, 1,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29005 , код ЄДРПОУ - 26381695)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121735676
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —560/8721/24

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 19.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні