ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2024 року справа №360/528/24
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Блохіна А.А., Сіваченка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Північно-східного офісу Держаудитслужби на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 29 липня 2024 року по справі №360/528/24 (суддя І інстанції Смішлива Т.В.) за позовом Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області до Північно-східного офісу Держаудитслужби про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправним та скасування висновку Управління Північно східного офісу Держаудитслужби у Луганській області за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-009313-a за предметом закупівлі «Оздоровлення та відпочинок дітей пільгових категорій (придбання путівок) для закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (ДК 021:2015: 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку)».
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 29 липня 2024 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано висновок Управління Північно східного офісу Держаудитслужби у Луганській області за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-009313-a, затверджений 08.05.2024р..
В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Відповідач вважає, що спірний висновок був прийнятий ним у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки під час моніторингу закупівлі було встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей, а саме не зазначення позивачем в тендерній документації інформації про прийняття чи не прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів; порушення вимог абзацу другого пункту 1, абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, яке на думку відповідача полягає у тому, що позивач не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛАЯР СІТІ» через його невідповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та через невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 27.03.2024 № 10.
Відповідач також наголошує на тому, що зобов`язальна частина висновку про результати моніторингу процедури закупівлі відповідає вимогам чинного законодавства.
Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому проти доводів апеляційної скарги заперечував, вважає, що рішення суду є законним та обґрунтованим, ухвалено судом відповідно до норм матеріального та процесуального права на підставі повного і всебічного з`ясування обставин в адміністративній справі.
Відповідно до ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) апеляційний розгляд здійснено в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дійшов висновку про відмову у задоволенні апеляційної скарги, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач 28.02.2024р. оголосив та оприлюднив відкриті торги (з особливостями) через електронну систему закупівель за предметом закупівлі «Оздоровлення та відпочинок дітей пільгових категорій (придбання путівок) для закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (ДК 021:2015: 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку).» на суму 819000 грн..
07.03.2024р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаяр Сіті» (ідентифікаційний код 39102819) подало тендерну пропозицію та відповіді учасника на умови участі у закупівлі.
08.03.2024р. позивачем розкрито реєстр отриманих тендерних пропозицій.
14.03.2024р. о 17 год 43 хв позивачем оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення недоліків через те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаяр Сіті» подало документи в яких виявлено невідповідність: 1. Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання (Відсутня); 2. Довідка про уповноважену особу учасника, яка має право підпису тендерної пропозиції та договору за результатами закупівлі (Відсутня); 3. Тендерна пропозиція за формою (Відсутня); 4. Довідка Львівської обласної військової Адміністрації (не діє у 2024 році) 5. Генеральний Договір 968-21/74 від 14.11.2022 (Строк дії договору закінчився 31.12.2023); 6. Договір № 26 від 01.01.2023 (Строк дії договору закінчився 31.12.2023); 7. Договір № 345 від 28.12.2021 (Строк дії договору 31.05.2024); 8. Перелік продуктів для сухого пайка (Відсутній); 9. Копія розпорядку дня; довідка, в якій вказано кількість та заплановане місце проведення екскурсій, орієнтовний план заходів на зміну, перелік гуртків, секцій, довідка в якій вказано орієнтовний план фізично спортивних заходів на зміну. (План виховної, національної-патріотичної, фізкультурно-спортивної діяльності та організації дозвілля «Вперед у майбутнє» наданий на 14 денну зміну).
14.03.2024р. та 15.03.2024р. у встановлений строк Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаяр Сіті» надало документи на вимогу.
15.03.2024р. позивач протокольним рішенням № 5 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» вирішив визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаяр Сіті» переможцем процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-02-28-009313-a.
На підставі наказу № 9-3 від 15.04.2024р. відповідачем розпочато моніторинг процедури закупівлі послуг з оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій (придбання путівок) для закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за UA-2024-02-28-009313-a), яка проводилась Відділом освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області.
17.04.2024р. відповідачем здійснено запит щодо надання пояснення.
Позивачем 17.04.2024р. надано відповідь на запит. До відповіді на запит надано витребувані документи.
19.04.2024р. відповідачем здійснено запит про надання пояснень щодо надання 24 годин для виправлення невідповідностей учаснику ТОВ «Лаяр Сіті», яким не надано документ про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме: перелік продуктів для сухого пайка, копія розпорядку дня, копія договору з територіальним лікувально-профілактичним закладом або копія іншого документу, відповідно до якого забезпечується надання дітям невідкладної медичної допомоги, у т.ч. стаціонарної, документ військової адміністрації щодо включення дитячого закладу оздоровлення та відпочинку до мережі дитячих закладів оздоровлення, яким рекомендовано роботу в 2024 році, у тому числі у запропонований період або готовності дитячого закладу оздоровлення та відпочинку надавати відпочинкові та оздоровчі послуги в умовах воєнного стану у запропонований період, надання яких передбачено Додатком 2 до тендерної документації та в якому зазначено, що невиконання вимог цього розділу ТД у тендерній пропозиції Учасника призводить до її відхилення.
23.04.2023р. позивачем надано пояснення, в якому зазначено, що замовником виявлено недоліки у тендерній пропозиції ТОВ «ЛАЯР СІТІ»» (далі Учасник), а саме:
1. Відсутність переліку продуктів для сухого пайка. При цьому, у складі Тендерної пропозиції ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛАЯР СІТІ» надано документ: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», пунктом 6 якого Учасник підтверджує, що норми харчування та порядок організації харчування у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку відповідають вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Організовано 5 - разове збалансоване харчування. Меню розроблено для 3-х категорій дітей (віком з 6 до 11 років, з 11-14 років та 14-18 років). Енергетична та поживна цінність їжі відповідають загальним віковим потребам та всім нормам фізіологічних потреб в основних харчових речовинах та енергії, визначеними МОЗ; пунктом 12 підтверджує, що у приміщенні їдальні наявна достатня кількість холодильного та технологічного обладнання. Організовано 5-разове збалансоване харчування дітей в 1 зміну. Меню розроблено для 3-х категорій дітей, з урахуванням Норм харчування в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Для забезпечення якісними продуктами харчування укладено договори на постачання з наступними організаціями: ТОВ «Метро Кеш Енд Кері» (м`ясо, риба, овочі), ТОВ «Родина» (крупи, випічка, соки), ТОВ «Верест» (м`ясопродукти), ТОВ ТВК «Львівхолод» (хліб, фрукти, молочні вироби). На усю продукцію наявні сертифікати якості. Санітарний стан харчоблоку відповідає вимогам, у приміщеннях проводиться щоденно поточне та щотижня генеральне прибирання, про що вносяться відповідні записи у «Журнал прибирання приміщень їдальні», весь персонал забезпечений відповідним одягом. Усі страви з меню готуються відповідно до технологічних карт. Готові страви медична сестра відбирає на проби та зберігає протягом доби у спеціальних контейнерах.
2. Відсутність копії розпорядку дня. При цьому, на виконання вказаної вимоги Учасником закупівлі надані: план виховної, національно-патріотичної, фізкультурно-спортивної діяльності та організації дозвілля «Вперед у майбутнє» роботи та «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Згідно пункту 13 «ІНФОРМАЦІЇ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», в таборі відпочинку, оздоровлення та патріотичного виховання дітей та молоді в Карпатах «Соколята» національно-патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямів виховної діяльності. Наявна програма «Табір патріотичний», згідно якої проводяться заходи національно-патріотичного напрямку. У таборі «Соколята» організовано роботу гуртків, клубів за інтересами, творчих майстерень та студій, а саме: творча майстерня «Умілі ручки», Студія «АРТ-клуб», Студія туризму. Під час табірної зміни згідно графіку проводяться демонстрації художніх фільмів та мультфільмів. - Укладено Договір щодо організації та проведення концертів, театральних вистав, виступів тощо із Комунальним закладом «Львівський академічний обласний музично-драматичний театр ім. Дрогобича». Присутня літня естрада та актовий зал для проведення дискотек, танцювальних вечорів та концертів. Організовано Клуб інтелектуально-розважальних ігор, наявна програма ігор та методичні матеріали. Під час табірної зміни проводяться дитячі свята (Урочисте відкриття табору, КВН, конкурси та вогнища). Плани та програми табору «Соколята» ТОВ «ЛАЯР СІТІ» відповідають тематиці змін та віковим особливостям дітей. Згідно п. 14 «ІНФОРМАЦІЇ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» у таборі «Соколята» ТОВ «ЛАЯР СІТІ» організовано фізкультурно-спортивну діяльність, а саме: - наявні секції тенісу, футболу, туризму та ін. - щоденно проводиться ранкова зарядка, заняття з фізичної культури, організовуються спортивні свята та квести.
3. На виконання вимоги надати копію договору з територіальним лікувально-профілактичним закладом або копії іншого документу, відповідно до якого забезпечується надання дітям невідкладної медичної допомоги, у т.ч. стаціонарної, Учасником в складі тендерної пропозиції було надано копію договору про співпрацю № 345 від 28 грудня 2021 року, укладеного між Учасником та Комунальним некомерційним підприємством Добромильської міської ради «Добромильська районна лікарня». Однак, згідно пункту п.5.1 наданого Договору, строк дії договору закінчувався 31.05.2024. Тобто, Договір був чинний на момент проведення процедури закупівлі, однак дія договору не поширювалась на весь період надання послуги з оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій (придбання путівок) для закладів та установ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області. При цьому, згідно п.15 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Учасник підтверджує, що у нього: - наявні 2 медичні пункти та 2 ізолятори в спальних корпусах, забезпечено цілодобове чергування кваліфікованого медичного персоналу та надання невідкладної медичної допомоги. - Укладено угоду зі Старосамбірською ЦРЛ та Добромильською ЦРЛ щодо надання медичної допомоги в умовах стаціонарну. - Організовано лікування дитини, у разі необхідності - у медичному закладі. - Табір «Соколята» ТОВ «ЛАЯР СІТІ» у своїй роботі керується постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 (зі змінами) «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». - При заїзді медична сестра проводить первинний огляд кожної дитини, а також здійснюється моніторинг стану здоров`я дітей. Вихователями та медичним персоналом табору проводяться профілактичні бесіди з питань здорового способу життя, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, харчових та нехарчових отруєнь, запобігання травматизму, розвитку шкідливих звичок.
4. Відсутність документу військової адміністрації щодо включення дитячого закладу оздоровлення та відпочинку до мережі дитячих закладів оздоровлення, яким рекомендовано роботу в 2024 році, у тому числі у запропонований період або готовності дитячого закладу оздоровлення та відпочинку надавати відпочинкові та оздоровчі послуги в умовах воєнного стану у запропонований період. При цьому, на виконання вказаної вимоги Учасником в складі тендерної пропозиції була надана довідка, видана Львівською обласною військовою адміністрацією згідно якої, за підсумками перевірки стану готовності дитячих закладів оздоровлення і відпочинку заклад отримав Акт перевірки готовності до відкриття дитячого закладу оздоровлення та відпочинку від 23.12.2021, виданий Самбірською районною адміністрацією, заклад визнаний готовим для відкриття та відповідає вимогам безпеки на період воєнного стану, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 23.06.2022 № 112/0/5-22ВА «Про організацію і проведення оздоровлення та відпочинку дітей у 2022 році». Тобто табір «Соколята» ТОВ «ЛАЯР СІТІ» відповідає вимогам безпеки на період дії воєнного стану на території України. Надавши документи: 1. довідка про наявність матеріально - технічної бази (1).pdf; 12. сертифікат відповідності( проживання та харчування).pdf; 13. тематика та програми тематичних змін.pdf; 15 . договор Добромильська ЦРЛ.pdf; 28. довідка військової адміністрації.pdf.
25.04.2024р. відповідачем здійснено запит про надання пояснень.
30.04.2024р. позивачем надано пояснення на запит та зазначено, що на виконання вимоги, ТОВ «Лаяр Сіті» у складі Тендерної пропозиції надано:
документ «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», у сімнадцятому пункті «Інформаційні послуги» якого Учасником було вказано, що уся актуальна інформація про заклад та фотоматеріали знаходяться на сайті та надані відповідні посилання: https://instagram.com/sokolyata.city?igshid=YmMyMT A2M2Y= https://www.facebook.com/sokolyata.ua. Крім цього, у пункті першому наданого документу: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» було надане посилання на YouTube канал табору з Презентацією табору: https://youtu.be/d6SmeQ4kE0Q;
довідку № 313 від 03.04.2024 «ДОВІДКА ПРО НАЯВНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ВІДПОВІДНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ, ЯКІ МАЮТЬ НЕОБХІДНІ ЗНАННЯ ТА ДОСВІД», яка містить дані щодо кількості працівників Учасника, їх прізвища, імена та по батькові, назву займаної ними посади, освіту та стаж їхньої роботи. При цьому в пункті 9 документу: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ»,ТОВ «Лаяр Сіті» вказано, що Штатний розпис ТОВ «ЛАЯР СІТІ» розроблено згідно з Типовими штатними нормативами дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, затвердженими наказом Міністерства України у справах сім`ї, молоді та спорту від 16.04.2009 № 1254.
Тобто, вимога Замовника, викладена у Додатку 2 до тендерної документації «Технічні вимоги (завдання) на підтвердження технічних та якісних характеристик по предмету закупівлі» у Розділі «Укомплектованість професійними кадрами» була виконана в повному обсязі, невідповідності вимогам Замовника в цій частині були відсутні, відповідно, не було необхідності у наданні можливостей Учаснику у виправленні невідповідностей в цій частині.
Також надано документи 1. довідка про наявність матеріально - технічної бази (1).pdf; Відповідь.pdf; 7. скан копія Статуту.PDF; 29. довідка (працівників відповідної кваліфікації) (1).pdf.
Зі змісту висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-02-28-009313-a вбачається, що під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Луганської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника, затверджена рішенням уповноваженої особи від 28.02.2024 протокол № 3, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Лаяр Сіті» (далі - ТОВ «Лаяр Сіті»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.03.2024 № 5, повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2024, договір про закупівлю від 27.03.2024 № 10 (далі - Договір), вимога Замовника про усунення невідповідностей.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Особливостей встановлено, що Замовником в тендерній документації не зазначено інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства при розгляді та оцінці тендерної пропозиції та відповідності тендерній документації встановлено, що у Таблиці 1 Додатку 1 «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання Учасником Довідки у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання; 1) Копія не менше одного аналогічного договору; 2) Копія(і?) документа(ів) на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
Аналізом документів, наданих учасником процедури закупівлі ТОВ «Лаяр Сіті» встановлено, що на підтвердження вищезазначених вимог надано копію аналогічного договору, укладеного з Міністерством соціальної політики України від 06.07.2021 № 16-ВТ/2021 на суму 73858761,00 та Акти виконаних робіт (№№ 2,3,4,5,6) на суму 19780618,30 грн, яка не є підтвердженням виконання договору. Довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору учасником ТОВ «Лаяр Сіті» в складі тендерної пропозиції не надано.
Також на порушення вимог, визначених Замовником у Додатку 2 «Технічні вимоги (завдання)» до тендерної документації ТОВ «Лаяр Сіті» не надано фотоматеріали про заклад оздоровлення та відпочинку; перелік продуктів для сухого пайка; копію розпорядку дня. Слід зазначити, що Замовником у Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що Невиконання вимог цього розділу ТД у тендерній пропозиції Учасника призводить до її відхилення.
Поряд з цим, Замовником до учасника процедури закупівлі ТОВ «Лаяр Сіті» встановлена вимога про усунення невідповідностей в пропозиції, а саме попри інше Довідка у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору/-ів, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання, перелік продуктів для сухого пайка, копія розпорядку дня. Скориставшись даною вимогою ТОВ «Лаяр Сіті» в електронній системі закупівель оприлюднив довідку в довільній формі про наявність аналогічних договорів, в якій не зазначено аналогічний договір укладений с Міністерством соціальної політики України від 06.07.2021 №16-ВТ/2021 наданий в складі тендерної пропозиції, а також надані два аналогічні договори та акти надання послуг до них попри те що вимогою про усунення невідповідностей надання аналогічних договорів та підтвердження їх виконання не передбачено.
Статтею 26 Закону встановлено, що Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тобто учасником процедури закупівлі ТОВ «Лаяр Сіті» не дотримано вимоги статті 26 Закону.
Відповідно до пункту 43 Особливостей встановлено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутній у тендерній пропозиції, чим не дотримано вимоги пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом
Таким чином, на порушення вимог абзацу другого пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Лаяр Сіті» через його невідповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та через невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 27.03.2024 № 10.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель спірним висновком, керуючись статтями 5 та 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні та статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі, зобов`язано позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Позивачем надано заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-28-009313-a.
Наведені обставини сторонами не оспорюються.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регламентовано Законом України від 26.01.1993 № 2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939-XII).
Статтею 5 Закону № 2939-XII визначено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленомуЗаконом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Згідно з частиною шостою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі - Закон №922-VIII) за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновокпро результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Спірним висновком, зокрема, встановлено порушення позивачем вимог пункту 28 Особливостей, а саме не зазначення в тендерній документації інформації про прийняття чи не прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Пунктом 3-7 розділу Х Закону №922-VIII установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасуванняособливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. №1178 затверджені особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості №1178).
Пунктом 28 Особливостей №1178 встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Замовник в тендерній документації обов`язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей.
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, відповідно до Тендерної документації позивач в підпункті 2 підпункту 4.1 пункту 4 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо тендерна пропозиція є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що під час судового провадження не знайшло свого підтвердження встановлене спірним висновком порушення позивачем пункту 28 Особливостей №1178.
Спірним висновком також встановлено порушення позивачем вимог абзацу другого пункту 1, абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей - позивач не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛАЯР СІТІ» через те, що останнім: надано копію договору укладеного с Міністерством соціальної політики України від 06.07.2021 № 16-ВТ/2021 та Акти виконаних робіт (№№ 2,3,4,5,6), які не є підтвердженням виконання договору; не надано довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору учасником ТОВ «Лаяр Сіті» в складі тендерної пропозиції; не надано фотоматеріали про заклад оздоровлення та відпочинку, про перелік продуктів для сухого пайка та копію розпорядку дня.
Тобто, через невідповідність ТОВ «ЛАЯР СІТІ» кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та через невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 27.03.2024 № 10.
Згідно з абзацом 2 пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII,замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першоюстатті 17 цього Закону; тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону №922-VIII замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
За приписами частини другої статті 16 Закону №922-VIII замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Згідно з частинами третьою та четвертою статті 16 Закону№922-VIII, у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.
Приписами частини першої статті 17 Закону №922-VIII визначено вичерпний перелік підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Пунктом 43 Особливостей №1178 встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов`язаних з виконанням рішення органу оскарження.
За змістом підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно допункту 43цих особливостей;
- є такою, строк дії якої закінчився;
- є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно доабзацу першогочастини третьої статті 22 Закону.
Спірним висновком встановлено відсутність довідки в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору учасником ТОВ «Лаяр Сіті» в складі тендерної пропозиції; надання договору та Акти виконаних робіт, які не є підтвердженням виконання договору, а також відсутність фотоматеріалів про заклад оздоровлення та відпочинку, про перелік продуктів для сухого пайка та копію розпорядку дня.
Проте, як встановлено судом на виконання вимоги позивача, ТОВ «ЛАЯР СІТІ» у складі Тендерної пропозиції надано документ: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», у сімнадцятому пункті «Інформаційні послуги» якого Учасником вказано, що уся актуальна інформація про заклад та фотоматеріали знаходяться на сайті та надані відповідні посилання: https://instagram.com/sokolyata.cityigshid=YmMyMT A2M2Y= https://www.facebook.com/sokolyata.ua. Крім цього, у пункті першому «Місце розташування» наданої ТОВ «ЛАЯР СІТІ» у складі Тендерної пропозиції було надано документ: «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» надане посилання на YouTube канал табору. Презентація табору https://youtu.be/d6SmeQ4kE0Q.
Тобто, вимога щодо надання ТОВ «ЛАЯР СІТІ» фотоматеріалів про заклад оздоровлення та відпочинку була виконана.
Також учасником усунуто невідповідності шляхом завантаження нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель, зокрема, довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів № 101 від 13.03.2024 та договорів (№ 253/02.02.01- 34/02/23 від 06.10.2023 та № 166/02.02.01- 34/02/23 від 14.08.2023), Перелік продуктів на один сухий пайок № 104 від 13.03.2024 та розпорядок дня, що свідчить про відповідність цього учасника установленому критерію.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що на вимогу позивача ТОВ «ЛАЯР СІТІ» надано необхідні документи.
За таких обставин, під час судового провадження не знайшло свого підтвердження встановлене спірним висновком порушення позивачем вимог абзацу другого пункту 1, абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правомірно задоволено позов.
За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Апеляційний суд дійшов висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.
Керуючись статями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Північно-східного офісу Держаудитслужби на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 29 липня 2024 року у справі №360/528/24 - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 29 липня 2024 року у справі №360/528/24 - залишити без змін.
Постанова у повному обсязі складена та підписана 19 вересня 2024 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 19 вересня 2024 року та підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя: Т.Г. Гаврищук
Судді А.А. Блохін
І.В. Сіваченко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121736229 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні