Рішення
від 25.09.2024 по справі 340/3986/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/3986/24

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру МВС в Кіровградській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру МВС в Кіровоградській області щодо не внесення змін до довідки ДУ ТМО МВС України в Кіровоградській області №7993 від 20.12.202Гроку станом на 19.11.2019 року про грошове забезпечення ОСОБА_1 не вказавши в ній окремим рядком прирівняну посаду поліцейського станом на 19.11.2019 року згідно вимог п.15 розділу VIII Наказу МВС України №138 від 17.02.2017року «заступник начальника відділення» та надати цю довідку до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області для перерахунку пенсії;

- зобов`язати Регіональний сервісний центр МВС в Кіровоградській області внести зміни до виданої довідки ДУ ТМО МВС України в Кіровоградській області №7993 від 20.12.2021року станом на 19.11.2019 року про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 вказавши в ній згідно вимог п.15 розділу VIII Наказу МВС України №138 від 17.02.2017року окремим рядком посаду поліцейського «заступник начальника відділення» та надати цю довідку до Головного управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області для перерахунку пенсії.

Позовну заяву обґрунтовано тим, що відмова відповідача у видачі довідки про розмір грошового забезпечення, яка оформлена листом від 17.01.2024 №33/32-159 є протиправною, оскільки він має право на виготовлення нової довідки про розмір його грошового забезпечення за листопад 2019 за прирівняною посадою поліцейського «заступника начальника відділення» відповідно до п.15 розділу VIII Наказу МВС України №138 від 17.02.2017. Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом..

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19 червня 2024 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін, встановлено відповідачу строк для надання відзиву (а.с.30).

Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 17 Конституції України держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Частиною 1 ст. 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

За приписами пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.

Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII (далі Закон №2262-XII) визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію. Статтею 63 Закону 2262-ХІІ визначено порядок перерахунку раніше призначених пенсій.

11.11.2015 Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (далі - Постанова № 988), якою встановлено види грошового забезпечення поліцейських.

Законом України № 900-VIII від 23.12.2015 р. "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", статтю 63 Закону № 2262-ХІІ було доповнено новою частиною та вказано, що перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

У зв`язку із вище наведеними змінами в законодавстві, виникли підстави для перерахунку пенсій пенсіонерам органів внутрішніх справ (міліції), в тому числі позивачу.

Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", визначений постановою Кабінету Міністрів України № 45 від 13.02.2008 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (далі - Порядок № 45).

Згідно з п. 1 Порядку № 45, перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

В силу положень абз. 7 п. 5 Порядку № 45, додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Згідно з п. 5 Порядку № 45 особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) перерахунок пенсії з 1 січня 2016 р. проводиться з розміру грошового забезпечення за прирівняною посадою поліцейського, враховуючи оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції. Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року. Подальші перерахунки здійснюються з урахуванням складових грошового забезпечення, передбачених абзацом першим цього пункту.

Відповідною вважається посада, яка за класифікаційними характеристиками, зокрема назвою, розміром посадового окладу, функціональністю та організаційним рівнем підрозділу у структурі органу (організації, установи, військової частини тощо) прирівнюється до посади, з якої особа була звільнена. (п. 6 Порядку № 45).

Відповідно до витягу з наказу начальника Управління внутрішніх справ України у Вінницькій області від 12 липня 2004 року 3 101 о/с підполковника міліції ОСОБА_1 звільнено з посади заступника начальника Тяжилівського відділення міліції Вінницького міського відділу УМВС (а.с.12).

Наказом МВС України від 17 лютого 2017 року №138, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 березня 2017 року за № 348/30216 затверджено Перелік посад начальницького, і, рядового, складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що прирівнюються посадам поліцейських (далі - Перелік).

Отже, за змісту даного нормативно-правового акта, посада «начальника Тяжилівського ВМ Вінницького МВ УМВС України в Вінницькій області», з якої позивач звільнений з органів внутрішніх справ, прирівняна до п. 11 розділу VIII Переліку, що є відповідною посаді, яку займав позивач на час звільнення з органу внутрішніх справ.

При цьому, суд звертає увагу, що Постанова КМУ України «Про грошове забезпечення поліцейських» Національної поліції № 988 та Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 17.02.2017 № 138 є чинними та в судовому порядку не оскаржувались. Слід також звернути увагу, що суд не наділений функцією законотворчості, і здійснює виключно правозастосовчу функцію із наданням правової оцінки діям та рішенням суб`єкта владних пововажень на відповідність вимогам положенням чинного законодавства, а також частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, суд дійшов висновку, що довідка від 20.12.2021 № 7993 яку на заяву позивача державна установа «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області» виготовила та направила до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області відповідає нормам діючого законодавства України, з огляду на що, відсутні правові підстави стверджувати про те, що при її виготовленні було допущено нерівнозначність прирівняння посад, а тому відсутні правові підстави для внесення змін до неї.

Крім того, перевіривши дії відповідача на відповідність вимогам частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, судом не становлено будь-яких порушень або протиправність таких дій.

Згідно з частиною першою статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням наведеного, виходячи з приписів частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, системно проаналізувавши чинне на момент виникнення спірних правовідносин законодавство та оцінивши достатність та взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні позову, розподіл судових витрат на користь позивача судом не здійснюється.

Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволені позовних вимог ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Регіонального сервісного центру МВС в Кіровградській області (код ЄДРПОУ: 40112170, 25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Юрія Бутусова, 22) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено27.09.2024
Номер документу121870821
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —340/3986/24

Рішення від 25.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні