Рішення
від 23.09.2024 по справі 904/3077/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.09.2024м. ДніпроСправа № 904/3077/24

за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Дніпро

до Приватного акціонерного товариства "Камет-Сталь", м. Кам`янське Дніпропетровської області

про стягнення плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажів у сумі 164 589 грн 84 коп.

Суддя Рудь І.А.

Без повідомлення (виклику) учасників справи.

СУТЬ СПОРУ:

Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровської залізниці" Акціонерного товариства "Українська залізниця" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом, в якому просить стягнути з Приватного акціонерного товариства "Камет-Сталь" заборгованість у сумі 164 589 грн 84 коп., що складається з: 70 237 грн 80 коп. - плата за користування вагонами та 94 352 грн 04 коп. - збір за зберігання вантажу.

Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору № ПР/М-21372/НЮдч "Про експлуатацію залізничної під`їзної колії Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод", яка примикає до станції Кам`янське та Правда Регіональної філії "Придніпровська залізниця" АТ "Українська залізниця" від 20.08.2021 та договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 30.06.2020.

Ухвалою суду від 17.07.2024 позовну заяву залишено без руху.

19.07.2024 позивачем через канцелярію суду подано докази на підтвердження усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 24.07.2024 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників за наявними в матеріалах справи документами.

30.07.2024 відповідачем через систему «Електронний суд» подано відзив на позов, в якому останній вказує на те, що спірні вагони подавались понад добові заявки, тому відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46 складені для нарахування плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу за вказаними актами, були підписані відповідачем із запереченнями.

Відповідач вважає, що затримка складу, 55 вагонів по ст. Верхньодніпровськ Придніпровської залізниці, була безпідставна та неправомірно довгострокова. Тоді, як призначені вагони під вантажі ПрАТ «Камет-Сталь» (за договором) передавальні колії ст. Кам`янське були зайняті вагонами інших підприємств, а зайняті колії вагонами КМС періодично звільнялися і вагони по прибуттю забирались локомотивом КМС на свою під`їзну колію, АТ «Укрзалізниці» протягом доби стримувала склад на ст. Верхньодніпровськ Придніпровської залізниці, не зважаючи на наявність вільних колій, як приклад з 10:00 до 23:00 год. 01.09.2024, у зв`язку з чим КМС було неправомірно нараховано суму за зберігання вантажу.

Крім того, відповідач звертає увагу на те, що навіть якщо вважати, що відповідач здійснив порушення, то позивачем все одно безпідставно нарахована плата, відповідно до листа ЦМ-13/693 від 05.04.2022 до часу користування вагонами не повинен включатися час дії комендантської години.

05.08.2024 від позивача через систему «Електронний суд» надійшла відповідь на відзив, в якій останній вказує на те, що згідно з п.п. 14.2.1 п. 14.2 Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 31.08.2005 № 5076, приймання поїздів на станцію має проводитись на вільні колії, які призначені для цього технічно-розпорядчим актом станції (ТРА станції). Тобто, ситуація, за якою всі колії станції постійно зайняті є неможливою, обов`язково мають бути проміжки часу, в які та чи інша колія ставатиме вільною, це час: між закінченням обробки поїзда та відправлення його на нову станцію призначення; між закінченням обробки одного поїзда та встановлення навантаженого маршруту в складі наступного; для проведення маневрових робіт та обгону локомотива; час між обробками поїздів.

Отже, на станції призначення окрім зайняття колій під технологічними операціями з вагонами, має бути забезпечено і наявність вільних колій для своєчасного приймання поїздів, в т.ч. поїздів відповідача, його контрагентів.

Крім того, позивач наголошує на тому, що телеграфна вказівка № ЦМ-13/693 від 05.04.2022 є локальним (внутрішнім) нормативним актом залізниці, який не вносить змін/доповнень до Статуту залізниць України, Правил перевезень вантажів та укладених сторонами договорів. Відповідно, позивач мав всі законні підстави нараховувати плату та збори.

05.08.2024 від відповідача через систему «Електронний суд» надійшли заперечення на відповідь на відзив, в якій останній з доводами позивача, викладеними у відповіді на відзив не погоджується, та повторно наполягає на тому, що заявлені позивачем позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, з аналогічних підстав, що викладені у відзиві на позов.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, рішення прийнято без його проголошення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Предметом доказування у даній справі є: обставини укладання договору надання послуг залізничного перевезення; факт надання послуг; наявність перевізних документів - залізничних накладних; наявність повідомлень; наказів про затримку вагонів; наявність актів форми ГУ-23а та ГУ-23, відомостей, накопичувальних карток; правомірність здійснення розрахунків заявлених до стягнення плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу.

20 серпня 2021 року між Акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (залізниця) та Приватним акціонерним товариством "Дніпровський коксохімічний завод" (власник колії) укладено договір про експлуатацію залізничної під`їзної колії Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод", яка примикає до станцій Кам`янське та Правда Регіональної філії "Придніпровська залізниця" АТ "Укрзалізниця" №ПР/М-21372/НЮдч (а.с. 76-79).

Відповідно до п. 1 договору, згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів і на умовах договору експлуатується під`їзна колія, яка належить власнику колії та примикає:

по станції Кам`янське: стрілочним переводом №4 до колії V станції; стрілочним переводом №2 до станційної колії №VI;

по станції Правда: стрілкою №20, яка знаходиться на балансі власника колії, до парної горловини станції Правда; стрілкою №30 станції Східна власника колії до колії №1 станції Правда; стрілкою №301 маневрового району Правда станції Північна до колії №11 станції Правда.

Межею під`їзної колії є:

по станції Кам`янське: сигнальні знаки "Межа під`їзної колії", встановлені на відстані 71м від вістряків стрілочного переводу №4 та на відстані 18м від вістряків стрілочного переводу №2;

по станції Правда: межа сигнальний знак "Межа під`їзної колії", який знаходиться в створі граничного стовпчика стрілочного переводу №20 (на узбіччі колії №VII станції Східна) на відстані 49 метрів від вістряка стрілки примикання; межа сигнальний знак "Межа під`їзної колії", який встановлено в створі маневрового світлофору МП4 станції Східна на відстані 69 метрів від вістряка стрілки №30 станції Східна; межа сигнальний знак "Межа під`їзної колії", встановлений на відстані 100 метрів стику рамної рейки стрілки №301 власника колії.

Під`їзна колія обслуговується локомотивами власника колії.

Розгорнута довжина під`їзної колії складає 202 560 погонних метрів (п. 2 договору).

Рух поїздів на під`їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції з руху поїздів та маневрової роботи на залізницях України, Інструкції по сигналізації на залізницях України, Інструкцій про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії (п. 4 договору).

Відповідно до п. 5 договору передача (здача) вагонів для під`їзної колії здійснюється:

по станції Кам`янське: маршрути з однорідними вантажами, в тому числі в орендованих та власних вагонах ПАТ "ДКХЗ", через інтервал часу 5,0год; маршрути з різними вантажами, окремі групи вагонів через інтервал часу 1год 50хв.; порожні вагони через інтервал - 1год 50хв.;

по станції Правда: усі вагони через інтервал часу 2,0год. У разі відсутності прибуття вантажу за інтервалами часу через 2,0год з моменту прибуття вагонів.

Повідомлення про подачу вагонів для під`їзної колії передають:

по станції Кам`янське: прийомоздавальники ватажу та багажу залізниці повідомляють прийомоздавальників ПАТ "ДКХЗ" по телефону (068)297-51-45;

по станції Правда: прийомоздавальники ватажу та багажу залізниці повідомляють прийомоздавальників ПАТ "ДКХЗ" по телефону (067)632-54-86.

Повідомлення передаються не пізніше, ніж за 2 години до фактичної передачі (здачі) вагонів з реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2.

Вагони для під`їзної колії подаються локомотивом залізниці: на одну із передавальних колій №№2,3,ІV,V,VІ,7,8,9,10 станції Кам`янське; на передавальну колію №11 станції Правда.

Здавання вагонів у технічному та комерційному відношеннях на одній з передавальних колій №№2,3,ІV,V,VІ,7,8,9,10 станції Кам`янське і на передавальній колії №11 станції Правда.

Подальший рух вагонів виконується локомотивами власника колії (п. 6 договору).

Кількість вагонів у кожній партії, що передається власнику колії, становить:

по станції Кам`янське: хоперні маршрути в тій кількості, в якій прибули на станцію, але не більше 60 вагонів (240 вісей) вагою не більше 5500тон; маршрути з однорідним вантажем та состави з іншими вантажами, в тому числі групи вагонів, в тій кількості, в якій прибули на станцію, але не більше 55 вагонів (220 вісей) вагою не більше 5500тон;

по станції Правда: вагони здаються у кількості не більше 25 вагонів (100 вісей), вагою не більше 2400тон (п. 7 договору).

Про готовність вагонів до забирання:

по станції Кам`янське черговий по залізничній станції Західна ПАТ "ДКХЗ" повідомляє по телефону (067) 632-59-45 чергового по залізничній станції Кам`янське;

по станції Правда черговий по залізничній станції Східна власника колії по прямому телефону повідомляє по телефону чергового по залізничній станції Правда.

Повідомлення власником колії передаються не пізніше, ніж за 2,0 години до пред`явлення вагонів до здавання залізниці, з наступним наданням письмового повідомлення в довільній формі (п. 8 договору).

В пункті 9 договору визначено, що з під`їзної колії вагони передаються (здаються) залізниці:

по станції Кам`янське усі вагони через інтервал часу 2,0год;

по станції Правда усі вагони через інтервал часу 2,0год.

Передача (здача) вагонів залізниці з під`їзної колії власника колії здійснюється:

по станції Кам`янське не більше 60 вагонів (240 вісей) вагою не більше 5400тон;

по станції Правда усі вагони по мірі готовності до здачі, але не більше 55 вагонів (220) вісей ваговою нормою не більше 5280тон.

Партії вагонів, що повертаються з під`їзної колії, формуються згідно з ПТЕ і доставляються локомотивом власника колії на одну із передавальних колій №№2,3,ІV,V,VІ,7,8,9,10 станції Кам`янське і на одну з передавальних колій №№ 1,2,3,4 станції Східна власника колії.

Подальший рух на колії станції Правда виконується локомотивом залізниці.

Приймання вагонів залізницею у технічному та комерційному відношеннях при поверненні (здаванні) здійснюється на передавальних коліях №№2,3,ІV,V,VІ,7,8,9,10 станції Кам`янське і на передавальних колій №№ 1,2,3,4,5 станції Східна власника колії.

Залізниця на прохання власника колії може передавати маршрути або групи вагонів поза інтервалом, при цьому наступний інтервал відраховується від часу останньої передачі (п. 10 договору).

Середньодобова переробна спроможність навантажувально-розвантажувальних фронтів:

вивантаження

аглоруда, концентрат рудний, вапняк, руда залізна, агломерат, вапно, крейдова крихта (агломераційний цех, рудний двір, колія №9, вагоноперекидач) 230пв; вапняк звичайний, вапняк доломітізований, коксовий дріб`язок, вугілля АШ, обкотиші (аглоцех №2, рудний двір, колія №4) 173пв або 482хп; агломерат, обкотиші, кокс, шлаки електролітичні (доменний цех, колія №2) 116пв або 306хп; вапняк звичайний (конвертерний цех, колія №2т) 90пв або 225хп; кварцит великий, кварцит дрібний, шамотний порошок (техпост Заводський, колія №14е) 152пв; глина вогнетривка (техпост Заводський, колія №14е) 113пв; глина вогнетривка (техпост Заводський, колія №15т) 67пв; вапняк (конвертерний цех, колія №28кцт) 91пв або 183хп; руда кольорова, магнезитовий порошок (конвертерний цех, ДПВ колія №15) 29пв; руда залізна (конвертерний цех, ДПВ колія №9т) 43пв; плавиковий шпат (консервний цех, ДПВ, колія №10т) 43пв; вироби вогнетривкі в пакетах (ЦПВ, склад Широка, колії №№13ст, 14ст) 40пв; феросплави (конвертерний цех, колія №26кцт) 30пв; вагон, доломіт обпалений (конвертерний цех, колія №26кцт) 30пв;

навантаження

чавун в чушках (домен. Цех, склад холодного чавуну, колія №1с) 36пв; шлак гранульований і відвальний (домен. Цех, дільниця вогняно-рідких шлаків, колія №1гт) 35пв; заготівка стальна, шпунт, швелер (прокатний цех, колії №№4тб, 5тб) 20пв; заготівка трубна, заготівка квадратна (прокатний цех, ТЗС колії №1т, №11) 80пв; заготівка вістова (прокатний цех, вісепрокатний стан, колія №27т) 32пв; сталь сортова (прокатний цех, сортопрокатний стан, колія №18т) 61пв; заготівка квадратна (прокатний цех, колія №3т) 16пв; кулі (вісепрокатний цех, куле прокатний стан, колія №2т) 17пв.

Час перебування вагонів на під`їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці (п. 11 договору).

Для під`їзної колії встановлюється загальний єдиний термін перебування вагонів 48,5 години (п. 12 договору).

У разі виконання подвійних операцій вагони після вивантаження вважаються поданими під навантаження через 20,4год з моменту подачі (передачі) (п. 13 договору).

За умовами цього договору вагони подаються: ПАТ "Дніпровагонмаш", ТДВ "Завод Метиз", ТОВ "Керамет", ТОВ ПП "ЗІП", ТОВ "Завод Світондейл", ТОВ "Екомет плюс", ТОВ "ДДАП-Ракс", ПАТ "Дніпровський меткомбінат" (п. 14 договору).

Відстань для нарахування збору за збирання вагонів 1,6км в обидва кінці на балансі власника колії (п. 15 договору).

Відповідно до п. 16 договору (в редакції додаткової угоди № 4 від 30.05.2023 )власник колії сплачує залізниці плату:

- за забирання вагонів згідно з Тарифним керівництвом №1 (Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги);

- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами;

- за складування вантажів або примикання під`їзних колій у смузі відведення згідно з Тарифним керівництвом №1;

- за зберігання вантажів у вагонах у разі їх затримки з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) згідно з Правилами зберігання вантажів;

- інші збори і плати за додаткові роботи та послуги, що виконує залізниця для власника колії згідно з діючими нормативними документами.

Власник колії відшкодовує залізниці витрати на утримання смуги відведення в розмірі земельного податку за 2023 рік 21352,50 грн за рік (без ПДВ).

Списання здійснюється з особового рахунку власника колії. За наступний рік витрати на утримання смуги відведення стягуються одноразово у першій декаді січня.

Про зміну розміру витрат на утримання смуги відведення залізниця письмово повідомляє власника колії із вказанням суми витрат, дати введення її в дію та проводить розрахунок.

Збори і плати вносяться на підставі ст. 62 Статуту залізниць України у національній валюті України, на умовах попередньої оплати на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання філії "ЄРЦ" акціонерного товариства «Українська залізниця».

Пунктом 17 договору встановлено, що власник колії несе відповідальність за схоронність вагонного парку відповідно до статті 124 Статуту залізниць України, розділу ІV "Порядок розрахунку розмірів збитків за пошкодження вантажних вагонів" Правил користування вагонами і контейнерами.

Вагони з під`їзної колії повертаються очищеними від вантажу, із знятими реквізитами кріплення після розвантаження, промитими у випадках, передбачених Правилами перевезення вантажів навалом і насипом, згідно зі статтею 35 Статуту залізниць України.

У пункті 21 договору сторони погодили, що договір вважається укладеним з моменту підписання його сторонами та скріплення печатками сторін, і діє з 26 серпня 2021 року до 25 серпня 2026 року включно.

Доказів припинення, зміни, визнання недійсним або розірвання вказаного договору сторонами суду не надано.

Додатковою угодою №1 від 14.02.2022 сторони внесли зміни до договору, в назві, в преамбулі договору та далі по тексту договору замінено назву Приватне акціонерне товариство "Дніпровський коксохімічний завод" на Приватне акціонерне товариство "Камет-Сталь", та скорочену назву ПРАТ "ДКХЗ" на ПРАТ "Камет-Сталь"; в пункті 14 договору включено до переліку підприємство ПРАТ "ДКХЗ".

Частиною 1 статті 634 Цивільного кодексу України встановлено, що договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

Так, відповідно до повідомлення про укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 45-05393085/2020-0001 від 30.06.2020 АТ "Укрзалізниця" (перевізник) засвідчило прийняття від ПАТ "Дніпровський коксохімічний завод" (замовник) Заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепту) укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та повідомило останньому про присвоєні йому коди: 1. відправника/одержувача 3168; 2. платника 2558128 та відкрито особовий рахунок з ідентичним номером (а.с. 85).

Повідомлення підписано електронним підписом начальником відділу договорів та тарифів служби комерційної роботи та Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Дубовик Тетяною Вікторівною 30.06.2020 о 14:52.

Відповідно до повідомлення про прийняття повідомлення про зміну інформації щодо замовника №45-05393085/2022-0001 від 14.02.2022 АТ "Укрзалізниця" (перевізник) прийняло від ПАТ "Камет-Сталь" (заявник) належним чином оформлене повідомлення замовника №05393085/2022-0001 від 14.02.2022 про зміну інформації щодо заявника та реєстрацію в ЄЕКК (а.с. 86).

Таким чином, 30.06.2020 між АТ "Українська залізниця" та ПАТ "Камет-Сталь" було укладено договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, що знаходиться у публічному доступі (а.с. 87-97).

Предметом договору є організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та / або вагонах Замовника, пов`язаних з цим супутніх послуг (далі - послуги) і проведення розрахунків за ці послуги. У розумінні договору користування вагоном не є орендою майна, а плата за користування власним вагоном перевізника не є орендною платою (п. 1 договору).

Надання послуг за цим договором може підтверджуватись одним з таких документів: накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю, відомістю плати за користування вагонами, відомістю плати за подавання/забирання вагонів та маневрову роботу, зведеними відомостями та іншими документами (п. 1.4 договору).

Цей договір є публічним договором, за яким перевізник бере на себе обов`язок здійснювати надання послуг, пов`язаних з організацією та здійсненням перевезення вантажів залізничним транспортом загального користування кожному, хто до нього звернеться. Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх замовників, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги (п. 1.5 договору).

Договір є укладеним з дня надання замовнику перевізником Інформаційного повідомлення про укладення договору, але не раніше дня введення його в дію відповідно до п. 12.1 договору (п. 1.10 договору).

Відповідно до п. 2.1 договору Замовник зобов`язаний, зокрема, сплачувати послуги перевізника та інші платежі, належні перевізнику за договором з сум внесеної передоплати за кодом платника (п. 2.1.4); відшкодовувати перевізнику витрати, пов`язані із затримками вагонів, контейнерів і вантажів з причин, що не залежать від перевізника, які виникли на станціях залізниць України, зокрема з наступних причин: неправильне оформлення відправниками перевізних документів; недодання до накладної документів, необхідних для виконання митних, санітарних та інших правил чи невірне їх оформлення; перевірка вантажів (маси вантажу) митними та іншими державними органами контролю; недотримання технічних умов розміщення та кріплення вантажів; недостатність грошових коштів та закриття коду платника; інші причини. Оплата вказаних послуг здійснюється шляхом списання з сум внесеної передоплати за кодом платника (п. 2.1.5); у строки, встановлені розд.4 Договору, підписувати акти звіряння розрахунків, зведені відомості. Підписувати не пізніше двох робочих днів від дня надання послуг накопичувальні картки зборів за роботи (послуги) та штрафів, пов`язаних з перевезенням вантажів (вантажобагажу) форми ФДУ-92, відомості плати за користування вагонами форми ГУ46, відомості плати за користування контейнерами форми ГУ-46к, відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу форми ГУ-46а. А у випадку оформлення вказаних вище документів в паперовій формі на вимогу замовника - підписувати та надавати перевізнику не пізніше двох робочих днів від дня надання такої його вимоги (п 2.1.7).

Відповідно до п.2.3 договору перевізник зобов`язаний, зокрема, приймати до перевезення вантажі у вагонах (контейнерах) замовника або у власних вагонах (контейнерах) перевізника, надавати власні вагони (контейнери) перевізника для навантаження вантажів згідно із затвердженими планами і заявками замовника згідно інформації, розміщеної у Системі планування перевезень, надавати додаткові послуги, пов`язані з перевезенням вантажів, перелік яких зазначається в додатках до договору та Збірнику тарифів (п. 2.3.2); складати документи, передбачені п. 1.3, 1.4 та розд. 4 договору, щодо нарахування сум платежів (п. 2.3.5).

Замовник зобов`язаний сплачувати у визначеному договором розмірі плату за користування власними вагонами перевізника: під час виконання вантажних операцій на місцях загального користування; переданих замовнику на місцях незагального користування; затриманих на станціях в очікуванні подавання під вантажні або інші операції, з причин, які залежать від замовника; затриманих під час перевезення з інших причин, що не залежать від перевізника (п. 3.4 договору).

Розмір плати за користування власними вагонами перевізника встановлюється відповідно п.3.4.2 договору (п. 3.4.1 договору).

За умовами пункту 6.1 договору сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за договором у випадку виникнення після укладення договору обставин непереборної сили, якими є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи, але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, воєнний стан, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратство, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха, кібератак, тощо.

Сторона не може виконувати зобов`язання за договором внаслідок дії обставин непереборної сили, повинна протягом 10 календарних днів з моменту їх виникнення, повідомити про це іншу сторону у письмовій формі, з подальшим наданням підтверджуючих документів (п. 6.2 договору).

Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України, уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами, або торгово-промисловою палатою країни на території якої мали місце такі обставини (п. 6.3 договору).

Виникнення обставин непереборної сили не є підставою для відмови замовника від сплати за послуги, надані до виникнення вказаних обставин (п. 6.4 договору).

Договір діє з дня укладення, але не раніше дати введення в дію, що визначається Перевізником в повідомленні про оприлюднення Договору здійсненого на веб-сайті http://uz-cargo.com/ та діє до його припинення. Дата введення в дію не може бути раніше 30 днів з дня оприлюднення договору. На звернення замовника умови договору застосовуються до відносин з замовником, які виникли між сторонами до його укладення та введення в дію (п. 12.1 договору).

Відтак, на момент виникнення спору між АТ "Українська залізниця" та ПАТ "Камет-Сталь" були укладені та діяли договір про експлуатацію залізничної під`їзної колії та договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом.

У серпні 2023 року за залізничними накладними №№ 45844628, 45844636 на адресу Приватного акціонерного товариства "Камет-Сталь" були прийняті до перевезення навантажені вагони, станція призначення Кам`янське Придніпровської залізниці (а.с. 98-102).

По прибутті вагонів на станцію призначення позивач своєчасно повідомив відповідача про готовність залізниці передати вагони.

За фактом затримки вагонів станцією Кам`янське Придніпровської залізниці відповідно до Правил користування вагонами та контейнерами, Правил зберігання вантажів складено:

- акти загальної форми ГУ-23: №№ 3260, 3261, 3264, 3263, 3262, 3265, 3270, 3274, 3271, 3275, 3272, 3276, 3279, 3266, 3267, 3280, 3278, 3283, 3282, 3284, 3285, 3281, 3288, 3287, 3286, 3290, 3277, 3291, 3302, 3289, 3305, 3292, 3313, 3312, 3316, 3315, 3325, 3317, 3319, 3326, 3322, 3327, 3336, 3351, 3349, 3347, 3341, 3362, 3356, 3330, 3395, 338, 3350, 3352, 3269, 3273, 3328, 3331, 3338, 3339, 3357, 3360, 3318, 3324, 3366, 3378 які наявні в матеріалах справи (а.с.23-55).

При цьому, станцією затримки може бути будь-яка станція на шляху прямування поїзда (лист Міністерства інфраструктури № 2197/45/190-2018 від 07.03.2018).

За пунктом 5 договору передача (здача) вагонів для під`їзної колії здійснюється по станції Правда: усі вагони через інтервал часу 2,0год. У разі відсутності прибуття вантажу за інтервалами часу через 2,0год з моменту прибуття вагонів. Повідомлення про подачу вагонів для під`їзної колії передають: по станції Правда: прийомоздавальники ватажу та багажу залізниці повідомляють прийомоздавальників ПАТ "ДКХЗ" по телефону (067)632-54-86. Повідомлення передаються не пізніше, ніж за 2 години до фактичної передачі (здачі) вагонів з реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2.

Повідомлення про затримку вагонів станцією призначення представникам товариства вручено не пізніше двох годин після його отримання, як передбачає абз.4 п.10 Р.ІІІ Правил користування вагонами та контейнерами.

Виходячи з положень статей 46, 47, 119 Статуту залізниць України, одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що прибув на його адресу, навіть поставка якого йому не передбачена планом (договором, контрактом, замовленням, нарядом тощо). За несвоєчасне забирання вантажу справляються відповідні плата і збори.

За весь час затримки вагонів з вини вантажовласника було нараховано плату за користування вагонами за відомостями ф. ГУ-46 04099028, 04099029, 05099030, 08099031, 08099032 та збір за зберігання вантажу за накопичувальними картками ФДУ-92 №№ 04099030 на загальну суму 169 589 грн 84 коп. (з ПДВ) (а.с. 12-22).

Відомості та накопичувальні картки підписані ПАТ "Камет-Сталь" із запереченнями: нараховані суми не визнає, оскільки затримка вагонів відбулася не з вини підприємства.

Відповідач плату за користування вагонами та збір за зберігання вантажу у загальному розмірі 164 589 грн 84 коп. не сплатив, що і стало підставою для звернення позивача до господарського суду з позовом за захистом своїх прав.

Дослідивши матеріали справи та подані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Спірні правовідносини стосуються перевезення вантажів залізницею, а відтак, підпадають під правове регулювання Глави 64 Цивільного кодексу України, Глави 32 Господарського кодексу України, Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 457 від 06.04.1998, та інших нормативних актів, прийнятих у відповідності до них та які регулюють спірні правовідносини.

Відповідно до статті 307 Господарського кодексу України, положення якої кореспондуються із положеннями статті 909 Цивільного кодексу України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Відповідно до положень частини п`ятої статті 307 Господарського кодексу України, які кореспондуються з положеннями частини другої статті 908 та статті 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.

Пунктом 8 Закону України "Про залізничний транспорт" визначено, що перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом загального користування організується на договірних засадах. Умови та порядок організації перевезень, у тому числі в прямому змішаному сполученні за участю залізничного та інших видів транспорту, нормативи якості вантажних перевезень (терміни доставки, безпека перевезень, схоронність вантажів) та обслуговування пасажирів, відправників і одержувачів вантажів визначаються Статутом залізниць України. Правилами перевезень вантажів та Правилами перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України.

При цьому, Статут залізниць України визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, які користуються залізничним транспортом (стаття 2 Статуту).

На підставі цього Статуту затверджені Міністерством транспорту Правила перевезень вантажів, які є обов`язковими для всіх юридичних осіб (стаття 5 Статуту).

Абзацом 2 пункту 64 Статуту залізниць визначено, що для транспортного обслуговування одного або кількох підприємств у взаємодії із залізничним транспортом загального користування призначено під`їзні колії. Взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів) (абзаци 1, 4 пункту 71 Статуту залізниць).

Згідно з статтею 6 Статуту залізниці України вантаж - матеріальні цінності, які перевозяться залізничним транспортом у спеціально призначеному для цього вантажному рухомому складі.

Відповідно до статті 46 Статуту одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.

Статтею 119 Статуту визначено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.

Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Отже, за період фактичного використання суб`єктами господарювання вагонів та/або контейнерів залізниці для перевезення вантажів вноситься плата; до періоду використання вагонів (контейнерів) включається час затримки (простою) вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. Звільнення від такої плати може мати місце лише у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці.

Відтак, при розгляді спору про стягнення залізницею плати за користування вагонами (контейнерами) до предмета доказування належить доведення позивачем належними, допустимими і достатніми доказами факту використання вагонів (контейнерів) для перевезення вантажів замовника послуг з перевезення у відповідний період, а у разі якщо мала місце затримка вагонів на станціях призначення і на підходах до них (якими можуть бути проміжні станції), в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження, - надання доказів того, що така затримка була спричинена саме з вини вантажоодержувача (власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства).

Плата за користування вагонами не є мірою відповідальності, яка може застосовуватись лише за наявності вини у сторони у зобов`язанні.

Порядок користування вагонами визначається Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Мінтранспорту України №113 від 25.02.1999, пунктами 3, 6, 8-10, 12 яких передбачено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6).

Відомості плати за користування вагонами складаються на вагони, що подаються під навантаження та вивантаження, і є документами обліку часу перебування вагонів у пунктах навантаження та вивантаження та на під`їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами.

Час користування вагонами обчислюється з моменту їх передачі вантажовласникові до моменту їх фактичного прийняття від вантажовласника. Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у пам`ятці про подання/забирання вагонів, яка оформлюється після закінчення приймально-здавальних операцій.

Час закінчення приймально-здавальних операцій фіксується в пам`ятках про подання/забирання вагонів форми ГУ-45, на підставі яких формуються відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46, яка є первинним документом бухгалтерського обліку.

Правилами користування вагонами чітко встановлено порядок і умови обліку вагонів, які були затриманими на підходах до станції призначення.

Згідно з пунктом 8 Правил зберігання вантажів збір за зберігання вантажів у вагонах (контейнерах) у разі затримки їх з вини одержувача (відправника) після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї, на прикордонних, припортових станціях тощо). Термін безоплатного зберігання обчислюється: якщо на станції призначення вивантаження здійснюється засобами: залізниці - з 24-ої години дати вивантаження вантажів; одержувача - з 24-ої години дати подавання вагонів під вивантаження; при переадресуванні - після двох годин з моменту повідомлення про прибуття вантажу; при затримці - з моменту затримки.

Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника (пункт 6 Правил користування вагонами і контейнерами).

Відповідно до пункту 3 Правил користування вагонами і контейнерами облік часу користування вагонами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46, яка складається на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23.

Загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година. Причини, які є підставою для нарахування плати за користування вагонами в разі затримки їх на підходах до припортових станцій призначення, зазначаються в актах про затримку вагонів (пункт 12 Правил користування вагонами і контейнерами).

Розмір плати за користування вагонами в залежності від часу користування встановлюється згідно з чинним законодавством (пункт 14 Правил користування вагонами і контейнерами).

Згідно з пунктом 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 № 334, акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема, у разі затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порт, підприємства.

Пунктом 16 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 №113, встановлено, що вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами:

а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи;

б) у разі подання локомотивом залізниці вагонів і контейнерів на фронти навантаження (вивантаження) у кількості, що перевищує їх максимальну переробну спроможність. Вказана максимальна переробна спроможність визначається за договором між залізницею і вантажовласником;

в) у разі затримки прийняття залізницею вагонів, які пред`явлено їй до здачі, з причин, що залежать від залізниці. Час такої затримки зазначається у графі "Примітки" Пам`ятки про подавання/забирання вагонів, цей час виключається із загального часу користування вагонами (контейнерами).

Причина звільнення від плати за користування вагонами і контейнерами зазначається у графі "Примітки" відомості плати за користування вагонами (контейнерами).

Як вбачається з матеріалів справи, станцією затримки оформлені відповідні акти форми ГУ-23, на підставі яких за час знаходження спірних вагонів на станції затримки, згідно із Тарифним керівництвом № 1 (затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 26.03.2009 № 317, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.04.2009 за № 340/16356), розрахована плата за користування спірними вагонами за відомостями ф.ГУ-46 №№ 46 04099028, 04099029, 05099030, 08099031, 08099032 та збір за зберігання вантажу за накопичувальними картками ФДУ-92 №№ 04099030 на загальну суму 164 589 грн 84 коп.

Господарським судом здійснено перевірку розрахунку виконаного позивачем, за результатами якої суд приходить до висновку про його обґрунтованість.

Доводи відповідача щодо відсутності його вини в затримці вагонів за зазначеними залізничними накладними судом не приймаються з огляду на таке

Так, згідно з частиною другою статті 614 Цивільного кодексу України відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов`язання. Доказів відсутності вини у затримці спірних вагонів відповідач суду не надав, хоча з огляду на свої процесуальні права і обов`язки таку можливість мав.

Обґрунтованість затримки спірних вагонів на станціях підходу підтверджується скупченням вагонів на станції призначення Інгулець Придніпровської залізниці відповідно до актів загальної форми на віднесення на відповідальність вантажовласника форми ГУ-23, час затримки яких повністю охоплює час затримки зазначених вагонів на станціях підходу.

Крім того, відповідно до статті 121 Статуту залізниці України вантажовідправник, вантажоодержувач, порт звільняються від плати за користування вагонами і контейнерами:

а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинним положеннями заборонено виконувати вантажні роботи;

б) у разі подання залізницею вагонів (контейнерів) у кількості, що перевищує максимальну переробну спроможність навантажувальних і розвантажувальних пунктів відправника і одержувача;

в) у інших випадках, передбачених Правилами.

Згідно з пунктом 16 Правил користування вагонами і контейнерами вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами:

а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи;

б) у разі подання локомотивом залізниці вагонів і контейнерів на фронти навантаження (вивантаження) у кількості, що перевищує їх максимальну переробну спроможність. Вказана максимальна переробна спроможність визначається за договором між залізницею і вантажовласником;

в) у разі затримки прийняття залізницею вагонів, які пред`явлено їй до здачі, з причин, що залежать від залізниці. Час такої затримки зазначається у графі "Примітки" Пам`ятки про подавання/забирання вагонів, цей час виключається із загального часу користування вагонами (контейнерами).

Причина звільнення від плати за користування вагонами і контейнерами зазначається у графі "Примітки" Відомості плати за користування вагонами (контейнерами).

Відповідач не довів відсутності своєї вини у спричиненні затримки вагонів, які прибули на його адресу відповідно до вимог статті 121 Статуту та пункту 16 Правил користування вагонами і контейнерами.

Вирішуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні суд враховує, що Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Доводи відповідача щодо неправомірного нарахування плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу під час дії комендантської години судом не приймаються з огляду на таке.

Згідно з телеграмним розпорядженням Департаменту комерційної роботи Акціонерного товариства "Укрзалізниця" №ЦМ-13/693 від 05.04.2022 звільнення замовника від плати за користування вагонами за час існування перелічених у ньому виняткових обставин повинно засвідчуватися актом загальної форми ГУ-23, який складається згідно з додатком 6 до Правил користування вагонами.

Зазначеним розпорядженням передбачено, що акти загальної форми ГУ-23, складені у випадку затримки вагонів з вказаних підстав, мають містити конкретний опис обставин, що стали підставою затримки вагонів та складання акта. Акт загальної форми ГУ-23 є підставою не враховувати в час користування вагоном час існування обставин, вказаних вище.

У той же час, інформація, яка зазначена в актах загальної форми ГУ-23 вказує на те, що Приватне акціонерне товариство "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" працювало та забирало вагони на свої під`їзні колії цілодобово. Посилань на комендантську годину складені акти загальної форми ГУ-23 не містять. Будь-яких повідомлень, щодо неможливості забирання вагонів з під`їзної колії у зв`язку з введенням воєнного стану на станцію призначення від відповідача не надходило.

Відповідач не спростував доводів позивача, не надав доказів того, що не мав можливості прийняти наведені вагони, а також не довів наявність обставин, які є підставою для відмови у позові з огляду на положення статті 121 Статуту та пункту 16 Правил користування вагонами і контейнерами. За результатами аналізу всіх наявних у справі доказів в їх сукупності суд приходить до висновку, що докази на підтвердження правомірності покладення на відповідача обов`язку із внесенням плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажів у загальному розмірі 164 589 грн 84 коп., з яких: 70 237 грн 80 коп. - плата за користування вагонами та 94 352 грн 04 коп. - збір за зберігання вантажів, є більш вірогідними, ніж докази надані на її спростування.

Отже, вимоги позивача є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Інші доводи відповідача спростовуються встановленими вище судом обставинами та наявними в матеріалах справи доказами.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати позивача зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 165, 232, 233, 236-238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Камет-Сталь" (51925, Дніпропетровська обл., м. Кам`янське, вул. Соборна, буд. 18-Б, код ЄДРПОУ 05393085) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, буд. 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (49038, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 108, код ЄДРПОУ 40081237) плату за користування вагонами у розмірі 70 237 грн 80 коп., збір за зберігання вантажу у розмірі 94 352 грн 04 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 3 028 грн 00 коп.

Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 23.09.2024.

Суддя І.А. Рудь

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення23.09.2024
Оприлюднено24.09.2024
Номер документу121780960
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування залізницею

Судовий реєстр по справі —904/3077/24

Ухвала від 09.12.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 11.11.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Рішення від 23.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 24.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 17.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні