Рішення
від 18.09.2024 по справі 501/2245/24
ІЛЛІЧІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу 18.09.2024

Справа № 501/2245/24

2-о/501/123/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2024 року м. Чорноморськ

Іллічівський міський суд Одеської області в складі:

головуючого - судді Смирнова В.В.,

секретаря судового засідання Кочкіної О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку окремого провадження в залі суду Іллічівського міського суду Одеської області цивільну справу за заявою ОСОБА_1 (заінтересовані особи: Чорноморський відділ державної реєстрації актів цивільного стану в Одеському районі одеської області; Чорноморський відділ державної міграційної служби України в Одеській області Головне управління ДМС України) про встановлення факту що має юридичне значення.,

В С Т А Н О В И В:

І. Виклад позиції заявника та заінтересованої особи:

Представник ОСОБА_1 - адвокат Бондар М.О. звернувся до суду із вказаною заявою в якій просить суд:

-встановити факт того що має юридичне значення, а саме факт належності заявнику ОСОБА_1 свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 , актовий запис №41 вчиненому 05.10.1954 Виконавчим комітетом Ярівської сільської ради Тарутинського району Одеської області, в якому зазначена дата народження - ІНФОРМАЦІЯ_1 , та інших правовстановлюючих документів належних ОСОБА_1 : паспорта громадянина України серії НОМЕР_2 виданий Іллічівським МВ ГУДВМС України в Одеській області від 17.06.2013 року; паспорта громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_3 дата видачі 15.03.2017 року, орган що видав №5101; картка платників податків ОСОБА_1 , дата реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків 15.01.1997 року, РНОКПП НОМЕР_4 ; пенсійне посвідчення серії НОМЕР_5 дата видачі 13.10.2009 року; свідоцтво про укладення шлюбу між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , актовий запис №2818 від 15.11.1977 року., в яких зазначена дата народження заявника - ІНФОРМАЦІЯ_2 .

-встановити факт неправильності запису в Державному реєстрі актів цивільного стану в актовому записі №41 про народження ОСОБА_1 вчиненому 05.10.1954 року Виконавчим комітетом Ярівської сільської ради Тарутинського району Одеської області, в частині запису дати народження дитини ОСОБА_1 , невірне - « ІНФОРМАЦІЯ_3 », замість вірного - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

-зобов`язати Чорноморський відділ державної реєстрації актів цивільного стану в Одеському районі Одеської області та Чорноморський відділ державної міграційної служби України в Одеській області Головне управління ДМС України, внести зміни до актового запису про народження ОСОБА_1 №41 вчиненому05.10.1954 року Виконавчим комітетом Ярівської сільської ради Тарутинського району Одеської області, в частині запису дати народження дитини ОСОБА_1 , з невірного - « ІНФОРМАЦІЯ_3 », на вірне - « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Заяву мотивує тим, що ОСОБА_1 під час оформлення документів на земельні паї від своїх померлих батьків було виявлено розбіжності у датах народження зазначених у паспортні громадянина України заявника та у свідоцтві про народження заявника, а саме в паспорті заявника значиться дата народження ІНФОРМАЦІЯ_4 , а у свідоцтві про народження ІНФОРМАЦІЯ_5 , тобто має місце невідповідність у датах народження.

Для виправлення виявленої помилки заявник звернувся за місцем свого проживання до заінтересованої особи Чорноморського відділу ДРАЦС із заявою щодо внесення змін в актовий запис про народження.

У відповідь на заяву від Чорноморського відділу ДРАЦС надійшов лист (вих.. №17/24.16-113 від 21.02.2024р.), в якому заявника повідомлено про те що, відділом було зроблено запит до Тарутинського відділу ДРАЦС у Болградському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) та Відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) щодо підтвердження відповідності внесених відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян до паперового носія відносно актових записів про народження, та при отриманні відповіді відділом було зроблено аналіз що в першому і другому примірнику актового запису про народження заявника №41 від 05.10.1954 року, складеного Виконавчим комітетом Ярівської сільської ради Тарутинського району Одеської області зазначено дату народження дитини - ІНФОРМАЦІЯ_5 , а дату видачі медичної довідки про народження - ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Також повідомлено, що внесення змін до актового запису можливе після виправлення дати народження яке можливе за наявності довідки про підтвердження дати народження з медичного закладу який надавав первинне медичне свідоцтво про народження або архіву вищевказаної організації, а за відсутності довідки заявнику слід звернутися до органів МВ ГУ ДМС України для заміни паспорту в якому повинно бути зазначено дату народження згідно актового запису про народження, а саме - 30.09.1954р.

Довідкою КНП «Тарутинська ЦЛ» №108 від 27.02.2024р., повідомлено про те що неможливо видати довідку про народження ОСОБА_1 1954 року народження, у зв`язку з закінченням строків зберігання медичної документації.

Листом Чорноморського відділу ДМС України в Одеській області від 22.03.2024 року, повідомлено заявника про те що Відділом уважно розглянуто Лист №17/24.16-113 від 21.02.2024р. Чорноморського відділу ДРАЦС, та встановлено що відомості внесені некоректно до актового запису про народження №41 від 05.10.1954р. громадянина ОСОБА_1 , а саме отримані з баз даних Реєстру, картотек, не підтверджують надану заявником інформацію (зазначена дата народження ІНФОРМАЦІЯ_5 , актовий запис про шлюб №2818 від 15.11.1977р., зазначена дата народження ІНФОРМАЦІЯ_4 ). Рекомендовано звернутися до суду для вирішення питання по суті привести до відповідності актовий запис про народження №41 від 05.10.1954р. та в подальшому паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон.

ІІ. Заяви, клопотання

Представник ГУ ДМС України в Одеській області Саркісян А.Р. надав суду заяву в якій просив справу розглянути за його відсутності, зазначив , що в задоволені заяви ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення не заперечує (а.с.45).

Представник Чорноморського відділу ДРАЦС в Одеському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) надав заяву в якій просив суд розглянути справу за його відсутності, зазначив, що заперечень та клопотань не має, ухвалити рішення на розсуд суду (а.с.50).

ІІІ. Інші процесуальні дії у справі.

Ухвалою Іллічівського міського суду Одеської області від 28.05.2024 року відкрито провадження по справі (а.с.42).

Судом на підставі ч. 2 ст. 247 ЦПК, у зв`язку із неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

ІV. Фактичні обставини, встановлені судом та зміст спірних правовідносин.

Згідно наданої заявником копії свідоцтва про народження 9а.с.24) ІНФОРМАЦІЯ_5 народився , мовою оригіналу « ОСОБА_3 ».

В паспорті громадянина України, картці платника податків, паспорті громадянина України для виїзду за кордон, пенсійному посвідчені, свідоцтві про укладення шлюбу дата народження ОСОБА_4 вказана 29 вересня 1954 року, (а.с.25-30).

Представник заявника зазначає, що ОСОБА_1 під час оформлення документів на земельні паї від своїх померлих батьків було виявлено розбіжності у датах народження зазначених у паспортні громадянина України заявника та у свідоцтві про народження заявника, а саме в паспорті заявника значиться дата народження ІНФОРМАЦІЯ_4 , а у свідоцтві про народження ІНФОРМАЦІЯ_5 , тобто має місце невідповідність у датах народження.

З метою усунення таких невідповідностей ОСОБА_1 звернувся до Чорноморського відділу ДРАСЦ в Одеському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) із заявою про внесення змін в актовий запис про його народження №41 від 05.10.1954 року, складеного Виконавчим комітетом Ярівської сільської ради Тарутинського району Одеської області, а саме доповнити по батькові , місце народження дитини а також змінити дату народження дитини з « ІНФОРМАЦІЯ_5 » на « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

На вказану заяву Чорноморський відділ ДРАСЦ в Одеському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) листом від 21.02.2024 року №17/24.16-113 повідомив ОСОБА_1 доповнення по батькові та місця народження в актовому записі про його народження можливе після виправлення дати народження, яке можливе за наявності довідки про підтвердження дати народження з медичного закладу, який надавав первинне медичне свідоцтво про народження, або архіву вищевказаної організації.

За відсутності вищевказаної довідки Вам необхідно звернутися до органів МВ ГУ ДМС України для заміни паспорту, в якому повинна бути зазначена дата народження згідно актового запису про народження « ІНФОРМАЦІЯ_5 ». Після цього ви маєте право звернутися до органу ДРАЦС за місцем прописки для подання заяви про внесення доповнень до актового запису про народження, актового запису про шлюб, народження дітей тощо, яких зазначено дату народження « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». Відповідно до ч.1 п.2.5 розділу ІІ Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 року за №96/5 (а.с.19-20).

Чорноморський відділ ГУ ДСМ України в Одеській області листом від 22.03.2024р. повідомив ОСОБА_5 про те, що відділом уважно розглянути лист №17/24.16-113 від 21.02.2024р. Чорноморського відділу ДРАСЦ в Одеському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса)доданий до заяви з копіями документів та встановлено. Що відомості внесені некоректно до актового запису про народження №41 від 05.10.1954 року гр.. ОСОБА_1 ,а саме отримані з бази даних Реєстру, картотек, не підтверджують надану заявником інформацію, зазначена дата народження ІНФОРМАЦІЯ_5 , актовий запис про шлюб №2818 від 15.11.1977 року зазначена дата народження ІНФОРМАЦІЯ_4

Рекомендовано звернутися до суду для вирішення питання по суті, привести до відповідності актовий запис про народження №41 від 05.10.1954 р. та в подальшому паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон (а.с.21-22).

Згідно зі ст. 2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави. Суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням цивільного судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.

Згідно з частиною першою статті 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Відповідно до ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до частини 1 статті 293 ЦПК України окреме провадження це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.

За змістом частини 3 статті 294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.

Згідно з пунктом 5 частини 2 статті 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Відповідно до ч.2 ст.315 ЦПК України, у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 №96/5 затверджені Правила внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 за №55/18793; далі - Правила №96/5).

Пунктами 1.1, 1.5 розділу I Правил №96/5 передбачено, що внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними, міжрайонними відділами державної реєстрації актів цивільного стану головних територіальних управлінь юстиції у випадках, передбачених чинним законодавством. У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість оскарження його у судовому порядку.

Заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання приймаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, визначеному цими Правилами, шляхом їх формування та реєстрації за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян при пред`явленні паспорта громадянина України (далі - паспорт), паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства (далі - паспортний документ) заявника. Сформована заява про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання роздруковується посадовою особою та за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній, підписується заявником. Відділ державної реєстрації актів цивільного стану використовує усі відомості, отримані за результатами відповідної перевірки, для внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.

Працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву, звіряє відомості, зазначені заявником у заяві, з паспортом або паспортним документом. Суперечливі дані в документах письмово пояснюються заявником. Документи, які мають необумовлені виправлення, підчистки або викликають сумніви щодо їх достовірності, перевіряються особливо ретельно та у разі потреби направляються для проведення їх експертизи до судово-експертної установи Міністерства юстиції України (за рахунок заявника). Відомості про акти цивільного стану, зазначені заявником у заяві, перевіряються в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян.

Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису, за винятком випадків, встановлених у пункті 2.28 розділу II цих Правил. У разі зберігання актового запису цивільного стану (метричного запису) у державному архіві внесення змін до актового запису (метричного запису) проводиться зазначеною установою за повідомленням відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Відповідно до пунктів 2.1, 2.6, 2.7, 2.11 розділу ІІ Правил №96/5, заява про внесення змін до актового запису цивільного стану за формою, наведеною в додатку 1, подається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених статтею 53 Сімейного кодексу України, також до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису про шлюб (крім випадків, коли актовий запис про шлюб складено дипломатичним представництвом або консульською установою України) при пред`явленні паспорта або паспортного документа.

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України не вправі відмовити громадянину в прийнятті та розгляді заяви про внесення змін.

Разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються: свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.

На підтвердження достовірності представлених заявником документів про державну реєстрацію актів цивільного стану відділом державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичним представництвом чи консульською установою України додаються до матеріалів справи повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому.

Факти, зазначені в заяві, а також записи у свідоцтвах про державну реєстрацію актів цивільного стану та в інших поданих заявником документах, якщо вони викликають сумніви щодо їх достовірності, можуть бути перевірені відділом державної реєстрації актів цивільного стану шляхом направлення запитів до відповідних установ, організацій для затребування необхідних документів.

Пунктом 2.12 розділу ІІ Правил №96/5 встановлено, що на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому за формою, наведеною в додатку 2.

Підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є, зокрема, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану або дипломатичного представництва чи консульської установи України (підпункт 2.13.3 пункту 2.13 розділу ІІ Правил).

Відповідно до пункту 2.15 розділу ІІ Правил №96/5, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану складається: якщо актовим записом про народження передбачені, але в ньому відсутні прізвище, власне ім`я, по батькові або громадянство батьків; якщо прізвище, власне ім`я та по батькові зазначено без урахування національних традицій; якщо при державній реєстрації народження дитині присвоєне прізвище або власне ім`я без урахування побажань батьків або одного з них; якщо дитина має власне ім`я, відмінне від того, яке зазначено в актовому записі про народження, і цього вимагають інтереси дитини; при необхідності зміни прізвища, власного імені, по батькові у зв`язку із зміною статі; при впізнанні особи, смерть якої була зареєстрована як невідомої (за наявності протоколу впізнання трупа); при зміні громадянства; при зміні батьком або матір`ю прізвища відповідно до статті 53 Сімейного кодексу України та необхідності внесення змін до актового запису про народження їх дитини (висновок складається з урахуванням вимог, зазначених у статті 148 Сімейного кодексу України); якщо під час державної реєстрації акту цивільного стану були допущені помилки (перекручення, пропуск відомостей, окремих слів або граматичні помилки чи вказані неправильні відомості); в інших окремих випадках, що не суперечать вимогам чинного законодавства.

Згідно з пунктом 2.16 розділу ІІ Правил №96/5, зміни, доповнення, виправлення вносяться в паперові носії актових записів цивільного стану та одночасно до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

На підставі висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану про виправлення помилок, доповнення запису відомостями тощо виправляються або доповнюються відповідні відомості в актових записах, які зазначено у висновку (підпункт 2.16.14 пункту 2.16 розділу ІІ Правил).

Як установлено пунктом 2.19 розділу ІІ Правил №96/5, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичного представництва чи консульської установи України про внесення змін до актового запису цивільного стану складається у двох примірниках, з яких один разом із зібраними документами не пізніше наступного робочого дня надсилається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису цивільного стану, до якого вносяться зміни. Другий примірник залишається у відділі державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичному представництві чи консульській установі України за місцем його складання. Якщо актовий запис цивільного стану, у який потрібно внести зміни, міститься в даному відділі державної реєстрації актів цивільного стану, висновок складається в одному примірнику.

Відповідно до пункту 2.20 розділу ІІ Правил №96/5, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичного представництва чи консульської установи України про відмову у внесенні змін до актових записів цивільного стану складається у двох примірниках. Один примірник разом з усіма матеріалами залишається у відділі державної реєстрації актів цивільного стану або дипломатичному представництві чи консульській установі України, якими складено висновок про відмову, а другий вручається (надсилається) заявнику, який запрошується до відділу державної реєстрації актів цивільного стану або дипломатичного представництва чи консульської установи України не пізніше наступного робочого дня з дня складання висновку. Водночас у висновку зазначається про можливість оскарження відмови про внесення змін до актового запису цивільного стану в судовому порядку. На прохання заявника пред`явлені ним документи, крім заяви, повертаються, про що здійснюється запис на заяві, який скріплюється його підписом.

Отже, за змістом наведених положень за результатами розгляду заяви про внесення змін до актового запису відділ державної реєстрації актів цивільного стану на підставі зібраних документів та за наслідками перевірки складає обґрунтований висновок: 1) про внесення змін до актового запису цивільного стану або 2) про відмову у внесенні змін до актових записів цивільного стану - за формою, наведеною в додатку 2.

Як зазначив Верховний Суд у постанові від 14.04.2021 у справі №760/24695/19 у справах про оскарження відмови внести за заявою особи зміни до актового запису цивільного стану суд за правилами адміністративного судочинства вивчає наявність чи відсутність достатніх підстав для прийняття відповідного рішення, зокрема, перевіряє чи відповідні рішення прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також, чи прийняті вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення. Завдання адміністративного суду у таких справах полягає, насамперед, у перевірці додержання процедури розгляду та прийняття органом реєстрації актів цивільного стану відповідного рішення. Адміністративний суд, розглядаючи такі справи, не вправі вийти за межі їх публічно-правових аспектів і встановлювати юридичні факти, що мають значення для внесення змін до актових записів цивільного стану. З метою з`ясування того, чи було у відповідача достатньо підстав для задоволення заяви позивача, необхідно встановити, чи підтверджується поданими нею документами можливість внесення таких змін.

Згідно із частинами першою, другою, третьою статті 315 ЦПК України, суд розглядає справи про встановлення факту: 1) родинних відносин між фізичними особами; 2) перебування фізичної особи на утриманні; 3) каліцтва, якщо це потрібно для призначення пенсії або одержання допомоги по загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню; 4) реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу, усиновлення; 5) проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу; 6) належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім`я, по батькові, місце і час народження якої, що зазначені в документі, не збігаються з прізвищем, ім`ям, по батькові, місцем і часом народження цієї особи, зазначеним у свідоцтві про народження або в паспорті; 7) народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження; 8) смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті; 9) смерті особи, яка пропала безвісти за обставин, що загрожували їй смертю або дають підстави вважати її загиблою від певного нещасного випадку внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

У судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Справи про встановлення факту належності особі паспорта, військового квитка, квитка про членство в об`єднанні громадян, а також свідоцтв, що їх видають органи державної реєстрації актів цивільного стану, судовому розгляду в окремому провадженні не підлягають.

Правовстановлюючий документ - документ, який посвідчує правовий зв`язок конкретного майна з особою його власника та складений у порядку, передбаченому законодавством. Це може бути - державний акт на право власності на земельну ділянку, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, трудова книжка, цивільно-правовий договір тощо.

Згідно п.12 Постанови Пленуму Верхового суду України «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення « №5 від 31.03.1995р. визначено, що при розгляді справи про встановлення відповідно до п.6 ст.273 ЦПК факту належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім`я, по батькові, місце і час народження якої,зазначені в документі, не збігаються з ім`ям, по батькові, прізвищем, місцем і часом народження цієї особи, вказаними у свідоцтві про народження або в паспорті, у тому числі, факту належності правовстановлюючого документа, в якому допущені помилки у прізвищі, імені, по батькові або замість імені чи по батькові зазначені ініціали суд повинен запропонувати заявникові подати докази про те, що правовстановлюючий документ належить йому і що організація, яка видала документ, не має можливості внести до нього відповідні виправлення. Разом з тим, цей порядок не застосовується, якщо виправлення в таких документах належним чином не застережені або ж їх реквізити нечітко виражені внаслідок тривалого використання, неналежного зберігання, тощо. Це є підставою для вирішення питання про встановлення факту, про який йдеться в документі, відповідно до чинного законодавства.

Заяви про встановлення із зазначених підстав факту належності особі вироку або рішення суду, квитка про членство в об`єднанні громадян, військового квитка, посвідчення до ордена або медалі, паспорта, чи свідоцтв, що їх видають органи реєстрації актів громадянського стану, та інших документів, що посвідчують особу, не підлягають розгляду в порядку, передбаченому главою 37 ЦПК, оскільки ці питання вирішуються органом, який видав документ. Судами також не встановлюється тотожність особи. Разом з тим, на підставі п.6 ст. 273 ЦПК суд може встановлювати факти належності особі документів, які не відносяться до таких, що посвідчують особу.

Згідно ч.1 ст.13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», документи, оформлення яких передбачається цим Законом із застосуванням засобів Реєстру (далі - документи Реєстру), відповідно до їх функціонального призначення поділяються на:1) документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України: а) паспорт громадянина України; б) паспорт громадянина України для виїзду за кордон; в) дипломатичний паспорт України; г) службовий паспорт України; ґ) посвідчення особи моряка; д) посвідчення члена екіпажу; е) посвідчення особи на повернення в Україну; є) тимчасове посвідчення громадянина України; 2) документи, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус: а) посвідчення водія; б) посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон; в) посвідка на постійне проживання; г) посвідка на тимчасове проживання; ґ) картка мігранта; д) посвідчення біженця; е) проїзний документ біженця; є) посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту; ж) проїзний документ особи, якій надано додатковий захист.

Враховуючи, що в порядку окремого провадження не підлягають розгляду справи про встановлення факту належності особі паспорта, а також свідоцтв, що їх видають органи державної реєстрації актів цивільного стану, то суд дійшов висновку, що заява ОСОБА_1 не підлягає задоволенню.

Слід зауважити, що в разі оскарження до суду відмови відповідного органу в установленні юридичного факту, який підлягає встановленню у позасудовому порядку, такий спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись ст.ст.263-265 ЦПК України, суд -

У Х В А Л И В:

ОСОБА_1 у задоволенні заяви про встановлення факту що має юридичне значення - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя В.В. Смирнов

СудІллічівський міський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення18.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121743112
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —501/2245/24

Ухвала від 07.11.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Погорєлова С. О.

Ухвала від 07.11.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Погорєлова С. О.

Рішення від 18.09.2024

Цивільне

Іллічівський міський суд Одеської області

Смирнов В. В.

Ухвала від 28.05.2024

Цивільне

Іллічівський міський суд Одеської області

Смирнов В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні