Рішення
від 23.09.2024 по справі 120/2190/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

23 вересня 2024 р. Справа № 120/2190/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Бошкової Ю.М., розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Виконуючого обов`язки керівника Тульчинської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави до Тульчинської міської ради, Відділу освіти, молоді та спорту Тульчиньскої міської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся виконувач обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури з адміністративним позовом до Тульчинської міської ради (далі відповідач 1) та Відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради (далі відповідач 2) про:

- визнання протиправною бездіяльність відповідачів стосовно невжиття заходів щодо приведення у стан готовності відповідно до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом МВС України № 579 від 09.07.2018 року, захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, що розміщене за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області;

- зобов`язання відповідачів у межах компетенції та повноважень вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, що розміщене за адресою вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області, з метою використання її за призначення у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом МВС України № 579 від 09.07.2018 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог виконувач обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури зазначає, що на території Тульчинської міської територіальної громади знаходиться захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №02247, яке розташоване за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області у будівлі Шура-Копіївського закладу дошкільної освіти "Берізка" Тульчинської міської ради Вінницької області. Власником вищезазначеної захисної споруди є Тульчинська міська рада, а балансоутримувачем - Відділ освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради. Позивач вказує, що протирадіаційне укриття №02247 є обмежено готовим до експлуатації та наголошує, що після початку 24.02.2022 року повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання укриттів безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення. Водночас Тульчинською міською радою та Відділом освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради не вжито заходів, спрямованих на приведення захисної споруди цивільного захисту у стан, придатний для використання за призначенням для захисту населення. Відтак, з огляду на вимоги законодавства у сфері цивільного захисту населення, важливість та актуальність питання, існування вищенаведених грубих порушень є підставою для зобов`язання відповідачів вжити відповідних заходів задля приведення захисної споруди № 02247 у стан готовності, тобто у стан придатний для використання за призначенням. Наведене стало підставою звернення виконувача обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 27.02.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження, а також визначено, що вона буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

13.03.2024 року до суду від відповідача 2 надійшов відзив на позовну заяву, в якому наведено заперечення проти позовних вимог. Аргументуючи свою позицію відповідач 2 зауважує, що протягом 2022 2023 років здійснено ряд заходів із створення фонду захисних споруд для забезпечення укриття учасників освітнього та освітньо-виховного процесу (у тому числі протирадіаційного укриття № 02247); здійснено комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру; створено та облаштовано необхідним приладдям, засобами, меблями, столами, стільцями, партами, медичним та протипожежним інвентарем укриття; забезпечено реалізацію державної політики в галузі освіти, створено умови для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина через систему багатопрофільної, різнорівневої дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти, доступності, формування якісного інформаційно-освітнього простору, надання населенню якісних послуг в сфері освіти шляхом виконання відповідних державних і місцевих програм, через мережу комунальних підприємств, установ і закладів для задоволення потреб та інтересів Тульчинської міської територіальної громади.

13.03.2024 року до суду від відповідача 1 надійшов відзив на позовну заяву. Так, відповідач 1 зазначає, що з метою приведення захисних споруд цивільного захисту у готовність до використання за призначенням, на засіданнях комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тульчинської міської територіальної громади 26.01.2022 року, 18.07.2022 року, 23.08.2022 року, 24.03.2023 року, 22.06.2023 року розглядалися питання про невідкладні заходи щодо укриття населення Тульчинської міської територіальної громади. Направлялися листи балансоутримувачам про вжиття заходів щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту відповідно до нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту; розміщувалася інформація на сайті Тульчинської міської територіальної громади; виступи в ефірах КП «Редакція Тульчинського радіомовлення». В 2022 році на матеріали для облаштування та поточного ремонту протирадіаційного укриття №02247, розташованого за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області, з місцевого бюджету використано 2,9 тис. грн. Відповідач 1 вказує, що наразі у бюджеті Тульчинської міської територіальної громади недостатньо коштів на повне облаштування загальної захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, оскільки першочерговим завданням є виділення коштів на мобілізаційну роботу та оборону, поховання загиблих захисників, надання матеріальної допомоги пораненим бійцям, фінансування добровольчого формування територіальної громади. З метою приведення у готовність до використання за призначенням захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, балансоутримувачем якого є відділ освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, на виконання заходів «Цільової програми захисту населення і території Тульчинської міської територіальної громади у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2023-2025 роки», згідно рішення 39 сесії 8 скликання Тульчинської міської ради від 16.12.2023 року № 1985.

Ч. 4 ст. 243 КАС України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

У відповідності до вимог ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши усі обставини справи та надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступне.

Тульчинською окружною прокуратурою в процесі своєї діяльності встановлено, що на території Тульчинською міської територіальної громади знаходиться захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №02247, яке розташоване за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області у будівлі Крищинецького ліцею.

Власником вищезазначеної захисної споруди є Тульчинська міська рада, а балансоутримувачем - Відділ освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради.

26.08.2022 року комісією у складі заступника Тульчинського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, начальника господарської групи відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, провідного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, завідувача сектору цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Тульчинської міської ради, головного лікаря КНП «Тульчинський центр первинної медико-санітарної допомоги» Тульчинської міської ради, головного спеціаліста відділу житлово-комунального господарства, благоустрою та комунальної власності управління житлово-комунального господарства, благоустрою, комунальної власності та містобудування і архітектури Тульчинської міської ради, провідного фахівця відділу організації пожежно-профілактичної роботи та заходів цивільного захисту Тульчинського РУ ГУ ДСНС України у Вінницькій області, начальника Тульчинського управління ГУ Держпродоспоживслужби у Вінницькій області, в присутності директора Крищинецького ліцею Тульчинської міської ради Вінницької області, проведено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №02247, що розміщене за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області.

За результатами оцінки складено акт, згідно якого протирадіаційне укриття №02247 визначене, як обмежено готове до використання.

18.08.2023 року комісією у складі заступника Тульчинського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, головного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, начальника господарської групи відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, провідного спеціаліста відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради, завідувача ектору цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Тульчинської міської ради, головного лікаря КНП «Тульчинський центр Первинної медико-санітарної допомоги» Тульчинської міської ради, провідного фахівця відділу організації пожежно-профілактичної роботи та заходів цивільного захисту Тульчинського РУ ГУ ДСНС України у Вінницькій області, начальника Тульчинського управління ГУ Держпродоспоживслужби у Вінницькій області, в присутності директора Шура-Копіївського закладу дошкільної освіти "Берізка" Тульчинської міської ради Вінницької області, проведено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, що розміщене за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області.

За результатами оцінки складено акт, згідно якого протирадіаційне укриття №02247 визначене як обмежено готове до використання.

Вважаючи, що відповідачами не вжито заходів, спрямованих на приведення захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) у стан, придатний для використання за призначенням для захисту населення, виконувач обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з цим позовом щодо зобов`язання відповідачів вжити заходів щодо приведення в належний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.

Ст. 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022 на території України з 24 лютого 2022 року на 30 діб введено воєнний стан, який неодноразово продовжувався і діє дотепер/

Ст. 2 Закону України "Про оборону України" передбачено, що оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із ст. 3 Закону України "Про оборону України" підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом відповідно до статті 4 Кодексу є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

За приписами п. 2 ч. 1 ст.21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Ч. 4 ст. 32 Кодексу передбачено, що для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - захисні споруди), у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку, визначає Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року №138 (далі - Порядок № 138).

П. 3 Порядку № 138 визначено, що балансоутримувач захисної споруди - це власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі; утримання захисних споруд - це комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

За змістом п. 9 Порядку № 138 утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Згідно з п. 10 Порядку № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Ч. 1 ст.20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить: організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно з п. 11 Порядку № 138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Так, Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 року № 579 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 року за № 879/32331, якими унормовано питання утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту (далі - Вимоги).

Відповідно до п. 1 розділу І Вимог споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (пп. 1 п. 2 розділу III Вимог).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимог).

Відповідно до пп. 1 п. 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд - здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.

Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (пп. 4 п. 2 розділу VI Вимог).

Пп. 5, 6 п. 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до пп. 8 п. 2 розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (пп. 8 пункту 2 розділу VI Вимог).

Отже, обов`язок щодо забезпечення утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд є саме балансоутримувачі, тобто власники, користувачі, юридичні особи, на балансі яких перебувають захисні споруди.

Так, в ході судового розгляду справи встановлено, що на території Тульчинською міської територіальної громади знаходиться захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття №02247, яке розташоване за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області у будівлі Крищинецького ліцею.

Власником вищезазначеної захисної споруди є Тульчинська міська рада, а балансоутримувачем - Відділ освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради.

Згідно з актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 26.08.2022 року та від 18.08.2023 року захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 02247 - визнано обмежено готовим до використання за призначенням.

При цьому, доказом усунення виявлених перевіркою порушень є саме акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту з висновками про відсутність порушень та про готовність відповідної захисної споруди до використання, що передбачений Додатком 11 до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 року № 579.

Водночас матеріали справи не містять такого акту.

Суд враховує, що Тульчинською міською радою, на виконання заходів «Цільової програми захисту населення і території Тульчинської міської територіальної громади у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2023-2025 роки», згідно рішення 48 сесії 8 скликання Тульчинської міської ради від 28.07.2023 року №2486 «Про внесення змін до рішення 40 (позачергової) сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 23.12.2022 року «Про бюджет Тульчинської міської територіальної громади на 2023 рік» із змінами, з бюджету громади виділено кошти в сумі 200 тис. грн на утримання та проведення ремонтних робіт протирадіаційних укриттів.

Разом з тим, варто наголосити на тому, що на момент судового розгляду відповідачі не надали суду доказів, які б свідчили про приведення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 02247 у стан готовності або ж докази усунення недоліків, що визначені в акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 18.08.2023 року та 26.08.2023 року.

При цьому невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття № 02247) до стану готовності вказує на порушення інтересів Держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

В умовах військової агресії, яка супроводжується масовими ракетними атаками, питання утримання сховищ у належному стані становить підвищений суспільний інтерес.

Таким чином, позов спрямований на усунення порушень законодавства у сфері обороноздатності держави, забезпечення захисту цивільного (мирного) населення, особливо у питаннях підтримання колективних засобів захисту, якими є захисні споруди та інші місця можливого перебування людей для збереження їх життя та здоров`я.

З огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку, що Тульчинською міською радою, як власником протирадіаційного укриття № 02247, а Відділом освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради як балансоутримувачем такого укриття не вжито належних заходів щодо приведення в готовність до використання захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 02247.

Відтак наявні підстави для зобов`язання відповідачів у межах компетенції та повноважень вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, що розміщене за адресою: вул. Шевченка, 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області, з метою використання її за призначення у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом МВС України №579 від 09.07.2018 року.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Ч. 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наведених обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки позивач є суб`єктом владних повноважень у відповідності до положень ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати зі сплати судового збору розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву виконувача обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури Вінницької області до Тульчинської міської ради та Відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Тульчинської міської ради та Відділу освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради стосовно невжиття заходів щодо приведення у стан готовності відповідно до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом МВС України №579 від 09.07.2018 року, захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, що розміщене за адресою: вул. Шевченка 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області.

Зобов`язати Тульчинську міську раду та Відділ освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради у межах компетенції та повноважень вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №02247, що розміщене за адресою: вул. Шевченка 64А, с. Шура-Копіївська Тульчинського району Вінницької області, з метою використання її за призначення у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом МВС України №579 від 09.07.2018 року.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Виконувач обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури Вінницької області (вул. Р. Покиньчереди, 14, м. Тульчин, Вінницька область, 23600).

Відповідач: Тульчинська міська рада Вінницької області (вул. М. Леонтовича, 1, м. Тульчин, Вінницька область, 23600, код ЄДРПОУ 04051141).

Відділ освіти, молоді та спорту Тульчинської міської ради (вул. М. Леонтовича, 1, м. Тульчин, Вінницька область, 23600, код ЄДРПОУ 41532621).

Повний текст судового рішення виготовлено 23.09.2024.

СуддяБошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2024
Оприлюднено25.09.2024
Номер документу121795981
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —120/2190/24

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 23.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні