Рішення
від 03.09.2024 по справі 160/12118/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2024 року Справа № 160/12118/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі

головуючого суддіНіколайчук С.В. за участі секретаря судового засіданняЕмріх Ю.П. за участі: представник позивача представник відповідача Гребенюк О.П. Дворецька Я.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ" (51931, Дніпропетровська обл., м. Кам`янське, просп. Свободи, буд.65, код ЄДРПОУ 44534734) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

УСТАНОВИВ:

10 травня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.04.2024 р. № 9521, яким визнана відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (код ЄДРПОУ 44534734) п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (код ЄДРПОУ 44534734) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що в графі «інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку» зазначені операції придбання товарів. Однак, будь-якого обґрунтування стосовно якої саме інформації комісія зробила такий висновок оскаржуване рішення не містить. Натомість цього лише зазначається інформація, за якою встановлена відповідність платника податку ризиковості платника податку, якою є інформація про операцію придбання у період з 08.04.2023 по 15.04.2024 .

У спірному рішенні також відповідач не вказав конкретних податкових накладних/розрахунків коригування, складених позивачем та поданих ним на реєстрацію в ЄРПН, в яких були зафіксовані ризикові операції, і реєстрація яких була зупинена, що стало підставою для вирішення питання відповідності платника податку - позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Оспорюване рішення не містить обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, що вимагає норма Порядку № 1165. Хоча комісія контролюючого органу, приймаючи рішення має обґрунтувати на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації. Аналіз змісту рішення свідчить про те, то воно не відповідає критеріям вмотивованості, чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії.

Контролюючим органом не дотримано вимоги, яка міститься у самій формі оскаржуваного рішення, з огляду на що, таке рішення по своїй суті є дефектним.

На думку позивача, такі дії та рішення відповідача є протиправними, у зв`язку з чим він звернувся до суду з цим позовом та просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою від 17 травня 2024 року суд відкрив в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 03 червня 2024 року суд вирішив подальший розгляд адміністративної справи № 160/12118/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання суд призначив на 25 червня 2024 року 11-00 год.

25 травня 2024 року від відповідача на адресу суду надійшов відзив, в якому останній зазначив, що ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» надало повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 05.04.2024року № 9082041293.

В ході проведеного аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податковихнакладних(ЄРПН)встановлено,щопідприємство ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) здійснював операції постачання послуг / товарів - частини до коробок передач легкових автомобілів, електроустаткування для запалювання або пуску, препарати для догляду за шкірою, засоби для догляду за волоссям, крем тональний ймовірно за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (Јнакл) у зв`язку з придбанням товарів, :-:г пов язаних з господарською діяльністю платника податку, а саме: імпортний товар - взуття на підошві з гуми, пластмаси, саквояжі, чемодани, дорожні дамські сумки, частини та пристрої моторних транспортних, косметичні препарати, насоси повітряні або вакуумні, повітряні, застібки- лиекавки та їх частини, триколісні велосипеди, самокати, білизна постільна, столова, акумулятори електричні. Період здійснення господарських операцій - лютий 2023-січень 2024 року.

До того ж, згідно із фінансової звітності мікропідприємства за 2023 рік, станом на 31.12.2 у ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) наявні запаси на суму 192.236,5 тис. грн. тис може свідчити про недостатню кількість складських приміщень для зберігання товарів.

ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) подало звіт 4-ДФ за березень 2024 рік згідно із яким на підприємстві працює 1 особа, тобто у платника ймовірно недостатня кількість труд: ресурсів, необхідних для здійснення господарських операцій.

Відповідач зазначає, що позивач не надав на розгляд комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області документи, необхідні для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, у задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та додаткові пояснення до позову, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (51931, Дніпропетровська обл., місто Кам`янське, пр. Свободи, будинок 65) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 44534734, дата державної реєстрації: 12.10.2021 р., дата запису: 12.10.2021 р., номер запису: 1000691020000047024.

Товариство взято на облік територіальним органом ДПС України 13.10.2021 р. та є платником на додану вартість (індивідуальний податковий номер: 445347326547, дата реєстрації платником податку: 01.11.2021 р.).

Видами діяльності позивача, що визначені в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є:

46.19 - Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (основний);

46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;

46.73 - Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарнотехнічним обладнанням;

46.90 - Неспеціалізована оптова торгівля;

46.15 - Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами,

залізними та іншими металевими виробами;

46.16 - Діяльність посередників у торгівлі текстильними виробами, одягом, хутром, взуттям і шкіряними виробами;

46.18 - Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами;

46.41 - Оптова торгівля текстильними товарами;

46.42 - Оптова торгівля одягом і взуттям;

46.61 - Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткованням;

46.69 - Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням;

68.10 - Купівля та продаж власного нерухомого майна;

68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Основними покупцями Товариства є:

-ТОВ «АЛЬТЕРНАТИВА - НОВА» (код ЄДРПОУ 34229927) укладено договір поставки №78/05 від 11.05.2023р. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткових накладних №78 від 11.05.2023р., №85 від 12.05.2023р.

- ТОВ «АЛЬФА ТІДА» (код ЄДРПОУ 42043701) укладено договір поставки №48/04 від 28.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткової накладної № 48 від 28.04.2023р.

- ТОВ «Біорін» (код ЄДРПОУ 44468898) укладено договір поставки №2807/23 від 28.07.2023 року. На умовах договору було поставлено товар відповідно до видаткових накладних №217 від 31.07.2023р., №218 від 31.07.2023р., №219 від 31.07.2023р., №220 від 31.07.2023р., №221 від 31.07.2023р., №222 від 31.07.2023р., №223 від 31.07.2023р.

- ТОВ «ГАММА-21» (код ЄДРПОУ 44142303) укладено договір поставки №27/04 від 28.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткових накладних №14 від 19.04.2023р., №27 від 28.04.2023.

- ТОВ «ГОВОРИ. АГЕНСТВО КОМУНІКАЦІЙ» (код ЄДРПОУ 42675294) укладено договір поставки №87/05 від 12.05.2023р. На умовах договору було поставлено товар зг. видаткових накладних №87 від 12.05.2023р., №149 від 07.06.2023р., №179 від 23.06.2023р., №236 від 17.07.2023р., №283 від 23.08.2023р.

- ТОВ «КОМПАНІЯ ЕНЕРГОСИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41227593) укладено договір поставки №259/08 від 29.08.2023р. На умовах договору було поставлено товар зг. видаткових накладних №259 від 29.08.2023р., №261 від 30.08.2023р.

- ПП «ІНВЕСТМАШ» (код ЄДРПОУ 43340492) укладено договір поставки №79/05 від 10.05.2023р. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткових накладних №79 від 10.05.2023р., №83 від 24.05.2023р.

- ТОВ «ЛЕКО ТРЕЙД ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40602418) укладено договір поставки №33/04 від 19.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар відповідно до видаткових накладних №33 від 19.04.2023р., №252 від 28.08.2023р., №253 від 28.08.2023р.

- ТОВ «РАДКОМ» (код ЄДРПОУ 43581658) укладено договір поставки №9/04 від 12.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткових накладних №9 від 12.04.2023р., №248 від 28.08.2023р.

- ТОВ «РУШ» (код ЄДРПОУ 32007740) укладено договір поставки №24/04/23 від 24.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар відповідно до видаткових накладних №17 від 24.04.2023р., №18 від 24.04.2023р., № 19 від 24.04.2023р., №20 від 24.04.2023р., №44 від 04.05.2023р., №45 від 04.05.2023р., № 46 від 04.05.2023р., №66 від 12.05.2023р., №67 від 12.05.2023р., №121 від 08.06.2023р., №122 від 08.06.2023р., №123 від 08.06.2023р., №124 від 08.06.2023р., №125 від 08.06.2023р., №126 від 08.06.2023р., №127 від 08.06.2023р., №128 від 08.06.2023р., №129 від 08.06.2023р., №130 від 08.06.2023р., №131 від 08.06.2023р., №132 від 08.06.2023р., № 133 від 08.06.2023р., №134 від 08.06.2023р., №135 від 09.06.2023р., №136 від 09.06.2023р., №137 від 09.06.2023р., №138 від 09.06.2023р., №139 від 09.06.2023р., №140 від 09.06.2023р., №147 від 23.06.2023р., №184 від 30.06.2023р., №207 від 14.07.2023р., №208 від 14.07.2023р.

- ТОВ «СБГБ» (код ЄДРПОУ 42576961) укладено договір поставки №25/04 від 20.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар відповідно до видаткових накладних № 25 від 20.04.2023р., №29 від 27.04.2023р., №187 від 30.06.2023р.

- ТОВ «СБГД» (код ЄДРПОУ 40704328) укладено договір поставки №75/04 від 28.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткових накладних №73 від 28.04.2023р., №75 від 28.04.2023р.

- ТОВ «СИНЕРГІЯБУД» (код ЄДРПОУ 41372344) укладено договір поставки №6/03 від 22.03.2023р. На умовах договору було поставлено товар відповідно до видаткових накладних №6 від 22.03.2023р., №74 від 28.04.2023р.

- ТОВ «СОФТКОР» (код ЄДРПОУ 44142937) укладено договір поставки №277/08 від 31.08.2023р. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткових накладних №277 від 31.08.2023р., №278 від 04.09.2023р., №279 від 31.08.2023р.

- ТОВ «ТЕРРАТРАНСБУД» (код ЄДРПОУ 41009680) укладено договір поставки №43/04 від 28.04.2023р. На умовах договору було поставлено товар відповідно до видаткових накладних №5 від 30.03.2023р., №43 від 28.04.2023р.

- ТОВ «УКРАЇНСЬКА ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «КРОК» (код ЄДРПОУ 33309435) укладено договір поставки №273/08 від 21.08.2023 року. На умовах договору було поставлено товар відповідно до видаткових накладних № 264 від 29.08.2023 р, № 265 від 28.08.2023р., № 267 від 30.08.2023р., № 270 від 21.08.2023р., № 273 від 24.08.2023 року.

- ТОВ «УМАНЬФЕРМАШ» (код ЄДРПОУ 42158400) укладено договір поставки №97/05 від 19.05.2023 року. На умовах договору було поставлено товар згідно із видаткових накладних № 107 від 19.05.2023 р., № 109 від 22.05.2023 р, № 99 від 22.05.2023 р., № 101 від 23.05.2023 р., № 106 від 19.05.2023 р., № 100 від 22.05.2023 р., № 103 від 31.05.2023 р., № 102 від 31.05.2023 р., № 108 від 22.05.2023 р., № 110 від 23.05.2023 р., № 111 від 31.05.2023 р., № 97 від 19.05.2023, № 98 від 19.05.2023 р., № 157 від 09.06.2023 р., № 156 від 09.06.2023 р., № 159 від 12.06.2023 р., № 158 від 12.06.2023 р., № 160 від 12.06.2023 р., № 195 від 27.06.2023 р., № 198 від 28.06.2023 р., № 191 від 27.06.2023 р., № 193 від 27.06.2023 р., № 194 від 27.06.2023 р., № 192 від 27.06.2023 р., № 162 від 13.06.2023 р., № 200 від 28.06.2023 р., № 196 від 28.06.2023 р., № 161 від 13.06.2023 р., № 197 від 28.06.2023 р., № 199 від 28.06.2023 р., № 189 від 27.06.2023 р., № 190 від 27.06.2023 р., № 201 від 28.06.2023 р., № 204 від 28.06.2023 р., № 202 від 28.06.2023 р., № 203 від 28.06.2023 р., № 205 від 28.06.2023 р., № 232 від 26.07.2023 р ; № 231 від 26.07.2023 р.

- ТОВ «ХАЙП ПРО» (код ЄДРПОУ 44677382) укладено договір поставки №151/06 від 12.06.2023 року. На умовах договору було поставлено товар згідно із видатковими накладними №144 від 09.06.2023р., №151 від 12.06.2023р., №166 від 27.06.2023р., №167 від 26.06.2023р., №178 від 19.06.2023р., №210 від 14.07.2023р., №238 від 28.07.2023р., №246 від 11.08.2023р., №254 від 31.08.2023р., №255 від 31.08.2023р., №292 від 05.09.2023р., №293 від 05.09.2023р., №300 від 11.09.2023р., №301 від 14.09.2023р., №302 від 14.09.2023р., №303 від 14.09.2023р., №305 від 11.09.2023р

Відповідно до відомостей, які містяться в особовому кабінеті платника податків, рішенням про відповідність/невідповідність платника податків на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.04.2024 року № 9521, ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» віднесено до переліку платників податків, які відповідають п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Коди податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідь: платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку:

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарем операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутня інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарча операції.

14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Позивач категорично не погоджується з прийнятим відповідачем рішенням від 15.04.2024 р. № 9521 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, оскільки, на думку позивача, таке рішення не містить належної мотивації підстав і причин віднесення товариства до ризикових платників податків. Внесення позивача до переліку ризикових платників перешкоджає провадженню господарської діяльності останнього з огляду на те, що оскаржуване рішення є підставою для автоматичного зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, тому просить оскаржуване рішення скасувати, а позивача виключити з переліку ризикових платників податків.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

Пунктами 5-7 Порядку № 1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Одним з критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплені у Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 8 Додатку 1).

На підтвердження своїх тверджень відповідач надав податкову інформацію, яка використовувалась при прийнятті рішення про віднесення до ризикових платників, а саме:

-протокол засідання комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.04.2024 року № 204;

-схема руху сум ПДВ за період 02.2023 - 04.2024 станом на 15.04.2024 року;

-рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.04.2024 року № 9521 ;

-аналітична довідка щодо відповідності/невідповідності Критеріям ризиковості ТОВ «Екотехпром Київ» від 15.04.2024 № 8290/04-36-04-11-09;

-інформаційна довідка від 15.04.2024 року № 1783/04-36-18-03-11.

З аналітичної довідки про відповідність/невідповідність Критеріям ризиковості ТОВ «Екотехпром Київ» від 15.04.2024 № 8290/04-36-04-11-09 видно, що ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» надало повідомлення про надання інформації та документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платнику податків 05.04.2024 року № 9082041293, а саме:

-пояснення щодо невідповідності платника податку на додану вартість критеріям ризикові 03.04.2024 р.;

-виписка з Єдиного державного реєстру від 23.12,2022р.;

-довідки про наявність відкритих банківських рахунків;

-наказ про призначення на посаду директора №21-12/22 від 21.12.2022р.;

-повідомлення про прийняття працівників на роботу/укладення гіг-контракту №бн від 03.03.2023р.;

-штатний розклад від 01.04.2024р.;

-договір суборенди нежитлового приміщення (офіс) №10051-23122022/2 від 23.06.2023р.;

-договір оренди нежитлового приміщення (склад) №10/0123-1 від 10.01.2023р.;

-платіжне доручення №1 від 16.01.2023р.;

-форма № 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (офіс) №бн від 06.03.2023р.;

-форма № 20-ОПП повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (склад) №6н від 22.02.2023р.:

-договір про надання транспортно-експедиційних послуг № 24/04-ЛО від 24,04.2023р.;

-платіжні доручення № 95 від 08.08.2023р.;

-контракт з «EXPOL MF Sp z.o.o.» (Польща) № 2612-23ЕК від 26.12.2022р.;

-ВМД 23UА408020024306U2 від 09.04,2023р.;

-ВМД 23UA408020025848U9 від 17.04.2023р.;

-ВМД 23UA408020026133U1 від 18.04.2023р.;

-ВМД 23UA408020026254U7 від 19.04.2023р.;

-ВМД 23UA408020027630U4 від 25.04.2023р.;

-ВМД 23UA408020027789U6 від 26.04.2023р.;

-ВМД 23UA500080003002U2 від 06.05.2023р.;

-ВМД 23UA500080003164U5 від 11.05.2023р.;

-ВМД 23UA500080003446U6 від 18.05.2023р.;

-ВМД 23UA408020028672U4 від 02.05.2023р.;

-ВМД 23UA408020032952U7 від 20.05.2023р.;

-ВМД 23UA408020033314U7 від 22.05.2023р.;

-контракт з «INNOVATION GOODS SUPPLY sp.z.o.o.» (Польща) №ECO2023/IGS від 25.04.2023p.;

-ВМД 23UA408020035568U8 від 01,06.2023p,;

-свіфти з 09.05.2023р. по 12.07.2023р.;

-договір комісії ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (Комітент) з ТОВ «СИТРІ ФАВОРИТ» (Комісіонер) №2904-2023 від 29.04.2023р.;

-ВМД 23UA500020008314U9 від 23.06.2023р.;

-платіжне доручення №93 від 08.08.2023р., №123 від 11.09.2023р.;

-договір комісії ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (Комітент) з ТОВ «КОМПЛІТ ПРОДАКТ (Комісіонер) №24072023 від 24.07.2023р.;

-ВМД 23UA408020053229U3 від 31.08.2023р.;

-платіжне доручення №122 від 11.09.2023р.;

-договір комісії ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (Комітент) з ТОВ «ЕМІЛЕНТ» (Комісіонер) №24072023 від 24.07.2023р.;

-ВМД 23UA100110529819U8 від 04.09.2023р.,

-ВМД 23UA100110529833U2 від 04.09.2023р.;

-ВМД 23UA100110530595U5 від 19.09.2023р.;

-ВМД 23UA10Q110530915U8 від 25.09.2023р.;

-ВМД 23UA100110530984U0 від 27.09.2023р.;

-ВМД 23UA100110531217U9 від 30.09.2023р.;

-ВМД 23UA100110531365U0 від 04.10.2023р.;

-ВМД 23UA100110531414U6 від 05.10.2023р.;

-платіжні доручення №1-34 від 07.12.2023р.;

-договір поставки № 78/05 від 11.05.2023р.,

- видаткові накладні № 12.05.2023р., Рахунки № 69 від 11.05.2023р., № 77 від 12.05.2023р.;

-договір поставки № 48/04 від 28.04.2023р.,

- видаткова накладна №42 Бід 26.04.2023р.;

-договір поставки №2807/23 від 28.07,2023р.;

-договір поставки №27/04 від 28.04.2023р.;

-договір поставки №87/05 від 12.05.2023р.;

-договір поставки №259/08 від 29.08.2023р.;

-договір поставки №79/05 від 10.05.2023р.;

-договір поставки №33/04 від 19.04.2023р.;

-видаткові накладні;

-договір поставки №9/04 від 12.04.2023р.;

-договір поставки №24/04/23 від 24.04.2023р.;

-рахунки ;

-платіжні доручення №29905 від 21.09.2023р:, №29906 від 21.09.2023р., №29907 від 21.09.2023р., № 30499 від 26.09.2023р.,№30500 від 26.09.2023р.;

-договір поставки №25/04 від 20.04.2023р.;

-договір поставки №75/04 від 28.04.2023р.;

-договір поставки .№6/03 від 22.03.2023р.;

-договір поставки №277/08 від 31.08.2023р.;

-договір поставки №43/04 БІД 28.04.2023р.;

-договір поставки №273/08 від 21.08.2023р.;

-товарно-транспортні накладні;

-договір, поставки №151/06 від 12.06.2023р..

За результатами аналізу наданих документів та зареєстрованих податкових накладних податковий орган встановив, що підприємство ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) здійснювало операції постачання послуг / товарів - частини до коробок передач легкових автомобілів, електроустаткування для запалювання або пуску, препарати для догляду за шкірою, засоби для догляду за волоссям, крем тональний ймовірно за рахунок сформованого реєстраційного ліміту, у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку, а саме: імпортний товар - взуття на підошві з гуми, пластмаси, саквояжі, чемодани, дорожні дамські сумки, частини та пристрої моторних транспортних, косметичні препарати, насоси повітряні або вакуумні, повітряні, застібки- блискавки та їх частики, триколісні велосипеди, самокати, білизна постільна, столова, акумулятори електричні. Період здійснення господарських операцій - лютий 2023-січень 2024 року.

Також контролювальним органом встановлено, що згідно з фінансової звітності мікропідприємства за 2023 рік станом на 31.12.2023 рік у ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) наявні запаси на суму 192 236,5 тис грн. Проте підприємство суборендує офісні приміщення площею 20 кв.м. за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, пр-т Свободи , буд. 65, договір суборенди № 10051-23122022/2 від 23.06.2023 року, що свідчить про недостатність кількість складських приміщень для зберігання товарів.

В інформаційній довідці від 15.04.2024 року № 1783/04-36-18-03-11 орган контролю зазначив, що ТОВ «ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ» (44534734) подало звіт 4-ФД за березень 2024 року, з якого видно, що на підприємстві працює 1 особа, тобто , на думку податкового органу, недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарських операцій, є підставою для висновку податкового органу про відповідність платника податку на додану вартість п. 8 Критерія ризиковості платника податку (коди податкової інформації):

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарем операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутня інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарча операції.

14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Доказів на спростування вищенаведеного (зокрема доказів наявності в позивача достатньої кількості тредових ресурсів та реалізаваного позивачем товару у спірний період) позивач не надав ні контролювальному органу, ні суду під час розгляду справи.

В оскаржуваному рішенні зазначена підстава для віднесення платника податків критеріям ризиковості платника податку: «у зв`язку з виявленням обставин та/або отримання інформації контролюючим органом у процесі поточної інформації»; інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості є «ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку».

Тобто в оскаржуваному рішенні відповідач в рядку «Податкова інформація» зазначив тип операції; період господарської операції; податковий номер платника податку; дату включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям, та зробив висновок про ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податків.

З огляду на зазначене, оспорюване рішення містить обґрунтування підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

Доведення податковим органом та встановлення судом в ході судового розгляду факту наявності вищезазначеної податкової інформації про невідповідність позивача п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (07, 14) може слугувати підставою для відповідності платника пункту 8 Критеріїв.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд звертає увагу, що пункт 1статті 6 Конвенціїпро захист прав людини і основоположних свободзобов`язує суди давати обґрунтування рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити суду, та відмінності, які існують у державах-учасницях з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд обов`язок щодо обґрунтування, який випливає зі статті 6 Конвенції, може бути вирішене тільки у світлі конкретних обставин справи (див. mutatis mutandis рішення ЄСПЛ від 18 липня 2006 року у справі «Проніна проти України», заява № 63566/00, пункт 23). Тому за наведених вище підстав, якими суд обґрунтував своє рішення, не вбачається необхідності давати докладну відповідь на інші аргументи, оскільки вони не є визначальними для прийняття рішення у справі.

Враховуючи усе вищенаведене, суд вважає, що оскільки позивач не надав ні суду, ні в поясненнях відповідачу достатніх та належних первинних документів, які б спростовували відомості, отриманні відповідачем з податкової інформації, та вказувала б на відсутність ризиковості господарських операцій по критеріям 07 (недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарем операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування) та 14 (постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку), то оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.04.2024 р. № 9521 прийнято в межах, на підставі, у спосіб та у формі, що передбачені діючим законодавством.

Відтак суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є не обґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з відмовою позивачу в задоволенні позову понесені ним судові витрати, пов`язані зі зверненням до суду, не відшкодовуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХПРОМ КИЇВ" (51931, Дніпропетровська обл., м. Кам`янське, просп. Свободи, буд.65, код ЄДРПОУ 44534734) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 19 вересня 2024 року.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121754610
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/12118/24

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні