Ухвала
від 24.09.2024 по справі 300/7225/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"24" вересня 2024 р. Справа № 300/7225/24

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши матеріали адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» до Головного управління ДПС в ІваноФранківській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання до вчинення певних дій, а також стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в ІваноФранківській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Івано-Франківській області щодо невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування даних щодо узгоджених сум бюджетного відшкодування Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД», заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість №9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431 150,00 грн та зобов`язати ГУ ДПС у Івано-Франківській області внести вказану інформацію до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування;

визнати протиправною бездіяльність Головного управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області щодо неперерахування з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» узгоджених сум бюджетного відшкодування заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість №9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431 150,00 грн та зобов`язати Головне управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області перерахувати вказані суми з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД»;

стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» заборгованість бюджету із відшкодування податку на додану вартість у розмірі 431 150,00 грн;

стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» заборгованість бюджету із відшкодування пені у розмірі 23 543,62 грн, нарахованої на суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.

Вирішуючи питання про відкриття провадження в даній адміністративній справі судом вказується на таке.

Пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Згідно визначення, що міститься в п. 9 ч. 1 ст. 4 КАС України, відповідач суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Тобто, із вищевикладеного слід дійти висновку, що відповідачем у справі є та особа, до якої звернена позовна вимога.

Водночас, відповідно до статті 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Згідно ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Відтак завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, що звернулася до суду з позовом.

Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Суд звертає увагу, що позивач в адміністративному позові визначає другим відповідачем Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області.

Відповідно до пунктів 4, 5 та 9 частини 5 статті 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Дослідивши зміст позову, суд зазначає, що позивачем не обґрунтовано своїх вимог до Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, тобто не вказано, яким чином даним органом порушені права ТОВ «Зейем Експортс ЛТД».

Окрім того, відповідно до ч. 4 ст. 161 КАС України, позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, на яких обґрунтовуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Згідно із ч. ч. 1, 2 ст. 94 КАС України, письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які відповідають даним про об`єкти, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази надаються в оригіналі або в належному порядку засвідченої копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, надається засвідчений витяг з нього.

Однак, суд зауважує, що позивачем, окрім судових рішень по справі №300/2412/23 жодних доказів до адміністративного позову не надано на підтвердження своїх вимог до обох відповідачів.

Таким чином, суд констатує, що жодних доказів, які б підтверджували протиправність бездіяльності кожного із заявлених ТОВ «Зейем Експортс ЛТД» відповідачів, суду не надано.

Також, згідно з частиною 3 статті 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

За змістом вимог частини 1 і 2 статті 132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір».

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 01.01.2024 складає 3 028,00 грн.

Положенням підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову 1) немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а 2) майнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

При цьому, згідно вимог частини 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір», за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

В даному випадку позивач просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність ГУ ДПС у Івано-Франківській області щодо невнесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування даних щодо узгоджених сум бюджетного відшкодування Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД», заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість №9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431 150,00 грн та зобов`язати ГУ ДПС у Івано-Франківській області внести вказану інформацію до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування;

визнати протиправною бездіяльність Головного управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області щодо неперерахування з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» узгоджених сум бюджетного відшкодування заявлених до бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в податковій декларації з податку на додану вартість №9292940349 за грудень 2022 року в сумі 431 150,00 грн та зобов`язати Головне управління державної казначейської служби України у Івано-Франківській області перерахувати вказані суми з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД»;

стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» заборгованість бюджету із відшкодування податку на додану вартість у розмірі 431 150,00 грн та пені у розмірі 23 543,62 грн, нарахованої на суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.

Таким чином, позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру (по одній вимозі до кожного з відповідачів) та майнову вимогу на загальну суму 454 693,62 грн.

Частиною 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» визначено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Отже, сума судового збору, що підлягає сплаті позивачем становить 12 876,40 грн (2 х 3 028,00 грн + 6 820,40 грн).

Натомість, судовий збір позивачем не сплачено.

За таких обставин, позовну заяву подано без додержання вимог статті 161 КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху (частина 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України).

На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 171, частинами 1, 2 статті 169 та статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Зейем Експортс ЛТД» до Головного управління ДПС в ІваноФранківській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання до вчинення певних дій, а також стягнення заборгованості залишити без руху.

Надати позивачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви шляхом:

1) приведення змісту заявлених позовних вимог до Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, викладу обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги до Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, у відповідність з вимогами КАС України, зокрема шляхом обґрунтування, яким чином Головним управлінням Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області порушено права чи інтереси позивача;

2) надання до суду доказів на підтвердження порушення зазначеними у адміністративному позові відповідачами прав чи інтересів ТОВ «Зейем Експортс ЛТД», тобто письмових чи інших доказів на обґрунтування заявлених позовних вимог;

3) надання документа про сплату судового збору у розмірі 12 876,40 грн.

Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вищезазначений строк позовна заява буде повернена.

Представнику позивача ухвалу надіслати через підсистему «Електронний суд».

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ «Мої справи».

Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Суддя /підпис/Кафарський В.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121834089
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —300/7225/24

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні