Постанова
від 19.09.2024 по справі 631/1426/24
НОВОВОДОЛАЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 631/1426/24

провадження № 3/631/642/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2024 року селище Нова Водолага

Суддя Нововодолазького районного суду Харківської області Мащенко Світлана Василівна, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань № 1 приміщення суду матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України (паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 19.08.2015 Дзержинським РВ у м. Харкові ГУ ДМС України в Харківській області), реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , одружений, який працює генеральним директором

ТОВ «АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА»,

зареєстрований та проживає за адресом:

АДРЕСА_1 ;

за вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 1631 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

в с т а н о в и в:

Як убачається з протоколу про адміністративне правопорушення № 1478/20-40-07-30, складеного 27.08.2024 року головним державним інспектором Центрального відділу перевірок платників управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Харківській області Трухман О. А., при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА» (код ЄДРПОУ 33001687), що розташоване за адресом: вулиця Благодатна, будинок № 12, селище Нова Водолага Харківського району Харківської області,- акт від 19.07.2024 року № 33783/20-40-07-13-05/33001687,- виявлено порушення порядку ведення податкового обліку, а саме:

1) пункту 44.1 статті 44, підпункту 134.1.1. пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) - завищено від`ємне значення «Об`єкт оподаткування» (рядок 04 декларації з податку на прибуток) на загальну суму 9927909,00 гривень за 1 квартал 2024 року, у тому числі: за 1 квартал 2022 року на суму 35000,00 гривень, за півріччя 2022 року на суму 2413610,00 гривень, за 9 місяців 2022 року на суму 4998862,00 гривень, за 2022 рік на суму 6913292,00 гривень, за 1 квартал 2023 року на суму 7006292,00 гривень, півріччя 2023 року на суму 7072292,00 гривень, 9 місяці 2023 року на суму 8616357,00 гривень, 2023 рік на суму 8989094,00 гривень, за 1 квартал 2024 року на суму 9927909 гривень;

2) підпункту 198.1, пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) - занижено податковий кредит на суму 842458,66 гривень, у тому числі за січень 2022 року у сумі 83039,48 гривень, за лютий 2022 року у сумі 61354,54 гривень, за березень 2022 року у сумі 11517,46 гривень, за квітень 2022 року у сумі 51003,06 гривень, за травень 2022 року у сумі 69203,72 гривень, за червень 2022 року у сумі 80603,02 гривень, за липень 2022 року у сумі 107266,69 гривень, за серпень 2022 року у сумі 97869,97 гривень, за вересень 2022 року у сумі 74266,67 гривень, за жовтень 2022 року у сумі 72333,33 гривень, за листопад 2022 року у сумі 69583,33 гривень, за грудень 2022 року у сумі 64416,67 гривень, що призвело до:

? заниження податку, який підлягає сплаті до бюджету у сумі 770402,00 гривень, у тому числі за березень 2022 року у сумі 152764,00 гривень, за травень 2022 року у сумі 123355,00 гривень, за вересень 2022 року у сумі 137380,00 гривень, за січень 2023 року у сумі 356903,00 гривень;

? завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 72057,00 грн. у тому числі за березень 2024 року в сумі 72057,00 гривень;

3) пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, в результаті чого порушено терміни реєстрації податкових накладних (розрахунків коригувань) у Єдиному реєстрі податкових накладних на суму ПДВ 5061,51 гривень, за порушення строку реєстрації до 15 календарних днів на суму ПДВ 1290,33 гривень, порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ 3771,21 гривень;

4) підпункту 16.1.4 пункту16.1 статті 16, підпункту 124.1 статті 124 статті 17, пункту 287.4. статті 287 Податкового кодексу України, в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з орендної плати юридичних осіб у сумі 73895,48 гривень;

5) пункту 44.5. статті 44, пункту 121.1 статті 121 Податкового кодексу України, в частині ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у повному обсязі,-

за що передбачена відповідальність частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Правопорушник ОСОБА_1 до судді з`явився, свою вину у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 1631 Кодексу України про адміністративні правопорушення, визнав повністю та просив суворо не карати.

Крім повного визнання ОСОБА_1 своєї вини, його винність у вчиненні інкримінованого адміністративного правопорушення також доведена й всіма зібраними, наданими судді та дослідженими нею доказами у їх сукупності.

Так,відповідно доприписів статті251Кодексу Українипро адміністративнеправопорушення доказамив справіпро адміністративнеправопорушення,є будь-якіфактичні дані,на основіяких увизначеному закономпорядку орган(посадоваособа)встановлює наявністьчи відсутністьадміністративного правопорушення,винність даноїособи вйого вчиненніта іншіобставини,що маютьзначення дляправильного вирішеннясправи.Ці данівстановлюються протоколомпро адміністративнеправопорушення,поясненнями особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,потерпілих,свідків,висновком експерта,речовими доказами,показаннями технічнихприладів татехнічних засобів,що маютьфункції фото-і кінозйомки,відеозапису,у томучислі тими,що використовуютьсяособою,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,або свідками,а такожпрацюючими вавтоматичному режимі,чи засобівфото-і кінозйомки,відеозапису,у томучислі тими,що використовуютьсяособою,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,або свідками,а такожпрацюючими вавтоматичному режиміабо врежимі фотозйомки(відеозапису),які використовуютьсяпри наглядіза виконаннямправил,норм істандартів,що стосуютьсязабезпечення безпекидорожнього рухута паркуваннятранспортних засобів,актом оглядута тимчасовогозатримання транспортногозасобу,протоколом провилучення речейі документів,а такожіншими документами. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Отже, сукупністю даних Протоколу про адміністративне правопорушення № 1478/20-40-07-30, складеного 27.08.2024 року головним державним інспектором Центрального відділу перевірок платників управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Харківській області Трухман О. А., підтверджуються обставини, місце та час вчинення правопорушення (а. с. 1 - 2).

Відповідно до Акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА» (код ЄДРПОУ 33001687) з питань контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а аткож дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2020 року по 31.03.2024 року № 33783/20-40-07-13-05/33001687 від 19.07.2024 року підчас перевірки встановлені наступні порушення:

1) пункту 44.1 статті 44, підпункту 134.1.1. пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) - завищено від`ємне значення «Об`єкт оподаткування» (рядок 04 декларації з податку на прибуток) на загальну суму 9927909,00 гривень за 1 квартал 2024 року, у тому числі: за 1 квартал 2022 року на суму 35000,00 гривень, за півріччя 2022 року на суму 2413610,00 гривень, за 9 місяців 2022 року на суму 4998862,00 гривень, за 2022 рік на суму 6913292,00 гривень, за 1 квартал 2023 року на суму 7006292,00 гривень, півріччя 2023 року на суму 7072292,00 гривень, 9 місяці 2023 року на суму 8616357,00 гривень, 2023 рік на суму 8989094,00 гривень, за 1 квартал 2024 року на суму 9927909 гривень;

2) підпункту 198.1, пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) - занижено податковий кредит на суму 842458,66 гривень, у тому числі за січень 2022 року у сумі 83039,48 гривень, за лютий 2022 року у сумі 61354,54 гривень, за березень 2022 року у сумі 11517,46 гривень, за квітень 2022 року у сумі 51003,06 гривень, за травень 2022 року у сумі 69203,72 гривень, за червень 2022 року у сумі 80603,02 гривень, за липень 2022 року у сумі 107266,69 гривень, за серпень 2022 року у сумі 97869,97 гривень, за вересень 2022 року у сумі 74266,67 гривень, за жовтень 2022 року у сумі 72333,33 гривень, за листопад 2022 року у сумі 69583,33 гривень, за грудень 2022 року у сумі 64416,67 гривень, що призвело до:

? заниження податку, який підлягає сплаті до бюджету у сумі 770402,00 гривень, у тому числі за березень 2022 року у сумі 152764,00 гривень, за травень 2022 року у сумі 123355,00 гривень, за вересень 2022 року у сумі 137380,00 гривень, за січень 2023 року у сумі 356903,00 гривень;

? завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 72057,00 грн. у тому числі за березень 2024 року в сумі 72057,00 гривень;

3) пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, в результаті чого порушено терміни реєстрації податкових накладних (розрахунків коригувань) у Єдиному реєстрі податкових накладних на суму ПДВ 5061,51 гривень, за порушення строку реєстрації до 15 календарних днів на суму ПДВ 1290,33 гривень, порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ 3771,21 гривень;

4) підпункту 16.1.4 пункту16.1 статті 16, підпункту 124.1 статті 124 статті 17, пункту 287.4. статті 287 Податкового кодексу України, в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з орендної плати юридичних осіб у сумі 73895,48 гривень;

5) пункту 44.5. статті 44, пункту 121.1 статті 121 Податкового кодексу України, в частині ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у повному обсязі;

6) підпункту 49.18.2, пункту 49.18 статті 49, підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України несвоєчасне подання податкової звітності з екологічного податку за І квартал 2022 року (а. с. 3 - 43).

З копії наказу про вступ на посаду №-24-К від 01.03.2012 року вбачається, що ОСОБА_1 вступає на посаду генерального директора ТОВ «АГРОКОМ НОВА ВОДОЛАГА» з 01 березня 2012 року на підставі протоколу зборів його учасників № 0909/01 від 09.09.2011 року (а. с. 47 - 48).

Отже, оцінивши матеріали справи та наведені докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, своєчасному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, вважаю факт вчинення ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого частиною 1 статтею 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, доведеним, а тому він підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

Обставиною, що пом`якшує відповідальність ОСОБА_1 , є його щире розкаяння.

Обставин, що обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , суддею не встановлено.

При накладенні стягнення за адміністративне правопорушення, суддя враховує характер вчинення правопорушення, ступень вини, майновий стан, особу правопорушника, а також наявність обставини, що пом`якшує відповідальність винного, та відсутність тих, що її обтяжують, й вважає за необхідне накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення в виді штрафу в межах, установлених санкцією частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, в розмірі п`яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює 5 х 17 гривень = 85 гривень.

Визнаючи ОСОБА_1 винним у скоєнні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладаючи на нього адміністративне стягнення у виді штрафу, слід вирішити питання про стягнення з нього й судового збору.

Так, відповідно до вимог статті 40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, судовий збір сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. При цьому розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Таким законом, що встановлює правові засади справляння судового збору, є Закон України «Про судовий збір» № 3674-VІ від 08.07.2011 року (із змінами та доповненнями), частина 1 та пункт 5 частини 2 статті 4 якого передбачають, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення справляється судовий збір у сумі, яка дорівнює 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року, в якому він справляється.

Пунктом 9 частини 1 статті 40 Бюджетного кодексу України № 2456 VІ від 08.07.2010 року (із змінами та доповненнями) визначено, що розмір прожиткового мінімуму на відповідний бюджетний період у розрахунку на місяць на одну особу, а також окремо для основних соціальних і демографічних груп населення визначається Законом про Державний бюджет України.

Відповідно до приписів абзацу 3 статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» № 3460-ІХ від 09.11.2023 року (із змінами та доповненнями) з 01 січня 2024 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб встановлений в сумі 3028 гривень.

Таким чином, у зв`язку із накладенням на ОСОБА_1 адміністративного стягнення, з нього слід стягнути й судовий збір на користь держави у розмірі 605,60 гривень, із розрахунку: 0,2 х 3028 гривень = 605,00 гривень.

Приймаючи постанову, суддя також вважає за необхідне зазначити, що пунктом 160 частини 1 Указу Президента України «Про реорганізацію місцевих загальних судів» № 451/2017 від 29.12.2017 року шляхом реорганізації (злиття) Валківського районного суду, Коломацького районного суду та Нововодолазького районного суду Харківської області утворено Валківський окружний суд у Валківському, Коломацькому та Нововодолазькому районах Харківської області із місцезнаходженням у містах Валках, селищі міського типу Новій Водолазі та селі Різуненковому Коломацького району Харківської області.

За змістом пункту 3 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» № 1402-VІІІ від 02.06.2016 року районні суди продовжують здійснювати свої повноваження до утворення та початку діяльності місцевого окружного суду, юрисдикція якого розповсюджується на відповідну територію.

Окрім того, Постановою Верховної Ради України № 807-ІХ від 17.07.2020 року «Про утворення та ліквідацію районів», що набрала чинності 19.07.2020 року, змінений адміністративно-територіальний устрій нашої Держави.

Зокрема, відповідно до підпункту 20 пункту 3 та абзаців 3 і 6 підпункту 20 пункту 1 цієї Постанови ліквідований Нововодолазький район Харківської області та утворені Красноградській район Харківської області (з адміністративним центром у місті Красноград) у складі території Старовірівської сільської територіальної громади, та Харківський район Харківської області (з адміністративним центром у місті Харків) у складі території Нововодолазької селищної територіальної громади, що затверджені Кабінетом Міністрів України, тощо.

При цьому, як чітко визначив законотворець у пункті 6 своєї Постанови, у продовж тримісячного строку з дня набрання нею чинності Кабінет Міністрів України повинен привести свої нормативно-правові акти у відповідність із нею та забезпечити таке приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів.

Одночасно із цим, приписами статті 125 Конституції України, прийнятої 28.06.1996 року № 254к/96-ВР (із змінами та доповненнями), а також статтею 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», закріплено, що судоустрій в Україні будується за принципами територіальності, спеціалізації, інстанційності і визначається законом.

Пунктом 3-1 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» вищезазначеного Закону на законодавчому рівні унормовано, що до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до цього, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України.

Натомість, закон, який змінює існуючу систему судоустрою та приводить її у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою, не прийнятий, Валківський окружний суд на цей час свою діяльність не розпочав, воєнний стан на території України не припинений та не скасований, а тому справа перебувала на розгляді належного суду.

На підставі викладеного, діючи в точній відповідності із законом, з метою зміцнення законності, виховання особи, яка вчинила це адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, керуючись статтями 19, 57, 68, 125 і 129 Конституції України, прийнятої 28.06.1996 року № 254к/96-ВР (із змінами та доповненнями); статтею 17 і пунктами 3 та 3-1 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» № 1402-VІІІ від 02.06.2016 року (із змінами та доповненнями); статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 року № 3477-ІV (із змінами та доповненнями); Постановою Верховної Ради України № 807-ІХ від 17.07.2020 року «Про утворення та ліквідацію районів»; пунктом 160 частини 1 Указу Президента України «Про реорганізацію місцевих загальних судів» № 451/2017 від 29.12.2017 року, статтею 40 Бюджетного кодексу України № 2456 VІ від 08.07.2010 року (із змінами та доповненнями), пунктом 3 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» № 1402-VІІІ від 02.06.2016 року, статтею 4 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VІ від 08.07.2011 року (із змінами та доповненнями), абзацом 3 статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» № 3460-ІХ від 09.11.2023 року (із змінами та доповненнями), частиною 5 статті 7, статтями 23, 27, 33 - 35, 38, 40-1, частиною 1 статті 163-1, статтями 245, 246, 249, 251, 252, частиною 2 статті 268, частиною 2 статті 277, статтями 280, 283 285, частиною 2 статті 287, статтею 289 та статтею 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення № 8073-Х від 07.12.1984 року (із змінами та доповненнями), -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного проступку, передбаченого частиною 1 статті 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює 85,00 гривень (вісімдесят п`ять гривень 00 копійок).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 гривень (шістсот п`ять гривень 60 копійок).

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення особою, яку притягнуто до відповідальності, її законним представником, захисником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною 5 статті 7 та частиною 1 статті 287 Кодексу України про адміністративні правопорушення, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного суду через Нововодолазький районний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова про накладення адміністративного стягнення, яка набрала законної сили, є обов`язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами і громадянами, звертається до виконання протягом трьох місяців і підлягає виконанню з моменту її винесення, за виключенням випадків, прямо передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Постанову прийнято, оформлено шляхом комп`ютерного набору та підписано суддею в одному примірнику.

Суддя С. В. Мащенко

СудНововодолазький районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення19.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121763600
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —631/1426/24

Постанова від 19.09.2024

Адмінправопорушення

Нововодолазький районний суд Харківської області

Мащенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні