Рішення
від 25.09.2024 по справі 320/36487/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2024 року м.Київ справа №320/36487/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до КП "Муніципальна варта" Ірпінської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовною заявою до Комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (далі відповідач), - про зобов`язання вчинити дії.

Предмет позову складають правовідносини з приводу надання відповідачем як суб`єктом владних повноважень та розпорядником інформації, відомості за інформаційним запитом депутата міської ради (позивача).

Ухвалою від 13.08.2024 Київським окружним адміністративним судом було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного провадження без виклику сторін. З врахуванням, що відповідач є суб`єктом владних повноважень, ухвала була направлена відповідачу на офіційну електронну адресу відповідача, визначену і в позовній заяві.

Станом на 25.09.2024 відповідач не надав суду відзиву на позовну заяву, ніяких пояснень чи документів щодо заявленого позову. Як наслідок, суд застосовує ч.6 ст.162 КАС України та вирішує справу за наявними матеріалами справи.

Дослідивши матеріали судової справи, суд встановив наступні обставини.

ОСОБА_1 , як депутат Ірпінської міської ради VIII скликання, в порядку ст. 13 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», з метою отримання інформації про фінансово-господарську діяльність комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради, звернувся до комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ 41063046) із депутатськими зверненнями: - №1, № 2, № 3, № 4 (копія яких додається) від 05.06.2024 року про надання відомостей нарахування заробітної плати за кожен місяць або інший документ, в якому зазначена інформація про розмір нарахованої та виплаченої заробітної плати (посадовий оклад, надбавки, доплати, премії, матеріальні допомоги) працівникам комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради у період з 01.01.2021 по 04.06.2024 року із зазначенням їх прізвища, імені та по батькові, а також займаної посади;№ 5 (копія додається) від 05.06.2024 року про надання наказів про прийняття на роботу усіх без виключення працівників комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради, які працюють на підприємстві станом на 04.06.2024 року. - № 6, № 7, № 8, № 9 (копія яких додається) від 05.06.2024 року про надання копій усіх без виключення наказів про преміювання працівників комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю у період з 01.01.2021 по 04.06.2024 року.

09.07.2024 року, на адресу електронної пошти позивача, комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради, за електронним підписом директора ОСОБА_2 , надало: на депутатське звернення № 1 лист-відповідь № 065/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 2 лист-відповідь № 066/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 3 лист-відповідь № 067/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 4 лист-відповідь № 068/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 5 лист-відповідь № 069/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 6 лист-відповідь № 070/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 7 лист-відповідь № 071/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 8 лист-відповідь № 072/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається); на депутатське звернення № 9 лист-відповідь № 073/10-24 від 08.07.2024 року з додатками у вигляді скан-копій запитуваних документів (копія яких додається). З вказаних листів-відповідей та наданих додатків до них, вбачається, що відповідач відмовив позивачу у наданні запитуваної інформації, знеособивши прізвища, імена та по батькові працівників комунального підприємства «Муніципальна варта» щодо якої мною направлено депутатські звернення. Зокрема, відповідачем відмовлено позивачу у наданні такої інформації з посиланнямна вжиття заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб із посиланням на пункт 3 частини 3 ст. 10 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Позивач вважає відмову Відповідача надати запитувану інформацію із зазначених вище підстав протиправною, такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України і порушує право позивача, як депутата місцевої ради, на отримання інформації.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Законом України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11 липня 2002 року № 93-IV (далі - Закон №93-IV) визначено правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлено гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.

Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону № 93-IV депутатське звернення - це викладена в письмовій формі вимога депутата місцевої ради з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз`яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

Згідно з ч. 2 ст. 13 Закону № 93-ІV місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, до яких звернувся депутат місцевої ради, зобов`язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки - надати йому відповідь не пізніш як у місячний строк.

Статтею 15 Закону України № 93-ІV передбачено право депутата місцевої ради вимагати усунення порушення законності та установлено, що депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу у разі виявлення порушення прав та законних інтересів громадян або інших порушень законності має право вимагати припинення порушень, а в необхідних випадках звернутися до відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також до правоохоронних і контролюючих органів та їх керівників з вимогою вжити заходів щодо припинення порушень законності.

Згідно з ч. 1, 6 статті 30 Закону України № 93-ІV депутат місцевої ради наділений усією повнотою повноважень, передбачених цим та іншими законами України. Ніхто не може обмежити повноваження депутата місцевої ради інакше як у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Відповідно до Статуту комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради, затвердженого рішенням 6 сесії VIII скликання Ірпінської міської ради від 11 березня 2021 року № 352-60-VIII, розміщеного на сайті комунального підприємства «Муніципальна варта» (https://www.vartairpin.org/statutni-dokumenti):

« 1.2. Комунальне підприємство «Муніципальна варта» належить до комунальної власності територіальної громади міста Ірпінь.» « 1.3. Засновником Комунального підприємства «Муніципальна варта» є Ірпінська міська рада (далі Засновник). Органом, уповноваженим управляти КП «Муніципальна варта» є Виконавчий комітет Ірпінської міської ради (далі Орган управління).» « 9.2. Майно Підприємства є власністю територіальної громади міста, управління яким відповідно до Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні, здійснює Ірпінська міська рада. Майно Підприємства становлять виробничі та невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному Балансі Підприємства і закріплене за ним у відповідності до чинного законодавства.»

Пунктом 2 частини першої статті 13 Закону «Про доступ до публічної інформації», передбачено, що до розпорядників інформації належать, зокрема, юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів. Відповідно до статті 327 Цивільного кодексу України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

За змістом частини 3 статті 8 Господарського кодексу України господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи.

Частиною 7 статті 78 Господарського кодексу України визначено, що органами управління комунального унітарного підприємства є, зокрема, керівник підприємства, який призначається (обирається) органом, до сфери управління якого належить підприємство, або наглядовою радою цього підприємства (у разі її утворення) і є підзвітним органу, який його призначив (обрав).

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідач, за відсутності відзиву та будь яких пояснень та спростувань аргументів позову, - є розпорядником інформації, яка запитана позивачем.

Відповідачем надано наступні документи: копії відомостей нарахування заробітної плати працівникам комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради за період з 01.01.2021 по 04.06.2024 року; копії наказів про преміювання працівників комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради за період з 01.01.2021 по 04.06.2024 року; копії наказів про прийняття на роботу працівників комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради станом на 04.06.2024 року. Однак інформація у зазначених документах відповідачем знеособлена, чим не обгрунтовано було обмежено запитувану позивачем інформацію, що є порушенням прав позивача, як депутата місцевої ради.

Види та порядок обмеження доступу до інформації передбачено статтею 6 Закону «Про доступ до публічної інформації», в частині п`ятій якої встановлено, передбачено, що не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов`язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю"), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Не підлягає обмеженню також доступ до інформації про стан і результати перевірок та службових розслідувань фактів порушень, допущених у сферах діяльності, зазначених у цій частині.

Доступ до зазначеної інформаціїзабезпечується розпорядниками інформації відповідно до положень статті 5 цього Закону. Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України від 01 червня 2010 року № 2297-VІ «Про захист персональних даних», персональні дані можуть бути віднесені до конфіденційної інформації про особу законом або відповідною особою. Не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону № 2297-VІ, персональні дані, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, оформленій за формою, визначеною відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", не належать до інформації з обмеженим доступом, крім відомостей, визначених Законом України "Про запобігання корупції". Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, крім випадків, передбачених статтею 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

З урахуванням наведених приписів Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувана позивачем інформація є публічною, тобто такою, що створена під час діяльності органу місцевого самоврядування та стосується розпорядження державним чи комунальним майна, відтак не може бути обмежена. В такому випадку, не може бути обмежено доступ і до копій відповідних документів, інформацію про умови отримання майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали майно.

Вказана правова позиція підтверджується висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 27.05.2020 року у справі № 813/2793/18. 16.07.2024 8 Верховний Суд у постанові від 20.10.2020 року у справі №504/1824/17 зазначив, що чинним законодавством не встановлено вичерпного переліку відповідної інформації, необхідної для здійснення депутатом своїх повноважень, як і не встановлено будь-яких обмежень щодо інформації, яка не може надаватись депутату місцевої ради на його звернення.

Законом України "Про статус депутатів місцевих рад" не передбачено обов`язку депутата зазначати у своєму зверненні мету отриманнявідповідної інформації, як і не передбачено обов`язку щодо подання депутатського запиту після отримання відмови на подане депутатське звернення.

Верховний Суд у постанові від 27.04.2020 року у справі №264/5790/16-а зауважив, що належність запитуваної позивачем інформації за ознаками до публічної і можливість її отримання позивачем не як депутатом, а як громадянином, не позбавляє позивача права на подання депутатського звернення щодо такої інформації.

За наслідком розгляду наявних матеріалів справи та враховуючи правове регулювання спірних правовідносин, суд приходить до висновку про задоволення позову в даній справі в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 132 КАС України до судових витрат налжить судовий збір. Позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 10900,80 грн, що підтверджується відповідною квитанцією.

Статтею 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнитив повному обсязі.

2. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №1 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

3. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №2 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

4. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №3 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

5. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №4 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

6. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №5 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

7. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №6 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

8. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №7 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

9. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №8 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

10. Зобов`язати Комунальне підприємство «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) надати депутату Ірпінської міської ради ОСОБА_1 відповідь (запитувану інформацію) по суті депутатського звернення №9 від 05.06.2024 року, в порядку, встановленому чинним законодавством України, в повному обсязі із зазначенням прізвища, імені та по батькові повністю, займаної посади працівників підприємства.

11. Стягнути з Комунального підприємства «Муніципальна варта» Ірпінської міської ради (код ЄДРПОУ: 41063046) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) витрати зі сплати судового збору в розмірі 10900 (десять тисяч дев`ятсот) гривень 80 (вісімдесят) копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Терлецька О.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено27.09.2024
Номер документу121870765
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них

Судовий реєстр по справі —320/36487/24

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 25.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні