ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2024 рокусправа № 380/7475/24місто Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії Західного регіону про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії
в с т а н о в и в:
І. Стислий виклад позицій учасників справи
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 до Військово-лікарської комісії Західного регіону код ЄДРПОУ 08380628, місцезнаходження: 79031, м. Львів, вул. Стрийська, 73А, у якій просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Військово-лікарської комісії Західного регіону щодо неналежного розгляду скарги ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Військово-лікарську комісію Західного регіону надати відповідь у встановлений законом термін на скаргу ОСОБА_1 .
В обґрунтування позову зазначено, що ОСОБА_1 09.08.2023 проходив медичний огляд військово-лікарської комісії ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ). Згідно з довідкою ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 територіального центру комплектування №179/6101/5838 від 09.08.2023 та на підставі статті 546 графи II Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби ОСОБА_1 було визнано обмежено придатним до військової служби. Тому, позивач подав скаргу на рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 до Військово-лікарської комісії Західного регіону. 02.10.2023 ОСОБА_1 відправив послугами Укрпошти скаргу до Військово-лікарської комісії Західного регіону, однак, станом на 14.03.2024 відповіді йому надано не було.
27.05.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив повністю. Відзив обґрунтований тим, що скарга позивача ОСОБА_1 надійшла на адресу військово-лікарської комісії 16 РВЛК та була зареєстрована за вхідним номером 7004 від 05.10.2023. У згаданій скарзі ОСОБА_1 оскаржує постанову військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка очевидно, оформлена Довідкою ВЛК від 09.08.2023 за №179/6101/5838. Однак, Довідка, яка оскаржується позивачем, до військово-лікарської комісії 16 РВЛК ним не надана та в матеріалах самої скарги не міститься. Повідомлення позивачу було оформлено листом за вихідним номером 4172 від 10.10.2023 та відправлено фельд`єгерським зв`язком. Станом на 27.05.2024 позивач не надав до військово-лікарської комісії 16 РВЛК жодної відповіді та документів, що в свою чергу, не дає змоги вирішити поставлені питання по суті в межах наданих комісії повноважень та в рамках чинного законодавства.
06.06.2024 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій просить позовні вимоги задовольнити повністю. Відповідь обґрунтована тим, що оскільки довідка ВЛК №179/6101/5838 від 09.08.2023 йому не видана, а тому така не долучалась до скарги, натомість до скарги долучено ряд документів, що підтверджують стан здоров`я позивача. Відповідач визнає факт отримання скарги. Водночас вказує, що позивачу фельд`єгерським зв`язком скеровано листа за вхідним номером 4172 від 10.10.2023 із необхідністю надання інформації та документів, у тому числі копії довідки ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_5 . Крім того, доказів надсилання відповідачем листа за вихідним номером № 4172 від 10.10.2023 відповідач до відзиву не долучив, про що свідчить копія останньої сторінки відзиву.
11.06.2024 до суду від відповідача надійшов заперечення на відповідь на відзив, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив повністю. Заперечння обґрунтовані тим, що у скарзі, позивач не згідний з постановою військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка з його слів, оформлена Довідкою ВЛК від 09.08.2023 року за №179/6101/5838. Тому, при розгляді вказаної скарги, фахівцями 16 РВЛК була запитана така довідка ВЛК, як предмет оскарження позивача у зверненні. Відповідач зазначає, що відповідно до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про поштовий зв`язок" щодо врегулювання питань фельд`єгерського зв`язку" №1889-IX від 17 листопада 2021 року відомчий фельд`єгерський зв`язок у складі Збройних Сил України - приймання, обробка, перевезення та доставка (вручення) відправлень, що містять інформацію, яка становить державну таємницю та/або службову інформацію, користувачам у системі Міністерства оборони України в мирний час та особливий період"; "фельд`єгерський зв`язок (урядовий фельд`єгерський зв`язок, відомчий фельд`єгерський зв`язок у складі Збройних Сил України) - складова частина поштового зв`язку України, призначена для приймання, обробки, перевезення та доставки (вручення) відправлень, що містять інформацію, яка становить державну таємницю та/або службову інформацію, окремим категоріям користувачів". 16 РВЛК відноситься до штатної військово-лікарської комісії та є військово-медичною установою, тому, у своїй повсякденній діяльності 16 РВЛК використовує поштовий зв`язок Збройних Сил України. Вказаний лист надіслано позивачу за реєстром № 118 від 13.10.2023 року за вих. № 4172 від 10.10.2023 року на вказану позивачем у скарзі адресу.
ІІ. Рух справи
Ухвалою від 15.04.2024 суддя залишив позовну заяву без руху для усунення недоліків.
Ухвалою від 20.05.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.
Заходи забезпечення позову та доказів, у тому числі шляхом їх витребування, не вживались.
ІІІ. Фактичні обставини справи
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, дослідивши та об`єктивно оцінивши наявні в матеріалах справи докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6 09.08.2023 пройшов медичний огляд військово-лікарської комісії ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) відповідно до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністерства оборони України від 14.08.2008 №402.
Згідно з довідкою ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №179/6101/5838 від 09.08.2023 та на підставі статті 546 графи II Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби ОСОБА_1 визнано обмежено придатним до військової служби.
Вважаючи, що довідка ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №179/6101/5838 від 09.08.2023 не відповідає дійсному стану здоров`я позивача, він подано скаргу на рішення військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 до Військово-лікарської комісії Західного регіону.
02.10.2023 ОСОБА_1 відправив через Укрпошту скаргу до Військово-лікарської комісії Західного регіону, однак, станом на 14.03.2024 відповідь йому не надана.
Вважаючи бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду скарги протиправною, позивач звернувся з відповідним позовом до суду .
IV. Позиція суду
Вирішуючи спір по суті, суд керувався такими мотивами.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Окрім цього, стаття 34 Конституції України визначає, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Стаття 2 КАС України визначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, медіа, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно з пунктом 1.1. Розділу ІІ «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», затвердженого Наказом Міністерства оборони України від 14.08.2008 No402 (далі - Положення), медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях у мирний та воєнний час.
Відповідно до пункту 6.8. глави 6 Розділу II Положення на осіб, які проходять медичний огляд амбулаторно, заводиться Картка обстеження та медичного огляду, при стаціонарному огляді історія хвороби.
Огляд військовослужбовців обов`язково проводиться хірургом, терапевтом, невропатологом, окулістом, оториноларингологом - i (військовослужбовців-жінок гінекологом), а за медичними показаннями - лікарями інших спеціальностей. Обов`язково виконуються загальні аналізи крові та сечі, ЕКГ-дослідження, флюорографічне дослідження органів грудної клітини. Потребу в додатковому обстеженні визначають лікарі за медичними показаннями.
Відповідно до пункту 6.9 глави 6 Розділу ІІ Положення при медичному огляді військовослужбовців метод індивідуальної оцінки придатності їх до військової служби повинен застосовуватись у кожному випадку. ВЛК враховує їх вік, освіту, військовий фах, підготовку, досвід, фактичну працездатність, спрямованість до подальшого проходження військової служби, думку командування і начальника медичної служби військової частини, викладені у службовій та медичній характеристиках, та можливість годальшого проходження військовослужбовцем військової служби на посаді, яка найбільше відповідає стану його здоров`я.
Згідно з пунктом 6.12 глави 6 Розділу II Положення у разі коли є незаперечні дані, що здатність до проходження військової служби за станом здоров`я не відновиться, постанова ВЛК про потребу військовослужбовців у відпустці за станом здоров`я не приймається, а вирішується питання про придатність їх до військової служби.
Відповідно до пункту 20.1. глави 20 Розділу II Положення постанови ВЛК приймаються колегіально, більшістю голосів. У прийнятті постанови голова та члени ВЛК не залежні і у своїй роботі керуються цим Положенням. У разі незгоди голови або членів комісії з думкою інших членів, їх окрема думка заноситься до протоколу засідання ВЛК. Члени ВЛК зобов`язані дотримуватися вимог Положення.
Голова або члени ВЛК відповідають за прийняте рішення та видачу документів про встановлення причинного зв`язку захворювань, поранень (контузій, травм або каліцтв).
Відповідно до пункту 5 Розділу ІІІ Інструкції „Про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженої Наказом Міністерства оборони України № 735 від 28 грудня 2016 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23 січня 2017 року за № 94/29962 звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, ураховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
Відповідно до пункту 1.2. глави 1 розділу І Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 № 402 (зі змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 за № 1109/15800 (далі Положення), військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям
Якщо в місячний термін розв`язати порушені у зверненні питання неможливо, то керівник відповідного органу військового управління, командир військової частини або особа, що тимчасово виконує його обов`язки, установлює термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
Відповідно до пункту 1.2. глави 1 розділу І Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 № 402 (зі змінами), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 за № 1109/15800 (далі Положення), військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.
Військово-лікарська експертиза медичний огляд допризовників, призовників; військовослужбовців та членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби); військовозобов`язаних, офіцерів запасу, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, резервістів (кандидатів у резервісти); громадян, які приймаються на військову службу за контрактом; кандидатів на навчання у вищих військово-навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів Міністерства оборони України, учнів військових ліцеїв; колишніх військовослужбовців; працівників Збройних Сил України, які працюють у шкідливих та небезпечних умовах праці та залучаються до роботи з джерелами іонізуючого випромінювання, компонентами ракетного палива, джерелами електромагнітних полів, лазерного випромінювання, мікроорганізмами І-ІІ груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; працівників допоміжного флоту Військово-Морських Сил ЗСУ;
визначення ступеня придатності до військової служби, навчання у ВВНЗ, роботи за фахом;
установлення причинного зв`язку захворювань, травм (поранень, кантузій, каліцтв) військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів.
Відповідно до абзацу першого пункту 2.1. глави 2 розділу І згаданого Положення для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі ВЛК), штатні, та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).
Відповідно до підпункту 2.4.4. пункту 2.4. глави 2 розділу І Положення на ВЛК регіону покладаються:
організація військово-лікарської експертизи, керівництво підпорядкованими ВЛК, контроль за їхньою роботою та надання їм методичної і практичної допомоги в зоні відповідальності;
контроль за організацією та проведенням медичного огляду осіб, визначених у пункті 1.2 розділу I Положення, поповнення, що прибуває для комплектування Збройних Сил України, з метою правильного розподілу його за родами військ, військовими частинами (кораблями), підрозділами та військовими спеціальностями, а також кандидатів на навчання за військовими спеціальностями з урахуванням стану здоров`я та фізичного розвитку;
розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військоволікарської експертизи;
аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;
проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями - спеціалістами аналізу та оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;
організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;
підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;
розробка та подання до ЦВЛК пропозицій з уточнення, доповнення та внесення змін до нормативно-правових актів з питань військово-лікарської експертизи;
контроль за організацією та проведенням лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, обстеженням та медичним оглядом призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов`язаних, резервістів, надання методичної та практичної допомоги органам та закладам охорони здоров`я України та ТЦК та СП у цій роботі;
проведення спільно з департаментами охорони здоров`я обласних (Київської міської) державних адміністрацій і ТЦК та СП аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, обстеження та медичного огляду допризовників, призовників, громадян, які вступають у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов`язаних, резервістів, розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи;
контроль за організацією та станом лікарсько-льотної експертизи в учбових та спортивних авіаційних закладах Товариства сприянні обороні України (далі - ТСО України), які знаходяться в межах регіону.
Відповідно до підпункту 2.4.5. пункту 2.4. глави 2 розділу І Положення на ВЛК регіону має право:
оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення; перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК та давати їм роз`яснення з питань військоволікарської експертизи;
перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у закладах охорони здоров`я (установах), військових частинах;
приймати постанови згідно з Положенням, контролювати, розглядати, затверджувати, за наявності підстав не затверджувати, переглядати, відміняти або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК. Постанову про придатність до військової служби осіб, звільнених з військової служби, на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право приймати або переглядати тільки ЦВЛК;
перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у закладах охорони здоров`я (установах), медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;
направляти у заклади охорони здоров`я в системі Міністерства оборони України на контрольне обстеження, медичний огляд, повторний медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов`язаних, резервістів;
запитувати особові та пенсійні справи, медичні документи, матеріали службового (спеціального) розслідування, дізнання, досудового розслідування, характеристики, архівні довідки, витяги з наказів, актів, протоколів та інші документи, необхідні для прийняття постанови;
залучати для вирішення питань військово-лікарської експертизи головних (провідних) медичних спеціалістів та інших лікарів-спеціалістів, за необхідності - інших спеціалістів, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець;
приймати постанови, а за необхідності переглядати свої постанови про причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та смерті у осіб, звільнених з військової служби, з військовою службою (крім постанов ЦВЛК);
перевіряти у ТЦК та СП, закладах охорони здоров`я (установах) Автономної Республіки Крим (далі - АР Крим), областей, міста Києва, на території регіону організацію та стан лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов`язаних, резервістів, результати перевірок доповідати начальнику ЦВЛК та керівникам органів місцевої державної адміністрації та місцевого самоврядування.
Суд відхиляє доводи позивача щодо його незгоди з рішенням ВЛК, яке слугувало підставою для звернення із скаргою, оскільки такі виходять за межі судового розгляду.
Верховний Суд у постанові від 12.06.2020 у справі № 810/5009/18 зробив правовий висновок про те, що до повноважень суду не належить надання оцінки діагнозу на предмет того, чи підпадає він під дію статей Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби. Зокрема слід зазначити, що у разі наявності сумніву у позивача щодо правильності висновку стосовно ступеня його придатності до військової служби, він має право звернутися до ЦВЛК ЗС України для перегляду відповідної постанови.
Крім того, згідно з усталеною судовою практикою, при розгляді по суті спору у справах, у яких оспорюються рішення ВЛК, суд не може здійснювати власну оцінку підставності прийняття певної постанови, оскільки суди не є спеціалізованими установами в медичній сфері і тому оцінка підставності постанови ВЛК виходить за межі необхідного дослідження в контексті застосування норм матеріального права. Отже, суди вправі перевіряти законність постанови ВЛК лише в межах дотримання процедури її прийняття.
Оцінюючи дії відповідача щодо розгляду скарги позивача, суд дійшов таких висновків.
Як встановив суд, позивач 02.10.2023 звернувся до відповідача із скаргою на довідку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №179/6101/5838 від 09.08.2023.
Позивач зазначає, що відповідач не повідомив позивача про результати розгляду скарги.
Скарга позивача надійшла на адресу військово-лікарської комісії 16 РВЛК та зареєстрована за вхідним номером 7004 від 05.10.2023.
До відзиву відповідач додав копію відповіді № 4172 від 10.10.2023 на заяву позивача від 02.10.2023.
У згаданій відповіді відповідач вказує на необхідність подати до 16 РВЛК відомості про повну поштову адресу військової частини, де позивач проходив військову службу та копію довідки ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_5 № 5838 від 09.08.2023.
У відзиві відповідач вказує, що повідомлення позивачу оформлене листом за вихідним номером 4172 від 10.10.2023 року та відправлено фельд`єгерським зв`язком.
Проте, відповідач не надав жодних доказів, які б підтверджували факт направлення згаданої відповіді на адресу позивача або вручення йому їх особисто.
З таких підстав, суд дійшов висновку, що відповідач не розглянув своєчасно та належним чином скаргу позивача від 02.10.2023 на довідку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №179/6101/5838 від 09.08.2023.
У зв`язку з цим, суд визнає протиправною бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду скарги позивача від 02.10.2023 на довідку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_7 № 179/6101/5838 від 09.08.2023.
Аналіз відповідей дає підстави вважати, що відповідач рішення за результатом розгляду скарги позивача від 02.10.2023 не приймав, оскільки позивач не надав усіх необхідних відомостей та документів. Оскільки позивач не отримував відповіді на свою скаргу, він не міг бути обізнаний з тим, що для прийняття рішення про розгляд скарги на довідку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 №179/6101/5838 від 09.08.2023, йому необхідно надати додаткові відомості та документи.
Окрім цього, суд зазначає, що 16 РВЛК відноситься до штатної військово-лікарської комісії та є військово-медичною установою, а тому шляхом взаємодії із іншими військовими установами може встановити повну поштову адресу військової частини, де позивач проходив військову службу. Додатково вказує на те, що під час дії особливого періоду постанови ВЛК районних, міських ІНФОРМАЦІЯ_8 про непридатність до військової служби військовозобов`язаних оформлюються свідоцтвами про хворобу (додаток 11 до цього Положення) у трьох примірниках, які не пізніше десятиденного строку з дня закінчення медичного огляду та перевірки ВЛК обласних (Київського та Севастопольського міських) ІНФОРМАЦІЯ_8 , направляються на затвердження до штатних ВЛК згідно адміністративно-територіальної зони відповідальності за проведення військово-лікарської експертизи. Інші постанови ВЛК районних, міських ІНФОРМАЦІЯ_8 , на особливий період оформлюються довідкою військово-лікарської комісії (додаток 4 до цього Положення) у трьох примірниках.
16 РВЛК уповноважена приймати постанови згідно з Положенням, контролювати, розглядати, затверджувати, за наявності підстав не затверджувати, переглядати, відміняти або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК. Оскільки ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 є підпорядкованій 16 РВЛК, суд вказує, що відповідач міг отримати копію довідки ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_5 № 5838 від 09.08.2023 саме від ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 .
У зв`язку з цим, для забезпечення ефективного захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача розглянути скаргу позивача від 02.10.2023 на довідку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_7 №179/6101/5838 від 09.08.2023.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини другої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
V. Судові витрати
Відповідно до статті 139 КАС України на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача необхідно стягнути сплачений судовий збір у розмірі 1211,20 грн.
Керуючись статтями 6, 9, 73-76, 242, 245 КАС України, суд
в и р і ш и в:
позов ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії Західного регіону про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Військово-лікарської комісії Західного регіону щодо нерозгляду та ненадання відповіді на скаргу ОСОБА_1 від 02.10.2023 на довідку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 територіального центру комплектування №179/6101/5838 від 09.08.2023.
Зобов`язати Військово-лікарську комісію Західного регіону розглянути скаргу ОСОБА_1 від 02.10.2023 на довідку ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 територіального центру комплектування № 179/6101/5838 від 09.08.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Військово-лікарської комісії Західного регіону код ЄДРПОУ 08380628, місцезнаходження: 79031, м. Львів, вул. Стрийська, 73А на користь ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 судовий збір у розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн 20 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Суддя Гулик Андрій Григорович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 27.09.2024 |
Номер документу | 121870899 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні