Рішення
від 24.09.2024 по справі 620/9198/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2024 року Чернігів Справа № 620/9198/24

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Чернігівської окружної прокуратури до Любецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Любеч Послуги» Любецької селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Любецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, в якому просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не прийняття рішення про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки та не внесення до Державного земельного кадастру відомостей про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки та зобов`язати відповідача розглянути на засіданні сесії селищної ради питання про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки та внести до Державного земельного кадастру відомості про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки.

Свої вимоги мотивує тим, що у порушення вимог Земельного кодексу України відповідач, не вчиняє дії щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про належність земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки. Така бездіяльність органу місцевого самоврядування, на переконання заступника керивника Чернігівської окружної прокуратури завдає шкоди інтересам держави, визначених у низці нормативно-правових актів.

Суд ухвалою від 12.07.2024 відкрив провадження у справі та призначив її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач у встановлений судом строк, відзив на позов не подав. Про розгляд справи повідомлявся належним чином, що підтверджується довідкою про доставку копії ухвали від 12.07.2024 до електронного кабінету користувача ЄСІТС.

Від третьої особи пояснення або заперечення щодо предмету спору також не надходили. Про розгляд справи Комунальне підприємство «Любеч Послуги» Любецької селищної ради повідомлено належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 №60-р «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад» на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру покладено обов`язок починаючи з 01.02.2018 забезпечити формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах, визначених перспективним планом формування територій громад, шляхом проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності з подальшою передачею зазначених земельних ділянок у комунальну власність відповідних об`єднаних територіальних громад згідно із ст.117 Земельного кодексу України.

На виконання вказаного розпорядження наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру) від 15.03.2018.

На виконання вказаного розпорядження наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру) від 15.03.2018 №45 «Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності» визначено проведення у 2018 році інвентаризації на території об`єднаних територіальних громад, несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 20.11.2018 №25-9021/14-18-сг затверджено Технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, на території Любецької селищної ОТГ Ріпкинського району Чернігівської області загальною площею 2319,3212 га.

На підставі вищевказаної Технічної документації із землеустрою, сформовано та зареєстровано у Державному земельному кадастрі, зокрема, земельну ділянку з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га, яка розташована в межах колишньої Смолигівської сільської ради Ріпкинського району Чернігівської області, правонаступником якої є - Любецька селищна рада Чернігівського району Чернігівської області.

Відповідно до Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі спірна земельна ділянка з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га визначена як землі запасу сільськогосподарського призначення державної форми власності.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області від 21.12.2018 №25-10014/14-18-сг «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну» та відповідно до акту приймання-передачі від 21.12.2018, у комунальну власність Любецької об`єднаної територіальної громади Чернігівського (колишнього Ріпкинського) району Чернігівської області передано земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2616,3250 га, розташовані за межами населених пунктів на території Любецької територіальної громади, у тому числі і земельну ділянку з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га (порядковий номер за актом приймання-передачі 83, порядковий номер за Технічною документацією із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок 25).

На підставі вищезазначеного наказу 06.02.2019 внесено відомості про земельну ділянку із кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1761903674244).

В подальшому, на підставі заяви начальника КП «Любеч Послуги» Любецької селищної ради Чернігівського району, рішенням 15 сесії 8 скликання Любецької селищної ради від 14.07.2022 земельну ділянку з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га передано в постійне користування Комунальному підприємству «Любеч Послуги» Любецької селищної ради.

Під час обстеження 15.11.2024 земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га, проведеного за участі спеціалістів Державної екологічної інспекції у Чернігівській області, Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства, представників Любецької селищної ради Чернігівського району, установлено що спірна земельна ділянка на 100% заліснена деревами породи сосна, вік яких становить 14-25 років. Господарська діяльність на земельній ділянці не ведеться, капітальні споруди відсутні (копія акту обстеження та фототаблиці додаються).

Відповідно до даних Публічної кадастрової карти, земельна ділянка з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 зайнята лісовими насадженнями.

Указами Президента України від 07.06.2021 №228/2021 «Про деякі заходи щодо збереження та відтворення лісів», від 29.09.2022 №675/2022 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 29.09.2022 «Про охорону, захист, використання та відновлення лісів України в особливий період», передбачено проведення ідентифікації самозалісених та придатних для створення лісів земельних ділянок державної та комунальної форм власності.

На основі матеріалів щодо наявності самозалісених земельних ділянок, філія «Чернігівське лісове господарство» ДСГП «Ліси України» листом від 15.02.2023 №162, звернулося до Любецької селищної ради з проханням розглянути можливість прийняття рішення про віднесення земельних ділянок загальною площею 257,8837 га, які знаходяться на території Любецької селищної ради до самозалісених, в тому числі земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га.

Вказаний лист селищною радою розглянуто та повідомлено, що вказана земельна ділянка надана у постійне користування Комунальному підприємству «Любеч Послуги» Любецької селищної ради. Питання щодо зміни угідь земельних ділянок сільськогосподарського призначення на самозалісені селищною радою не розглядалось.

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, земельна ділянка площею 47,9894 га, сформована як об`єкт цивільних прав із кадастровим номером 7424488800:08:001:0244, код цільового призначення 16.00 - землі запасу, категорія земель землі сільськогосподарського призначення, дата державної реєстрації - 06.02.2019.

Чернігівська окружна прокуратура листом від 21.03.2024 №55-77-2620вих24 звернулась до Любецької селищної ради з проханням розглянути питання щодо можливості прийняття рішення про віднесення земельних ділянок загальною площею 257,8837 га, які знаходяться на території Любецької селищної ради до самозалісених, в тому числі земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244, площею 47,9894 га.

На запит окружної прокуратури, щодо результатів розгляду листа селищна рада листом від 12.04.2024 №02-09/541, повідомила, що питання щодо можливості прийняття рішення селищною радою про віднесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення до самозалісених, планується до розгляду на чергове пленарне засідання сесії Любецької селищної ради.

В подальшому, Любецька селищна рада листом від 21.05.2024 №02-09/693 на запит Чернігівської окружної прокуратури від 14.05.2024 повідомила, що на 30 сесії 8 скликання Любецької селищної ради, яке відбулось 10.05.2024 питання щодо зміни угідь земельних ділянок сільськогосподарського призначення, у тому числі з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244, площею 47,9894 га, на самозалісені не розглядалось.

Оскільки на даний час питання визначення цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га, до самозалісеної із урахуванням її фактичного стану не вирішено, заступник керівника Чернігівської окружної прокуратури звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.

Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

У відповідності до положень Закону України «Про прокуратуру» прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави, що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.

У рішенні Конституційного Суду України від08.04.1999 у справі №1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Оскільки повноваження органів влади, зокрема і щодо здійснення захисту законних інтересів держави, є законодавчо визначеними, суд згідно з принципом jura novit curia («суд знає закони») під час розгляду справи має самостійно перевірити доводи сторін щодо наявності чи відсутності повноважень органів влади здійснювати у спосіб, який обрав прокурор, захист законних інтересів держави у спірних правовідносинах.

Велика Палата Верховного Суду у своєму рішенні також покликалась на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від25.04.2018 у справі №806/1000/17, згідно із яким Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, зокрема зазначив, що за змістом частини третьої статті 23 Закону №1697-VІІ прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.

Враховуючи, що інтереси держави до цього часу залишаються не захищеними, наявні підстави для представництва прокурором інтересів держави у спірних правовідносинах, якы полягають в збереженні лісових масивів за рахунок належного документального оформлення прав на них.

Частиною 2 ст.1 Лісового кодексу України визначено, що ліси України є її національним багатством і за своїм призначенням та місцем розташування виконують переважно водоохоронні, захисні, санітарно-гігієнічні, оздоровчі, рекреаційні, естетичні, виховні, інші функції та є джерелом для задоволення потреб суспільства в лісових ресурсах. Усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави.

Відповідно до ч.12 ст.1 Лісового кодексу України, самозалісена ділянка це земельна ділянка будь-якої категорії земель (крім земель лісогосподарського призначення, природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення) площею понад 0,5 гектара, вкрита частково чи повністю лісовою рослинністю, залісення якої відбулося природним шляхом.

Згідно зі ст.7 Лісового кодексу України ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Ліси можуть перебувати в державній, комунальній та приватній власності. Суб`єктами права власності на ліси є держава, територіальні громади, громадяни та юридичні особи.

Відповідно до Закону України від 20.06.2022 №2321-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження лісів», внесені зміни до Земельного кодексу України, а саме главу 11 доповнено статтею 57-1 «Самозаліснені землі», якою визначений порядок віднесення земельних ділянок до самозаліснених.

Відповідно до вимог ст. 57-1 Земельного кодексу України самозаліснена ділянка - це земельна ділянка будь-якої категорії земель (крім земель лісогосподарського, призначення, природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення) площею понад 0,5 гектара, вкрита частково чи повністю лісовою рослинністю, залісення якої відбулося природним шляхом.

Віднесення земельної ділянки приватної власності до самозалісненої ділянки здійснюється її власником, а щодо земельних ділянок державної та комунальної власності - органом, який здійснює розпорядження нею.

Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування щодо віднесення земельної ділянки до самозалісненої ділянки приймається за поданням відповідного територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.

Відповідно до Положення «Про Державне агентство лісових ресурсів України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2014 №521, Державне агентство лісових ресурсів України (Держлісагентство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.

В свою чергу, відповідно до Положення «Про Північне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства», затвердженого наказом Держлісагентства України від 09.11.2022 №1011, управління є територіальним органом Держлісагентства. Завданням управління є реалізація повноважень Держлісагентства України на території Сумської та Чернігівської областей.

Частиною 2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.3,4 ст.57-1 Земельного кодексу України, віднесення земельної ділянки до самозалісненої ділянки здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про належність всіх її угідь до угідь самозалісненої ділянки. Земельна ділянка вважається самозалісненою ділянкою з дня внесення зазначених відомостей до Державного земельного кадастру.

Віднесення земельної ділянки, сформованої як об`єкт цивільних прав, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, до самозалісеної ділянки здійснюється без розроблення документації із землеустрою.

Відповідно до ст.21 Закону «Про Державний земельний кадастр» відомості про угіддя земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі заяви власника земельної ділянки або за рішенням органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, який, відповідно до ст.22 Земельного кодексу України приймає рішення про передачу земельних ділянок державної чи комунальної власності у власність, - щодо зміни угідь на угіддя самозалісеної ділянки.

Разом з тим, введено новий вид у підгрупах угідь Класифікації видів земельних угідь (КВЗУ) «005.05. Самозалісені землі», які включають самозалісені території будь-якої категорії земель (крім земель лісогосподарського призначення, природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення) площею понад 0,5 гектара, вкриті частково чи повністю лісовою рослинністю, залісення яких відбулося природним шляхом.

Отже, земельна ділянка сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 га підлягає віднесенню до самозалісених, шляхом внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру на підставі заяви Любецької селищної ради.

Доказів вжиття відповідачем заходів щодо реєстрації вказаної земельної ділянки у Державний земельний кадастр, відповідач до суду не надав, що вказує на допущену відповідачем бездіяльність.

Згідно усталеної судової практики Великої Палати Верховного Суду Велика Палата протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень слід розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, що полягає (проявляється) в неприйнятті рішення чи в нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Водночас для визнання бездіяльності протиправною недостатньо одного лише факту несвоєчасного виконання обов`язкових дій, а важливими є також конкретні причини, умови та обставини, через які дії, що підлягали обов`язковому виконанню відповідно до закону, фактично не були виконані чи були виконані з порушенням строків. Значення мають юридичний зміст, значимість, тривалість та межі бездіяльності, фактичні підстави її припинення, а також шкідливість бездіяльності для прав та інтересів особи.

Самі собою строки поза зв`язком з конкретною правовою ситуацією, набором фактів, умов та обставин, за яких розгорталися події, не мають жодного значення. Сплив чи настання строку набувають (можуть набути) правового сенсу в сукупності з подіями або діями, для здійснення чи утримання від яких встановлюється цей строк.

Як встановлено судом на запит окружної прокуратури, щодо результатів розгляду листа селищна рада листом від 12.04.2024 №02-09/541, повідомила, що питання щодо можливості прийняття рішення селищною радою про віднесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення до самозалісених, планується до розгляду на чергове пленарне засідання сесії Любецької селищної ради. Втім, в подальшому Любецька селищна рада листом від 21.05.2024 №02-09/693 на запит Чернігівської окружної прокуратури від 14.05.2024 повідомила, що на 30 сесії 8 скликання Любецької селищної ради, яке відбулось 10.05.2024 питання щодо зміни угідь земельних ділянок сільськогосподарського призначення, у тому числі з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244, площею 47,9894 га, на самозалісені не розглядалось.

Наведене, на переконання суду, дає підстави дійти висновку, що така бездіяльність є протиправною.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Заступника керівника Чернігівської окружної прокуратури до Любецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Любеч Послуги» Любецької селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Любецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області щодо не прийняття рішення про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки та не внесення до Державного земельного кадастру відомостей про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки.

Зобов`язати Любецьку селищну раду Чернігівського району Чернігівської області розглянути на засіданні сесії селищної ради питання про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки та внести до Державного земельного кадастру відомості про віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 7424488800:08:001:0244 площею 47,9894 до самозалісненої ділянки.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції.

Позивач: Заступник керівника Чернігівської окружної прокуратури (код ЄДРПОУ 02910114, вул. Шевченка, 1,м. Чернігів, Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14000).

Відповідач: Любецька селищна рада Чернігівського району Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04412478, вул. Добринінська, 60,смт Любеч, Чернігівська обл., Чернігівський р-н,15041).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство ''Любеч Послуги'' Любецької селищної ради (код ЄДРПОУ код ЄДРПОУ 40628242, вул. Миру, 135, смт Любеч, Чернігівський район, Чернігівська область, 15041).

Повний текст рішення виготовлено 24.09.2024.

Суддя Л.О. Житняк

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2024
Оприлюднено26.09.2024
Номер документу121837175
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —620/9198/24

Рішення від 24.09.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лариса ЖИТНЯК

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лариса ЖИТНЯК

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лариса ЖИТНЯК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні