Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24.09.2024Справа №607/23443/23
м. Тернопіль
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:
головуючого судді Братасюка В.М.
за участю секретаря судового засідання Тинкалюк Є.І.
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
представника третьої особи ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом керівника Тернопільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Тернопільської обласної ради до ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину,
ВСТАНОВИВ:
Позивачі керівник Тернопільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Тернопільська обласна рада звернулися в суд із позовом до відповідача ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів Комунальне некомерційне підприємства «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину.
В обґрунтування позовних вимог позивачем викладено обставини, що Тернопільською окружною прокуратурою з?ясовано, що 08.02.2022 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022211040000226 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України.
Органом досудового розслідування встановлено, що 07.02.2022 близько 19
год. 30 хв. водій ОСОБА_4 керував технічно-справним
автомобілем, марки «Toyota Avensis», реєстраційний номер НОМЕР_1 та рухався по вул. Бережанській в м. Тернополі, в напрямку вул. Тролейбусної. Рухаючись у вказаному напрямку та наближаючись до нерегульованого пішохідного переходу, який встановлений навпроти Храму Успіння Пресвятої Богородиці УПЦ, водій ОСОБА_4 не був достатньо уважний, не стежив належно за дорожньою обстановкою та відповідно не реагував на її зміну, чим порушив вимоги пунктів 1.5, 2.3 (б) Постановою Кабінету Міністрів України
№1306 від 10.10.2001, із змінами та доповненнями (далі - ПДР України), які зобов?язували його своїми діями не створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю чи здоров?ю громадян, завдавати матеріальних збитків.
Так, в цей час, на вищевказаний пішохідний перехід, у темпі спокійного кроку, вийшла та переходила проїзну частину дороги зліва - направо відносно напрямку руху автомобіля, марки «Toyota Avensis», реєстраційний номер НОМЕР_1 , пішохід ОСОБА_5 .
Маючи об?єктивну можливість завчасно виявити нерегульований пішохідний перехід, обладнаний дорожніми знаками 5.38.1 і 5.38.2 ПДР України, а також горизонтальною дорожньою розміткою 1.14.1 ПДР України та пішохода ОСОБА_5 , яка рухалась по ньому, водій ОСОБА_4 , в порушення вимог п.18.1 ПДР України, не вжив своєчасно заходів до зменшення швидкості руху керованого ним транспортного засобу аж до повної зупинки, щоб дати дорогу пішоходу, а вчинив наїзд на неї передньою частиною автомобіля марки «Toyota Avensis», реєстраційний номер НОМЕР_1 .
У результаті даної дорожньо-транспортної пригоди пішохід ОСОБА_5 отримала тілесні ушкодження у вигляді: закритої травми правого плечового поясу в виді переломів акроміального кінця ключиці та дзьобоподібного відростка лопатки; закритого багатовідламкового перелому проксимального кінця правої плечової кістки; закритої травми поперекового відділу хребта у виді перелому лівого поперечного відростка 4-го хребця; закритої травми живота із забиттям передньої черевної стінки та розвитком заочеревинної гематоми «великих розмірів», яка супроводжувалась внутрішньочеревною кровотечею; закритої травми тазу у виді численних переломів кісток (крижової, правих клубової та кульшової западини, обох сідничних та лобкових); закритої травми правої гомілки у виді багатовідламкових переломів верхньої третини тіла великогомілкової та проксимального метаепіфізу малогомілкової кісток.
Отриманні ОСОБА_5 тілесні ушкодження супроводжувались розвитком
загрозливих для життя явищ (крововтратою з розвитком некомпенсованого гіповолемічного шоку) і за ознакою небезпеки для життя в момент заподіяння належать до тяжких - п.п. 2.1.1 (a), 2.1.2, 2.1.3 (л, о) «Правил судово-медичного Визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень».
Порушення водієм ОСОБА_4 вимог 18.1. ПДР України перебуває у прямому причинному зв?язку із настанням дорожньо-транспортної пригоди та спричиненням потерпілій ОСОБА_5 тяжких тілесних ушкоджень. Вироком Тернопільського міськрайонного суду від 27.04.2023 у справі №607/13134/22 ОСОБА_4 визнано винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого 4.2 ст.286 КК України та призначено йому за даним кримінальним правопорушенням покарання у виді трьох років позбавлення волі з позбавлення права керувати транспортними засобами на строк два роки.
Відповідно до ухвали Тернопільського апеляційного суду від 09.08.2023, вирок Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 27.04.2023 щодо ОСОБА_4 за ч. 2 ст. 286 КК України змінено в частині призначеного покарання та засуджено ОСОБА_4 за ч. 2 ст. 286 КК України до покарання у виді позбавлення волі на строк три роки без позбавлення права керувати транспортними засобами. На підставі ст. 75 КК України звільнено ОСОБА_4 від відбування призначеного покарання з випробуванням, з встановленням іспитового строку один рік та покладено обов?язки, передбачені ст. 76 КК України.
Відповідно до довідки КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня»
Тернопільської обласної ради № 01-3/2042 від 29.09.2023, витрати закладу охорони здоров?я на лікування ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , становлять 84 704 грн. Зокрема, вартість лікування за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) становить 74 428 грн, а за рахунок коштів обласного бюджету - 10 276 грн.
У зв`язку із недосягненням згоди щодо досудового врегулювання спору, з підстав викладених у позові, позивачі просять позов задовольнити та стягнути з відповідача на користь держави в особі Національної служби здоров`я України кошти, витрачені на лікування потерпілої від злочину ОСОБА_5 в розмірі 74728 грн та на користь держави в особі Тернопільської міської ради кошти, витрачені на лікування потерпілої від злочину ОСОБА_5 в розмірі 10276 грн, а також, судові витрати покласти на відповідача.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити з підстав та обґрунтувань, викладених у ньому.
Представник відповідача в судовому засіданні при вирішенні питання щодо задоволення позову покладається на думку суду.
Представник третьої особи з приводу задоволення позову не заперечив.
Заслухавши пояснення учасників справи, перевіривши, дослідивши об`єктивно та оцінивши зібранні у справі докази, суд дійшов наступного висновку, виходячи з фактичних обставин справи, мотивів та застосованих норм права.
Тернопільською окружною прокуратурою з?ясовано, що 08.02.2022 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022211040000226 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України.
Органом досудового розслідування встановлено, що 07.02.2022 близько 19 год. 30 хв. водій ОСОБА_4 керував технічно-справним автомобілем, марки «Toyota Avensis», реєстраційний номер НОМЕР_1 та рухався по вул. Бережанській в м. Тернополі, в напрямку вул. Тролейбусної.
Рухаючись у вказаному напрямку та наближаючись до нерегульованого
пішохідного переходу, який встановлений навпроти Храму Успіння Пресвятої
Богородиці УПЦ, водій ОСОБА_4 не був достатньо уважний, не стежив належно за дорожньою обстановкою та відповідно не реагував на її зміну, чим порушив вимоги пунктів 1.5, 2.3 (б) Постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, із змінами та доповненнями (далі - ПДР України), які зобов?язували його своїми діями не створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю чи здоров?ю громадян, завдавати матеріальних збитків.
Так, в цей час, на вищевказаний пішохідний перехід, у темпі спокійного кроку, вийшла та переходила проїзну частину дороги зліва - направо відносно напрямку руху автомобіля, марки «Toyota Avensis», реєстраційний номер НОМЕР_1 , пішохід ОСОБА_5 .
Маючи об?єктивну можливість завчасно виявити нерегульований пішохідний перехід, обладнаний дорожніми знаками 5.38.1 і 5.38.2 ПДР України, а також горизонтальною дорожньою розміткою 1.14.1 ПДР України та пішохода ОСОБА_5 , яка рухалась по ньому, водій ОСОБА_4 , в порушення вимог п.18.1 ПДР України, не вжив своєчасно заходів до зменшення швидкості руху керованого ним транспортного засобу аж до повної зупинки, щоб дати дорогу пішоходу, а вчинив наїзд на неї передньою частиною автомобіля марки «Toyota Avensis», реєстраційний номер НОМЕР_1 .
У результаті даної дорожньо-транспортної пригоди пішохід ОСОБА_5 отримала тілесні ушкодження у вигляді: закритої травми правого плечового поясу в виді переломів акроміального кінця ключиці та дзьобоподібного відростка лопатки; закритого багатовідламкового перелому проксимального кінця правої плечової кістки; закритої травми поперекового відділу хребта у виді перелому лівого поперечного відростка 4-го хребця; закритої травми живота із забиттям передньої черевної стінки та розвитком заочеревинної гематоми «великих розмірів», яка супроводжувалась внутрішньочеревною кровотечею; закритої травми тазу у виді численних переломів кісток (крижової, правих клубової та кульшової западини, обох сідничних та лобкових); закритої травми правої гомілки у виді багатовідламкових переломів верхньої третини тіла великогомілкової та проксимального метаепіфізу малогомілкової кісток.
Отриманні ОСОБА_5 тілесні ушкодження супроводжувались розвитком
загрозливих для життя явищ (крововтратою з розвитком некомпенсованого гіповолемічного шоку) і за ознакою небезпеки для життя в момент заподіяння належать до тяжких - п.п. 2.1.1 (a), 2.1.2, 2.1.3 (л, о) «Правил судово-медичного Визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» (МОЗ України, Київ, 1995).
Порушення водієм ОСОБА_4 вимог 18.1. ПДР України перебуває у прямому причинному зв?язку із настанням дорожньо-транспортної пригоди та спричиненням потерпілій ОСОБА_5 тяжких тілесних ушкоджень.
Вироком Тернопільського міськрайонного суду від 27.04.2023 у справі
№607/13134/22 ОСОБА_4 визнано винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого 4.2 ст.286 КК України та призначено йому за даним кримінальним правопорушенням покарання у виді трьох років позбавлення волі з позбавлення права керувати транспортними засобами на строк два роки.
Відповідно до ухвали Тернопільського апеляційного суду від 09.08.2023, вирок Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 27.04.2023
щодо ОСОБА_4 за ч. 2 ст. 286 КК України змінено в частині призначеного покарання та засуджено ОСОБА_4 за ч. 2 ст. 286 КК України до покарання у виді позбавлення волі на строк три роки без позбавлення права керувати транспортними засобами. На підставі ст. 75 КК України звільнено ОСОБА_4 від відбування призначеного покарання з випробуванням, з встановленням іспитового строку один рік та покладено обов?язки, передбачені ст. 76 КК України.
Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов?язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Відповідно до довідки КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня»
Тернопільської обласної ради №01-3/2042 від 29.09.2023, витрати закладу охорони здоров?я на лікування ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , становлять 84 704 грн. Зокрема, вартість лікування за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) становить 74 428 грн, а за рахунок коштів обласного бюджету - 10 276 грн.
Фінансування КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради у 2022 році здійснювалося Національною службою здоров?я України (далі - НСЗУ) за рахунок коштів Державного бюджету України шляхом оплати наданих лікарнею медичних послуг за програмами медичних гарантій відповідно до укладеного між КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради та НСЗУ Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій №0609-Е122-Р000.
Кошти перераховуються НСЗУ безпосередньо на рахунок лікарні. Частина коштів, зокрема на фінансування комунальних послуг лікарні, виділялася з обласного бюджету.
Згідно ч. 1 ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Частиною 2статті 15 Цивільного кодексу Українипередбачено, що кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Згідно ч. 1ст. 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частиною другою цієї статті визначено способи захисту цивільних прав та інтересів. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Статтею 128 КПК України передбачено, що цивільний позов в інтересах держави пред`являється прокурором.
Держава має право зворотної вимоги до фізичної особи, винної у вчиненні злочину, у розмірі коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від цього злочину (ч. 2 ст. 1191 ЦК України).
Згідно із ч. 1 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до ч. 2 ст. 1191 ЦПК держава, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, юридичні особи мають право зворотної вимоги до фізичної особи, винної у вчиненні кримінального правопорушення, у розмірі коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від цього кримінального правопорушення.
Відповідно до п. 3 постанови Пленуму Верховного Суду України № 11 від 07.07.1995 «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат» питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993. Витрачені на стаціонарне лікування кошти підлягають відшкодуванню у повному обсязі і зараховуються до відповідного бюджету залежно від джерел фінансування закладу охорони здоров`я або на рахунок юридичної особи, якій належить останній.
Відповідно до п. 2 Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнення з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №545 від 16.07.1993, сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі та вартості витрат на його лікування в день.
Кількість ліжко-днів визначається на підставі медичної картки стаціонарного хворого (форма 003/у) або інших документів, які підтверджують дату госпіталізації та виписки хворого із стаціонару лікувального закладу. Визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжко-день провадиться виходячи з фактичної кількості ліжко-днів і загальної суми фактичних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентарю та обладнання.
Згідно з п. 4 зазначеного Порядку стягнені в установленому порядку кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.
Відповідно до ч. 3 ст. 1206 ЦК України якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.
Фінансування КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради у 2022 році здійснювалося Національною службою здоров`я України (далі НСЗУ) за рахунок коштів Державного бюджету України шляхом оплати наданих лікарнею медичних послуг за програмами медичних гарантій відповідно до укладеного між КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради та НСЗУ Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій №0609-Е122-Р000. Кошти перераховуються НСЗУ безпосередньо на рахунок лікарні.
Частина коштів, зокрема на фінансування комунальних послуг лікарні, виділялася з міського бюджету.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради є юридичною особою, засновником і власником якої є Тернопільська обласна рада.
Статутом КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради, затвердженим рішенням Тернопільської обласної ради від 10.11.2021 №337, визначено, що власником та засновником Підприємства, у якому перебувала на лікуванні потерпіла ОСОБА_5 в період з 14.02.2022 по 14.03.2022 (28 ліжко-днів), виступає Тернопільська обласна рада.
Отже, КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради відноситься до юридичних осіб комунальної власності, кошти, які виділяються на лікування хворих, частково надходять із обласного бюджету.
Враховуючи наведене, кошти в сумі 10 276 грн підлягають зарахуванню до обласного бюджету.
Відповідно до ч. 1ст. 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних інших медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій. Тобто, послуги КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги», пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачено НСЗУ, як замовником медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України.
Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» (КПКВК 2308060) визначено Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 № 1086.
НСЗУ є розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем
бюджетної програми.
В той же час, оскільки НСЗУ витратила державні (бюджетні) кошти при наданні медичних послуг - лікування потерпілої ОСОБА_5 , котра перебувала на стаціонарному лікуванні з вини ОСОБА_4 - на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного між НЗСУ (замовник) та КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради, дані кошти, а саме 74 428 грн, необхідно стягнути з ОСОБА_4 та зарахувати до Державного бюджету України.
Невідшкодування витрат, здійснених КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради за рахунок державного та обласного бюджетів на стаціонарне лікування потерпілої від злочину ОСОБА_5 , негативно впливає на фінансування інших хворих, внаслідок чого порушуються інтереси держави у сфері дотримання прав і свобод людини і громадянина в галузі охорони здоров`я, забезпечення пов`язаних з ними державних гарантій, що і є підставою звернення прокурора в межах своєї компетенції до суду на захист державних інтересів.
З цих підстав за захистом інтересів держави до суду звернулася керівник Тернопільської окружної прокуратури.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру»прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Представництво інтересів громадянина або держави в суді відповідно до ч. 6 вказаної статті включає, у тому числі, право прокурора звертатися до суду з позовом (заявою, поданням).
Тернопільською окружною прокуратурою листом від 03.10.2023 № 50-86-10216ВИХ-23 повідомлено Національну службу здоров`я України про виявлені факти невідшкодування завданої шкоди внаслідок вчинення кримінального правопорушення ОСОБА_4 та тим самим надано можливість відреагувати на порушення інтересів держави.
Однак, листом від 20.10.2023 за № 36032/2-16-23 НСЗУ на адресу окружної прокуратури надано відповідь про те, що відповідно до норм Положення про Національну службу здоров`я України, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1101, та згідно листа НСЗУ не наділено повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину.
Одночасно, НСЗУ не заперечує щодо звернення до суду в інтересах держави із цивільним позовом Тернопільською окружною прокуратурою та готова до співпраці в межах повноважень.
Вказане свідчить про бездіяльність Національної служби здоров`я України та відсутність наміру звернення до суду, оскільки окружною прокуратурою листом фактично повідомлено про виявлені порушення.
Відсутність претензійно-позовної роботи з боку Національної служби здоров`я України свідчить про нездійснення уповноваженим державним органом покладеного на нього законом обов`язку із захисту державних інтересів у сфері раціонального використання бюджетних (державних) коштів, внаслідок чого не надходять кошти до державного бюджету, порушуються інтереси держави в галузі охорони здоров`я та забезпечення пов`язаних з ними державних гарантій.
Крім того, Тернопільська окружна прокуратура зверталась із запитом № 50-86-10215ВИХ-23 від 03.10.2023 на адресу Тернопільської обласної ради про те, чи вживаються уповноваженими органами заходи щодо відповідача шляхом подання позовної заяви про стягнення коштів.
У відповідь на зазначений запит прокуратури, листом №07-925 від 10.10.2023 повідомлено, що Тернопільська обласна рада не зверталась до суду з позовом про стягнення із ОСОБА_4 витрат на лікування потерпілої від злочину і Тернопільська обласна рада не заперечує щодо вжиття заходів представницького характеру, шляхом подачі Тернопільською окружною прокуратурою відповідної позовної заяви.
Після набрання чинності вироком Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 27.04.2023 у справі № 607/13134/22, Тернопільською обласною радою, а також Національною службою здоров`я України не вжито жодних заходів, в тому числі представницького характеру, щодо стягнення затрачених коштів на лікування потерпілої від злочину.
Відтак, Тернопільська окружна прокуратура звернулася до суду з позовом в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України та Тернопільської обласної ради про відшкодування витрат, затрачених на лікування потерпілої ОСОБА_5 в сумі 74428 грн на користь державного бюджету України та в сумі 10276 грн на користь обласного бюджету в особі Тернопільської обласної ради.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні у справі докази, давши оцінку належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємного зв`язку доказів у їх сукупності, застосовуючи до визначених правовідносин норми матеріального та процесуального права, суд вважає, що позов підлягає до задоволення.
Так, судом встановлено, що ОСОБА_4 вчинив злочин, передбачений ч. 2ст. 286 КК України, і внаслідок його протиправних дій була заподіяна шкода здоров`ю ОСОБА_5 .
Відтак, враховуючи, що внаслідок винних дій ОСОБА_4 , потерпіла ОСОБА_5 перебувала на стаціонарному лікуванні у КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради, яка витратила отримані від НСЗУ державні (бюджетні) кошти при наданні медичних послуг на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного між НЗСУ (замовник) та КНП «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської обласної ради, витрати на його лікування склали 84704 грн, які не відшкодовані, що свідчить про порушення інтересів держави, за захистом яких до суду звернулася керівник Тернопільської окружної прокуратури, а тому, суд вважає, що дані кошти, а саме, 74428 грн, необхідно стягнути з ОСОБА_4 та зарахувати до Державного бюджету України, а кошти в сумі 10276 грн стягнути та зарахувати до обласного бюджету.
Відповідно до вимог ст. 141 ЦПК України, з відповідача підлягає стягненню на користь позивача сплачений судовий збір у розмірі 2684,00 грн.
На підставі наведеного, керуючись статтями 2, 4, 12, 13, 76-78, 141, 258, 259, 263, 264, 265, 268, 273, 352-355 Цивільного процесуального кодексу України,
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави в особі Національної службиздоров`я Україникошти,витрачені налікування потерпілоївід злочину ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,в розмірі 74428 грн (сімдесят чотири тисячі чотириста двадцять вісім гривень 00 копійок).
Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави в особі Тернопільської обласноїради кошти,витрачені налікування потерпілоївід злочину ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,в розмірі 10276 грн (десять тисяч двісті сімдесят шість гривень 00 копійок).
Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави судовий збір в розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційної скарги не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Тернопільського апеляційного суду або через Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області.
Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 Цивільного процесуального кодексу України.
Учасники справи:
позивачі:
1. Керівник Тернопільської окружної прокуратури, місцезнаходження бульвар Т. Шевченка, буд. 7, м. Тернопіль;
2. Національна служба здоров`я України, код ЄДРПОУ 42032422, місцезнаходження просп. С. Бандери, буд. 19, м. Київ;
3. Тернопільська обласна рада, код ЄДРПОУ 24630220, місцезнаходження вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль;
відповідач ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , місце проживання АДРЕСА_1 ;
третя особа Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська обласна клінічна лікарня» Тернопільської міської ради, код ЄДРПОУ 02001311, місцезнаходження вул. Клінічна, 1, м. Тернопіль.
Головуючий суддяВ. М. Братасюк
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 26.09.2024 |
Номер документу | 121844471 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них |
Цивільне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Братасюк В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні