Постанова
від 31.08.2010 по справі 2а-5080/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

31 серпня 2010 р.                                                                                    № 2а-5080/10/1370  

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В., при секретарі судового засідання  Васильків О.С.,  вирішив адміністративну справу

за позовом   Державної  податкової  інспекції у Мостиському районі Львівської області

до  Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортно-інвестиційна компанія»

про  припинення юридичної особи

Представники:

від позивача: Андрейко О.О.

від відповідача: не з’явився

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 31.08.2010 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

В С Т А Н О В И В:

   Державна податкова інспекція у Мостиському районі Львівської області звернулася до суду з позовом про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортно-інвестиційна компанія»(надалі ТзОВ «Транспортно-інвестиційна компанія»).

      В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав, зазначив, що відповідач з 01 вересня 2006 року  не подає в ДПІ у Мостиському районі Львівської області  податкову звітність.

    Представник відповідача у судове засідання не з’явився, не надіслав до суду заяви про розгляд справи за його відсутності, про причини неявки суд не повідомив, однак був належним чином повідомлений про дату та час судового засідання за адресою вказаною ним при здійсненні реєстрації.

     Відповідно до ст. 128 КАС України, справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.

    Заслухавши пояснення позивача, з'ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх доказами суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з наступних підстав.

    ТзОВ «Транспортно-інвестиційна компанія» зареєстровано Мостиською районною державною адміністрацією 28.12.2001 року за № 237  (ЄДРПОУ 31803451) за адресою: Львівська обл., м.Мостиська, вул.Полуботка,5.

   Згідно довідки позивача № 595 від 25.05.2010 р., як платник податків ТзОВ «Транспортно-інвестиційна компанія»взято на облік в ДПІ у Мостиському районі Львівської області 25.02.2002 р. за № 13220992.

     Як вбачається з акту № 4051/9/15 від 18.05.2010 року складеного ДПІ у Мостиському районі Львівської області, ТзОВ «Транспортно-інвестиційна компанія»з 01 вересня 2006 року не подає податкової звітності пов’язаної із нарахуванням та сплатою податків.

    Відповідно до довідки № 4443/9/19 від 31.05.2010 року виданої ДПІ у Мостиському районі Львівської області станом на 31.05.2010 року  у  ТзОВ «Транспортно-інвестиційна компанія» немає заборгованості перед бюджетом.

Відповідно до довідки № 3022/26-9/1 від 12.12.2008 року  та повідомлення №11 від 16.12.2008 року вбачається, що відповідач відсутній за місцезнаходженням, фактичне місцезнаходження або адреса, за якою здійснюється зв»язок не встановлено.

  Згідно п. 15 ст. 58 ГК України скасування (припинення) державної реєстрації суб‘єкта господарювання здійснюється на підставі рішення суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб‘єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб‘єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

   Ст. 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб‘єктів  господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб‘єкта господарювання.

     Згідно ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.

    Відповідно до вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій; документів фінансової звітності відповідно до закону, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

      Згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

      Право органу державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності передбачене п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".

     Львівський окружний адміністративний суд вважає за необхідне зазначити, що Господарським кодексом України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»вжиті різні терміни для визначення такого правового інституту, як припинення юридичної особи. У Господарському кодексі України, вживаються терміни «скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання», «припинення діяльності  суб’єкта господарювання».   

   Водночас, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»вживає термін «припинення юридичної особи». Термін «припинення юридичної особи»вживається також у статті 104 Цивільного кодексу України.

    Утім, усі зазначені вище нормативно-правові акти (частина 2 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців», частина 2 статті 104, частина 5 статті 111 Цивільного кодексу України, частина 7 статті 59 Господарського кодексу України) пов’язують момент припинення юридичної особи (суб’єкта господарювання) з однією подією: внесенням до державного реєстру запису про припинення такої особи (суб’єкта господарювання).

       Виходячи із приписів частини 4 статті 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моменту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юридична особа є такою, що припиняється.

   Викладене дає підстави для висновку, що будь-які позовні вимоги, спрямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатності, мають бути розцінені як вимоги про припинення юридичної особи, яка в свою чергу, відповідає повноваженням органу державної податкової служби, а відповідно і компетенції адміністративних судів.

   Таким чином, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.

      На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 160-163 КАС України, ст.ст. 58, 238, 239, 247 Господарського кодексу України, ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", п. 2 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні",  суд, -

П О С Т А Н О В И В:

     1.Позов задовольнити повністю.

 2.Припинити юридичну особу  Товариство з обмеженою відповідальністю «Транспортно-інвестиційна компанія»(код ЄДРПОУ 31803451).

   3.Постанову надіслати сторонам по справі, державному реєстратору для здійснення заходів по ліквідації юридичної особи у встановленому законом порядку.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду у порядку та строки передбачені ст.ст. 186, 254 КАС України.

Суддя                                                     Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2010
Оприлюднено15.11.2010
Номер документу12184895
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5080/10/1370

Постанова від 31.08.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 14.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 14.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні