Рішення
від 19.09.2024 по справі 380/10556/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2024 рокусправа № 380/10556/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Компанія Віп-Ойл» до Головного управління ДПС у Львівській області Львівська державна податкова інспекція, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» (далі - ТОВ «Компанія Віп-Ойл», позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України (далі - відповідачі) з такими вимогами:

- визнати протиправними та скасувати Рішення, яке прийняте Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.02.2024 р. за № 10530064/37398817 про відмову у реєстрації Податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» за № 806 від 20.12.2023 р. у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати Податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» за № 806 від 20.12.2023 р. у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання позивачем по справі на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ «Компанія Віп-Ойл» зареєстроване як суб`єкт господарювання, основним видом діяльності якого є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (КВЕД 45.31). Позовні вимоги обґрунтовані тим, що не зважаючи на дотримання усіх вимог щодо формування та реєстрації податкової накладної, така не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних з незалежних від позивача обставин. Вказане свідчить про протиправність рішення відповідача-1 щодо відмови в її реєстрації. З метою належного захисту своїх прав як платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складену ТОВ «Компанія Віп-Ойл» податкову накладну № 806 від 20.12.2023 днем її надходження.

Відповідач, ГУ ДПС у Львівській області, позов не визнає, просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ «Компанія Віп-Ойл» в повному обсязі. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкової накладної було ненадання платником податків документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, тому в ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 806 від 20.12.2023.

Відповідач-2 копію ухвали про відкриття строщеного провадження отримав 04.06.2024, що підтверджується довідкою секретаря судового засідання, відзиву на позовну заяву не подав, про причини неподання відзиву суд не повідомив.

Головне управління ДПС у Львівській області разом із відзивом на позовну заяву ТОВ «Компанія Віп-Ойл» подало клопотання про розгляд цієї справи в порядку загального позовного провадження. Необхідність такого розгляду цієї справи обґрунтовують необхідністю дослідженням значного обсягу доказів та для повного та всебічного встановлення всіх обставин справи. Суд враховує характер спірних правовідносин у цій справі, предмет та підстави позову, склад учасників справи, а також те, що позиція учасників справи викладена в заявах по суті спору. За наведених обставин суд не встановив підстав для розгляду справи в порядку загального позовного провадження. Таким чином, суд відмовляє у задоволенні цього клопотання Головного управління ДПС у Львівській області.

Суд дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази і встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» зареєстроване як юридична особа 17.11.2010, ідентифікаційний код 37398817. Основним видом діяльності є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (КВЕД 45.31).

В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Компанія Віп-Ойл» (постачальник) уклало договір поставки № 22 від 10.01.2011 із ТОВ «Авто Стандарт Україна» (покупець). Згідно умов даного договору постачальник зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець зобов`язаний прийняти товар та оплатити його на умовах, які визначені цим Договором (пункт 1.1 Договору). Постачальник зобов`язаний передати товар покупцю відповідно до замовлення у строк, в кількості та в асортименті, узгодженому Сторонами (пункт 3.1). Передача товару оформляється видатковою накладною, в якій зазначається найменування (асортимент) товару, його кількість, ціна та загальна вартість (пункт 4.3) (том 1 а.с. 159-161).

20.12.2023 року ТОВ «Компанія Віп-Ойл» поставило товар ТОВ «Авто Стандарт Україна», що підтверджується видатковою накладною № 11345 від 20.12.2023 та ТТН № Р011345 від 20.12.2023 (том 1 а.с. 162-170, 176).

За фактом першої події (поставки товарів) ТОВ «Компанія Віп-Ойл» склало податкову накладну № 806 від 20.12.2023 (том 1 а.с. 23-36) та скерувало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

Платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту якого документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена (том 1 а.с. 37).

В квитанції зазначено, що реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 7009, 7320, 8511 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач скерував до комісії ДПС у Львівській області пояснення до податкової накладної № 806 від 20.12.2023 та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено (том 1 а.с. 38). В письмових поясненнях щодо заблокованої податкової накладної позивач пояснив, що проводить свою господарську діяльність з 2010 року за видом: оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (КВЕД 45.31). Пояснило, що 10.01.2011 року позивач та ТОВ «Авто Стандарт Україна» уклали договір поставки № 22 від 10.01.2011, на підставі якого здійснило поставку товарів, що підтверджується видатковою накладною № 11345 від 20.12.2023 та ТТН № Р011345 від 20.12.2023. За фактом поставки товарів (перша подія) ТОВ «Компанія Віп-Ойл» склало податкову накладну № 806 від 20.12.2023. На підтвердження та реальності операцій за вказаною податковою накладною позивач надав комісії відповідача копії документів у кількості 74 додатків: договір поставки за № 22 від 10.01.2011, видаткова накладна № 11345 від 20.12.2023 р., договір про надання транспортно-експедиційних послуг від 04.01.2021 р. № 04/01/2021-1, товарно-транспортна накладна за № Р011345 від 20.12.2023 р., акт надання послуг за № 209 від 28 грудня 2023 р., договір про надання послуг від 03.05.2017 р. за № 3, акт надання послуг за № 26 від 31.12.2023 р., договір оренди приміщень за № 1 від 01.07.2020 р. з додатками за № 1, за № 2, договір від 01.05.2022 р. за № 010522 гуртової поставки запчастин, договір за № 260423 від 26.04.2024, видаткові/реалізаційні накладні за № 17/05-22 від 17.05.2022р., за № МСООООО1553 від 27.04.2023 р., за № М000002185 від 31.05.2023 р, за № МС000002489 від 19.06.2023 р., за № МС000002572 від 23.06.2023 р., за № МС000002678 від 29.06.2023 р„ за №МС000003236 від 28.07.2023 р., за № МС000003381 від 07.08.2023 р, за № МС000003861 від 31.08.2023 р„ за № МС000003977 від 12.09.2023 р, за № МС000004033 від 28.09.2023 р., за № МС000004517 від 27.10.2023, за № МС000004906 від 27.10.2023 р., за № МС000004909 від 27.10.2023 р., за V №МС000005255 від 15.11.2023 р, за № МС000005504 від 24.11.2023 р., за № МС000005504 від 24.11.2023, за № МС000005504 від 24.11.2023 р., за № МС000005759 від 07.12.2023 р., за № АКМ 0052148 від 07.06.2022 р., за № АКМ 0053606 від 22.07.2022 р., за № АRМ 0053607 від 22.07.2022 р., ТТН за № АRМ 0052148 від 07.06.2022 р., за № АRМ 0053606, № АRМ 0053607 від 22.07.2022 р., договір від 19.02.2016 р. за № 103531 надання послуг з організації перевезення відправлень, акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.12.2023 за № НП-010688217, товарно-транспортні (Експрес накладні) за № 20450827513991 від 08.12.2023 р., за № 20450774197991 від 13.09.2023 р., за № 20450783109200 від 28.09.2023 р., за № 20450802307945 від 31.10.2023 р., за № 20450811253549 від 15.11.2023 р., за № 59000960841275 від 27.04.2023 р., за № 59000976596341 від 02.06.2023 р., за № 59000985998725 від 23.06.2023 р, за № 59000988442695 від 29.06.2023 р„ за №59000993342163 від 11.07.2023 р., за№ 59001000812734 від 28.07.2023 р., за № 59001004905182 від 07.08.2023 р., № 59001017525662 від 04.09.2023 р., платіжні інструкції/платіжні інструкції за № 1668 від 09.01.2024 р„ за № 1558 від 20.12.2023 р., за № 508 від 01.06.2022 р., за № 924 від 20.07.2022 р., за № 925 від 20.07.2022 р, за № 47 від 28.06.2023 р., за № 391 від 01.06.2023 р., за № 479 від 19.06.2023 р., за № 493 від 23.06.2023 р„ за № 587 від 10.07.2023 р., за № 662 від 27.07.2023 р., за № 714 від 04.08.2023 р„ за № 872 від 01.09.2023 р., за № 943 від 12.09.2023 р, за № 1020 від 27.09.2023 р„ за №1193 від 30.10.2023 р., за № 1195 від 30.10.2023 р., за № 1196 від 30.10.2023 р„ за №1320 від 14.11.2023 за №1370 від 24.11.2023 р, за № 1602 від 27.12.2023 р., за № 1614 від 28.12.2023 р.. виписки з банківського рахунку від 27.12.2023 р. та від 28.12.2023 р., штатний розпис ТОВ «Компанія Віп-Ойл», пояснення за № 24.01/1 від 24.01.2024 р., оборотно-сальдова відомість за № б/н від 20.12.2023 р., рахунки на оплату за № 4676 від 20.12.2023 р., акт надання послуг за №б/н від 31.12.2023 р., видатковий ордер на товари за № ЛГС 00032766 від 20.12.2023 р., прибуткові ордери на товари за № КГС00003900 від 22.07.2022 р„ за № ЛГС00005288 від 28.04.2023 р., за № ЛГС00005347 від 20.06.2023 р., за № ЛГС00005395 від 28.04.2023 р., за № ЛГС00007399 від 31.05.2023 р„ за № ЛГС00007427 від 31.05.2023 р, за № ЛГС00007694 від 28.07.2022 р., за № ЛГС00008191 від 23.06.2023 р., за № ЛГС00008195 від 23.06.2023 р, за № ЛГС00008567 від 29.06.2023 р., за № ЛГС00008576 від 30.06.2023 р., за № ЛГС00008584 від 29.06.2023 р., за № ЛГС00009206 від 14.07.2023 р., за № ЛГС00010395 від 31.07.2023 р., за № ЛГС00010415 від 31.07.2023 р., за № ЛГС00010999 від 14.08.2023 р, за № ЛГС00012542 від 31.08.2023 р., за № ЛГС00012558 від 31.08.2023 р., за №ЛГС00013354 від 20.09.2023 р„ за № ЛГС00014201 від 30.09.2023 р., за № ЛГС00014207 від 30.09.2023 р, за № ЛГС00016295 від 31.10.2023 р., за № ЛГС00016296 від 31.10.2023 р., за № ЛГС00016406 від 31.10.2023, № ЛГС00016407 від 31.10.2023, № ЛГС00017640 від 23.11.2023, № ЛГС00018233 від 30.11.2023, № ЛГС00019078 від 12.12.2023, пояснення за № 0502/1 від 05.02.2024.

Платник податків отримав повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, відповідно до якого платнику податків запропоновано додатково надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, а саме копії первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції, складських документів та інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній (том 1 а.с. 115-117).

Платник податків надіслав пояснення № 1 від 05.02.2024 та додатково надав комісії відповідача копії документів у кількості 39 додатків.

Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення № 10530064/37398817 від 08.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 806 від 20.12.2023 (том 2 а.с. 114). Рішення обґрунтоване тим, що платник податків надав копії документів складених з порушенням законодавства. У графі додаткова інформація зазначив, що платник податків не надав первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт і послуг) з урахуванням наявності певних товарів, форм та галузевої специфіки, накладних.

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок № 1246).

Пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку № 1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку № 1246.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165);

- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку № 1165.

Відповідно до пунктів 7,8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку № 1165).

Пунктом 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Додатком № 3 до Порядку № 1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок № 520) письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно п.п. 10, 11,12 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: - ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; - та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:

товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» зареєстроване як юридична особа 17.11.2010, ідентифікаційний код 37398817. Основним видом діяльності є оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (КВЕД 45.31).

На виконання умов договору поставки № 22 від 10.01.2011 ТОВ «Компанія Віп-Ойл» 20.12.2023 здійснило поставку товару ТОВ «Авто Стандарт Україна», що підтверджується видатковою накладною № 11345 від 20.12.2023 та ТТН № Р011345 від 20.12.2023. За фактом першої події (поставки товарів) ТОВ «Компанія Віп-Ойл» склало податкову накладну № 806 від 20.12.2023 та скерувало таку на реєстрацію в ЄРПН. Реєстрація податкової накладної була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанції з пропозиціями надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначених в податковій накладній інформації з мотивів відповідності господарських операцій позивача вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: обсяг постачання товару/послуги 7009, 7320, 8511 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд також звертає увагу на те, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не навів навіть примірного переліку документів, які слід подати платнику податків для реєстрації цієї податкової накладної, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд.

На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації податкової накладної № 806 від 20.12.2023 ТОВ «Компанія Віп-Ойл» скерувало контролюючому органу письмові пояснення щодо здійснення господарських операцій за податковою накладною та копіями первинних документів у кількості 74 додатків та додатково надіслало пояснення з копіями документів у кількості 39 документів.

Рішення контролюючого органу № 10530064/37398817 від 08.02.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної № 806 від 20.12.2023 обґрунтоване тим, що платник податків не надав/частково надав додаткові письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Далі в тексті шаблону рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у розділі «додаткова інформація» вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід зазначити конкретні документи з наведеного примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі. Суд констатує, що відповідач-1 або не зазначив конкретних документів взагалі. Тому для суду залишається неочевидним, відсутність котрого документа(ів) із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ «Компанія Віп-Ойл».

Оцінюючи описані підстави для прийняття оскарженого рішення суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняті рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, оскільки: - не вказав конкретних документів, що складені із порушенням законодавства; - навів у рішенні інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника копії документів, що були достатніми для підтвердження викладених в поясненнях обставин.

Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що такі узгоджуються між собою за змістом, обсягами та числовими значеннями зафіксованих в них господарських операцій, а також є достатніми для підтвердження здійснення підприємством зареєстрованих в ЄДР видів діяльності.

Суд також враховує, що платник податків повторно скерував первинні документи щодо здійснення господарської діяльності та поясненням щодо господарських відносин з ТОВ «Авто Стандарт Україна». Комісія ДПС України, отримавши документи платника податку, проігнорувала такі та прийняла рішення про відмову у реєстрації оскаржуваної податкової накладної.

Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи. Наведені обставини свідчать про надуманий та свавільний характер рішень обох комісій ДПС щодо реєстрації податкових накладних позивача.

Суд вважає, що надані платником податків документи були достатніми для підтвердження викладених в повідомленнях № 24.01/1 від 24.01.2024 та № 1 від 05.02.2024 пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, а отже достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної № 806 від 20.12.2023.

Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення документальних податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі № 819/330/18.

Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення № 10530064/37398817 від 08.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 806 від 20.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому таке підлягає скасуванню як протиправне.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку № 1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 806 від 20.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до ЄРПН.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТОВ «Компанія Віп-Ойл» суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів порівну.

Разом із позовною заявою позивач просить суд зобов`язати ДПС України у встановлений судом строк надати звіт про виконання рішення суду.

Суд, вирішуючи це клопотання керується такими мотивами: нормами частини першої статті 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. Разом із тим, суд звертає увагу, що позивач не навів аргументів щодо необхідності встановлення судового контролю за виконанням рішення суду. Враховуючи зазначене, суд не встановив підстав для задоволення клопотання про зобов`язання ДПС України у встановлений судом строк надати звіт про виконання рішення суду.

Керуючись ст.ст.19-20,22,25-26,90,139,229,241-246,250,251,255,295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10530064/37398817 від 08.02.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» (81100, Львівська область, Львівський район, місто Пустомити, вул. Козацька, буд. 11; ідентифікаційний код 37398817) податкову накладну № 806 від 20.12.2023 датою її надходження до ЄРПН.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» (81100, Львівська область, Львівський район, місто Пустомити, вул. Козацька, буд. 11; ідентифікаційний код 37398817) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Віп-Ойл» (81100, Львівська область, Львівський район, місто Пустомити, вул. Козацька, буд. 11; ідентифікаційний код 37398817) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяМоскаль Ростислав Миколайович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121755847
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/10556/24

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 19.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні