Справа № 185/9723/24
Провадження № 2/185/4838/24
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
13 вересня 2024 року суддя Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області Болдирєва У.М., ознайомившись із позовною заявою ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕРС» про визнання права власності на автомобіль,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕРС» про визнання права власності на автомобіль.
Позовна заява надійшла до суду 06 вересня 2024 року.
13 вересня 2024 року здійснено автоматизований розподіл судової справи між суддями.
Позивач посилається на те, що згідно договору купівлі-продажу від 18 грудня 2012 року він придбав у Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕРС» автомобіль марки Mercedes-Benz Sprinter VIN: НОМЕР_1 , тип ТС: фургон малотоннажний В, рік випуску 2003, реєстраційний номер НОМЕР_2 , колір білий, свідоцтво про реєстрацію ТС: серія НОМЕР_3 , видано 12 липня 2011 року Павлоградським ОРЕР УДАІ УМВС України в Дніпропетровській області.
Після укладення договору позивач звернувся до відділу МРЕО для зняття з реєстрації транспортного засобу з метою подальшої реєстрації на своє ім`я. Однак в знятті з реєстрації було відмовлено у зв`язку з тим, що для проведення реєстраційної дії не з`явився уповноважений представник власника (юридичної особи).
Позивач просить визнати за ним право власності на транспортний засіб марки Mercedes-Benz Sprinter VIN: НОМЕР_1 , тип ТС: фургон малотоннажний В, рік випуску 2003, реєстраційний номер НОМЕР_2 , колір білий, свідоцтво про реєстрацію ТС: серія НОМЕР_3 .
Як передбачено пунктом 7 частини 4статті 185 ЦПК України, заява підлягає поверненню, якщо до неї не додано доказів вжиття заходів досудового врегулювання спору у випадку, коли такі заходи є обов`язковими згідно із законом.
За змістом позовної заяви позивач має правовстановлюючий документ, який підтверджує набуття права власності на автомобіль (договір купівлі-продажу), але йому було відмовлено у здійсненні перереєстрації цього транспортного засобу. Проте до позовної заяви не надано будь-яких документів на підтвердження того, що позивач звертався до сервісного центру МВС з заявою про здійснення такої перереєстрації і йому було в цьому відмовлено.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 затверджено Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі Порядок).
Цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі.
Цей Порядок є обов`язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов`язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.
Державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції транспортних засобів установленим вимогам правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Згідно пункту 15 Порядку, державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів здійснюються після проведення уповноваженими особами сервісного центру МВС перевірки відповідних документів та/або відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів, Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державному Реєстрі атестованих судових експертів, автоматизованій базі даних про розшукувані транспортні засоби, банку даних Генерального секретаріату Інтерполу, перевірки відомостей про обмеження відчуження з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, а також відомостей про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), що містяться в Єдиному державному демографічному реєстрі (крім внутрішньо переміщених осіб, інформація щодо яких підтверджується даними Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб), відомостей про особу, що містяться в Єдиному реєстрі боржників, Державному реєстрі санкцій, відповідних базах даних та державних реєстрах щодо осіб, які перебувають у розшуку, перевірки дійсності довіреності за Єдиним реєстром довіреностей, дійсності сертифіката відповідності за реєстром сертифікатів затвердження типу і виданих виробниками сертифікатів відповідності колісних транспортних засобів та обладнання, документів, що підтверджують правомірність придбання, відомостей щодо митного оформлення транспортних засобів за єдиною автоматизованою інформаційною системою митних органів, відомостей за автоматизованою системою реєстрації гуманітарної допомоги, а також установлення відповідності конструкції вимогам правил та нормативів шляхом отримання відповідних відомостей із таких баз даних і реєстрів. За результатами таких перевірок на заяві власника транспортного засобу робиться відповідний напис про їх проведення, що засвідчується підписом уповноваженої особи сервісного центру МВС із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) і дати (крім випадків подання заяви в електронній формі через електронний кабінет водія або засобами Порталу Дія).
Згідно пункту 24 Порядку, організація роботи, пов`язаної з реєстрацією (перереєстрацією), зняттям з обліку транспортних засобів, оформленням та видачею реєстраційних документів та/або їх формуванням в електронній формі, а також видачею (присвоєнням) номерних знаків (їх буквено-цифрової комбінації), здійснюється за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) на території України фізичної особи чи місцезнаходження юридичної особи в порядку, визначеному МВС. При цьому в реєстраційних документах зазначається задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) на території України фізичної особи (для внутрішньо переміщених осіб - місце проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, у якій зазначено фактичне місце проживання, або її відображення в електронній формі засобами Порталу Дія чи витягу з реєстру територіальної громади про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) або його відображення в електронній формі засобами Порталу Дія) або місце реєстрації юридичної особи, за якою реєструється транспортний засіб.
Наказом МВС від 11 серпня 2010 року № 379 затверджено Інструкцію про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них (далі Інструкція).
Згідно пункту 4.8. Інструкції перереєстрація ТЗ у разі зміни їх власників проводиться
на підставі документів, що підтверджують правомірність придбання ТЗ. Зняття з обліку таких ТЗ не проводиться. Попередньо видані свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічні паспорти) вилучаються та долучаються до матеріалів перереєстрації. При цьому виконуються дії, передбачені пунктами 3.1-3.13, 3.15-3.18 глави 3 цієї Інструкції.
Зокрема пунктом 3.11 Інструкції передбачено, що після проведення всіх перевірок у заяву про реєстрацію ТЗ уповноваженою посадовою особою Центру, яка приймає рішення, вноситься чіткий запис про прийняте щодо реєстрації ТЗ рішення, яке підтверджується підписом із зазначенням П.І.Б. та дати.
Запис про відмову в реєстрації ТЗ із зазначенням мотивованих підстав відмови також вноситься в цю заяву, копія якої повертається власнику ТЗ або його представнику. На прохання заявника складається окрема письмова відповідь про підставу відмови в реєстрації ТЗ, яка підписується уповноваженою посадовою особою та реєструється в установленому порядку.
Такий порядок застосовується також при наданні відмови у видачі інших реєстраційних документів і номерних знаків ТЗ.
Звернення громадян або юридичних осіб з питань, пов`язаних із проведенням реєстрації ТЗ, розглядаються в порядку і терміни, що встановлені Законом України «Про звернення громадян».
Отже наведеними нормативними актами передбачений досудовий порядок вирішення питання про здійснення перереєстрації транспортного засобу у зв`язку зі зміною його власника.
Позивач має можливість звернутися до сервісного центру МВС із заявою про перереєстрацію транспортного засобу, надавши документи, що підтверджують правомірність придбання цього транспортного засобу. Однак в матеріалах позовної заяви відсутні докази такого звернення (запис у заяві про відмову у перереєстрації ТЗ або окрема письмова відповідь уповноваженої посадової особи про підставу відмови в реєстрації ТЗ).
Таким чином позивачне додав допозовної заяви доказіввжиття заходівдосудового врегулюванняспору.
Керуючись пунктом 7 частини 4статті 185 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В:
Повернути позовну заяву ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕРС» про визнання права власності на автомобіль.
Повернення заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду, якщо перестануть існувати обставини, що стали підставою для повернення заяви.
Ухвала набирає законної сили з моменті її підписання і може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена в день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Cуддя У.М. Болдирєва
Суд | Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2024 |
Оприлюднено | 24.09.2024 |
Номер документу | 121783447 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: визнання права власності |
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Болдирєва У. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні