Рішення
від 24.09.2024 по справі 400/4445/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2024 р. справа № 400/4445/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороза А.О., в спрощеному позовному провадженні з повідомленням сторін, в письмовому провадженні, розглянув адміністративну справу

за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "Грант-Н", вул. Авангардна, 8, м. Миколаїв, 54034,

до відповідачаМиколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001,

провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Грант-Н» (далі - позивач, ТОВ «Грант-Н») звернулось до суду з адміністративним позовом до Миколаївської міської ради (далі - відповідач), в якому просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність Миколаївської міської ради, що полягає у неприйнятті рішення за заявою ТОВ «Грант-Н» від 22.12.23 р. (№ справи та дата в книзі реєстрації 23010-000666006-007-02 від 22.12.23 р., прийнята адміністратором ДНАП ОСОБА_1 ) про надання Миколаївською міською радою рішення про продаж земельної ділянки комунальної власності та надання дозволу на проведення експертної оцінки земельної ділянки площею 4,1235 га кадастровий номер № 4810126300:12:024:0012, розташованої по вулиці Індустріальній поблизу АГК в Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області;

2) зобов`язати Миколаївську міську раду розглянути клопотання ТОВ «Грант-Н» від 21.08.19 р. № 01-05/152 (вх. № 000577 від 22.08.2019 року) про надання дозволу на виготовлення технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3438 га кадастровий номер № 4810136300:07:001:0098 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02) із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення комунальної форми власності за адресою: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Проектна 3/1 та прийняти відповідне рішення відповідно до вимог Земельного кодексу України.

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначив, що ним через відділ Центру надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради зареєстровано подано заяву від 22.12.23 р. про надання Миколаївською міською радою рішення про продаж земельної ділянки комунальної власності та надання дозволу на проведення експертної оцінки земельної ділянки площею 4,1235 га кадастровий номер № 4810126300:12:024:0012 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02) із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення комунальної форми власності розташованої по вулиці Індустріальній поблизу АГК в Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області, з наданням земельній ділянці адреси: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Індустріальна, 1-Н відповідно до адреси розташованого на ній нерухомого майна. Але відповідач заяву позивача не розглянув. Зазначене свідчить про протиправну бездіяльність відповідача.

Відповідач надав відзив, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки на його думку суд, чи інший орган, не у праві втручатися в діяльність державних органів та органів місцевого самоврядування при здійсненні ними функцій та повноважень, визначених законодавством, не вправі перебирати на себе функції суб`єктів владних повноважень, оскільки не наділений правом створювати норми права. Вирішення та врегулювання земельних відносин є виключними повноваженнями міської ради. Наразі міська рада здійснює відповідні дії щодо розгляду заяви про поновлення договору оренди земельної ділянки, у зв`язку з чим задоволення заявлених позовних вимог є передчасним та буде наслідком порушених прав Миколаївської міської ради на врегулювання даних питань, передбачених ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

ТОВ «Грант-Н» є власником нерухомого майна по вулиці Індустріальній, 1-Н Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав від 13.10.23 р. № 350250705 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2812377448060; номер відомостей про речове право: 52103704).

Вищевказане нерухоме майно розташоване на земельній ділянці площею 4,1235 га з кадастровим № 4810136300:12:024:0012 з цільовим призначенням «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості» (код 11.02 згідно з Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок додаток 59 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого, постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.12 р. № 1051), розташованій по вулиці Індустріальній поблизу АГК в Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області.

Також, вищезазначена земельна ділянка є у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю «Грант-Н» на підставі договору оренди землі від 24.02.17 р., посвідченого приватним нотаріусом Миколаївського міського нотаріального округу С.А. Ласурією за реєстровим № 1230, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації договорів оренди землі Миколаївської міської ради 24.02.17 р. за № 11334 (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 24.02.17 р. № 81165122; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1045159248101; номер запису про інше речове право: 19182185).

22 грудня 2023 р. товариством з обмеженою відповідальністю «Грант-Н» через відділ Центру надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради зареєстровано Заяву від 22.12.23 р. (№ справи та дата в книзі реєстрації 23010-000666006-007-02, прийнята адміністратором ЦНАП ОСОБА_1 ) про надання Миколаївською міською радою рішення про продаж земельної ділянки комунальної власності та надання дозволу на проведення експертної оцінки земельної ділянки площею 4,1235 га кадастровий номер № 4810126300:12:024:0012 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02) із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення комунальної форми власності розташованої по вулиці Індустріальній поблизу АГК в Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області, з наданням земельній ділянці адреси: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Індустріальна, 1-Н відповідно до адреси розташованого на ній нерухомого майна.

До вищезазначеної заяви ТОВ «Грант-Н» додано: клопотання про продаж земельної ділянки без земельних торгів, виписка про юридичну особу ТОВ «Грант-Н», документ про призначення керівника ТОВ «Грант-Н», документи що посвідчують право користування земельною ділянкою (договір оренди землі та витяг ДРРП), Статут ТОВ «Грант-Н», Рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (https://mkrada.gov.ua/documents/22959.html), документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруд), розташоване на цій земельній ділянці (витяг), Матеріали технічної інвентаризації нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці (технічний паспорт), топографічний план земельної ділянки в масштабі 1:500 з відміткою про внесення відомостей до містобудівного кадастру, Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, Витяг про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, додатки до заяви належним чином засвідчені заявником. Факт отримання Центром надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради Заяви з додатками підтверджуються Описом документів, що надано до ЦНАП суб`єктом господарювання з датою реєстрації та копія заяви з вхідним номером ЦНАП від 22.12.23 р.

Станом на дату звернення до суду з позовною заявою, Миколаївською міською радою зазначена вище заява не розглянута, що також не заперечується відповідачем у відзиві.

Вважаючи протиправною бездіяльність щодо нерозгляду заяви, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 19 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Частинами 2, 3 ст. 22 ЗК України передбачено, що до земель сільськогосподарського призначення належать: а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Статтею 80 ЗК України, визначено, що суб`єктами права власності на землю є: громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.

Згідно зі ст. 82 ЗК України, юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: а) придбання за договором купівлі- продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; в) прийняття спадщини; г) виникнення інших підстав, передбачених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно ч. 1 ст. 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частинами 1, 2 статті 116 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам врегульовано статтею 128 ЗК України, відповідно до частини 1 якої продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно з частинами 2, 3 статті 128 ЗК України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу. г) копія свідоцтва про реєстрацію постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України - для юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства іноземної держави.

Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Згідно з частиною 1 статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 ЗК України, відповідно до приписів частини 1 якої до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Частинами 1, 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць (ч. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради (ч. 12 ст. 46 Закону № 280/97).

Отже, за результатами розгляду будь-яких основних питань, в тому числі, про продаж земельної ділянки або про відмову та надання або відмову у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 04,1235 га кадастровий номер № 4810126300:12:024:0012, розташованої по вулиці Індустріальній поблизу АГК в Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області, у межах повноважень органу місцевого самоврядування, цей орган має приймати відповідне рішення.

Суд встановив, що відповідач не розглянув заяву позивача взагалі.

Таким чином, відповідач діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені ЗК України та іншими нормами законодавства, без дотримання вимог частини другої статті 2 КАС України, що свідчить про допущення відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, протиправної бездіяльності стосовно розгляду поданої позивачем заяви.

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 06.11.19 р. у справі № 509/1350/17 оцінюючи ефективність обраного судом способу захисту (зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву) зазначила, що суд має право визнати бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії. Суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. При цьому застосування такого способу захисту вимагає з`ясування судом, чи виконано позивачем усі визначені законом умови, необхідні для одержання дозволу на розробку проекту землеустрою.

Тобто, застосування такого способу захисту прав та інтересів позивача як зобов`язання уповноваженого органу прийняти конкретне рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, є правильним, коли уповноважений орган розглянув клопотання заявника та прийняв рішення, яким відмовив в його задоволенні.

В такому разі, суд під час перевірки підстав прийняття рішення, перевіряє конкретні підстави відмови в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою. У разі визнання незаконності підстав, що стали причиною прийняття рішення про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, доцільним способом захисту є власне зобов`язання уповноваженого суб`єкта прийняти конкретне рішення, а не зобов`язання повторно розглянути клопотання. Оскільки клопотання вже було розглянуто, рішення прийнято, тому повторний розгляд клопотання не захистить прав заявника.

Відсутні підстави для зобов`язання відповідача надати дозвіл на розробку проекту землеустрою, якщо уповноважений орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен був ухвалити за законом.

Аналогічна позиція висловлена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 14 травня 2020 р. у справі № 360/536/17-а.

Оскільки в даних спірних правовідносинах відповідач допустив протиправну бездіяльність, не розглянув заяву позивача про продаж земельної ділянки (ні про відмову, ні про продаж земельної ділянки), то належним способом захисту в даній справі є зобов`язати відповідача розглянути заяву позивача та прийняти рішення відповідно до норм Земельного кодексу України.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Позивач сплатив судовий збір в сумі 4 844,80 грн., однак, розмір судового збору за подачу даного позову становить 2 422,40 грн.

Таким чином, судовий збір в сумі 2 422,40 грн. (4 844,80 грн. - 2 422,40 грн.) вважається надмірно сплаченим судовим збором та відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" може бути повернутий судом за клопотанням позивача.

У зв`язку з тим, що вимога, в якій позивачу було відмовлено є похідною і за неї окремо судовий збір не сплачується, стягненню за рахунок бюджетних асигнувань підлягає сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 2 422,40 грн.

Керуючись ст. ст. 2, 19, 77, 139, 241 246, 260 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Грант-Н» (вул. Авангардна, 8, м. Миколаїв, 54034, ЄДРПОУ 35889794) до Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ЄДРПОУ 26565573), задовольнити частково.

2. Визнати протиправною бездіяльність Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ЄДРПОУ 26565573), що полягає у неприйнятті рішення за заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Грант-Н» (вул. Авангардна, 8, м. Миколаїв, 54034, ЄДРПОУ 35889794) від 22.12.23 р. про надання Миколаївською міською радою рішення про продаж земельної ділянки комунальної власності та надання дозволу на проведення експертної оцінки земельної ділянки площею 4,1235 га кадастровий номер № 4810126300:12:024:0012, розташованої по вулиці Індустріальній поблизу АГК в Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області.

3. Зобов`язати Миколаївську міську раду вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ЄДРПОУ 26565573) розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Грант-Н» (вул. Авангардна, 8, м. Миколаїв, 54034, ЄДРПОУ 35889794) від 22.12.23 р. про надання Миколаївською міською радою рішення про продаж земельної ділянки комунальної власності та надання дозволу на проведення експертної оцінки земельної ділянки площею 4,1235 га кадастровий номер № 4810126300:12:024:0012, розташованої по вулиці Індустріальній поблизу АГК в Заводському районі міста Миколаєва Миколаївської області та прийняти рішення відповідно до норм Земельного кодексу України.

4. В решті позовних вимог відмовити.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001, ЄДРПОУ 26565573) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Грант-Н» (вул. Авангардна, 8, м. Миколаїв, 54034, ЄДРПОУ 35889794) судовий збір у сумі 2 422,40 грн. (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні сорок копійок).

6. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А. О. Мороз

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121834890
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної та комунальної власності

Судовий реєстр по справі —400/4445/24

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Рішення від 24.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мороз А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні