П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/2284/24
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Сало П.І.
Суддя-доповідач - Полотнянко Ю.П.
10 вересня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Полотнянка Ю.П.
суддів: Смілянця Е. С. Драчук Т. О. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Мокрак С.А.,
представника відповідача: Грищенко В.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 травня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікітан" до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
товариство з обмеженою відповідальністю "Вікітан" (далі ТОВ "Вікітан" або позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі ГУ ДПС у Миколаївській області або відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів): від 28.12.2023 за № 1349914290902 на суму 1000000 грн та від 28.12.2023 за № 1349814290902 на суму 20000 грн.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 20.05.2024 позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 28.12.2023 за №№ 1349914290902, 1349814290902.
Не погоджуючись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.
Аргументами на підтвердження вимог скарги зазначає, що факти, викладені в акті перевірки від 24.11.2023 №11237/14-29-09-02-07/30641728 ґрунтуються на наявних фактах порушення ТОВ «ВІКІТАН» норм чинного законодавства, а податкові повідомлення-рішення від 28.12.2023 №1349814290902, №1349914290902 прийняті відповідно до вимог чинного законодавства.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримала доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити.
Позивач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. 09.09.2024 від позивача до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що ТОВ "Вікітан" (ідентифікаційний код юридичної особи 30641728) здійснює свою діяльність за КВЕД 47.30 "Роздрібна торгівля пальним". Одним з фактичних місць провадження господарської діяльності товариства є АЗГС за адресою: вул. Одеська, 220, м. Первомайськ, Вінницька область, де позивач здійснює реалізацію пального згідно з ліцензією на право роздрібної торгівлі пальним від 03.09.2019 № 14080314201900268 терміном дії до 03.09.2024.
10.11.2023 в.о. начальника ГУ ДПС у Миколаївській області Роман Корнєв, з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, керуючись підпунктом 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 з урахуванням підпунктів 69.2, 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, видав наказ № 1222п "Про проведення фактичної перевірки", яким наказано провести з 14.11.2023 фактичну перевірку ТОВ "Вікітан" за місцем здійснення діяльності за адресою: вул. Одеська, 220, м. Первомайськ, Миколаївська область, тривалістю 10 діб, за період діяльності з 01.01.2020 до моменту закінчення перевірки.
За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки № 11237/14-29-09-02-07/30641728 від 24.11.2023, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог абз. 6 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України.
В подальшому на підставі вищезазначеного акту перевірки ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 28.12.2023 за №№ 1349914290902 та 1349814290902, згідно з якими на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п.п. 128-1.1, 128-1.2 ст. 128-1 ПК України до ТОВ "Вікітан" застосовані штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 1020000 грн.
Позивач не погоджується з правомірністю проведення контролюючим органом фактичної перевірки та винесеними за її наслідками рішеннями, а тому звернувся до суду з цим позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що в ході розгляду справи відповідач не довів наявності у діяннях позивача відповідного складу податкового правопорушення, а висновки акту фактичної перевірки в цій частині є безпідставним та необґрунтованим.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.
Відповідно до акту фактичної перевірки № 11237/14-29-09-02-07/30641728 від 24.11.2023 проведеною перевіркою встановлено факт відсутності реєстрації акцизного складу за адресою: вул. Одеська, 220, м. Первомайськ, Миколаївська область, який використовується ТОВ "Вікітан" для здійснення господарської діяльності з реалізації пального, у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Також перевіркою встановлено факт відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі витратоміра-лічильника на 1 (одному) місці відпуску пального наливом з акцизного складу за адресою: вул. Одеська, 220, м.Первомайськ, Миколаївська область.
Отже, за висновками фактичної перевірки ТОВ "Вікітан" не виконало вимоги абз. 6 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України та допустило два окремих порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах та/або місцях виробництва окремих видів продукції, за які передбачено відповідальність у вигляді накладення штрафу:
- у розмірі 1000000 грн за відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку-розпорядником акцизного складу (абз. 1, 2 п. 128-1.2 ст. 128-1 ПК України);
- у розмірі 20000 грн за 1 (один) незареєстрований витратомір-лічильник місця відпуску пального (абз. 1, 2 п. 128-1.1 ст. 128-1 ПК України).
Так, спірні правовідносини врегульовано Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України (тут і надалі у редакції чинній на час проведення перевірки) акцизний склад це:
а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Згідно з пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України розпорядник акцизного складу суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Пунктом 230.1 статті 230 ПК України передбачено, що акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Водночас за змістом приписів п. 230.1.2 ст. 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Платники податку-розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 №408 "Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового" відповідно до п. 232.1 ст. 230 ПК України затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі Порядок № 408 у первинній редакції).
Згідно з п. 1 вказаного Порядку система електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового вводиться в дію з 1 липня 2019 р.
Платники акцизного податку зобов`язані з 1 травня 2019 р. до 1 червня 2019 р. зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового всі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники будуть станом на 1 липня 2019 року.
Суб`єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників акцизного податку з 1 липня 2019 р., зобов`язані до 1 липня 2019 р. зареєструватися як платники акцизного податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники акцизного податку будуть станом на 1 липня 2019 р.
В силу вимог п. 4 Порядку №408 юридичні особи (зокрема юридичні особи, що ведуть облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи) та фізичні особи-підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов`язковій реєстрації як платники акцизного податку до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
За змістом пункту 5 Порядку №408 реєстр платників веде ДФС. Включення осіб до реєстру платників, внесення змін до нього, виключення з реєстру платників здійснюється контролюючими органами з використанням засобів системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Платники акцизного податку-розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад реєструється виключно одним розпорядником акцизного складу.
Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального або отримання і реалізація спирту етилового на такому складі.
Кожен акцизний склад має власний уніфікований номер у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, який автоматично присвоюється системою електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
До реєстру платників включаються такі дані про осіб, зареєстрованих як платники акцизного податку, та про акцизні склади, наявні у платників акцизного податку - розпорядників акцизних складів:
- ідентифікаційні дані:
- для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ;
- для юридичних осіб, що уповноважені на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та є відповідальними за утримання і внесення податків до бюджету під час виконання договорів, назва договору, найменування уповноваженої особи та податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 та пунктом 64.6 статті 64 Кодексу;
- для фізичних осіб-підприємців прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
реєстраційні дані дата реєстрації особи як платника акцизного податку, дати запису в реєстрі платників про реєстрацію, внесення змін, анулювання реєстрації, дата та причина анулювання реєстрації платника акцизного податку/акцизного складу;
дані про акцизні склади дані про всі наявні у розпорядника акцизного складу акцизні склади (уніфікований номер, адреса, назва та реквізити документів, що підтверджують право власності або право користування приміщеннями та/або територією, де розміщено акцизний склад), а також відповідні коди адміністративно-територіальних одиниць згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), де розміщується кожний акцизний склад.
ДФС щодня оприлюднює на власному офіційному веб-порталі інформацію з реєстру платників із зазначенням ідентифікаційних та реєстраційних даних платників акцизного податку.
Пунктом 6 Порядку № 408 визначено, що реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочих дні до початку ввезення на митну територію України або до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів (далі заява), форма якої затверджується Мінфіном.
На підставі заяви, що подається для реєстрації особи як платника акцизного податку, здійснюється одночасно реєстрація акцизних складів такого платника.
У разі введення в експлуатацію нових акцизних складів після реєстрації особи як платника акцизного податку платник акцизного податку-розпорядник акцизного складу подає заяву з відміткою про реєстрацію акцизного складу.
Заява складається та подається до контролюючого органу за основним місцем обліку особи як платника податків з використанням засобів електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг.
На заяву накладається кваліфікований електронний підпис керівника юридичної особи або уповноваженої особи, фізичної особи-підприємця або її представника.
Датою і часом подання заяви до контролюючого органу є дата і час, зазначені у квитанції про доставку заяви (перша квитанція).
У заяві зазначається інформація про всі наявні у розпорядника акцизного складу та введені в експлуатацію акцизні склади із зазначенням кодів адміністративно-територіальних одиниць згідно з КОАТУУ. Щодо кожного акцизного складу в заяві зазначається ідентифікатор об`єкта оподаткування, про який надіслано повідомлення відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу.
У разі реєстрації нового акцизного складу такому акцизному складу засобами системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового автоматично присвоюється уніфікований номер, який є єдиним у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового і зберігається за акцизним складом до моменту анулювання його реєстрації.
За уніфікованим номером акцизний склад реєструється та обліковується в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Присвоєний під час реєстрації в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового уніфікований номер акцизного складу, з якого реалізовано/на який отримано пальне або спирт етиловий, є обов`язковим реквізитом, що зазначається під час складання акцизної накладної.
Відповідно до п. 8 Порядку №408 платник акцизного податку може надіслати до ДФС з використанням засобів електронного зв`язку в електронній формі запит для отримання витягу з реєстру платників.
ДФС не пізніше наступного робочого дня після надходження запиту надсилає особі витяг з реєстру платників.
Витяг з реєстру платників формується з використанням засобів системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового і надсилається платнику акцизного податку автоматично засобами електронного зв`язку в електронній формі. У витягу зазначаються інформація про платника акцизного податку та всі його зареєстровані в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового акцизні склади з уніфікованими номерами. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до реєстру платників.
Згідно з п. 9 Порядку № 408 датою реєстрації платника акцизного податку/акцизного складу є дата включення його до реєстру платників, але не раніше ніж 1 липня 2019 р.
Не пізніше наступного робочого дня після включення особи до реєстру платників такому платнику акцизного податку автоматично відкриваються облікові картки в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Судом встановлено, що на виконання вимог пункту 22 підрозділу 5 "Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку" розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України та Порядку №408 позивач подав контролюючому органу заяву від 26.06.2019 про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального та про реєстрацію акцизних складів за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 за № 218 (зі змінами).
За наслідками розгляду вказаної заяви до реєстру платників акцизного податку з реалізації пального внесені дані про ТОВ "Вікітан" як про платника акцизного податку (реєстраційний № 1628 від 26.06.2019).
Також на підставі вищезазначеної заяви за товариством зареєстровано 13 акцизних складів (згідно з поданим переліком), в тому числі АГЗС по вул. Одеській, 220 в м. Первомайську Миколаївської області (код за КОАТУУ 4810400000), якому присвоєно уніфікований номер 1007602.
В подальшому Головним управлінням ДПС у Миколаївській області позивачу видано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним. Адреса місця торгівлі: 55202, Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Одеська, буд. 220, Автогаззаправка. Термін дії ліцензії: з 03.09.2019 до 03.09.2024.
Відтоді і включно до проведення спірної фактичної перевірки позивач здійснював господарську діяльність з реалізації пального на АГЗС за вищевказаною адресою.
При цьому, апелянтом не спростовано того факту, що ТОВ "Вікітан" не здійснювало та не здійснює відповідної господарської діяльності за адресою: вул. Одеська, 22, м. Первомайськ, Миколаївська область, та не використовує за цією адресою акцизних складів.
Серед іншого, наведене доводиться наявними у справі відомостями з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (підрозділ "Відомості про акцизні склади") станом на 26.06.2019, на 05.07.2023 та на 29.04.2024, а також довідкою ТОВ "Вікітан" за № 34 від 29.03.2024.
Натомість відповідач зазначеної обставини не спростував та під час розгляду справи не надав суду жодних належних і допустимих доказів, які б свідчили про те, що ТОВ "Вікітан" є та/або було розпорядником акцизного складу, що знаходиться по вул. Одеській, 22 в м.Первомайську Миколаївської області.
Отже, безпідставними є доводи відповідача про те, що за вказаною адресою за позивачем зареєстрований акцизний склад з уніфікованим номером 1007602 та при вирішенні справи виходить з того, що акцизний склад з таким уніфікованим номером зареєстрований саме за адресою: вул. Одеська, 220, м.Первомайськ, Миколаївська область, та був зареєстрований за позивачем за цією адресою при поданні первинної заяви від 26.06.2019 про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального та про реєстрацію акцизних складів.
Окрім вже перерахованих документів, вищезазначений факт додатково підтверджується:
- технічним паспортом на будівлю АЗС по вул. Одеській, 220 в м. Первомайську Миколаївської області, який виготовлений 13.05.2021;
- відмітками начальника управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Миколаївській області на ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним по вул. Одеській, 220 в м. Первомайську Миколаївської області, реєстраційний номер ліцензії 14080314201900268, про сплату ТОВ "Вікітан" коштів за ліцензію за період з 03.09.2019 до 03.09.2020, з 03.09.2020 до 03.09.2021, з 03.09.2021 до 03.09.2022, з 03.09.2022 до 03.09.2023;
- дозволом Управління Держпраці у Вінницькій області № 233.19.05, терміном дії з 16.07.2019 до 16.07.2024, на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки за адресою: Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Одеська, 220;
- договором оренди майна та території за адресою: вул. Одеська, 220, м. Первомайськ, Миколаїська область (з наступними змінами до нього);
- матеріалами фактичної перевірки ТОВ "Вікітан" за місцем здійснення господарської діяльності по вул. Одеській, 220 в м. Первомайську Миколаївської області, яка проводилася ГУ ДПС у Миколаївській області в жовтні 2021 року та оформлена актом фактичної перевірки № 7682/14/29/07/30641728 від 22.10.2021, на сторінці 4 якого зазначено, що за ТОВ "Вікітан" зареєстровано акцизний склад з уніфікованим номером 100762 за адресою: вул. Одеська, 220, м. Первомайськ, Миколаївська область; при цьому проведеною перевіркою не встановлено факту відсутності реєстрації цього акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального;
- рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 31.05.2022 та постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 14.11.2022 у справі № 120/19427/21-а, які набрали законної сили та якими встановлено, що ТОВ "Вікітан" здійснює господарську діяльність з реалізації пального на АЗС по вул. Одеській, 220 в м. Первомайську Миколаївської області і що за цією адресою за товариством зареєстровано акцизний склад № 1007602.
Натомість відповідач в ході розгляду справи не довів висновків фактичної перевірки, оформленої актом № 11237/14-29-09-02-07/30641728 від 24.11.2023, про відсутність реєстрації акцизного складу ТОВ "Вікітан" за адресою: вул. Одеська, 220, м. Первомайськ, Миколаївська область, у системі електронного адміністрування реалізації пального, зокрема не надав суду жодних доказів, які б могли підтвердити той факт, що на час проведення перевірки та складання вищезазначеного акту у реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та/або акцизних складів дійсно містилися інформація про акцизний склад ТОВ "Вікітан" не за адресою: вул. Одеська, 220, а за адресою: вул. Одеська, 22, м. Первомайськ, Миколаївська область.
Щодо заяви позивача від 11.12.2023, то зі змісту наданих суду документів видно, що таку заяву позивач подав не з метою уточнення місцезнаходження акцизного складу по вул. Одеській, 220 в м.Первомайську Миколаївської області, а у зв`язку з продовженням дії договору оренди на право користування відповідною територією на підставі додаткової угоди від 08.12.2023 до договору оренди від 12.06.2007. Тому, колегія суддів відхиляє доводи відповідача про те, що цією заявою позивач вніс зміни до адреси місцезнаходження акцизного складу і тим самим виправив виявлене під час перевірки порушення.
У свою чергу, жодних об`єктивних і переконливих даних про те, що саме після подання вказаної заяви у реєстрі почала відображатися коректна інформація про місцезнаходження акцизного складу, відповідач суду не надав і матеріали справи не містять.
Суд враховує, що фактично всі доводи контролюючого органу в цій частині висновків акту перевірки зводяться лише до того, що у своїй заяві від 26.06.2019 у графі 6 розділу 5 ТОВ "Вікітан" вказало як місцезнаходження акцизного складу адресу: вул. Одеська, 22, м. Первомайськ, Миколаївська область.
При цьому відповідач ніяк не спростовує проаналізовані вище документи, які окремо та у своїй сукупності доводять, що ТОВ "Вікітан" було і є розпорядником акцизного складу з уніфікованим номером № 1007602 за адресою: вул. Одеська, 220, м. Первомайськ, Миколаївська область, що саме за цією адресою товариство здійснювало та здійснює господарську діяльність з реалізації пального з вересня 2019 року і що воно ніколи не використовувало та немає зареєстрованих складів за адресою: вул. Одеська, 22, м.Первомайськ, Миколаївська область.
Отже, як правильно зазначено судом першої інстанції, свою позицію на підтвердження наявності факту виявленого порушення контролюючий орган обґрунтовує виключно на основі допущеної позивачем помилки у заяві від 26.06.2019, яка полягала в тому, що у графі 5 розділу 6 позивач зазначив правильну адресу місцезнаходження акцизного складу відповідно до КОАТУУ, тоді як дублюючи цю адресу, допустив помилку та у графі 5 розділу 6 вказав, що місцезнаходженням акцизного складу є АДРЕСА_1 (замість вул. Одеська, 220).
Втім, хоча така помилка й мала місце насправді, на думку суду, вона не свідчить про порушення позивачем вимог закону з обов`язкової реєстрації акцизного складу (адже такий склад фактично був зареєстрований) та не утворює складу правопорушення відповідно до абз. 1, 2 п. 128-1.2 ст. 128-1 ПК України, яке полягає у відсутності з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального.
На безпідставність та суперечливість висновків фактичної перевірки вказує й та обставина, що відповідач, ставлячи у провину позивачу нібито нереєстрацію акцизного складу по АДРЕСА_1 , поряд з цим стверджує про реєстрацію за ТОВ "Вікітан" неіснуючого акцизного складу по вул. Одеській, 22 в м. Первомайську Миколаївської області.
З огляду на викладене та виходячи з критеріїв, визначених ч. 2 ст. 2 КАС України, суд вважає, що висновок акту фактичної перевірки щодо порушення позивачем вимог абз. 6 пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, яке полягає у нереєстрації акцизного складу по АДРЕСА_1 , є неправомірним, необґрунтованим і таким, що не відповідає фактичним обставинам справи та зроблений з надуманих підстав, за відсутності реального складу відповідного правопорушення.
Щодо нереєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі витратоміра-лічильника на 1 (одному) місці відпуску пального наливом з акцизного складу, то суд зазначає, що ці висновки також є безпідставними, з огляду на неправомірність висновків фактичної перевірки щодо нереєстрації позивачем акцизного складу за вищезазначеною адресою.
Відтак колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.12.2023 за №№1349914290902, 1349814290902.
Доводи апеляційної скарги вказаних висновків не спростовують та є тотожними запереченням до адміністративного позову, факти та мотивування яких повністю спростовуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об`єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні справи.
Згідно з пунктом першим частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 травня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 17 вересня 2024 року.
Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Смілянець Е. С. Драчук Т. О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121758920 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Полотнянко Ю.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні