ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" вересня 2024 р. справа № 300/960/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Шумея М.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ТОВ «ХХІ СТОЛІТТЯ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Представник позивача Гуменюк Богдан Степанович в інтересах ТОВ «ХХІ СТОЛІТТЯ ПЛЮС» звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 21.11.2023 №0130720409 в частині застосування штрафу в розмірі 267490,32 грн.
Позовні вимоги мотивовані винесенням Головного управління ДПС в Івано-Франківській області протиправного податкового повідомлення-рішення від 21.11.2023 №0130720409 в частині застосування штрафу в розмірі 267 490,32 грн.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.02.2024 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження .
12.03.2024 року на адресу суду від Головного управління ДПС в Івано-Франківській області надійшов відзив на позовну заяву, до якого заперечує проти позову з підстав викладених у відзиві. Просить відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши позовну заяву в порядку визначеному ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах адміністративної справи, відзив на позов та відповідь на відзив, судом встановлено наступні обставини.
21.10.2023 р. ТОВ «ХХІ СТОЛІТТЯ - ПЛЮС» отримало лист від ГУ ДПС в Івано-Франківській області із трек номером 7770104110598. В даному листі позивач отримав акт про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з ПДВ в ТОВ «ХХІ СТОЛІТТЯ - ПЛЮС» за період з 19.10.2022 року по 15.11.2022 року № 11457/09-19-04-09/30051316 від 18.10.2023 р.
Не погоджуючись із висновками зазначеного вище акту перевірки позивач подав свої заперечення до ГУ ДПС в Івано-Франківській області. Однак згідно відповіді ГУ ДПС в Івано-Франківській області на заперечення від 13.11.2023 р. №16879/6/09-19-04-02-06 висновки зазначеного вище акту перевірки залишено без змін.
Занаслідками розгляду акту перевірки №11457/09-19-04-09/30051316 від 18.10.2023 р. ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийнято податкове повідомлення - рішення від 21.11.2023 р. № 0130720409, згідно якого до позивача застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в розмірі 270 901227 грн. не погоджуючись із вищезазначеним податковим повідомленням - рішенням ТОВ «ХХІ СТОЛІТТЯ - ПЛЮС» оскаржило його до ДПС України.
Згідно рішення ДПС України від 30.01.2024 р. №2273/6/99-00-06-03-01-06 позивачу відмовлено в задоволенні скарги, а оскаржуване податкове повідомлення - рішення залишено без змін.
Дане рішення ДПС України відправило позивачу рекомендованим листом із трек номером 0600083002180. Як випливає із відстеження пересилання поштових відправлень від 06.02.2024 р. зазначений вище лист позивачем отримано 06.02.2024 р.
Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Згідно з п.61.1 ст.61 ПК Україниподатковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п.19-1.1.16 п.19-1.1 ст.19-1 ПК Україниконтролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального.
Вимогами п.75.1 ст.75 ПК Українивстановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з підпунктом75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно достатті 76 ПК України(в цій же редакції) камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова (пункт 76.1). Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимогстатті 86 цього Кодексу(пункт 76.2). Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначенихстаттею 102 цього Кодексу(пункт 76.3).
Пунктом 109.1. ст. 109 ПК України передбачено, що податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.
Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або не належне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 112.1. ст. 112 ПК України передбачено, що особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
В силу вимог п. 112.2. цієї ж статті передбачено, що особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.
Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.
Особа не може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення інакше, як на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом. (п. 112.3. ст. 112 ПК України). У разі якщо контролюючий орган не доведе, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання, платник податків не може бути притягнутий до відповідальності за таке порушення. Положення цього пункту застосовуються виключно в разі, якщо умовою притягнення до фінансової відповідальності за податкове правопорушення є наявність вини платника податків (п. 112.7. ст. 112 ПК України).
З матеріалів адміністративної справи, судом встановлено, що 15.11.2022 року в офісі ТОВ «ХХІ СТОЛІТТЯ-ПЛЮС», який знаходиться за адресую: вул. Шевченка 5Б, смт. Богородчани був відсутній інтернет та електроенергія, в зв`язку з обстрілами російської федерації території України.
На підтвердження даного фокту представником позивача надано наступні підтверджуючі документи:
-лист ТОВ «Технології онлайн бізнесу» про відсутність інтернету за адресую вул. Шевченка 5Б, смт. Богородчани 15.11.2022 з 08:00 год. до 18:00 год.;
-відповідь на адвокатський запит щодо відсутності електропостачання з 16:01 год. по 17:00 год 15.11.2022 року, за адресую вул. Шевченка 5Б, смт. Богородчани, ПАТ «Прикарпаттяобленерго» від 03.11.2023 року № 00000010/155.
Після ввімкнення електропостачання та інтернету 15.11.2022 року у 18:18 год. позивачем відправлено на реєстрацію наступні податкові накладні:
-№4 від 19.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 172 136,20 грн.
-№5 від 20.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 33 099,20 грн.
-№6 від 24.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 126 109,60 грн.
-№8 від 27.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 1 576 158,17 грн.
-№10 від 30.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 630 961,20 грн.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що несвоєчасне (після 18.00) відправлення на реєстрацію зазначених вище податкових накладних відбулося не з вини позивача, так як за відсутності електропостачання та інтернету до 18 год. 00 хв. 15.11.2022 р. позивач не мав можливості сформувати та відправити на реєстрацію зазначені вище податкові накладні.
Відповідно до вимог п. 69.1, підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України передбачено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
В силу вимог п. 201.1. ст. 201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 3 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246 передбачено, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
В силу вимог абзацу 12 п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, враховуючи вимоги п. 3 «Порядку введення Єдиного реєстру податкових накладних» затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246 позивач в межах операційного дня подали на реєстрацію №4 від 19.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 172 136,20 грн. наступні податкові накладні: №5 від 20.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 33 099,20 грн., №6 від 24.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 126 109,60 грн., №8 від 27.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 1 576 158,17 грн., №10 від 30.10.2022 р. на суму ПДВ в розмірі 630 961,20 грн.
Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Згідно статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає, наступне.
Відповідно до ч.1ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином з урахування задоволення позовних вимог, суд приходить висновку про необхідність стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір у розмірі 4012,35 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 21.11.2023 №0130720409 в частині застосування штрафу в розмірі 267490,32 грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Шумей М.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2024 |
Оприлюднено | 26.09.2024 |
Номер документу | 121833994 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні