Ухвала
від 20.09.2024 по справі 420/11833/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11833/21

У Х В А Л А

20 вересня 2024 року

м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Харченко Ю.В., розглянувши клопотання представника позивача - Управління дорожнього господарства Одеської міської ради (від 18.09.2024 р., вхід. № ЕС/43935/24) щодо проведення судового засідання в режимі відео конференції, по справі №420/11833/21, -

ВСТАНОВИВ:

Управління дорожнього господарства Одеської міської ради звернулось до Одеського окружного адміністративного суду із позовною заявою, у якій просить суд визнати протиправним та скасувати висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 25.06.2021 p. UA-2021-02-03-002694-а, що проведена управлінням дорожнього господарства Одеської міської ради.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 14.07.2021 року вищеозначену позовну заяву, відповідно до положень ст.169 КАС України, було залишено без руху, у зв`язку з невідповідністю вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України, з підстав чого позивачу Управлінню дорожнього господарства Одеської міської ради встановлено строк для усунення недоліків протягом десяти днів з дня отримання даного судового рішення, шляхом подання до Одеського окружного адміністративного суду доказів на підтвердження сплати судового збору у повному обсязі.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 27.07.2021 р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі №420/11833/21 за позовом Управління дорожнього господарства Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю «Стройспецтехніка» про визнання протиправним та скасування висновку.

Ухвалою суду від 27.09.2021 р. розгляд справи №420/11833/21 за позовом Управління дорожнього господарства Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю «Стройспецтехніка» про визнання протиправним та скасування висновку, вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 12.11.2023 року зупинено провадження у справі №420/11833/21, за позовом Управління дорожнього господарства Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю Стройспецтехніка про визнання протиправним та скасування висновку про визнання протиправним та скасування висновку, до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвалою суду від 06.05.2024 року поновлено провадження у справі № 420/11833/21 за позовом Управління дорожнього господарства Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю Стройспецтехніка про визнання протиправним та скасування висновку.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06.05.2024 року по справі №420/11833/21 за позовом Управління дорожнього господарства Одеської міської ради до Північно-східного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю Стройспецтехніка про визнання протиправним та скасування висновку, закрито підготовче провадження, та призначено справу до судового розгляду по суті.

18.09.2024 р. до суду від представника позивача - Управління дорожнього господарства Одеської міської ради надійшло клопотання (від 18.09.2024 р., вхід. № ЕС/43935/24) щодо проведення судового засідання в режимі відео конференції.

Відповідно до ст.195 КАС України учасники справи мають право брати участь у судовому засіданні в режимі відео конференції поза межами приміщення суду за умови наявності у суді відповідної технічної можливості, про яку суд зазначає в ухвалі про відкриття провадження у справі, крім випадків, коли явка цього учасника справи в судове засідання визнана судом обов`язковою.

Учасник справи подає заяву про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду не пізніше ніж за п`ять днів до судового засідання. Копія заяви в той самий строк надсилається іншим учасникам справи.

Суд може постановити ухвалу про участь учасника справи у судовому засіданні в режимі відео конференції в приміщенні суду, визначеному судом.

Отже, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що прийняття рішення щодо проведення судового засідання в режимі відеоконференції є диспозитивним правом суду. Вказана норма не передбачає обов`язку проведення судового засідання в режимі відео конференції, навіть у разі наявності відповідного клопотання сторони.

Також, практика Європейського суду з прав людини з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах в контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною на підставі Закону України "Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950року, Першого протоколу та протоколів №2, 4, 7 та 11 до Конвенції" від 17 липня 1997року №475/97-ВР, свідчить про те, що публічний розгляд справи може бути виправданим не у кожному випадку (рішення від 8 грудня 1983року у справі "Ахеn v. Germany", заява №8273/78, рішення від 25 квітня 2002року "Varela Assalino contre le Portugal", заява №64336/01). Так, у випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку Європейського суду з прав людини, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. Заявник (в одній із зазначених справ) не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання. Зрештою, у певних випадках влада має право брати до уваги міркування ефективності й економії. Зокрема, коли фактичні обставини не є предметом спору, а питання права не становлять особливої складності, та обставина, що відкритий розгляд не проводився, не є порушенням вимоги пункту 1 статті 6 Конвенції про проведення публічного розгляду справи.

Окрім того, суд акцентує, що в межах судового засідання може виникнути потреба у витребуванні в учасників процесу, та дослідженні відповідних письмових доказів, у тому числі, оригіналів, що не є можливим під час проведення судового засідання в режимі відео конференції.

Таким чином, приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку щодо відсутності законодавчо передбачених підстав для задоволення клопотання представника позивача - Управління дорожнього господарства Одеської міської ради, про участь в судовому засіданні в режимі відео конференції.

Керуючись ст.ст.195, 243, 248, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання представника позивача - Управління дорожнього господарства Одеської міської ради (від 18.09.2024 р., вхід. № ЕС/43935/24) щодо проведення судового засідання в режимі відео конференції, по справі №420/11833/21, відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Ю.В. Харченко

20.09.24.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121767504
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/11833/21

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 12.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні