номер провадження справи 3/20/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.09.2024Справа № 908/2050/24
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Педорича С.І., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження справу:
до відповідача: Петро-Михайлівської сільської ради (вул. Миру, буд. 70, с. Петро-Михайлівка, Запорізький район, Запорізька обл., 70015; ідентифікаційний код юридичної особи 04353296)
про стягнення коштів
Без повідомлення (виклику) представників сторін.
РУХ СПРАВИ.
26.07.2024 до Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» (скорочене найменування АТ «ОГС «ЗАПОРІЖГАЗ») до відповідача Петро-Михайлівської сільської ради про стягнення грошових коштів в сумі 25 532,60 грн, вартості донарахованого (не облікованого) обсягу природного газу.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.07.2024 справу № 908/2050/24 передано на розгляд судді Педоричу С.І.
Ухвалою суду від 29.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 908/2050/24 та присвоєно справі номер провадження 3/20/24. Постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Учасникам справи надана можливість реалізувати свої процесуальні права та обов`язки.
Згідно із наявною в матеріалах справи довідкою про доставку електронного листа (ухвали суду від 29.07.2024 про відкриття провадження у справі №908/2050/24) в електронному вигляді до електронного кабінету відповідача Петро-Михайлівської сільської ради, 29.07.2024.
Також про хід розгляду справи відповідач міг дізнатись з офіційного вебпорталу Судової влади України «»: //reyestr.court.gov.ua/. Названий вебпортал згідно з Законом України «Про доступ до судових рішень» № 3262-IV від 22.12.2005 є відкритим для безоплатного цілодобового користування.
З урахуванням наведеного, відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитись з ухвалою Господарського суду Запорізької області у даній справі в Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Відповідно до ст. 42 ГПК України учасники справи зобов`язані виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.
Також судом враховано, що відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997 №475/97-ВР, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Перебіг строків судового розгляду у цивільних справах починається з часу надходження позовної заяви до суду, а закінчується ухваленням остаточного рішення у справі, якщо воно не на користь особи (справа «Скопелліті проти Італії» від 23.11.1993), або виконанням рішення, ухваленого на користь особи (справа «Папахелас проти Греції» від 25.03.1999).
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду неефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (параграфи 66, 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Смірнова проти України»).
Роль національних суддів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (рішення Європейського суду з прав людини від 30.11.2006 у справі «Красношапка проти України», від 02.12.2010 «Шульга проти України», від 21.10.2010 «Білий проти України»).
Отже, суд дійшов висновку, що матеріали справи містять достатньо документів, необхідних для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення, оскільки у відповідача було достатньо часу для подання, як відзиву на позову заяву, так і доказів погашення спірної заборгованості, у разі їх наявності, чого відповідачем зроблено не було, будь-яких заперечень чи відомостей щодо викладених у позовній заяві обставин відповідачем суду також не повідомлено.
Ураховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для подання доказів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені у статті 129 Конституції України та статтях 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених Господарським процесуальним кодексом України, висловлення своєї правової позиції у спорі та надання відповідних доказів.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ПОЗИВАЧА.
Акціонерне товариство «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» (далі-Позивач) 26.07.2024 звернулося з позовом до відповідача Петро-Михайлівської сільської ради (далі-Відповідач) про стягнення суми вартості донарахованого (необлікованого) обсягу природного газу в розмірі 25 532,60 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем підпункту 1.1. пункту 3 глави 2 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 №2494, а саме: «пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно», про що зафіксованого в акті про порушення ЗП №11607 від 27.02.2024, в результаті чого відповідачу донараховано вартість необлікованого природного газу згідно із актом-розрахунком необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості від 31.03.2024.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ЗАПЕРЕЧЕНЬ ВІДПОВІДАЧА.
Відповідач відзив на позов не надав.
Згідно ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд вважає, що відповідач не скористався своїм правом на надання відзиву на позовну заяву та вважає можливим розглянути справу за наявними у ній матеріалами.
ПЕРЕЛІК ОБСТАВИН, ЯКІ Є ПРЕДМЕТОМ ДОКАЗУВАННЯ У СПРАВІ.
Предметом цього судового розгляду є вимоги позивача про стягнення суми вартості донарахованого (необлікованого) обсягу природного газу в розмірі 25 532,60 грн.
Предметом доказування, відповідно до частини 2 статті 76 Господарського процесуального кодексу України, є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Предметом доказування у даній справі є встановлення факту правомірності донарахування вартості необлікованого природного газу; (чим підтверджується факт споживання відповідачем необлікованого природного газу; чи підтверджується факт викривлення даних обліку природного газу; які виявлені пошкодження лічильника газу або його некоректної роботи призвели до викривлення даних обліку природного газу (тобто коли споживання природного газу не обліковувалось).
ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» здійснює свою статутну діяльність із розподілення природного газу місцевими (локальними) газопроводами на підставі ліцензії та у відповідності до Закону України «Про ринок природного газу» №329-VIII від 09.04.2015 (далі Закон) та ухваленому, відповідно до вимог статті 4 Закону, постановою №2494 від 30.09.2015 року Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП), Кодексу газорозподільних систем (далі Кодекс ГРМ).
Правовідносини між Петро-Михайлівською сільською радою (далі відповідач, Споживач) та АТ «Запоріжгаз» (далі позивач, Оператор ГРМ) з розподілу природного газу врегульовані договором шляхом підписання заяви-приєднання №0942049T88CB016 від 21.01.2016 до умов Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498.
Відповідно до персоніфікованих даних заяви-приєднання Споживачеві, як суб`єкту ринку природного газу було присвоєно персональний ЕІС-код №56XS000049T8800W.
26.09.2023 лічильник газу типу Самгаз типорозміру G-2,5 №5282061 встановлено на об`єкті відповідача, з зафіксованим на ньому показами 01265,238 м3, про що складено акт встановлення ЗВТ №000088 після виконання повірки від 18.08.2023, який підписано представниками оператора ГРМ та представником споживача без заперечень та зауважень.
Відповідно до акту відновлення газопостачання (розподілу природного газу) від 09.11.2023 на об`єкті Споживача за адресою Запорізький район, с. Дніпровка, вул. Паторжинського, буд. 42Б, було проведено відновлення газопостачання (розподілу природного газу) у зв`язку з початком опалювального сезону. Зафіксовані покази лічильника газу типу Самгаз типорозміру G-2,5 №5282061 на момент відновлення газопостачання (розподілу природного газу) 01265,238 м3. Акт підписано представниками оператора ГРМ та представником Споживача без заперечень та зауважень.
Відповідно до акту від 26.02.2024 представниками АТ «Запоріжгаз» здійснено демонтаж лічильника газу типу Самгаз типорозміру G-2,5 №5282061 із зафіксованими показами лічильника 01265,238 м3.
За фактом виявлення роботи комерційного вузла обліку газу у позаштатному режимі працівниками Оператора ГРМ, у присутності Відповідача, складено акт про порушення ЗП №11607 від 27.02.2024. Під час складанні акту про порушення на лічильнику зафіксовано покази 01265,23 м3, зазначено про порушення п.п. 1, п. 3 глави 2, розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем, а саме: споживання природного газу не обліковується. Акт підписано працівниками АТ «Запоріжгаз» та представником Споживача без заперечень та зауважень.
До акту про порушення внесено інформацію щодо: 1) місцезнаходження комісії з розгляду актів про порушення м. Запоріжжя, вул. Заводська, 7, каб. 309; 2) дату та орієнтовний час проведення засідання комісії, на якому буде розглядатися складений акт про порушення 13.03.2024 о 10-00 год.
Зважаючи на виявлення факту позаштатного режиму роботи ЗВТ Оператором ГРМ (позивачем) ініційовано проведення експертизи ЗВТ у порядку визначеному главою 10 розділу Х Кодексу газорозподільних систем.
26.02.2024 лічильник у присутності Відповідача демонтовано для проведення його експертизи, про що складено протокол, який підписано представниками Оператора ГРМ та Споживачем. Лічильник поміщено в пакет, опломбовано пломбою 10077191. За фактом підписання протоколу зауважень до протоколу не внесені.
У протоколі направлення засобу вимірювальної техніки на експертизу зазначено: поштову адресу місця проведення експертизи м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, 52 каб.№4; дату та орієнтовний час проведення експертизи 04.03.2023; контактний телефон 2135028; сторону, яка відповідає за доставку ЗВТ на експертизу визначено АТ «Запоріжгаз».
За висновком комісії за результатами експертизи, відповідно до акту №0090 від 04.03.2024 (копія додана до справи), несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ не виявлено; позаштатний режим роботи ЗВТ (відсутність зміни показань при фактичній витраті); лічильник непридатний до подальшої експлуатації.
За результатами повірки похибка лічильника об`ємної витрати становить Qmin - 100 %, 0,2 Qmax: - 100%; Qmax: - 100%. Покази лічильника газу після проведення позачергової повірки залишились незмінними: 01265,238 м3.
За результатами повірки Державним підприємством «Дніпропетровський регіональний державний науково-технічний центр стандартизації, метрології та сертифікації» видано довідку про непридатність засобу вимірювальної техніки 04.03.2024. Лічильник Відповідача типу Самгаз типорозміру G-2,5 №5282061 визнаний непридатним до подальшої експлуатації, оскільки основна відносна похибка перевищує допустиме значення.
На засіданні комісії АТ «Запоріжгаз» з розгляду актів про порушення, на якому був присутній представник Відповідача, прийнято рішення про задоволення акту про порушення ЗП №11607 від 27.02.2024, що відображено у протоколі від 13.03.2024.
Згідно з актом-розрахунком необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості від 31.03.2024 відповідачу розраховано обсяг та вартість не облікованого газу за період з 01.02.2024 по 26.02.2024 в об`ємі 1656,21 м3 в розмірі 25 532,60 грн.
04.04.2024 АТ «Запоріжгаз» направило на адресу Відповідача цінним листом з описом вкладення рахунок на оплату необлікованого (донарахованого) об`єму (обсягу) природного газу та його вартості та рахунок на його оплату. Рахунок отримано відповідачем 09.04.2024.
Рахунок відповідачем не був оплачений, що стало підставою звернення Позивача до суду.
Доказів погашення суми позову Відповідач на час розгляду справи суду не надав.
ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ СТОРІН, ВИСНОВКИ СУДУ.
У відповідності до частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) підставами виникнення цивільних прав та обов`язків зокрема є договори та інші правочини.
Частиною 3 ст. 11 ЦК України визначено, що цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Кодекс газорозподільних систем, прийнятий постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2494 від 30.09.2015, зареєстрований у Міністерстві юстиції України за №1379/27824 від 06.11.2015, а отже є актом цивільного законодавства, яким регулюються відносини оператора газорозподільних систем із суб`єктами ринку природного газу.
Взаємовідносини Оператора газорозподільної системи із суб`єктами ринку природного газу, врегульовано положеннями Кодексу газорозподільних систем, що затверджено Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494.
Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Запоріжгаз» здійснює свою статутну діяльність із розподілення природного газу місцевими (локальними) газопроводами на підставі ліцензії та у відповідності до Закону України «Про ринок природного газу» №329-VIII від 09.04.2015 (далі Закон) та ухваленому, відповідно до вимог статті 4 Закону, постановою №2494 від 30.09.2015 Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП), Кодексу газорозподільних систем (далі Кодекс ГРМ).
Правовідносини між Петро-Михайлівською сільською радою (далі відповідач, споживач) та АТ «Запоріжгаз» (далі позивач, оператор ГРМ) з розподілу природного газу врегульовані договором шляхом підписання заяви-приєднання № 0942049T88CB016 від 21.01.2016 до умов Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498.
Фактом приєднання Споживача до умов договору розподілу природного газу (акцептування) з АТ «ЗАПОРІЖГАЗ» є підписана заява-приєднання до умов договору.
Отже відповідач фактично користувався послугами з розподілу газопостачання, вчиняв дії щодо акцептування Типового договору з розподілу природного газу, визнаючи таким чином наявність правовідносин, а відтак взаємних прав та обов`язків, що з них випливають, що свідчить про прийняття ним (акцептування) умов договору про надання послуг з розподілу природного газу з AT «ЗАПОРІЖГАЗ» на умовах Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 №2498.
Згідно з п. 2.1 Договору розподілу, Оператор ГРМ зобов`язується надати Споживачу послугу з розподілу природного газу, а Споживач зобов`язується прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим Договором.
При вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим Договором, Сторони зобов`язуються керуватися Законом України «Про ринок природного газу» та Кодексом газорозподільних систем. Оператор ГРМ зобов`язується вносити зміни та оновлювати інформацію, що розміщена на його сайті, зокрема, чинну редакцію тексту цього Договору та Кодексу газорозподільних систем (п. 2.3).
На підставі положення п. 5.2 Договору розподілу, визначення об`єму розподілу та споживання природного газу по Споживачу здійснюється на межі балансової належності між Оператором ГРМ та Споживачем на підставі даних комерційного вузла обліку (лічильника газу), визначеного в заяві-приєднанні, та з урахуванням регламентних процедур, передбачених Кодексом газорозподільних систем та цим Договором.
Для визначення об`єму розподілу та споживання природного газу беруться дані комерційного вузла обліку Оператора ГРМ. У разі відсутності комерційного вузла обліку в Оператора ГРМ беруться дані комерційного вузла обліку Споживача
Згідно з абз. 1 пункту 6 глави 2 розділу X Кодексу газорозподільних систем усі ЗВТ, які входитимуть до складу комерційного ВОГ, повинні бути допущені до застосування в Україні згідно із законодавством у сфері метрології та метрологічної діяльності, та відповідати вимогам цього Кодексу.
Відповідно до п. п. 4 п. 7.2 Договору розподілу, Оператор ГРМ, зокрема, має право перевіряти роботу комерційного вузла обліку (лічильника газу), у тому числі встановленого на об`єкті Споживача, у порядку, визначеному Кодексом газорозподільних систем.
Згідно з пунктом 1 глави 6 розділу Х Кодексу газорозподільних систем власник комерційного ВОГ або суб`єкт господарювання, що здійснює його експлуатацію на підставі відповідного договору з власником, забезпечує належний технічний стан комерційного ВОГ та його складових (зокрема ЗВТ), а також проведення періодичної повірки ЗВТ (крім населення) в порядку, визначеному главою 7 цього розділу, та відповідає за дотримання правил експлуатації комерційного вузла обліку та його складових (ЗВТ).
Протягом експлуатації комерційного ВОГ та його складових у відповідності пункту 2 Глави 6 розділу Х КГС Оператор ГРМ та споживач (суміжний суб`єкт ринку природного газу) проводять такі спільні дії: контрольне зняття показань ЗВТ (лічильника газу); перевірку комерційного ВОГ та його складових відповідно до вимог цього Кодексу, зокрема контрольний огляд вузла обліку; монтаж/демонтаж ЗВТ на повірку (періодичну, позачергову, експертну), експертизу та/або ремонт (п. 2 гл. 6 р. Х Кодексу газорозподільних систем).
Відповідно до пункту 2 Глави 6 розділу Х Кодексу газорозподільних систем Споживач (суміжний суб`єкт ринку природного газу) зобов`язаний допустити уповноважених представників Оператора ГРМ (разом з їх відповідними засобами) за пред`явленням ними службових посвідчень на власну територію (у приміщення), де встановлений комерційний ВОГ, та забезпечити їм доступ до елементів комерційного ВОГ для виконання зазначених заходів, у тому числі огляду газопроводу перед та після ВОГ. У випадку відмови в доступі чи незабезпечення допуску Оператор ГРМ має право здійснити заходи, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до пункту 1 глави 9 розділу Х кодексу газорозподільних систем (порядок перевірки вузлів обліку та їх складових) суміжні суб`єкти ринку природного газу, зокрема Оператор ГРМ та споживач, під час введення в експлуатацію або протягом експлуатації комерційного ВОГ та його складових, у тому числі в разі позаштатної ситуації чи виникнення спірних питань щодо результатів вимірювань об`єму природного газу, мають право здійснювати з дотриманням вимог цього Кодексу перевірку комерційного ВОГ та його складових щодо: 1) відповідності умовам експлуатації та узгодженій проектній документації чи умовам договору; 2) працездатності та/або придатності ЗВТ до застосування на підставі результатів перевірки їх метрологічних характеристик, зокрема загальної похибки вимірювання; 3) відсутності ознак пошкодження ЗВТ та/або пошкодження пломб; 4) відсутності несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ та/або несанкціонованого газопроводу; 5) перевірки стану підвідного газопроводу, зокрема способу прокладання та відсутності можливості відбору газу поза вузлом обліку, в тому числі шляхом обстеження газопроводів приладовим методом на предмет відсутності підключень до підземних та надземних підвідних, розподільчих та транзитних газових мереж поза комерційним ВОГ, візуального обстеження способів монтажу і обв`язки газового та газорегулюючого обладнання; 6) відсутності несанкціонованого підключення газових приладів, внаслідок чого може перевищуватися діапазон обчислення лічильника газу (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення лічильником газу).
У відповідності до пункту 6 глави 6 Розділу Х Кодексу газорозподільних систем у разі виявлення позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ чи його складових, пошкодження ЗВТ або пошкодження пломб чи захисних елементів власник (користувач), на території або у приміщенні якого встановлений комерційний ВОГ чи його складові, має терміново поінформувати про це Оператора ГРМ та за потреби вжити заходів для недопущення аварійної ситуації з урахуванням техніки безпеки.
Позаштатний режим роботи комерційного ВОГ, зокрема, включає відсутність зміни показань лічильника газу (обчислювача або коректора об`єму газу), загальмованість або рух з ривками зчитувального механізму при фактичній витраті (споживанні) природного газу (п. п.2 абз. 2 гл. 6 р. Х Кодексу газорозподільних систем)
Пунктом 1 глави 5 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем визначено, що у разі виявлення у споживача або несанкціонованого споживача порушень, визначених у главі 2 цього розділу, на місці їх виявлення представником Оператора ГРМ складається акт про порушення за формою, наведеною в додатку 20 до цього Кодексу.
За приписами пункту 1 розділу 10 Глави Х Кодексу газорозподільних систем визначено, якщо під час перевірки (обстеження) комерційного ВОГ або при контрольному огляді вузла обліку за домовленістю сторін або ініціативою Оператора ГРМ чи споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) буде ініційована експертиза щодо перевірки пошкодження пломб/ЗВТ чи несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, вони мають діяти з урахуванням положень цієї глави.
Експертиза засобу вимірювальної техніки/експертиза пломб комплекс заходів, які здійснюються комісією з проведення експертизи ЗВТ та пломб, яка затверджується наказом Оператора ГРМ, або суб`єктами судово-експертної діяльності, діяльність яких регулюється Законом України «Про судову експертизу», з метою отримання даних щодо відповідності засобу вимірювальної техніки/пломб параметрам, визначеним їх виробниками, умовам монтажу та експлуатації, їх цілісності чи відповідності метрологічним характеристикам, а також пересвідчення у відсутності інших ознак впливу на засіб вимірювальної техніки/пломбу, які можуть свідчити про втручання в засіб вимірювальної техніки/пломбу та викривлення результатів вимірювання (п.4 глави 1 розділу І Кодексу газорозподільних систем).
Відповідно до п. 10 Глави 10 розділу Х Кодексу газорозподільних систем після проведення експертизи ЗВТ проводиться його позачергова повірка відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08 лютого 2016 року № 193 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 лютого 2016 року за № 278/28408.
Згідно з пунктом 6 глави 6 Розділу Х Кодексу газорозподільних систем якщо внаслідок позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ чи його складових буде підтверджено факт необлікованого чи облікованого частково об`єму розподіленого (спожитого, переданого) природного газу, розрахунок необлікованих (облікованих частково) об`ємів природного газу за період несправності комерційного ВОГ чи його складових здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу.
Відповідно до пункту 3 глави 2 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем до порушень (за умови відсутності несанкціонованого втручання в ГРМ або роботу ЗВТ), що сталися внаслідок пошкодження чи позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як «не з вини споживача»), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу, належить пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно
Пунктом 12 глави 5 Розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акта про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку Оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі.
Приписами ст. ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно із ст. ст. 78, 79 Господарського процесуального кодексу України, достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідач заявлені позовні вимоги не спростував, рахунок на оплату донарахованої необлікованої) вартості природного газу в розмірі у сумі 25 532,60 грн не оплатив, а тому у позивача є підстави для звернення до суду за захистом своїх прав.
Доказів виконання зобов`язання і перерахування позивачу заявленої до стягнення суми боргу не надав.
Ураховуючи вище встановлені обставини, приписи ст.ст. 74, 76, 77-79, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 25 532,60 грн вартості донарахованого (не облікованого) обсягу природного газу, є обґрунтованими, підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами та підлягають задоволенню.
ПЕРЕЛІК ДОКАЗІВ, ЯКИМИ СТОРОНИ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ АБО СПРОСТОВУЮТЬ НАЯВНІСТЬ КОЖНОЇ ОБСТАВИНИ, ЯКА Є ПРЕДМЕТОМ ДОКАЗУВАННЯ У СПРАВІ.
Обставини, на які посилається позивач, доводяться Типовим договором розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498, Заявою-приєднання №0942049Т88СВ016 від 21.01.2016 (а.с.9), актом демонтаж/монтаж побутового вузла обліку газу №000088 від 26.09.2023 (а.с.10), актом відновлення газопостачання (розподілу природного газу) побутовому споживачу від 09.112023 9а.с.110, протоколом направлення засобу вимірювальної техніки на експертизу від 26.02.2024 (а.с.12), актом демонтаж/монтаж побутового вузла обліку газу від 26.02.2024 (зворотній бік а.с. 12), актом про порушення №ЗП 11607 від 27.02.2021, актом №0080 експертизи лічильника газу від 04.03.2024 (а.с.14), протоколом повірки (а.с.15), довідкою про непридатність законодавчо врегульованого засобу вимірювальної техніки №ЗП-2-2884-24 від 04.03.2024 (а.с.16), протоколом засідання комісії з розгляду актів про порушення Кодексу газорозподільних систем від 13.03.2024 (а.с.17), описом вкладення у цінний лист від 04.04.2024, фіскальним чеком УКРПОШТА від 04.04.2024, повідомленням про вручення від 09.04.2024 (а.с.18), супровідним листом від 04.04.2024 №690-Сл-3094-0424 (а.с.19), актом-розрахунком №64002583 від 31.03.2024 (а.с. 20), актом-розрахунком не облікованого (донарахованого) об`єму (обсягу) природного газу і його вартості від 31.03.2024 (а.с.21).
ВИСНОВКИ СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ.
За результатами розгляду справи суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити у повному обсязі.
РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.
За результатами вирішення спору судові витрати щодо судового збору у справі покладаються на Відповідача відповідно до ст. 129 ГПК України.
Керуючись положеннями Господарського Кодексу України, Цивільного кодексу України, ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Петро-Михайлівської сільської ради (вул. Миру, буд. 70, с. Петро-Михайлівка, Запорізький район, Запорізька обл., 70015; ідентифікаційний код юридичної особи 04353296) на користь Акціонерного товариства «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» (вул. Заводська, буд. 7, м. Запоріжжя 69035; ідентифікаційний код юридичної особи 03345716) 25 532,60 грн (двадцять п`ять тисяч п`ятсот тридцять дві гривні 60 коп.) вартості донарахованого (не облікованого) обсягу природного газу Видати наказ.
Стягнути з Петро-Михайлівської сільської ради (вул. Миру, буд. 70, с. Петро-Михайлівка, Запорізький район, Запорізька обл., 70015; ідентифікаційний код юридичної особи 04353296) на користь Акціонерного товариства «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» (вул. Заводська, буд. 7, м. Запоріжжя 69035; ідентифікаційний код юридичної особи 03345716) суму 2422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні 40 коп.) витрат зі сплати судового збору. Видати наказ.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено впродовж двадцяти днів з дня складення повного судового рішення у порядку, встановленому ст. 257 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складений та підписаний 25.09.2024.
Рішення розміщується в Єдиному державному реєстрі судових рішень за вебадресою у мережі Інтернет за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua.
СуддяС.І. Педорич
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2024 |
Оприлюднено | 26.09.2024 |
Номер документу | 121857769 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Педорич С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні