ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2010 р.
08 год. 15 хв. Справа № 2-а-5399/10/2170
Суддя Херсонського окру жного адміністративного суд у Гомельчук С.В., розглянувши в порядку скороченого провадж ення адміністративну справу за позовом прокурора Дніпро вського району м. Херсона в і нтересах держави в особі Мі ністерства транспорту та зв' язку України, Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті, територіал ьного управління Головної де ржавної інспекції на автомоб ільному транспорті у Херсонс ькій області до приватного п ідприємства "Союзавто" про ст ягнення фінансових (штрафних ) санкцій,
встановив:
Прокурор Дніпровськог о району м. Херсона в інтерес ах держави в особі Міністерс тва транспорту та зв'язку Укр аїни, Головної державної інс пекції на автомобільному тра нспорті, територіального уп равління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській об ласті звернувся до суду з поз овом до приватного підприємс тва "Союзавто", в якому просить стягнути фінансові санкції в розмірі 1700 грн.
У позовній заяві зазначено , що начальником територіаль ного управління Головної де ржавної інспекції на автомоб ільному транспорті в Херсонс ькій області відповідно до п останови від 08 жовтня 2009 року № 064191 до відповідача були заст осовані штрафні санкції в ро змірі 1700 грн. за порушення вст ановленого порядку надання п ослуг з перевезень вантажів автомобільним транспортом. У передбачений законом терм ін сума застосованої фінансо вої санкції ПП"Союзавто" до бровільно не сплачена, поста нова не оскаржена ні в адміні стративному, ні в судовому по рядку протягом 10 днів після її винесення, отже, є обов'язково ю до виконання.
Відповідач письмових запе речень проти позову та заяв у про його визнання не надав, хоча був належним чином пові домлений про розгляд справи в порядку скороченого провад ження, строк та порядок подан ня заперечення проти позову, а також наслідки неподання т акого заперечення, що підтве рджується повідомленням пр о вручення поштового відправ лення, яке міститься в матері алах справи та було направле но рекомендованим листом за місцем знаходження ПП "Союза вто": пров. Керченський, 6,м. Херс он,73000 та отримано відповідач ем під розписку 21.10.2010. За таких о бставин, суддя вважає за можл иве розглянути справу у поря дку скороченого провадження за наявними у справі доказам и.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають зн ачення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судд я прийшов до висновку про зад оволення позову, виходячи з н аступного.
Відповідно до акту від 16.09. 2009 № 102916 у результаті проведен ня перевірки на предмет доде ржання відповідачем вимог з аконодавства про автомобіль ний транспорт під час викона ння перевезень пасажирів і в антажів автомобільним транс портом державними інспекто рами територіального управл іння Головної державної інс пекції на автомобільному тра нспорті в Херсонській облас ті виявлений факт надання по слуг з вантажних перевезень транспортним засобом марки ГАЗ-32213 224 СПГ, з номерним знаком НОМЕР_1, який належить від повідачу, під керуванням вод ія ОСОБА_1 без оформленн я документів, визначених ст .39 Закону України "Про автомоб ільний транспорт", а саме ліце нзійної картки до тимчасово го реєстраційного талону Н ОМЕР_2. Акт перевірки підпис ано водієм без заперечень.
На підставі висновків пере вірки територіальним управл інням Головної державної ін спекції на автомобільному тр анспорті в Херсонській обла сті 08.10.2009 прийнята постанова № 064191 про застосування до ПП "Со юзавто" фінансових санкцій в розмірі 1700 грн. на підставі а бз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" ві д 05 квітня 2001 р. № 2344-ІІІ (далі - Зако н № 2344-ІІІ). Постанова про засто сування фінансових санкцій в ідповідачем не оскаржена, са нкції добровільно не сплачен і.
Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про автомобільний тра нспорт", центральний орган ви конавчої влади з питань авто мобільного транспорту забез печує проведення державної п олітики на автомобільному тр анспорті через урядові орган и державного управління на а втомобільному транспорті, сл ужбу міжнародних автомобіль них перевезень та місцеві ор гани виконавчої влади і орга ни місцевого самоврядування . У складі центрального орган у виконавчої влади з питань а втомобільного транспорту фу нкціонують: урядовий орган д ержавного управління з питан ь регулювання діяльності авт омобільного транспорту; уряд овий орган державного управл іння з питань контролю на авт омобільному транспорті. Уряд овий орган державного управл іння з питань контролю на авт омобільному транспорті здій снює: державний контроль за д одержанням суб'єктами господ арювання, які провадять діял ьність у сфері автомобільног о транспорту, вимог законода вства про автомобільний тран спорт, норм та стандартів зак онодавчо регульованої сфери , що визначають організацію п еревезення пасажирів і ванта жів автомобільним транспорт ом. Головна державна інспекц ія на автомобільному транспо рті (Головавтотрансінспекці я) є урядовим органом державн ого управління, що діє у склад і Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпор ядковується. Територіальне у правління Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті в Херсонській о бласті є територіальним стру ктурним підрозділом Головав тотрансінспекції без права ю ридичної особи, діє на підста ві Положення про територіаль ні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого н аказом Міністерства транспо рту та зв'язку № 888 від 14.12.2005.
Відповідно до Порядку здій снення державного контролю н а автомобільному транспорті , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 08.11.2006 № 1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотранс інспекція, її територіальні управління в областях, Автон омній Республіці Крим, м. Києв і та м. Севастополі. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється пос адовими особами органу держа вного контролю шляхом провед ення планових, позапланових та рейдових перевірок. Діяль ність щодо перевезення пасаж ирів і вантажів автотранспор том регулюється Цивільним Ко дексом України, Господарськи м кодексом України, Законом У країни "Про ліцензування пев них видів господарської діял ьності", Законом України "Про а втомобільний транспорт", "Пра вилами надання послуг пасажи рського автомобільного тран спорту", затвердженими поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 18 лютого 1997 р. № 176, "Прави лами перевезення вантажів ав томобільним транспортом в Ук раїні", затверджених наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 14.10.97 № 363, "Ліцензійними у мовами провадження господар ської діяльності з надання п ослуг з перевезення пасажирі в і вантажів автомобільним т ранспортом" відповідно до ви дів робіт, визначених Законо м України "Про автомобільний транспорт", затверджені нака зом Державного комітету Укра їни з питань регуляторної по літики та підприємництва, Мі ністерства транспорту та зв' язку України від 01.02.2008 № 9/119, та інш ими нормативними актами.
Згідно з пунктом 15 Порядку з дійснення державного контро лю на автомобільному транспо рті, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006, під час проведення рейдової перевірки перевіря ється, зокрема, наявність виз начених статтями 39 і 48 Закону д окументів, на підставі яких з дійснюються перевезення авт омобільним транспортом.
Статтею 48 Закону № 2344-ІІІ пер едбачено, що документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення на дог овірних умовах, є: для автомоб ільного перевізника - ліценз ія та документ, що засвідчує в икористання транспортного з асобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія - посвідчення водія від повідної категорії, реєстрац ійні документи на транспортн ий засіб, ліцензійна картка, д орожній лист, товарно-трансп ортна накладна або інший виз начений законодавством доку мент на вантаж, інші документ и, передбачені законодавство м України.
Відповідно до абз.3 ст.60 Зако ну № 2344-ІІІ за порушення закон одавства про автомобільний т ранспорт до автомобільних пе ревізників застосовуються с анкції за:надання послуг з пе ревезень пасажирів та вантаж ів без оформлення документів , перелік яких визначений ста ттями 39 та 48 цього Закону, - штра ф у розмірі ста неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян (1700 грн.).
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позивачем фінансові санкції застосова но правомірно, а тому позовні вимоги щодо стягнення з прив атного підприємства "Союзавт о" штрафних санкцій у розмі рі 1700 грн. є обґрунтованими та п ідлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України, з відповідача не ст ягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 1 83 -2 КАС України, -
постановив:
Позов задовольнити повніс тю.
Стягнути з приватного підп риємства "Союзавто", ідентифі каційний код 31917775, до державног о бюджету фінансові санкції в розмірі 1700(одна тисяча сімсо т) грн. на р/р 31116106700002, УДК у Херсонс ькій області, код доходу 21081100, к од ОКПО 24104230, МФО 852010.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з моменту її отрим ання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Суддя С.В.Гомельч ук
кат. 6.5
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2010 |
Оприлюднено | 15.11.2010 |
Номер документу | 12179147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Гомельчук С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні