Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІС ТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 листопада 2010 р. Справа № 2а-7546/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Кунець О .М.
за участю:
секретаря судового з асідання-Мороз Т.М.,
представника позивач а - Богатиренко С.І.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Сумській області до Державного закладу "Відді лкова лікарня станції Коното п Південно-Західної залізниц і" про стягнення економічних санкцій в сумі 14265 грн. 63 коп. ,-
В С Т А Н О В И В:
Державна інспекція з ко нтролю за цінами в Сумській о бласті (далі по тексту - позива ч) звернулася до суду з адміні стративним позовом до Держав ного закладу "Відділкова лік арня станції Конотоп Південн о-Західної залізниці" (далі по тексту - відповідач) про стя гнення економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін в сумі 14265 грн. 63 коп.
Свої вимоги мотивує тим, що Державною інспекцією з контр олю за цінами в Сумській обла сті було проведено перевірку відповідача, в ході якої вста новлено завищення тарифів на послуги при проходженні мед ичного огляду та зубопротезу вання за рахунок нарахування до тарифів непередбачених з аконодавством націнок, а сам е врахування до рівня встано влених тарифів податку на до дану вартість, а також переви щення граничних тарифів на п ослуги при проходженні медич ного огляду, внаслідок чого н еобґрунтовано одержана ліку вальним закладом в період з 11. 08.2009 р. по 26.07.2010 р. сума виручки скла ла 4755 грн. 21 коп. Таким чином, від повідачем було порушено вимо ги постанови Кабінету Мініст рів України №1602 від 05.10.1998 р. «Про п ослуги з охорони здоров' я, о перації з надання яких закла дами охорони здоров' я, які м ають спеціальний дозвіл та н адання таких послуг, звільня ються від обкладення податко м на додану вартість», п. 1.2 Розп орядження голови Сумської об ласної державної адміністра ції від 31.01.2008 р. №34 «Про державне регулювання тарифів на меди чні послуги» зі змінами, внес еними Розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації від 20.05.2010 р. №269 «П ро внесення змін до Гранични х тарифів на основні платні м едичні послуги, які надаютьс я лікувально-профілактичним и державними та комунальними закладами охорони здоров' я області». Позивачем за наслі дками вказаної перевірки бул о винесено рішення №69 від 11.08.2010 р оку про застосування економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін, відп овідно до якого до відповіда ча були застосовані економіч ні санкції у вигляді стягнен ня на користь бюджету необґр унтовано отриманої виручки в сумі 4755 грн. 21 коп., а також штраф в розмірі 9510 грн. 42 коп. Загальна сума економічних санкцій ск ладає 14265 грн. 63 коп. Відповідно д о вимог чинного законодавств а разом з рішенням відповіда чу було направлено претензій ний лист №3149/33/3 від 11.08.2010 р. Вказане рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Сумськ ій області відповідачем в до бровільному порядку не викон ано, а тому позивач просить ст ягнути вказану заборговані сть в судовому порядку.
В судовому засіданні предс тавник позивача Богатирен ко С.І. позовні вимог підтри мала в повному обсязі зазнач ивши, що заборгованість на мо мент розгляду справи відпові дачем не погашена.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про день, час і місце розгл яду справи повідомлений нале жним чином /а.с.24/. Про причини н еявки, суд не повідомив, запер ечень стосовно позовних вимо г та клопотань про відкладен ня розгляду справи до суду не надсилав, тому суд визнає мож ливим справу розглядати без участі в судовому засіданні представника відповідача.
Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача та вивч ивши матеріали справи, вважа є, що позов обґрунтований і пі длягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступног о:
В судовому засіданні встан овлено, що Державний заклад "В ідділкова лікарня станції Ко нотоп Південно-Західної залі зниці" 18.11.2009 року зареєстровани й виконавчим комітетом Конот опської міської ради Сумсько ї області як юридична особа, п ро що видане свідоцтво про де ржавну реєстрацію юридичної особи серія АОО №184513 та 24.11.2009 року включений до ЄДРПОУ за видам и діяльності за КВЕД: - 85.11.1 Діяль ність лікарняних закладів. Д аний заклад заснований на де ржавній власності, діє на під ставі Статуту, затвердженого Наказом Державної адміністр ації залізничного транспорт у України від 10.04.2006 р. №134Ц, зі змін ою №1 до Статуту, затвердженою Наказом Державної адміністр ації залізничного транспорт у України від 27.10.2009 р. №578-Ц.
Державний заклад "Відділко ва лікарня станції Конотоп П івденно-Західної залізниці" внесений до Реєстру неприбу ткових установ, організацій і є платником ПДВ.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі посвідче ння від 30.07.2010 р. №930 виданого Держ інспекцією в Сумській област і головним державним інспект ором Контопського відділенн я Крикун Ларисою Олександр івною та провідним держав ним інспектором Конотопсько го відділення Харченко Тет яною Володимирівною у відп овідності до ст.. 13 Закону Укра їни «Про ціни і ціноутворенн я», постанови Кабінету Мініс трів України від 13.12.2000 р. №1819 «Пит ання Державної інспекції з к онтролю за цінами», на викона ння наказу від 30.07.2010 р. №228 та відп овідно до пункту 4.1.1 Плану робо ти на IІІ квартал 2010 року Держав ної інспекції з контролю за ц інами в Сумській області, в пе ріод з 02.08.2010 р. по 06.08.2010 року була пр оведена перевірка Державног о закладу "Відділкова лікарн я станції Конотоп Південно-З ахідної залізниці" за період з 01.08.2009 р. по 01.08.2010 р. на предмет ціно утворення при наданні платни х послуг, про що було складено акт №166 від 06.08.2010 р. /а.с.5-8/.
В ході перевірки ціноутвор ення при наданні платних пос луг Державного закладу "Відд ілкова лікарня станції Конот оп Південно-Західної залізни ці" встановлено порушення в ч астині стягнення з громадян завищених тарифів за послуги при проходженні медичного о гляду згідно наказів № 280, № 246, № 23-Ц та за зубопротезування за рахунок стягнення понад затв ерджені граничні розміри тар ифів податку на додану варті сть. Стягнення податку на дод ану вартість з громадян при п роходженні медичного огляду для працевлаштування на роб оту та зубопротезуванню не п ередбачено постановою Кабін ету Міністрів України від 05.10.19 98 року № 1602 «Про послуги з охоро ни здоров'я, операції з наданн я яких закладами охорони здо ров'я, які мають спеціальний д озвіл на надання таких послу г, звільняються від обкладан ня податком .на додану вартіс ть», в Переліку до якої визнач ні види послуг, що не звільняю ться від обкладання ПДВ, до як их медичний огляд для працев лаштування на роботу та зубо протезування не відноситься .
При проходженні медичних о глядів згідно наказу № 280 відп овідачем встановлено поруше ння вимог розпоряджень голов и Сумської ОДА від 31.01.2008 р. № 34 «Пр о державне регулювання тариф ів на медичні послуги» та від 20.05.2010 р. № 269 «Про внесення змін до Граничних тарифів на основн і платні медичні послуги, які надаються лікувально-профіл актичними державними та кому нальними закладами охорони з доров'я області», в частині за вищення граничних тарифів вс тановлених вищевказаними ро зпорядженнями.
Сума необґрунтовано одерж аної виручки від надання пла тних послуг по медичним огля дам та зубопротезуванню за п еріод з 03.08.09р. по 26.07.10р. склала 4904 гр н. 70 коп., в тому числі ПДВ - 4869 гр н. 07 коп. З врахуванням статті 25 0 Господарського Кодексу Укр аїни сума необґрунтованої ви ручки за період з 11.08.09р. по 26.07.10р. с кладає 4755 грн. 21 коп., в т. ч. ПДВ - 4719 грн. 58 коп.
Сума необґрунтовано одерж аної виручки за рахунок безп ідставного стягнення ПДВ за послуги, які надавалися гром адянам за плату в період з 03.08.2009 р. по 26.07.2010 р. підтверджується ро зрахунком /а.с.9-10/.
Слід зазначити, що при дослі дженні акту №166 від 06.08.2010 року, су дом встановлено, що з даним ак том був ознайомлений головни й лікар Державного закладу "В ідділкова лікарня станції Ко нотоп Південно-Західної залі зниці" Злиденний Ю.О., який , згідно його письмових поясн ень /а.с.11/, проти висновків здій снених в ході перевірки, факт ично не заперечував.
Постановою Кабінету Мініс трів України №1602 від 05.10.1998 р. «Про послуги з охорони здоров' я , операції з надання яких закл адами охорони здоров' я, які мають спеціальний дозвіл та надання таких послуг, звільн яються від обкладення податк ом на додану вартість» встан овлено, що відповідно до п.п. 5.1. 8 ст. 5 Закону України «Про пода ток на додану вартість» опер ації з надання усіх послуг з охорони здоров'я (у тому числі медико-санітарної допомоги, судово-медичної і судово-пси хіатричної експертизи) закла дами охорони здоров'я, які маю ть спеціальний дозвіл на над ання таких послуг незалежно від джерел покриття їх варто сті, звільняються від обклад ення податком на додану варт ість, крім послуг за перелік ом згідно з додатком.
В додатку до зазначеної пос танови КМУ йде перелік послу г з охорони здоров' я, які не з вільняються від обкладення п одатком на додану вартість. З авищення тарифів було встано влено на послуги при проходж енні медичного огляду та зуб опротезування, які не віднос яться до цього переліку.
Таким чином, відповідачем б уло порушено вимоги постанов и Кабінету Міністрів України №1602 від 05.10.1998 р. «Про послуги з охо рони здоров' я, операції з на дання яких закладами охорони здоров' я, які мають спеціал ьний дозвіл та надання таких послуг, звільняються від обк ладення податком на додану в артість», п. 1.2 Розпорядження г олови Сумської обласної держ авної адміністрації від 31.01.2008 р. №34 «Про державне регулюванн я тарифів на медичні послуги » зі змінами, внесеними Розпо рядженням голови Сумської об ласної державної адміністра ції від 20.05.2010 р. №269 «Про внесення змін до Граничних тарифів на основні платні медичні посл уги, які надаються лікувальн о-профілактичними державним и та комунальними закладами охорони здоров' я області».
Згідно зі ст. 14 Закону Україн и „Про ціни та ціноутворення ” вся необґрунтовано одержан а підприємством, організаціє ю сума виручки в результаті п орушення державної дисциплі ни цін та діючого порядку виз начення вартості будівництв а, що здійснюється із залучен ням коштів Державного бюджет у України, бюджету Автономно ї Республіки Крим, місцевих б юджетів, а також коштів держа вних підприємств, установ та організацій підлягає вилуче нню в доход відповідного бюд жету залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих Рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки. Вказані суми с писуються з рахунків підприє мств і організацій в банківс ьких установах за рішенням с уду.
Також аналогічні положенн я міститься у п. 1.3 Інструкції п ро порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами, затв ердженої Наказом Міністерст ва економіки та з питань євро пейської інтеграції України , Міністерства фінансів Укра їни від 03.12.01 № 298/519 та зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 18 грудня 2001 р. за № 1047/6238.
Відповідно до п. 1.4 цієї Інстр укції підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб'єктам и господарювання необґрунто ваної виручки в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються екон омічні санкції, є, зокрема: нар ахування непередбачених зак онодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються; заст осування вільних цін (тарифі в) на продукцію (послуги, робот и) за умови запровадження для них режиму державного регул ювання; застосування цін (тар ифів) на продукцію (послуги, ро боти) з рентабельністю, рівен ь якої перевищує встановлени й відповідно до законодавст ва граничний; застосування ц ін (тарифів) з порушенням запр овадженого порядку обов'язко вого декларування їх зміни; з авищення або заниження розмі ру передбачених законодавс твом податків та обов'язкови х зборів, що включаються в ст руктуру ціни, або їх невключе ння в структуру ціни, що регул юється; включення в структур у регульованих цін (тарифів) н е передбачених законодавств ом витрат або витрат понад у становлені розміри; включенн я у вартість продукції та пос луг, ціни (тарифи) на які регу люються, фактично не виконан их або виконаних не в повному обсязі послуг (робіт); застосу вання торговельних і постача льницько-збутових надбавок ( націнок) понад установлений граничний розмір; застосуван ня цін (тарифів) суб'єктами гос подарювання за види послуг (р обіт), які не передбачені визн аченими нормативно-правовим и актами, що встановлюють для них відповідні переліки пла тних послуг; застосування ці н і тарифів з порушенням інши х запроваджених методів регу лювання.
Відповідно до п. 1.6 зазначено ї Інструкції необґрунтовано одержані суб'єктами господа рювання, унаслідок порушень порядку встановлення і засто сування цін, суми виручки та ш трафи підлягають вилученню з гідно із законодавством на п ідставі рішень, прийнятих ор ганами державного контролю з а цінами. Зазначені в рішення х суми перераховуються суб'є ктами підприємницької діяль ності - порушниками за належн істю самостійно, а в разі непо дання установам банків платі жних документів зазначені су ми стягуються відповідно до вимог законодавства.
Згідно з п. 3.1 цієї Інструкції Державна інспекція з контро лю за цінами та державні інсп екції з контролю за цінами в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі приймають рішення пр о вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санк цій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою д ля прийняття рішень про вилу чення сум економічних та фін ансових (штрафних) санкцій є а кти перевірок, які складають ся посадовими особами органі в державного контролю за цін ами.
За наслідками зазначеної п еревірки Державною інспекці єю з контролю за цінами в Сумс ькій області, на підставі ст.. 14 Закону України «Про ціни і ц іноутворення» від 03.12.1990 р. №507-ХІІ , було прийняте рішення №69 від 11.08.2010 р. Про застосування еконо мічних санкцій за порушення державної дисципліни цін /а.с .12/, яким вирішено вилучити у ДЗ "Відділкова лікарня станції Конотоп Південно-Західної з алізниці" у дохід Державного бюджету м. Конотоп 4755 грн. 21 коп. та стягнути штраф у дохід Де ржавного бюджету м. Конотоп в сумі 9510 грн. 42 коп., в загальному розмірі 14265 грн. 63 коп.
Крім цього, разом з вищевказ аним рішенням, відповідачу б ув направлений претензійний лист №3149/33/3 від 11.08.2010 р. /а.с.13/, в якій також зазначений розмір екон омічних санкцій 14265 грн. 63 коп. та роз' яснений порядок перера хування даної суми до бюджет у.
Судом встановлено, що на мом ент розгляду справи, рішення про застосування економічни х санкцій за порушення держа вної дисципліни цін №69 від 11.08.201 0 року про стягнення з ДЗ "Відд ілкова лікарня станції Конот оп Південно-Західної залізни ці" 14265 грн. 63 коп. відповідачем н е виконано і у встановленому законом порядку не оскаржен о.
Таким чином, з огляду на вищ евикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог позивача та вважає їх такими, що підлягаю ть задоволенню у повному обс язі.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Державної інспекції з конт ролю за цінами в Сумській обл асті до Державного закладу "В ідділкова лікарня станції Ко нотоп Південно-Західної залі зниці" про стягнення економі чних санкцій в сумі 14265 грн. 63 коп . - задовольнити в повному об сязі
Стягнути з Державного закл аду "Відділкова лікарня стан ції Конотоп Південно-Західно ї залізниці" (41600, Сумська облас ть, м. Конотоп, вул. Бориса Олій ника, 88, код 01110854) суму економічни х санкцій в розмірі 14265 грн. 63 коп . /чотирнадцять тисяч двісті ш істдесят п' ять грн. 63 коп./ з на правленням їх в доход Держав ного бюджету м. Конотоп, код кл асифікації доходів 21081100, симво л звітності банку 106, р/р 31113106700008 в Г У ДКУ в Сумській області, МФО 8 37013, код 23635072.
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі апеляційної скарги на п останову суду протягом десят и днів з дня отримання копії повного тексту поста нови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Повний текст постанови скл адено 09.11.2010 року.
Суддя (підпис) О.М. Кунець
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2010 |
Оприлюднено | 15.11.2010 |
Номер документу | 12185426 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні