РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
25 вересня 2024 року м. Рівне№460/4300/24
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
Приватного підприємства «Енергоакватех» доГоловного управління ДПС у Рівненській області Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, -В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство «Енергоакватех» звернулося до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Рівненській області (відповідач 1), Державної податкової служби України (відповідач 2), в якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25 січня 2024 року №10440141/37389645, від 08 лютого 2024 року №10521679/37389645, від 18 квітня 2024 року №10922259/37389645, від 18 квітня 2024 року №10922258/37389645 - про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних.
зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ПП «Енергоакватех» Податкові накладні №1 від 03 серпня 2023 року, №2 від 05 серпня 2023 року, №4 від 09 серпня 2023 року, №6 від 13 серпня 2023 року датою їх фактичного отримання.
На обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем протиправно не зареєстровано податкові накладні №1 від 03 серпня 2023 року, №2 від 05 серпня 2023 року, №4 від 09 серпня 2023 року, №6 від 13 серпня 2023 року таким чином позивач звернувся до суду з даним позовом та просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою суду від 26.04.2024 відкрито провадження в адміністративній справі, визначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву в якому зазначається, що позовні вимоги є підставними та не обгрунтованими, таким чином, у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив таке.
ПП «Енергоакватех» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, дата та номер запису 23.12.2010, 16061020000000321, основним видом діяльності є Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів КВЕД 96.01.
Інші види діяльності :
·46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;
·47.59 Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах;
·47.71 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах;
Між Приватним підприємством «Енергоакватех» та Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», від імені якої діє відокремлений структурний підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» укладено Договір №37-122- 08-23-13248.
28 серпня 2023 року між Приватним підприємством «Енергоакватех» та Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», від імені якої діє відокремлений структурний підрозділ «Рівненська атомна електрична станція», укладено Додаткову угоду №1 до Договору №37-122-08-23-13248 від 17.04.2023 р.
Відповідно до п.1.1 Договору Виконавець зобов`язується своїми силами і засобами за замовленням Замовника надати послуги Замовнику, зазначені в технічній специфікації (Додаток 1 до Договору), а Замовник прийняти і оплати такі послуги.
Згідно п. 1.2. Договору найменування послуги: 98310000-9 «Послуги з прання білизни та інших виробів в РОК «Біле озеро». Склад та обсяги послуг, що доручаються до виконання Виконавцю, визначені в технічній специфікації (Додаток 1 до Договору), яка є невід`ємною частиною Договору.
Відповідно до п. 3.1. Договору (зі змінами) ціна послуг, що надаються за цим Договором згідно Розрахунку вартості послуг (Додаток 2 до Договору) становить 387 140,77 грн. (триста вісімдесят сім тисяч сто сорок грн. 77 коп.), крім того ПДВ 20% 34 521,65 грн. (тридцять чотири тисячі п`ятсот двадцять одна грн. 65 коп). Загальна сума Договору становить 421 662,42 грн.
У розділі 3. Договору встановлено, що остаточна вартість надання послуг по Договору сформується в залежності від фактичної кількості наданих послуг, але не повинна перевищувати суму, визначену в п. 3.3 Договору. До цін послуг включена вартість навантаження, розвантаження, транспортування білизни та інших виробів для прання від Замовника до Виконавця і навпаки.
Відповідно до п. 4.1. Договору (зі змінами) оплата за надані послуги здійснюється Замовником шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця протягом 45 (сорока п`яти) календарних днів з дати підписання акта приймання передачі наданих послуг за умови реєстрації Виконавцем належним чином оформленої та незаблокованої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Початок перебігу строку оплати починається з дня, наступного за днем оформлення акта приймання-передачі наданих послуг.
Сторонами погоджено, що у разі, якщо Виконавець не здійснить реєстрацію належним чином оформленої податкової накладної в ЄРПН у встановлений законодавством термін та це призведе до втрати у Замовника права на нарахування сум податку на додану вартість, що відносяться до податкового кредиту, Замовник в односторонньому порядку зменшує вартість наданих послуг за договором на суму ПДВ, яка не була підтверджена податковою накладною відповідно до вимог ПКУ, та проводить розрахунок протягом 45 (сорока п`яти) календарних днів з моменту втрати права на такий податковий кредит.
Згідно п. 5.1. Договору строк надання послуг: початок червень 2023 року, закінчення вересень 2023 року.
Відповідно до Замовлення від 31 липня 2023 року №000499 Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», від імені якої діє відокремлений структурний підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» замовлено у Приватного підприємства «Енергоакватех» послугу прання на загальну суму замовлення 18928,01 грн. (в т.ч. ПДВ 3 154,67 грн.)
Відповідно до Акту від 03 серпня 2023 року №48 приймання-передачі наданих послуг згідно Договору №37-122-08-23-13248 від 17.04.2023 р. Виконавцем були надані, а Замовником прийняті послуги з прання білизни та інших виробів у вказаному обсязі на загальну вартість наданих послуг з ПДВ 18 928,01 грн. Послуги надані якісно і відповідають умовам вищезазначеного договору. Жодних претензій та зауважень по якості та обсягу наданих послуг Замовник до Виконавця не має.
За результатами вищеописаної господарської операції, на виконання вимог чинного законодавства ПП «Енергоакватех» складено Податкову накладну №1 від 03.08.2023 р. та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Однак, 28 серпня 2023 року ПП «Енергоакватех» отримало Повідомлення про зупинення реєстрації Податкової накладної №1 від 03.08.2023 р.: Обсяг постачання товару / послуги 96.01.1, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару / послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
11 січня 2024 року ПП «Енергоакватех» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до уповноваженого органу та копії первинних документів, що підтверджують законність проведення господарської операції. Зокрема, Пояснення для розблокування податкової накладної та скан-копії наявних документів Договір про закупівлю послуг, довідка з органів статистики, акт виконаних робіт, додаткова угода.
Однак, 25 січня 2024 року ПП «Енергоакватех» отримало Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних №10440141/37389645 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів.
Відповідно до Замовлення від 03 серпня 2023 року №000500 Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», від імені якої діє відокремлений структурний підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» замовлено у Приватного підприємства «»Енергоакватех» послугу прання на загальну суму замовлення 10 097,06 грн. (в т.ч. ПДВ 1 682,84 грн.)
Відповідно до Акту від 05 серпня 2023 року №49 приймання-передачі наданих послуг згідно Договору №37-122-08-23-13248 від 17.04.2023 р. Виконавцем були надані, а Замовником прийняті послуги з прання білизни та інших виробів у вказаному обсязі на загальну вартість наданих послуг з ПДВ 10 097,06 грн. Послуги надані якісно і відповідають умовам вищезазначеного договору. Жодних претензій та зауважень по якості та обсягу наданих послуг Замовник до Виконавця не має.
За результатами вищеописаної господарської операції, на виконання вимог чинного законодавства ПП «Енергоакватех» складено Податкову накладну №2 від 05.08.2023 р. та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Однак, 21 серпня 2023 року ПП «Енергоакватех» отримало Повідомлення про зупинення реєстрації Податкової накладної №2 від 05.08.2023 р.: Обсяг постачання товару / послуги 96.01.1, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару / послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
28 січня 2024 року ПП «Енергоакватех» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до уповноваженого органу та копії первинних документів, що підтверджують законність проведення господарської операції. Зокрема, Пояснення для розблокування податкової накладної та скан-копії наявних документів Договір про закупівлю послуг, довідка з органів статистики, акт виконаних робіт, додаткова угода, договори оренди на транспортного засобу, акти приймання-передачі майна, штатний розпис, видаткові накладні, банківські виписки. Однак, 08 лютого 2024 року ПП «Енергоакватех» отримало Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних №10521679/37389645 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів.
Відповідно до Замовлення від 07 серпня 2023 року №000514 Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», від імені якої діє відокремлений структурний підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» замовлено у Приватного підприємства «»Енергоакватех» послугу прання на загальну суму замовлення 20 552,76 грн. (в т.ч. ПДВ 3 425,46 грн.) Відповідно до Акту від 09 серпня 2023 року №51 приймання-передачі наданих послуг згідно Договору №37-122-08-23-13248 від 17.04.2023 р. Виконавцем були надані, а Замовником прийняті послуги з прання білизни та інших виробів у вказаному обсязі на загальну вартість наданих послуг з ПДВ 20 552,76 грн. Послуги надані якісно і відповідають умовам вищезазначеного договору. Жодних претензій та зауважень по якості та обсягу наданих послуг Замовник до Виконавця не має. За результатами вищеописаної господарської операції, на виконання вимог чинного законодавства ПП «Енергоакватех» складено Податкову накладну №4 від 09.08.2023 р. та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Однак, 21 серпня 2023 року ПП «Енергоакватех» отримало Повідомлення про зупинення реєстрації Податкової накладної №4 від 09.08.2023 р.: Обсяг постачання товару / послуги 96.01.1, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару / послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової Документ сформований в системі «Електронний суд» 22.04.2024 5 накладної. 04 квітня 2024 року ПП «Енергоакватех» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до уповноваженого органу та копії первинних документів, що підтверджують законність проведення господарської операції. Зокрема, Пояснення для розблокування податкової накладної та скан-копії наявних документів Договір про закупівлю послуг, довідка з органів статистики, акт виконаних робіт, додаткова угода, договори оренди державного майна та транспортного засобу, акти приймання-передачі майна, штатний розпис, видаткові накладні, банківські виписки. Однак, 18 квітня 2024 року ПП «Енергоакватех» отримало Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних №10922259/37389645 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів.
Відповідно до Замовлення від 12 серпня 2023 року №000504 Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», від імені якої діє відокремлений структурний підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» замовлено у Приватного підприємства «»Енергоакватех» послугу прання на загальну суму замовлення 17 167,43 грн. (в т.ч. ПДВ 2 861,24 грн.)
Відповідно до Акту від 13 серпня 2023 року №53 приймання-передачі наданих послуг згідно Договору №37-122-08-23-13248 від 17.04.2023 р. Виконавцем були надані, а Замовником прийняті послуги з прання білизни та інших виробів у вказаному обсязі на загальну вартість наданих послуг з ПДВ 17 167,43 грн. Послуги надані якісно і відповідають умовам вищезазначеного договору. Жодних претензій та зауважень по якості та обсягу наданих послуг Замовник до Виконавця не має.
За результатами вищеописаної господарської операції, на виконання вимог чинного законодавства ПП «Енергоакватех» складено Податкову накладну №6 від 13.08.2023 р. та подано її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Однак, 21 серпня 2023 року ПП «Енергоакватех» отримало Повідомлення про зупинення реєстрації Податкової накладної №6 від 13.08.2023 р.: Обсяг постачання товару / послуги 96.01.1, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару / послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
04 квітня 2024 року ПП «Енергоакватех» подало Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до уповноваженого органу та копії первинних документів, що підтверджують законність проведення господарської операції. Зокрема, Пояснення для розблокування податкової накладної та скан-копії наявних документів Договір про закупівлю послуг, довідка з органів статистики, акт виконаних робіт, додаткова угода, договори оренди державного майна та транспортного засобу, акти приймання-передачі майна, штатний розпис, видаткові накладні, банківські виписки.
Однак, 18 квітня 2024 року ПП «Енергоакватех» отримало Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних №10922258/37389645 про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів.
Не погоджуючи з вказаними рішення та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14 статті 14 Податкового кодексу України (далі ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/ послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі Порядок № 1165) з подальшими змінами та доповненнями.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно із вимогами пунктів 6 та 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Відповідно до положення пунктів 6 та 7 Порядку №1165 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Згідно з пунктом 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
З поданих до адміністративного позову матеріалів вбачається, що контролюючим органом було сформовано та надіслано позивачу квитанцію від 26 червня 2023 року про зупинення реєстрації податкової накладної, з підстав Обсяг постачання товару / послуги 4407, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару / послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Разом, з цим запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку. Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Відтак, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідають вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти прийманняпередачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
У разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару/ послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності / умовним кодом товару / Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку.
Тобто, наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета розгляду господарської операції, згідно якої оформлено ПН чи РК.
Відповідно до пункту 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Згідно пункту 11 Порядку №520 за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
- або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Однак, у порушення чинного законодавства, відповідач за результатами розгляду письмових пояснень та копії документів, які ПП «Енергоакватех» подало до уповноваженого органу разом з Повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до уповноваженого органу та копії первинних документів, що підтверджують законність проведення господарської операції відмовляє у реєстрації податкових накладних через ненадання платником податків копій документів, однак матеріалами справи підтверджено, що позивачем надано всі докази щодо підтвердження господарської операції.
Згідно пункту 10 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Однак, як підтверджують матеріалами справи, що додаються до позову, копії цих документів надавалися до уповноваженого органу з Поясненнями, проте не аналізувалися податковим органом узагалі.
Разом з тим, Комісія ГУ ДПС у Рівненській області, незважаючи на надіслані позивачем повідомлення та додані до них первинні документи, прийняла оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, без зазначення мотивів неврахування поданих позивачем документів. Які саме документи було враховано, а які ні, в рішенні комісії не зазначено.
Крім того, відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, за умови, що інші документи підтверджують проведення господарської операції.
Також звертаю увагу на той факт, що форма рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток до Порядку №520) визначає обов`язок комісії регіонального рівня у графі «відмова у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням документів» підкреслити серед переліку документів ті документи, які не надані платником податків.
Оскаржувані рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не містить жодних підкреслень у даній графі.
Тобто, відповідач 1 формально зазначив причини для відмови у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН з посиланням на увесь перелік документів, який визначений формою рішення, який, на думку контролюючого органу, не наданий платником податків, що є недопустимим.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Крім цього, зазначений висновок контролюючого органу спростовується наявними письмовими доказами, наданими позивачем в підтвердження здійснення господарської діяльності, під час виконання якої позивачем і було складено податкові накладні № 1, 2, 4, 6 за серпень 2024 року.
Таким чином, подані ПП «Енергоакватех» для реєстрації податкових накладних документи відповідно до вимог частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» підтверджують факт здійснення господарських операцій та є достатніми для прийняття Комісією ГУ ДПС у Рівненській області рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Отже, факт передачі послуги, в даному випадку дата оформлення документа, що засвідчує факт приймання-передачі послуги, є підставою для виникнення податкових зобов`язань у позивача та формування ним зазначеної вище податкової накладної.
Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, та на те, що наданих контролюючому органу документів було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Одночасно, слід звернути увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно із пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Надані позивачем документи підтверджують реальність здійснення господарської операції по вищевказаній податковій накладній. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і є достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відсутні.
Відповідно до п.25 Порядку №1165, Комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, скарги на рішення комісій регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку та скарги на рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Разом з тим, в оскаржуваному рішенні не зазначено, яка сама податкова інформація про здійснення позивачем ризикових операцій була отримана ДПС України, зокрема, спірне рішення не містить ані посилань на господарську операцію, яка на думку відповідача є ризиковою, ані на підстави за яких така операція визнана ризиковою, що свідчить про формальність прийнятого рішення.
Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 ст. 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч.1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10.02.2010 у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.
При цьому, прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Так, якщо контролюючий орган і вважав, що є обставини, які унеможливлювали врахування Таблиці даних платника податків, поданою позивачем, то відповідні обставини повинні бути чітко зазначені у рішенні, що в даному випадку зроблено не було.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В даному ж випадку, враховуючи усі наведені вище обставини, оскаржувані у даній справі рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25 січня 2024 року №10440141/37389645, від 08 лютого 2024 року №10521679/37389645, від 18 квітня 2024 року №10922259/37389645, від 18 квітня 2024 року №10922258/37389645 про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідає вимогам ст. 2 КАС України, адже прийняті відповідачем без належного обґрунтування, а також без врахування усіх обставин, що мають значення для його прийняття, а тому підлягає скасуванню.
Крім того, контролюючим органом прийнято оскаржуване рішення з недотриманням п.9 ч.2 ст.2 КАС України - без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення. Протилежного відповідачем не доведено.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно ст. 134 КАС України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою.
Положеннями статті 59 Конституції України закріплено, що кожен має право на професійну правничу допомогу. Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.
Положення частин першої та другої статті 134 КАС України кореспондуються із європейськими стандартами, зокрема, пунктом 14 Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам Щодо шляхів полегшення доступу до правосуддя № R (81) 7 передбачено, що за винятком особливих обставин, сторона, що виграла справу, повинна в принципі отримувати від сторони, що програла відшкодування зборів і витрат, включаючи гонорари адвокатів, які вона обґрунтовано понесла у зв`язку з розглядом.
Статтею 30 Закону України «Про адвокатуру і адвокатську діяльність» від 5 липня 2012 року №5076-VI передбачено, що гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.
Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація та досвід адвоката, фінансовий стан клієнта й інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним і враховувати витрачений адвокатом час.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, про що, зокрема, відзначено у пункті 95 рішення у справі «Баришевський проти України» (Заява № 71660/11), пункті 80 рішення у справі «Двойних проти України» (Заява № 72277/01), пункті 88 рішення у справі «Меріт проти України» (заява № 66561/01), заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.
Крім того, у пункті 154 рішення Європейського суду з прав людини у справі Lavents v. Latvia (заява 58442/00) зазначено, що згідно зі статтею 41 Конвенції Суд відшкодовує лише ті витрати, які, як вважається, були фактично і обов`язково понесені та мають розумну суму.
04 квітня 2024 року ПП «Енергоакватех» уклало з Адвокатським бюро «Богдани Чорної» Договір №04/24 про надання правничої допомоги (далі - Договір №04/24).
Відповідно до п. 1.1. Договору №04/24 Адвокатське бюро зобов`язується надати правничу допомогу, представництво та захист інтересів Клієнта, в тому числі, за окремими дорученнями Клієнта, щодо оскарження Рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25 січня 2024 року №10440141/37389645, від 08 лютого 2024 року №10521679/37389645, від 18 квітня 2024 року №10922259/37389645, від 18 квітня 2024 року №10922258/37389645 - про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних; та зобов`язання уповноваженого органу зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ПП «Енергоакватех» Податкові накладні №1 від 03 серпня2023 року, №2 від 05 серпня 2023 року, №4 від 09 серпня 2023 року, №6 від 13 серпня 2023 року датою її фактичного отримання.
Відповідно до пункту 4.3. Договору №04/24 за надання Бюро Клієнтові правничої допомоги щодо підготовки документів для звернення до суду та в суді 1-ої інстанції Клієнт сплатить Бюро гонорар у розмірі 3 000,00 грн. (три тисячі гривень 00 коп.).
Згідно Платіжної інструкції №1200 від 22 квітня 2024 року на підставі Рахункуфактури №6 від 19.04.2024 р. ПП «Енергоакватех» у повному обсязі оплатило послуги з надання правничої допомоги за умовами Договору №04/24 від 04.04.2024 р.
Отже, розмір винагороди за надання правової допомоги визначений у Договорі у вигляді фіксованої суми, не змінюється в залежності від обсягу послуг та витраченого адвокатом часу.
Відповідно до ч. 2 ст. 132 КАС України Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно пп. 1 п.3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору встановлюється у розмірі 1 розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Таким чином, за подання даного адміністративного позову ставка судового збору становитиме: 3028,00 грн. *4* 0,8 = 9 689,60 грн. Таким чином, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір у розмірі 9689,60 грн, сплачений відповідно до платіжної інструкції №1201 від 22 квітня 2024 року, та витрати на правничу допомогу адвоката у розмірі 3 000,00 грн. (три тисячі грн. 00 коп.), сплачені відповідно до платіжної інструкції від 22 квітня 2024 року №1200.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області від 25 січня 2024 року №10440141/37389645 про відмову в реєстрації ПН №1 від 03.08.2023, від 08 лютого 2024 року №10521679/37389645 про відмову в реєстрації ПН №2 від 05.08.2023, від 18 квітня 2024 року №10922259/37389645 про відмову в реєстрації ПН №4 від 09.08.2023, від 18 квітня 2024 року №10922258/37389645 про відмову в реєстрації ПН №6 13.08.2023
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні Приватного підприємства «Енергоакватех»: №1 від 03.08.2023, №2 від 05.08.2023, №3 від 09.08.2023, №6 від 13.08.2023, днем їх первинного подання.
Стягнути на користь Приватного підприємства «Енергоакватех» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в сумі 4844,80 грн.
Стягнути на користь Приватного підприємства «Енергоакватех» за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір в сумі 4844,80 грн.
Стягнути на користь Приватного підприємства «Енергоакватех» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1500,00 грн.
Стягнути на користь Приватного підприємства «Енергоакватех» за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1500,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 25 вересня 2024 року
Учасники справи:
Позивач - Приватне підприємство «Енергоакватех» (м-р Будівельників, 9/3, кв.9,м. Вараш,Вараський р-н, Рівненська обл.,34403, ЄДРПОУ/РНОКПП 37389645)
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166) Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)
Суддя У.М. Нор
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2024 |
Оприлюднено | 27.09.2024 |
Номер документу | 121871637 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
У.М. Нор
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні