Постанова
від 30.09.2010 по справі 2а-6979/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.6.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 вересня 2010 року Справа № 2а-6979/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Цицюри О.О.,

при секретарі: Г лазуновій О.О.,

за участю представників

позивача: Шуст Ю.В. дов. № 189110 ві д 14.10.2009

відповідача: не з' явився

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за позовом Державної податкової інспек ції в Жовтневому районі у міс ті Луганську до Товариства з обмеженою відповідальністю «БЕСТ ФУДС» про стягнення по даткового боргу з податку на прибуток у розмірі 690,03 грн. та з комунального податку у розм ірі 8,01 грн., а всього 698,04 грн. шлях ом звернення стягнення на ак тиви, -

В С Т А Н О В И В:

14 вересня 2010 року до Лу ганського окружного адмініс тративного суду надійшов адм іністративний позов Державн ої податкової інспекції в Жо втневому районі у місті Луга нську до Товариства з обмеже ною відповідальністю «БЕСТ Ф УДС» про стягнення податково го боргу з податку на прибуто к у розмірі 690,03 грн. та з комунал ьного податку у розмірі 8,01 грн ., а всього 698,04 грн. шляхом зверне ння стягнення на активи.

В обґрунтування позо вних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою ві дповідальністю «БЕСТ ФУДС», код ЄДРПОУ 35156079, зареєстровано виконавчим комітетом Луганс ької міської ради 06.06.2007 за реєст раційним номером 13821020000013368 в якос ті суб' єкта підприємницько ї діяльності за адресою: м.Луг анськ, кв.Восточний, буд.2 кв.2, в несено до Єдиного державного реєстру підприємств України та перебуває на податковому обліку ДПІ в Жовтневому райо ні у м.Луганську в якості плат ника податків з 08.06.2007. Згідно ст атуту Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕСТ ФУДС » є юридичною особою приватн ого права, має самостійний ба ланс, рахунки в установах бан ків, має круглу печатку та шта мп зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, бла нки зі своїм найменуванням, а також знаки для товарів та по слуг. Керівником ТОВ є ОСОБ А_2.

Заборгованість від повідача перед бюджетом скла дає 698 грн.04 коп., з яких:

З податку на прибут ок - 690 грн.03 коп., з яких:

- за основним платежем - 685 грн.00 коп., що виникли на підст аві поданої Відповідачем декларації з податку на прибуток від 07.11.08 за № 69103;

штрафні санкції - 5 грн. 00 ко п., що виникли на підставі пода ткового повідомлення - ріш ення від 17.11.08 № 0010861530/0, винесеного п одатковим органом на підстав і акту перевірки від 08.10.08 № 560/151;

пеня - 0 грн. 03 коп.

- з комунального подат ку (за основним платежем) - 8 г рн. 01 коп., що виникли на підстав і поданого відповідачем пода ткового розрахунку комуналь ного податку від 07.11.08. за №69020.

Згідно пункту 1.3 статт і 1 Закону України«Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ (далі - Закон № 2181) податковий борг (нед оїмка) - податкове зобов' я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вста новлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого по даткового зобов' язання.

Відповідно до п.п.5.1 Зак ону України № 2181 податкове зоб ов' язання, самостійно визна чене платником податків у по датковій декларації, вважаєт ься узгодженим з дня подання такої податкової декларації .

Відповідно до п.п.5.3.1, 5.4.1 с т. 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» сума податкового зо бов' язання несплачена плат ником податків у 10 - денний с трок з дня отримання податко вого повідомлення вважаєтьс я податковим боргом. В поруше ння норм діючого законодавст ва, податковий борг відповід ачем не сплачено, у адміністр ативному та судовому порядку податкове зобов' язання від повідачем не оскаржено, тому відповідно до п.п. 5.2.1 п.5.2 ст.5 Зак ону України №2181 вважається уз годженим.

Відповідно до ст. 6 Закон у України № 2181 та з метою погаше ння податкового боргу Відповідача податковим ор ганом були прийняті заходи, п ередбачені Законом № 2181, а саме :

- на юридичну адресу Відп овідача направлено першу под аткову вимогу № 1/1204 від 26.08.08, яку у зв' язку з неможливістю вру чення, відповідно до абз. 4 п.п.6. 2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 бул о розміщено на дошці податко вих оголошень та вона вважає ться врученою з дня її розміщ ення - з 11.09.2008, про що свідчить а кт про неможливість вручення від 11.09.2008;

- на юридичну адресу Від повідача направлено другу по даткову вимогу № 2/1661 від 26.08.08, яку у зв' язку з неможливістю вр учення, відповідно до абз. 4 п.п .6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 бу ло розміщено на дошці податк ових оголошень та вона вважа ється врученою з дня її розмі щення - з 04.12.2008, про що свідчить акт про неможливість вручен ня від 04.12.2008.

25 червня 2009 року ДПІ в Жов тневому районі у м. Лугнаську прийнято рішення за № 61 про ст ягнення коштів та продаж інш их активів Відповідача в рах унок погашення його податков ого боргу.

Таким чином, вищевказан і заходи з погашення податко вого боргу, які були здійснен і податковою інспекцією, не д али позитивного результату, у зв' язку з чим позивач прос ить стягнути з відповідача с уму податкового боргу з пода тку на прибуток у розмірі 690,03 г рн. та з комунального податку у розмірі 8,01 грн., а всього 698,04 гр н. шляхом звернення стягненн я на активи.

Представник позивача в судовому засіданні підтрима в адміністративний позов в п овному обсязі, надав пояснен ня аналогічні викладеним у п озовній заяві. Представник в ідповідача в судове засіданн я не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідом лявся належним чином.

Відповідно до ч.8 ст. 35 КА С України вважається, що пові стку вручено юридичній особі , якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру, або за а дресою, яка зазначена її пред ставником, і це підтверджуєт ься підписом відповідної слу жбової особи.

Згідно частини 11 стат ті 35 КАС України у разі поверн ення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена а дресату з незалежних від суд у причин, вважається, що така п овістка вручена належним чин ом.

Як вбачається із довід ки поштового відділення ТОВ «БЕСТ ФУДС» за зазначеною юр идичною адресою не знаходить ся. Таким чином, суд вважає, що відповідач був належним чин ом повідомлений та за можлив им розглянути справу без йог о участі.

Заслухавши пояснення представника позивача, пере віривши матеріали справи, су д вважає, що позов підлягає за доволенню з наступних підста в.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено, що з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.

Справи за участю Держа вних податкових інспекцій є адміністративними, оскільки відповідають вимогам пункту 1 частини першої статті 3 Коде ксу адміністративного судоч инства України стосовно визн ачення адміністративної спр ави.

Пункт 5 частини другої с татті 17 Кодексу адміністрати вного судочинства України ви значає, що до юрисдикції адмі ністративних судів відносят ься спори за зверненнями суб 'єкта владних повноважень у в ипадах, встановлених законом .

Окрім того, такі справ и не підпадають під перелік п ублічно-правових справ, визн ачених частиною третьою стат ті 17 Кодексу адміністративно го судочинства України, на як і не поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що прав овий порядок в Україні ґрунт ується на засадах, відповідн о до яких ніхто не може бути пр имушений робити те, що не пере дбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Спеціальним законом, який визначає статус держав ної податкової служби в Укра їні, її функції та правові ос нови діяльності є Закон Укра їни «Про державну податкову службу в Україні».

Відповідно до ч.1 ст. 13 За кон України «Про державну по даткову службу в Україні» по садові особи органів державн ої податкової служби зобов' язані дотримувати Конституц ії (254к/96-ВР) і законів України, ін ших нормативних актів, прав т а охоронюваних законом інтер есів громадян, підприємств, у станов, організацій, забезпе чувати виконання покладених на органи державної податко вої служби функцій та повною мірою використовувати надан і їм права.

Судом встановлено, під тверджується матеріалами сп рави, що Товариство з обмежен ою відповідальністю «БЕСТ ФУ ДС», код ЄДРПОУ 35156079, зареєстров ано виконавчим комітетом Луг анської міської ради 06.06.2007 за ре єстраційним номером 13821020000013368 в я кості суб' єкта підприємниц ької діяльності за адресою: м .Луганськ, кв.Восточний, буд.2 к в.2, внесено до Єдиного державн ого реєстру підприємств Укра їни та перебуває на податков ому обліку ДПІ в Жовтневому р айоні у м.Луганську в якості п латника податків з 08.06.2007. Згідно статуту Товариство з обмеже ною відповідальністю «БЕСТ Ф УДС» є юридичною особою прив атного права, має самостійни й баланс, рахунки в установах банків, має круглу печатку та штамп зі своїм найменування м та ідентифікаційним кодом, бланки зі своїм найменуванн ям, а також знаки для товарів т а послуг. (а.с. 8-10).

Згідно ст. 67 Конституці ї України кожен зобов' язани й сплачувати податки та збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Зако ну України „Про систему опод аткування” платники податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) зобов' язані сплачува ти належні суми податків і зб орів у встановлені законом т ерміни.

Згідно ч.1 ст. 11 вказано го Закону органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право здійснюв ати документальні невиїзні п еревірки (на підставі подани х податкових декларацій, зві тів та інших документів, пов' язаних з нарахуванням і спла тою податків та зборів (обов' язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїз ні перевірки своєчасності, д остовірності, повноти нараху вання і сплати податків та зб орів (обов' язкових платежів ), додержання валютного закон одавства юридичними особами , їх філіями, відділеннями, інш ими відокремленими підрозді лами, що не мають статусу юрид ичної особи, а також фізичним и особами, які мають статус су б' єктів підприємницької ді яльності чи не мають такого с татусу, на яких згідно із зако нами України покладено обов' язок утримувати та/або сплач увати податки і збори (обов' язкові платежі), крім Націона льного банку України та його установ (далі - платники пода тків).

Законом України «Про оподаткування прибутку підп риємств»від 28.12.1994р. №334/94-ВР визна чено порядок сплати податку на прибуток підприємств, зок рема, відповідно до ст. 3 Закон у об' єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скориг ованого валового доходу звіт ного періоду, визначеного зг ідно з пунктом 4.3 цього Закону на: суму валових витрат платн ика податку, визначених стат тею 5 цього Закону; суму аморти заційних відрахувань, нарахо ваних згідно із статтями 8 і 9 ц ього Закону. Відповідно до п. 1 6.1 ст. 16 Закону платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплат і.

Судом встановлено та пі дтверджується матеріалами с прави, що відповідач є платни ком податку на прибуток з під приємств та комунального под атку.

Заборгованість відпов ідача перед бюджетом складає 698 грн.04 коп., з яких:

З податку на прибуток - 690 грн.03 коп., з яких:

за основним платежем - 685 грн.00 коп., що виникли на підст аві поданої Відповідачем дек ларації з податку на прибуто к від 07.11.08 за № 69103;

штрафні санкції - 5 грн . 00 коп., що виникли на підставі податкового повідомлення - рішення від 17.11.08 № 0010861530/0, винесен ого податковим органом на пі дставі акту перевірки від 08.10.08 № 560/151;

пеня - 0 грн. 03 коп.

- з комунального подат ку (за основним платежем) - 8 г рн. 01 коп., що виникли на підстав і поданого відповідачем пода ткового розрахунку комуналь ного податку від 07.11.08. за №69020.( а.с. 18-22)

Позивачем вживалися в становлені Законом України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" від 21.12.2000р. № 218 1-ІІІ заходи щодо погашення ві дповідачем зазначеної забор гованості, а саме Відповідно до ст.. 6 Закону України № 2181 та з метою погашення податкового боргу Відповідача податков им органом були прийняті зах оди, передбачені Законом № 2181, а саме:

- на юридичну адресу Від повідача направлено першу по даткову вимогу № 1/1204 від 26.08.08, яку у зв' язку з неможливістю вр учення, відповідно до абз. 4 п.п .6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 бу ло розміщено на дошці податк ових оголошень та вона вважа ється врученою з дня її розмі щення - з 11.09.2008, про що свідчить акт про неможливість вручен ня від 11.09.2008;

- на юридичну адресу Від повідача направлено другу по даткову вимогу № 2/1661 від 26.08.08, яку у зв' язку з неможливістю вр учення, відповідно до абз. 4 п.п .6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України № 2181 бу ло розміщено на дошці податк ових оголошень та вона вважа ється врученою з дня її розмі щення - з 04.12.2008, про що свідчить акт про неможливість вручен ня від 04.12.2008.

25 червня 2009 року ДПІ в Ж овтневому районі у м. Лугансь ку прийнято рішення за № 61 про стягнення коштів та продаж і нших активів Відповідача в р ахунок погашення його податк ового боргу.

Однак, відповідач, нез важаючи на всі прийняті Держ авною податковою інспекцію в Жовтневому районі у місті Лу ганську заходи щодо добровіл ьного погашення ним податков ого боргу, свої податкові зоб ов' язання платника податкі в не виконав.

Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. с т.5 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» податкове зобов' я зання вважається узгодженим у день отримання податковог о повідомлення, якщо воно про тягом 10 днів з дня отримання н е оскаржено платником податк ів. Факту оскарження відпові дачем податкового зобов' яз ання судом не встановлено.

Згідно п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ платник под атків зобов' язаний самості йно сплатити суму податковог о зобов' язання протягом дес яти календарних днів, наступ них за останнім днем відпові дного граничного строку.

Пунктом 11 ст.10 Закону У країни „Про державну податко ву службу в Україні” зазначе но, що органи державної подат кової служби мають право стя гувати заборгованість перед бюджетом та державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 с т. 3 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ акт иви платника податків можуть бути примусово стягнені в ра хунок погашення його податко вого боргу виключно за рішен ням суду.

Згідно зі ст. 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених цією Кон ституцією межах та відповідн о до законів України.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відповідно до вимог час тини 1 статті 11 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюється на засадах змаг альності сторін та свободи в наданні ними суду своїх дока зів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частино ю 1 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення.

Оскільки позивач відн оситься до суб' єкта владних повноважень, вказаними вище Законами йому надано право н а звернення до суду з позовам и у зазначених випадках про с тягнення податкового боргу шляхом звернення стягнення на активи боржника, при цьому передбачено, що таке стягнен ня можливе тільки виключно н а підставі рішення суду, тому суд вважає, що виниклі правов ідносини носять характер пуб лічно-правових, а тому адміні стративний суд має право роз глядати такі спори та прийма ти відповідні рішення з цьог о приводу.

Таким чином, позовні в имоги Державної податкової інспекції в Жовтневому райо ні у м. Луганську знайшли обґ рунтування наданими суду до казами та нормами чинного за конодавства. У зв'язку з цим, с уд вважає за можливе стягнут и з Товариства з обмеженою ві дповідальністю «БЕСТ ФУДС» п одатковий борг з податку на п рибуток у розмірі 690,03 грн. та з к омунального податку у розмір і 8,01 грн., а всього 698,04 грн. шляхом звернення стягнення на акти ви.

Питання по судових ви тратах не вирішується, оскіл ьки позивач звільнений від ї х сплати у встановленому пор ядку, а ст.94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и не передбачено їх стягненн я у даних випадках.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у судовому засіда нні 30 вересня 2010 року проголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Склад ення постанови у повному обс язі відкладено на 5 жовтня 2010 ро ку, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено післ я проголошення вступної та р езолютивної частин постанов и у судовому засіданні.

На підставі викладен ого, керуючись ст. ст. 17, 18,158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, ст. ст. 3,5 Закону України „Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ”, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Держ авної податкової інспекції в Жовтневому районі у місті Лу ганську до Товариства з обме женою відповідальністю «БЕС Т ФУДС» про стягнення податк ового боргу з податку на приб уток у розмірі 690,03 грн. та з кому нального податку у розмірі 8,01 грн., а всього 698,04 грн. шляхом зв ернення стягнення на активи, задовольнити повністю.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "БЕСТ ФУДС", код ЄДРПОУ 35156079, су му податкового боргу у розмі рі 698 грн. 04 коп. ( шістьсот дев'ян осто вісім грн. 04 коп.) шляхом зв ернення стягнення на його ак тиви:

- з податку на прибуток у розмірі - 690 грн. 03 коп. на р/р 311170097000 04 одержувач ГУДКУ у Луганські й області, МФО 804013, код платежу 11 021000, одержувач : Державний бюдж ет Жовтневого району, код 204046538;

- з комунального податку - 08 грн.01 коп. р/р 33211828700004, одержувач Г УДКУ у Луганській області, МФ О 804013, код платежу 16010200; одержувач : місцевий бюджет Жовтневого району, код 204046538.

Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарги , встановленого Кодексом адм іністративного судочинства України, якщо таку скаргу не б уло подано.

Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративн ого суду апеляційної інстанц ії через суд першої інстанці ї, який ухвалив оскаржуване с удове рішення. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом част ини третьої статті 160 цього Ко дексу, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанов и складено та підписано 5 жовт ня 2010 року.

Суддя О.О. Цицюра

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2010
Оприлюднено15.11.2010
Номер документу12184859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6979/10/1270

Постанова від 30.09.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні