Постанова
від 16.09.2024 по справі 758/9907/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/9907/24

3/758/4264/24

Категорія 469

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 вересня 2024 року місто Київ

Суддя Подільського районного суду м. Києва Ларіонова Н.М., розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агенства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, проживає за місцем реєстрації: АДРЕСА_1 , протягом року не притягувалася до адміністративної відповідальності, РНОКПП НОМЕР_1 ,

за ст. 212-21 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Наша Україна» (ідентифікаційний код юридичної особи 33405060, юридична адреса: м. Київ, вул. Спаська, буд. 37), не подала звіти політичної партії «Наша Україна» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021 рік, за 2022 рік та за 2023 рік (квартальні або річні) та за І квартал 2024 року, чим порушила вимоги ст. 17 Закону України «Про політичні партії в України» та вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у інкримінованому правопорушенні не визнала та пояснила, що не заперечує щодо факту неподання звітностей політичної партії, проте з 2015 року не є керівником політичної партії «Наша Україна», а тому не повинна була б подавати такі звітності.

Захисник ОСОБА_1 - адвокат Зіневич (Кураєва) К.А. в судовому засіданні подала письмові пояснення та просила закрити справу стосовно ОСОБА_1 за відсутністю складу та події адміністративного правопорушення, посилаючись на таке. Строк повноважень ОСОБА_1 припинився 28.09.2015 року, що підтверджується матеріалами справи та матеріалами, доданими самим НАЗК до Протоколу: 1) у Витязі з реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 31.07.2024 року №576359019090 (а.с. 13) на сторінці 4 (а.с. 16) відображено початок перебігу строку повноважень ОСОБА_1 : 28.09.2013 року; 2) у Витязі зі Статуту Політичної партії «Наша Україна» від 2009 року (а.с. 28) на сторінці 21 (а.с. 29) пунктом 6.7.1. чітко встановлено, що посада Голови партії є виборною та строковою, термін повноважень Голови партії не може становити більше, ніж два роки. Дворічний термін завершився 28.09.2015 року. Таким чином, повноваження Голови партії «Наша Україна» ОСОБА_1 завершився 28.09.2015 року, що підтверджується матеріалами справи; 3) Закон України «Про політичні партії» в редакції від 08.08.2015 року, яка діяла на момент завершення повноважень ОСОБА_1 , в статті 6 відсутня частина, в якій зафіксована норма про припинення повноважень керівника партії з дня, наступного за днем обрання нового керівника. Такою нормою закон було доповнено 06.10.2016, тобто після фактичного завершення повноважень ОСОБА_1 ; 4) з`їзд (Конференцію) партія понад 10 років не проводила, жодної діяльності не здійснює, Рішень про прийняття нового керівника не приймала, змін не реєструвала, що підтверджується відомостями витягу (а.с. 19) дата останніх змін 04.12.2013 року; 5) Витяг з реєстру юридичних осіб (а.с. 16) містить інформацію про представника партії, строк повноважень якого жодним документом партії не обмежується - ОСОБА_2 . Окрім того, зазначила, що на момент винесення протоколу НАЗК № 50-33/42 від 31.07.2024 процедура складання та оформлення протоколів про адміністративні правопорушення НАЗК не врегульована жодним підзаконним актом та пояснила, що жодної інформації від НАЗК ОСОБА_1 не отримувала, матеріали справи не містять доказів направлення НАЗК будь-якої інформації за адресою реєстрації ОСОБА_1 , у зв`язку із чим вона була позбавлена можливості надання пояснень по суті справи з приводу завершення її повноважень як голови партії «Наша Україна» з 28.09.2015 року.

Вислухавши особу, що притягається до адміністративної відповідальності, та її захисника, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходжу до такого висновку.

Розглядаючи справи про адміністративні правопорушення, суд зобов`язаний виконувати завдання Кодексу України про адміністративне правопорушення, передбачені ст. 1 КУпАП, у якій зазначено, що завданням Кодексу України про адміністративне правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушення, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Відповідно до статей 245, 251, 252, 280, 283 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами. При цьому орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ І далі - Закон № 3337-ХІ), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

Політичні партії мали подати Звіти за 2021 рік та за 2022 рік (квартальні або річні) протягом 120 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-ІХ. Граничний термін подання політичними партіями Звітів за 2021 рік та за 2022 рік - 26 квітня 2024 року.

Крім того, політичні партії мали подати Звіт за 2023 рік (квартальні або річний) протягом 90 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-ІХ. Граничний термін подання політичними партіями Звітів за 2023 рік (квартальні або річний) - 26 березня 2024 року.

При цьому це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).

Крім того, відповідно до частини третьої розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 - політична партія подає до Національного агентства Звіт за І квартал 2024 року до 10 травня наступного за звітним періодом року.

Частиною 20 ст. 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Список політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк, розміщений на офіційному веб-сайті Національного агентства, серед яких значиться партія «Наша Україна».

Вина ОСОБА_1 у вчиненні вищевказаного правопорушення підтверджується такими доказами: протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/42 від 31.07.2024 року; роздруківкою з веб-сайту Національного агентства щодо оприлюднення Списку політичних партій, які не подали Звіти у визначений Законом строк, серед яких є політична партія «Наша Україна»; копією паспорта та РНОКПП ОСОБА_1 ; копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;копіями Статуту політичної партії «Наша Україна», копією наказу, копіями листів Національного агентства про надання пояснень та складання протоколу.

Вказані докази є узгодженими між собою, отримані у встановленому законом порядку та не викликають сумнівів у їх належності, допустимості та достовірності.

Як убачається із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на час розгляду справи керівником політичної партії «Наша Україна» (ідентифікаційний код юридичної особи 33405060 є ОСОБА_1 (з 28.09.2023 р.), такі відомості не змінені та не скасовані, а тому саме вона несе відповідальність за виявлені порушення, у зв`язку з чим доводи захисника та ОСОБА_1 про те, що ОСОБА_1 не є суб`єктом вказаного адміністративного правопорушення та про те, що в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення судом до уваги не приймаються, оскільки повністю спростовується протоколом про адміністративне правопорушення та долученими до нього доказами, дослідженими судом.

При цьому ОСОБА_1 , вважаючи, що не є керівником партії через сплив строку її повноважень, не прийняла жодних заходів к тому, щоби бути виключеною з вищевказаного реєстру як керівник.

Суд зазначає, що згідно з ст.212-21 КУпАП відповідальність настає у разі порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Таким чином, ОСОБА_1 , як керівник політичної партії «Наша Україна», (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_2 ), зобов`язана була подати до Національного агентства Звіти за 2021 рік та за 2022 рік до 26 квітня 2024 року, за 2023 рік до 26 березня 2024 року та за І квартал 2024 року до 10 травня 2024 року через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному вебсайті Національного агенства.

Враховуючи наведене, приходжу до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП,а саме: порушення строків подання фінансового звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Відповідно до ст. 33 КУпАП, з урахуванням обставин скоєння правопорушення та його наслідків, необережну форму вини адміністративного правопорушення, особи правопорушника, застосувати до правопорушника адміністративне стягнення у вигляді штрафу в межах санкції ст.212-21 КУпАП.

Суд вважає, що саме таке обране стягнення, відповідно до ст.23 КУпАП, буде мірою відповідальності та застосовано з метою виховання порушника в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, та запобігати вчиненню нових правопорушень, як самим порушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Згідно п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладання адміністративного стягнення стягується судовий збір у розмірі 0,2 прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, що на час винесення судом рішення становить 605,60 грн., в зв`язку з чим, відповідно до вимог ст.4 Закону України «Про судовий збір» з правопорушника підлягає стягненню в дохід держави судовий збір у вказаному розмірі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.40-1, 212-21, 245-253, 280, 283-285, КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100,0 грн. (п`ять тисяч сто гривень 00 копійок).

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір у розмірі 605,60 грн. (шістсот п`ять грн. 60 копійок).

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Штраф має бути сплачений добровільно не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу після набрання нею законної сили, а в разі оскарження постанови, не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у добровільному порядку у встановлений строк, копія постанови буде направлена до відділу державної виконавчої служби для примусового виконання.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Згідно з ст. 308 КУпАП у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з порушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та витрати на облік правопорушення.

Суддя Н. М. Ларіонова

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121746827
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —758/9907/24

Постанова від 16.09.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Ларіонова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні