Рішення
від 20.09.2024 по справі 520/18957/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2024 року № 520/18957/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Заічко О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» (вул. Дерев`янка, буд. 1, м. Харків, 61103, код ЄДРПОУ 45272530) до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Князів Острозьких, буд. 8, корпус 30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207) про визнання дій протиправними та скасування постанови, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить:

- визнати дії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку протиправними та скасувати постанову № 720 від 07.06.2024 про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках-діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» ;

- зобов`язати Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку прийняти адміністративний акт про видачу ліцензії ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках-діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах;

- визнати дії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку протиправними та скасувати постанову № 34/21/738/К01 від 12.06.2024 про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках-діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» ;

- зобов`язати Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку прийняти адміністративний акт про видачу ліцензії ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» на провадження професійної діяльності на ринках капіталу клірингової діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що постановою НКЦПФР № 720 від 07.06.2024 відмовлено ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах. Постановою НКЦПФР від 12.06.2024 №34/21/738/К01 відмовлено ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках клірингової діяльності: клірингової діяльності з визначення зобов`язань. Обидві постанови містять посилання на Рішення №33 яким встановлено, що тимчасово на період дії воєнного стану підставою для прийняття Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку рішення про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, є знаходження юридичної особи, яка подала заяву та відповідні документи для отримання ліцензії, протягом строку їх розгляду за місцезнаходженням на території, яка включена до Переліку територій , на яких ведуться(велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, що визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, і є такою, яка у цей період є територією можливих бойових дій, чи на якій у цей період тривають активні бойові дії, чи триває тимчасова окупація російською федерацією або не пройшли три місяці після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації. Вважаючи дії відповідача протиправними звернувся до суду.

По справі було відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому ст. 263 КАС України та запропоновано відповідачеві надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу та отримана ним.

Відповідач надав відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав, зазначивши, що підставою для відмови у видачі ліцензії є знаходження особи на території можливих бойових дій, саме в період розгляду поданих документів, а не час їх подання на комісію. Таким чином, якщо впродовж трьох місяців з дня подання до Комісії документів, особа знаходиться на території можливих бойових дій, Комісія має підставу для відмови у видачі ліцензії. Просить у задоволені позовних вимог відмовити. Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків», у зв`язку з введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 та з метою мінімізації негативного впливу наслідків військової агресії російської федерації проти України та сприяння стабільності ринків капіталу, Комісія прийняла рішення від 10.01.2024 № 33 «Щодо окремих питань, пов`язаних з ліцензуванням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках у період дії воєнного стану». Пунктом 1 Рішення № 33 встановлено, що тимчасово на період дії воєнного стану підставою для прийняття Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку рішення про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, є знаходження юридичної особи, яка подала заяву та відповідні документи для отримання ліцензії, протягом строку їх розгляду за місцезнаходженням на території, яка включена до Переліку територій, на яких ведуться(велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, що визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, і є такою, яка у цей період є територією можливих бойових дій, чи на якій у цей період тривають активні бойові дії, чи триває тимчасова окупація російською федерацією або не пройшли три місяці після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації. Просить в задоволені позовних вимог відмовити.

Відповідно до ст. 263 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) , зокрема, щодо: оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно вимог ст. 229 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.

01.03.2024 ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» подано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в електронній формі «Заяву про видачу ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках-діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА», на що 06.03.2024 від відповідача надійшов електронний лист про розпочате адміністративне провадження за заявою та документами поданих ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА». 22.03.2024 позивачем подано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в електронній формі «Заяву про видачу ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу клірингової діяльності: клірингової діяльності з визначенням зобов`язань» разом з документами.28.03.2024 від відповідача надійшов електронний лист про розпочате адміністративне провадження за заявою та документами поданих ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА». На звернення позивача від 09.05.2024 щодо ознайомлення з матеріалами справи, процедурними діями та процедурними рішеннями, вчиненими під час здійснення адміністративного провадження щодо розгляду заяв, а також долучених до них документів, у відповідь на звернення від Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 14.05.2024 надійшов лист із запрошенням для ознайомлення у якому зазначалось, що «до прийняття адміністративного акту, ви маєте право надати пояснення, додаткові докази тощо, що стосується обставин справи». Під час процедури ознайомлення з матеріалами справи було з`ясовано, що відсутні документи які стосуються Ліцензії № 2. Оскільки строк на прийняття рішення відповідачем стосовно Ліцензії № 1 закінчувався 31.05.2024, позивач звернувся 28.05.2024 з клопотанням про продовження строку розгляду заяви про отримання ліцензії на розумний термін», а 04.06.2024 позивач звернувся з клопотанням «про повідомлення результату розгляду клопотання від 28.05.2024 та про інформування щодо часу та місту засідання НКЦПФР на якому буде розглядатися питання щодо поданих НКЦПФР заяв. На зазнач

10.06.2024 на електронну поштову адресу позивача надійшло електронний лист в якому містилася постанова НКЦПФР «про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» № 720 від 07.06.2024. У зазначеній постанові відмова була вмотивована тим, що знаходження юридичної особи, яка подала заяву та відповідні документи для отримання ліцензії, протягом строку їх розгляду за місцезнаходженням на території яка включена до Переліку територій, на яких ведуться(велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією або не пройшли три місяці після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації».

13.06.2024 на електронну поштову адресу позивача надійшло електронний лист в якому містилася постанова НКЦПФР від 12.06.2024 № 34/21/738/К01відмовлено у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках клірингової діяльності: клірингової діяльності з визначення зобов`язань ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА». Додатково позивача було повідомлено, що відповідно до Регламенту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого постановою Комісії від 29.04.2024р. №о534(зі змінами) у період дії військового стану Комісія проводить позачергові заочні закриті засідання. Відповідачем зауважено, що Регламент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є внутрішнім документом Комісії, який встановлює порядок організації діяльності Комісії, пов`язаної з виконанням покладених на неї завдань відповідно до законодавства України. Позивач, зважаючи на груби порушення принципу відкритості адміністративного органу (ст. 12 Закону України «Про адміністративну процедуру» від 17.02.2022, оскільки видача ліцензії є звичайною реєстраційною процедурою, яка не потребує закритості, тому позивач посилається на те, що своїми діями відповідач позбавив його скористатися своїми правами учасника адміністративної процедури, відповідно до ст. 28 Закону України «Про адміністративну процедуру» від 17.02.2022.

У позовній заяві позивач посилається на те, що документи матеріалів справи з видачі Ліцензії № 2 взагалі не надавалися на ознайомлення та не надходило ніяких зауважень зі сторони відповідача по цім документам. Крім того в порушенні вимог ч. 2 ст. 72 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», у постановах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про відмову у видачі ліцензій, взагалі не зазначено конкретну причину, що зумовило таку відмову. Єдиною підставою яка послугувала причиною до відмови у наданні ліцензії є невідповідність місцезнаходження юридичної особи, тобто знаходження ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» в межах території Харківської міської територіальної громади, відповідно до якої раніше попереднім незаконним рішенням НКЦПФ було встановлено непередбачену Законом підставу відмови у видачі ліцензії. Здійснивши адміністративну процедуру відповідач повністю вичерпав час на її проведення(три місяці), чого було більш ніж достатньо для перевірки пакету документів заявника, при цьому не надав жодних вимог щодо надання уточнення неповноти інформації в подання заяви та додатках. Тому позивач вважає, що за таких обставин, доцільності повторного розгляду заяви з реалізацією дискреційних повноважень адміністративного органу у разі задоволення вимог немає.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про товарні біржі» юридична особа набуває статусу товарної біржі з дня отримання ліцензії на провадження діяльності з організації торгівлі продукцією та товарних біржах та/або ліцензії на провадження діяльності з організації укладання деривативних контрактів на товарних біржах, що видається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку в порядку, передбаченому статтями 71 і 72 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки». Товарна біржа починає функціонувати після реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку правил товарної біржі відповідно до статті 9 цього Закону.

Правові засади здійснення державного регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків та державного контролю за емісією (видачею) і обігом, укладенням та виконанням фінансових інструментів в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків» від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі по тексту Закон № 448/96-ВР), відповідно до статті 1 якого державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків - здійснення державою в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринками капіталу, регулювання правил функціонування організованих товарних ринків і провадження клірингової діяльності щодо правочинів, вчинених на таких ринках, а також заходів щодо запобігання і протидії зловживанням і порушенням на ринках капіталу та організованих товарних ринках.

Відповідно до положень частини першої статті 3 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків здійснюється у випадках і в межах, встановлених законом, у таких формах як, зокрема, прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків; провадження нагляду, здійснення регулювання та контролю щодо реалізації прав та виконання обов`язків учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків; видача ліцензій на провадження відповідного виду діяльності в межах професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, а також забезпечення контролю за такою діяльністю; заборона здійснення професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках у разі відсутності ліцензії на відповідну діяльність або зупинення такої діяльності на певний строк (до одного року) відповідно до законодавства, а також притягнення до відповідальності за порушення правил здійснення такої діяльності згідно із законом; контроль за достовірністю та повнотою розкриття інформації емітентами та особами, які провадять професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринках капіталу та організованих товарних ринках, а також провадження контролю за дотриманням таких правил і стандартів; контроль за діяльністю осіб, які провадять діяльність, пов`язану з ринками капіталу та організованими товарними ринками; проведення інших заходів відповідно до закону.

Частиною другою статті 4 Закону № 448/96-ВР визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у встановленому нею порядку видає ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках: діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах; діяльності з організації укладання деривативних контрактів на товарних біржах.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у випадках і межах, встановлених законом у разі порушення законодавства про ринки капіталу та організовані товарні ринки, у тому числі про систему накопичувального пенсійного забезпечення, виносити попередження, зупиняти або анулювати дію ліцензій, передбачених статтею 4 цього Закону (пункт 5 частини першої статті 8 Закону № 448/96-ВР).

При цьому, згідно пунктів 3727, 3728 частини другої статті 7 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань у випадках і межах, встановлених законом: встановлює особливості здійснення державного регулювання та нагляду за діяльністю на ринках капіталу та організованих товарних ринках, а також за діяльністю акціонерних товариств (крім банків та небанківських фінансових послуг, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк України) в умовах воєнного стану чи під час особливого періоду; встановлює особливості застосування передбачених законом заходів впливу (санкцій) на ринках капіталу та організованих товарних ринках в умовах воєнного стану чи під час особливого періоду.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб; Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб; Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 2593/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб; Указом Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до статей 1, 2 закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Правовою основою введення воєнного стану є Конституція України, цей Закон та указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України.

Положеннями статті 64 Конституції України визначено, що в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

Тобто, як станом на момент виникнення спірних відносин, так і на теперішній час, в Україні діє воєнний стан, який є особливим правовим режимом та передбачає надання, зокрема, відповідним органам державної влади повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Рішення НКЦПФР від 09.05.2022 № 350 «Щодо тимчасового порядку зупинення дії ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку капіталу та організованих товарних ринках» (далі по тексту Рішення № 350) прийняте відповідно до пункту 3728 частини другої статті 7, пункту 13 частини першої статті 8 Закону № 448/96-ВР, у зв`язку з введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», з метою мінімізації негативного впливу наслідків військової агресії Російської Федерації проти України та сприяння стабільності ринків капіталу Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 1 Рішення №350 встановлено, що у випадках, передбачених цим рішенням, НКЦПФР під час дії воєнного стану в Україні тимчасово на період дії воєнного стану підставою для прийняття Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку рішення про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках (далі ліцензія), крім підстав, визначених у Порядку видачі, зупинення дії та анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу, затвердженому рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 21 жовтня 2021 року № 982, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 03 грудня 2021 року за № 1563/37185, та Порядку видачі, зупинення дії та анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах, затвердженому рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13 травня 2021 року № 275, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 25 травня 2021 року за № 693/36315, є знаходження юридичної особи, яка подала заяву та відповідні документи для отримання ліцензії, протягом строку їх розгляду за місцезнаходженням на території, яка включена до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, що визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, і є такою, на якій у цей період тривають активні бойові дії чи триває тимчасова окупація Російською Федерацією або не пройшли три місяці після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації.

Як встановлено судом, постановою НКЦПФР № 720 від 07.06.2024 відмовлено ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах. Постановою НКЦПФР від 12.06.2024 № 34/21/738/К01 відмовлено ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках клірингової діяльності: клірингової діяльності з визначення зобов`язань.

Обидві постанови містять посилання на Рішення № 33, яким встановлено, що тимчасово на період дії воєнного стану підставою для прийняття Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку рішення про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках, є знаходження юридичної особи, яка подала заяву та відповідні документи для отримання ліцензії, протягом строку їх розгляду за місцезнаходженням на території, яка включена до Переліку територій , на яких ведуться(велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, що визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, і є такою, яка у цей період є територією можливих бойових дій, чи на якій у цей період тривають активні бойові дії, чи триває тимчасова окупація російською федерацією або не пройшли три місяці після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації та Наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.05.2022 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться велися бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією» Харківську міську територіальну громаду визнано територією можливих бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією.

Нормативно-правові акти Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з питань, передбачених пунктами 3725-3728 частини другої статті 7 цього Закону, оприлюднюються на її офіційному веб-сайті та набирають чинності з дня, наступного за днем їх офіційного опублікування. Офіційним опублікуванням таких актів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку вважається їх оприлюднення на офіційному веб-сайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність дій Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, щодо винесення постанови № 720 від 07.06.2024 про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках-діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» та постанови № 34/21/738/К01 від 12.06.2024 про відмову у видачі ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках-діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах ТОВ «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА», що, в свою чергу, свідчить про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Оскільки інші аргументи учасників справи та надані ними докази не спростовують того факту, що оскаржувані рішення прийняте відповідачем на підставі повноважень, у порядку та спосіб, передбачені законодавством, суд вважає, що такі аргументи не мають вирішального значення для вирішення даного спору. При цьому суд зазначає, що відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.Відповідно до пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Таким чином, повно та всебічно розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши у сукупності наявні докази, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до положень статті 139 КАС України у суду відсутні підстави для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача понесені позивачем витрати по сплаті судового збору.

Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ХАРКІВСЬКА ТОВАРНА БІРЖА» (вул. Дерев`янка, буд. 1, м. Харків, 61103, код ЄДРПОУ 45272530) до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Князів Острозьких, буд. 8, корпус 30, м. Киїів, 01010, код ЄДРПОУ 37956207) про визнання дій протиправними та скасування постанови - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Заічко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2024
Оприлюднено23.09.2024
Номер документу121767572
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —520/18957/24

Рішення від 20.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні