Рішення
від 23.09.2024 по справі 480/3618/24
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2024 року Справа № 480/3618/24

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді Бондаря С.О., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/3618/24 за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області до ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" про стягнення штрафних санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовом доТовариства з обмеженою відповідальністю "СВІТ-БУД ЛТД", в якому просить стягнути з відповідача 153000 грн згідно з постановами про накладення штрафу від 21.02.2024 № 9, 10, 11.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що Головним управління Держпродспоживслужби в Сумській області у період з 08.02.2024 по 14.02.2024 проведено позапланову перевірку характеристики продукції, а саме: побутових ламп неспрямованого випромінення- світлодіодних ламп ТМ «VELMAX LED», артикул 21-40-12, модель V-F-A60; ТМ «VELMAX LED» артикул 21-40-05, модель V-F-A60 та ТМ «VELMAX LED» А-60-12W-Е27-4100К, імпортером яких є ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД".

За результатами перевірки складено акт перевірки характеристик продукції акт перевірки характеристик продукції від 14.02.2024 року №2 та зафіксовані порушення.

На підставі акту перевірки складено протокол про виявлене (і) порушення вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" №2 від 14.02.2024, в якому встановлений факт введення в обіг світлодіодних ламп: TM "VELMAX", артикул 21-40-12, модель V-F, А60, 2W, Е27, orange, партія 150721, дата виготовлення: 15.07.2021 р. штриховий код 4823051554225, вироблено в КНР, імпортер ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД", TM "VELMAX", артикул 21-40-05, модель V-F, А60, 2W, Е27, 2500К, партія 214005, дата виготовлення: 15.11.2021 р. штриховий код 4823051554171, вироблено в КНР, імпортер ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" , ТМ «VELMAX» А-60, 12W, Е27, 4100К, артикул 21-11-46-1, дата виготовлення: 02.12.2022 р. штриховий код 4823051539284 вироблено в КНР, імпортер ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД", що не відповідають вимогам п. 30 Технічного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2018 р. №804 та п.п. 1 п. 3 Додатку 2 Технічного регламенту щодо вимог до екодизайну для побутових ламп не спрямованого випромінення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. №734.

Також були прийняті рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 14.02.2024 № 9, 10, 11 згідно яких застосовані обмежувальні (корегувальні) заходи у вигляді приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами відповідно до наданого доручення ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" від виробника шляхом взаємодії суб`єктами господарювання у ланцюгу постачання зазначеної продукції.

Відповідно до п. 2 ч. 2 статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції", у зв`язку з введенням продукції виробником в обіг на підставі акту перевірки та протоколу про виявлене порушення були винесені постанови від 21.02.2024 № 9, 10, 11 про накладення штрафу на ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" в сукупному розмірі 153000 грн.

Оскільки ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" не було сплачено штраф у добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 07.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" не надало відзиву на позов без поважних причин.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, дослідивши надані сторонами докази, встановив такі обставини.

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області, на підставі наказу заступника начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області від 08.02.2024 №36-ОД (а.с. 29), в період з 08.02.2024 по 14.02.2024 було проведено позапланову невиїзну перевірку характеристик продукції, а саме: побутових ламп не спрямованого випромінювання - світлодіодних ламп:

- TM "VELMAX", артикул 21-40-12, модель V-F, А60, 2W, Е27, orange, партія 150721, дата виготовлення: 15.07.2021;

- TM "VELMAX", артикул 21-40-05, модель V-F, А60, 2W, Е27, 2500К, партія 214005, дата виготовлення: 15.11.2021;

- ТМ «VELMAX» А-60, 12W, Е27, 4100К, артикул 21-11-46-1, дата виготовлення: 02.12.2022, імпортером яких є ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД".

В ході позапланового заходу складено акт перевірки характеристик продукції від 14.02.2024 №2, в якому зафіксовані порушення (а.с. 17-18).

На підставі акта перевірки складено протокол про виявлене (і) порушення вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" від 14.02.2024 №2, в якому встановлений факт введення в обіг світлодіодних ламп, а саме: TM "VELMAX", артикул 21-40-12, модель V-F, А60, 2W, Е27, orange, партія 150721, дата виготовлення: 15.07.2021 р. штриховий код 4823051554225, вироблено в КНР, імпортер ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД", TM "VELMAX", артикул 21-40-05, модель V-F, А60, 2W, Е27, 2500К, партія 214005, дата виготовлення: 15.11.2021 р. штриховий код 4823051554171, вироблено в КНР, імпортер ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД", ТМ «VELMAX» А-60, 12W, Е27, 4100К, артикул 21-11-46-1, дата виготовлення: 02.12.2022 р. штриховий код 4823051539284 вироблено в КНР, імпортер ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД", що не відповідають вимогам п. 30 Технічного регламенту щодо встановлення системи для визначення вимог з екодизайну енергоспоживчих продуктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2018 р. №804 та п.п. 1 п. 3 Додатку 2 Технічного регламенту щодо вимог до екодизайну для побутових ламп не спрямованого випромінення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. №734 (а.с. 36 )

Також були прийняті рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 14.02.2024 № 9, 10, 11 згідно яких застосовані обмежувальні (корегувальні) заходи у вигляді приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами відповідно до наданого доручення ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" від виробника шляхом взаємодії суб`єктами господарювання у ланцюгу постачання зазначеної продукції (а.с. 37-38, 40-41, 42 -42).

Відповідно до п. 2 ч. 2 статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції", у зв`язку з введенням продукції виробником в обіг на підставі акту перевірки та протоколу про виявлене порушення були винесені постанови, а саме: від 21.02.2024 № 9 про накладення штрафу на ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" в розмірі 51000 грн (а.с. 26), від 21.02.2024 № 10 про накладення штрафу на ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" в розмірі 51000 грн (а.с. 30), від 21.02.2024 № 11 про накладення штрафу на ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" в розмірі 51000 грн (а.с. 35). В сумі розмір штрафу становить 153000 грн.

ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" не надало до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області доказів сплати штрафу у розмірі 153000 грн, що стало підставою для звернення до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" (Відповідальність суб`єктів господарювання) до особи, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі:

1) введення в обіг продукції, що становить серйозний ризик, - у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом періоду від одного року до трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі двадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 та частиною третьою статті 29 цього Закону), - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом періоду від одного року до трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з частиною 5 статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.

Відповідно до положень частини 6 статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" справи про накладення штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються керівниками органів ринкового нагляду або їх заступниками відповідно до їх компетенції.

Суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, зараховуються до Державного бюджету України.

Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадові особи органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складають протокол на підставі документів, що містять інформацію про походження продукції та її обіг.

Протокол складається у двох примірниках, які підписуються посадовими особами органу ринкового нагляду та фізичною особою, у тому числі фізичною особою - підприємцем, чи керівником юридичної особи або уповноваженою ним особою.

У разі відмови фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи підписати протокол посадова особа органу ринкового нагляду вносить до такого протоколу відповідний запис.

Один примірник протоколу вручається фізичній особі, у тому числі фізичній особі - підприємцю, чи керівнику юридичної особи або уповноваженій ним особі, а другий - зберігається в органі ринкового нагляду.

Протокол разом з актом перевірки, поясненнями фізичної особи, у тому числі фізичної особи - підприємця, чи керівника юридичної особи або уповноваженої ним особи (у разі їх наявності) та документами, що стосуються справи, не пізніше наступного робочого дня за днем його складання передається керівнику чи заступнику керівника органу ринкового нагляду, які розглядають справу протягом 15 календарних днів з дня отримання протоколу та відповідних документів і приймають рішення про накладення штрафу. Кожний штраф оформляється окремою постановою.

Постанова надсилається суб`єкту господарювання не пізніше наступного робочого дня за днем її оформлення.

Суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.

У постановах Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області про накладення штрафу від 21.02.2024 № 9, 10, 11 позивач посилається на статтю 15 Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції", якою також визначено, що суб`єкт господарювання зобов`язаний сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи встановлені судом обставини у справі та досліджені докази, приймаючи до уваги, що накладений чинними рішеннями на відповідача штраф у добровільному порядку та законодавчо визначені строки Товариством з обмеженою відповідальністю "СВІТ-БУД ЛТД" не сплачений, доказів на спростування зазначеного не надано, позовні вимоги про стягнення штрафу у розмірі 153000 грн є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області (вул. Гамалія, буд. 25, м. Суми, Сумська область, код ЄДРПОУ 40356714) до ТОВ "СВІТ-БУД ЛТД" (вул. Привокзальна, 1А, м. Шостка, Шосткинський район, Сумська область, код ЄДРПОУ 41089394) про стягнення штрафних санкцій задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СВІТ-БУД ЛТД" на користь Сумської міської ОТГ, р/р UA228999980313080106000018355, одержувач Сумська міська ОТГ, код одержувача 37970404, банк одержувача Казначейство України, код платежу 21081100, адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в розмірі 153000 грн, накладених згідно з постановами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області про накладення штрафу від 21.02.2024 № 9, 10, 11.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2024
Оприлюднено25.09.2024
Номер документу121799643
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —480/3618/24

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 23.09.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні