Рішення
від 24.09.2024 по справі 560/11102/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/11102/24

РІШЕННЯ

іменем України

24 вересня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Драновського Я.В. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №0066360705 від 27.03.2024, яким накладено штрафні (фінансові) санкції на приватне акціонерне товариство "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" на суму 1023606, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог посилається на постанови суду, які набрали законної сили та які підтверджують відсутність події правопорушення з боку позивача, яке стало підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій на підставі оскаржуваного рішення.

Ухвалою суду позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

У відзиві на позов відповідач просив у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на їх необґрунтованість та безпідставність. Свою позицію мотивував посиланням на встановлені в ході фактичної перевірки позивача порушення, які стали підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Також просить розгляд справи здійснювати за участі представника відповідача. Враховуючи те, що ця справа є незначної складності, характер спірних правовідносин та предмет доказування не вимагають проведення судового засідання, в задоволенні заяви слід відмовити.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Посадовими особами податкового органу на виконання наказу від 27.02.2024 №846-П "Про проведення фактичної перевірки", на підставі п.п. 80.2.2, п.п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПК України, у період з 28.02.2024 по 07.03.2024, проведено фактичну перевірку ПрАТ "Шепетівське АТП 16807", що здійснює діяльність за адресою: Хмельницька область, м. Шепетівка, вул. Лермонтова, буд. 2.

Директор ПрАТ "Шепетівське АТП 16807" - ОСОБА_1 ознайомився з наказом, отримав його копію та підписав направлення на проведення фактичної перевірки від 27.02.2024 №1268, №1266, №1265, №1283, №1284, №1267, що слугувало підставою для початку проведення такої перевірки.

За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки від 07.03.2024 №5000/22-01-07-05/00426458. Бухгалтер ПрАТ "Шепетівське АТП 16807" - ОСОБА_2 , в присутності якої проведено перевірку, ознайомилась з актом, підписала його із зауваженням та отримала другий примірник.

За результатами перевірки встановлено, що в порушення вимог п. 1, п. 2 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" №265/95-ВР від 06.07.1995, а саме: не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи та невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції.

За непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від 27.03.2024 №0066360705 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1023606 грн.

Вважаючи рішення контролюючого органу протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу на таке.

Пунктом 3 статті 3 Розділу ІІ Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 року №265/95-ВР визначено, що суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з додержанням встановленого порядку їх застосування.

Статтею 10 Розділу ІІ Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачено, що перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов`язковим, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної економічної політики, формування та реалізацію державної фінансової політики. Розрахункові книжки не застосовуються у випадках здійснення підприємницької діяльності, визначених статтею 9 цього Закону.

Згідно з пунктом 10 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336, продаж квитків у кіосках та салонах транспортних засобів для проїзду в міському, приміському та міжміському електротранспорті, міжміському автотранспорті дозволено проводити без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Згідно з пунктом 4 статті 9 Розділу ІІ Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій, та розрахункові книжки не застосовуються, зокрема при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю.

Отже, спеціальним законом визначено, що під час продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються.

Так, під час перевірки встановлено факт не надання особі, яка отримала товар (послугу), розрахункових документів встановленої форми та змісту на повну суму проведеної розрахункової операції, а саме: у період з 01.10.2023 по 07.03.2024 згідно поданих звітів про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) підприємство відобразило у звітах 682 404 грн отриманого доходу від надання послуг з перевезення.

Проте, на думку податкового органу, виручка отримана під час здійснення перевезень належним чином була не оприбуткована, оскільки пасажирам під час перевезення не видавались розрахункові документи встановленої форми та змісту. Розрахункові операції проведенні без застосування РРО/ПРРО.

Зважаючи на що, податковим повідомленням - рішенням №0066360705 від 27.03.2024 накладено на позивача штрафні (фінансові) санкції на суму 1023606, 00 грн за непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції.

Разом з тим, постановою Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 16 квітня 2024 року, яка набрала законної сили 29 квітня 2024 року, провадження у справі №688/1390/24 про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрито у зв`язку з відсутністю в її діях складу даного адміністративного правопорушення.

У вказаній постанові зазначено, що позивачем надано докази використання у своїй діяльності при наданні послуг з перевезення пасажирів квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером та номінальною вартістю відповідно до п. 4 ст. 9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", що дає право не застосовувати РРО.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Вказані обставини вказують на те, що постановою суду, яка набрала законної сили, встановлено відсутність самої події, наслідком якої є застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) до позивача згідно з п. 1 ст. 17 Закону №481/95-ВР.

Крім того, у акті перевірки №5000/22-01-07-05/00426458 від 07.03.2024 на підставі якого винесене оскаржуване повідомлення - рішення зазначено, факти невидачі відповідних розрахункових документів підтверджуються, зокрема, такими актами фактичних перевірок: №4305/22-01-07-05/00426458 від 28.02.2024, №4914/22-01-07-05/00426458 від 07.03.2024, №4466/22-01-07-05/00426458 від 04.03.2024, №4992/22-01-07-05/00426458 від 07.03.2024.

Разом з тим, суд звертає увагу на те, що постановами Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 02.04.2024 у справах №688/1303/24 та №688/1379/24, які набрали законної сили, закриті провадження відносно водіїв, які працюють у позивача у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.

У вказаних судових рішеннях також зазначено, що спеціальним законом визначено, що під час продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю РРО та РК не застосовуються.

Оскільки водії продавали квитки з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, то вони були вправі не застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

Посилання відповідача на те, що квитки не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту та зв`язку від 25.05.2006 №503 "Про затвердження типових форм квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування", в яких не дотримано вимоги щодо відображення на зворотному боці інформації про перевізника (його місце знаходження, код ЄДРПОУ), страховика та страхову суму, суперечить диспозиції Закону №265/95-ВР, який має вищу юридичну силу та регулює відносини саме в сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Тобто, законодавець визначив конкретні та достатні вимоги до квитків, які видаються пасажирам та можуть продаватися без застосування РРО у випадках, передбачених цим Законом.

Враховуючи зазначене, суд вважає, що позивача безпідставно притягнуто до відповідальності, а тому спірне податкове повідомлення - рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

У зв`язку з задоволенням позовних вимог сплачений позивачем судовий збір відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України необхідно стягнутий на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області форми "С" №0066360705 від 27.03.2024.

Стягнути на користь приватного акціонерного товариства "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" судовий збір у розмірі 15354 (п`ятнадцять тисяч триста п`ятдесят чотири) грн 09 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Приватне акціонерне товариство "Шепетівське автотранспортне підприємство 16807" (вул. Кринична, 2, м. Шепетівка, Шепетівський р-н, Хмельницька обл., 30405 , код ЄДРПОУ - 00426458) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя Я.В. Драновський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121836543
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —560/11102/24

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Рішення від 24.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні