Ухвала
від 23.09.2024 по справі 420/21355/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/21355/24

У Х В А Л А

23 вересня 2024 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника позивача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та представника відповідача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОРЕСУРС» до Тернопільської митниці, в якому позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Тернопільської митниці про коригування митної вартості № UA403060/2024/000002/2 від 28.06.2024.

Ухвалою суду від 12.07.2024 року вирішено розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Представником позивача надано до суду клопотання, в якому просить проводити розгляду справи в порядку загального позовного провадження. В обґрунтування заявленого клопотання представник позивача зазначив, що у даній справі ціна позову становить 1 873 035,77 грн, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Законодавець імперативно встановив, що справи, зазначені в ч. 4 ст. 257 КАС України, не можуть бути розглянуті в порядку спрощеного позовного провадження. Отже, справа №420/21355/24 підлягає розгляду у порядку загального позовного провадження.

Представником відповідача подано до суду клопотання, в якому, з метою повного і всебічного з`ясування усіх обставин в даній справі, керуючись ст.ст. 44, 262 КАС України, просить суд розгляд справи №420/21355/24 проводити в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, в тому числі за участі представників Тернопільської митниці. Обґрунтовуючи клопотання зазначено, що питання коригування митної вартості товарів, на думку митниці, є складним та потребує спеціальних знань. Окрім цього, представник відповідача вважає, що для з`ясування всіх обставин, які мають значення для справи, окрім надання суду письмових заперечень, необхідно також заслухати усні пояснення учасників справи.

Розглянувши вказане клопотання суд зазначає таке.

Згідно ч.1 ст.12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Відповідно до ч.5 ст.12 КАС України умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Відповідно до положень п.20 ч.1 ст.4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.

Згідно з ч.3 ст.12 КАС України загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Пунктом 4 частини 4 ст. 12 КАС України встановлено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує: для юридичних осіб - п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; для фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців - вісімдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з ч.3 ст.257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

У випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку Європейського суду, є доцільнішим, ніж усні слухання; розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім.

Аналогічні позиції підтримані та висловлені в ухвалах Великої Палати Верховного Суду від 18 травня 2018 року у справі № 668/13907/13-ц та від 21 травня 2018 року у справі № 361/3009/16-ц.

Суд зазначає, що рішення Тернопільської митниці про коригування митної вартості №UA403060/2024/000002/2 від 28.06.2024 не є рішенням суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів.

В свою чергу, характер спірних правовідносин та предмет доказування у даній справі не вимагають проведення судового засідання для повного і всебічного встановлення обставин справи.

Наведені сторонами в клопотаннях обґрунтування не свідчать про необхідність розгляду справи саме в порядку загального позовного провадження або за правилами спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Разом з тим, учасники справи не позбавлені права надавати до суду письмові пояснення та додаткові докази при розгляді адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи, визначеному ст. 262 КАС України.

Керуючись ст.ст.12, 248, 257, 262 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника позивача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовити.

У задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в порядку спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121835079
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —420/21355/24

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 13.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні