ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2024 року Чернігів Справа № 620/7453/24
Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді ЖитнякЛ.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з уточненим позовом до Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області, в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України виконавчого комітету Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області від 11.04.2024 за №108, яким було відмовлено ОСОБА_1 у наданні компенсації у формі фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку з використанням житлового сертифіката за знищений об`єкт нерухомого майна, що розміщується за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до заяви 3B-07.08.2023-34974, поданої з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення»;
визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Іванівської сільської ради Чернігівського району, Чернігівської області від 22.04.2024 за №70, в частині, якого було затверджено Рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України виконавчого комітету Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області від 11.04.2024 за №108, яким було відмовлено ОСОБА_1 у наданні компенсації у формі фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку з використанням житлового сертифіката за знищений об`єкт нерухомого майна, що розміщується за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до заяви ЗВ- 07.08.2023-34974, поданої з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення»;
зобов`язати відповідача розглянути повторно заяву ОСОБА_1 про надання компенсації у формі фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку з використанням житлового сертифіката за знищений об`єкт нерухомого майна, що розміщується за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням висновків, викладених в рішенні суду за результатом розгляду справи.
В обгрунтування позову зазначає, що належне позивачу майно, а саме будинок АДРЕСА_1 було повністю знищено в результаті бойових дій, потрапляння снарядів та як наслідок виниклої пожежі. Даний факт було належним чином задокументовано, складені відповідні акти та довідки, надано експертний висновок про розмір заподіяної матеріальної шкоди. Втім, відповідачем протиправно відмовлено у наданні компенсації.
Суд ухвалою від 14.06.2024 відкрив провадження у справі та призначив її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.
У встановлений ухвалою про відкриття провадження строк, відповідач подав відзив на позов, в якому наголосив, що механізм розрахунку надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна з урахуванням коштів, отриманих від благодійних та волонтерських організацій, наразі Законом №2923-ІХ та Порядком №600 не визначений, а житловий будинок самостійно відновлено ОСОБА_1 з використанням власних коштів та коштів і матеріалів благодійних та громадських організацій, Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації прийняла рішення щодо відмови у наданні компенсації з використанням житлового сертифіката у формі фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку за знищений об`єкт нерухомого майна, що розміщується за адресою: АДРЕСА_1 . Також зазначає, що без звернення власника знищеного майна Іванівська сільська рада не має доступу до Порталу ДІЯ щодо вирішення питання повторного розгляду заяви, поданої з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення».
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.
ОСОБА_1 , є власником будинку АДРЕСА_1 , що підтверджується Договором міни від 02.07.1994 та витягом з Державного реєстру речових прав (а.с.7, 10).
06.03.2022 в результаті потрапляння декількох ворожих снарядів в будинок АДРЕСА_1 , останній було повністю знищено, що підтверджується довідкою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області від 02.05.2022 №13-06/1491 (а.с.11).
Згідно з Актом про пожежу від 02.05.2022, складеним комісією у складі головного інспектора ВЗНС Чернігівського районного управління ГУ ДСНС України у Чернігівській області капітана служби цивільного захисту ОСОБА_2 , гр.. ОСОБА_1 , встановлено, що пожежею знищено житловий будинок АДРЕСА_1 та майно, причиною пожежі вказано вибух внаслідок потрапляння боєприпасів їх уламків під час бойових дій.
Відповідно до Довідки із Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області від 29.11.2022 №1356, вказано, що будинок за адресою: АДРЕСА_1 , власником якого є гр. ОСОБА_1 , відповідно до Акту візуального обстеження був повністю знищений внаслідок військової агресії російської федерації. Все майно (речі, документи), що знаходилися у будинку було втрачено внаслідок пожежі після прямого влучання кількох ворожих снарядів (а.с.16).
Згідно з Висновком експертного дослідження від 09.11.2023 №ЕД-19/125- 23/2636-БТ за результатом розгляду заяви гр. ОСОБА_1 від 10.03.2023 про проведення будівельно-технічного експертного дослідження по житловому будинку та господарським будівлям і спорудам за адресою: АДРЕСА_1 вартість ремонтно-відновлювальних робіт, з урахуванням вартості будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, проведення яких необхідне для усунення пошкоджень житлового будинку та господарських будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_1 внаслідок військової агресії (військового обстрілу), станом на момент проведення дослідження становить 1773079 (один мільйон сімсот сімдесят три тисячі сімдесят дев`ять гривень) 00 копійок» (а.с.17-37).
В подальшому позивачем направлено відповідну заяву щодо надання компенсації за знищене майно (згідно рішення від 11.04.2024 №108 заява ЗВ-07.08.2023-34974).
Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України виконавчого комітету Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області прийнято рішення від 11.04.2024 №108, яким відмовлено позивачу у наданні компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна, що розміщується за адресою: АДРЕСА_1 , у формі фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання такого приміщення/будинку, що буде споруджене/споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування їх будівництва) з використання житлового сертифіката.
Підставою для відмови вказано те, що станом на 11.04.2024 житловий будинок самостійно відновлено ОСОБА_1 з використанням власних коштів та коштів і матеріалів благодійних та громадських організацій.
Зазначене рішення затверджено Виконавчим комітетом Іванівської сільської ради Чернігівського району, Чернігівської області від 22.04.2024 №70.
Вважаючи такі дії відповідача протиправними, а рішення такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зважає на таке.
23.02.2023 Верховною Радою України прийнятий Закон України №2923-ІХ «Про компенсацію за пошкодження; та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України. Зазначений Закон визначає правові та організаційні засади надання компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України» (далі Закон №2923).
Цей Закон визначає правові та організаційні засади надання компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, з дня набрання чинності Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-IX, а також правові засади створення та ведення Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.1 Закону №2923 знищені об`єкти нерухомого майна - об`єкти нерухомого майна, які розташовані в Україні та стали непридатними для використання за цільовим призначенням внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, відновлення яких є неможливим шляхом поточного або капітального ремонту, реконструкції, реставрації чи економічно недоцільним:
А) квартири, інші житлові приміщення в будівлі, будинки садибного типу, садові та дачні будинки;
Б) об`єкти будівництва (будинки садибного типу, садові та дачні будинки), в яких на момент знищення були зведені несучі та зовнішні огороджувальні конструкції (крім світлопрозорих конструкцій та заповнення дверних прорізів), щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;
В) складові частини об`єктів будівництва (квартири, інші житлові приміщення в будівлі), які після прийняття в експлуатацію є самостійними об`єктами нерухомого майна, за умови що на момент знищення в об`єкта будівництва були зведені несучі та зовнішні огороджувальні конструкції (крім світлопрозорих конструкцій та заповнення дверних прорізів), щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт.
Відповідно до пп.«в» п.5 ч.1 ст.1 Закону №2923 компенсацією за пошкоджений/знищений об`єкт нерухомого майна вважається фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання приміщення/будинку, що буде споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва) з використанням житлового сертифіката.
Відповідно до ст.2 цього Закону №2923 отримувачами компенсації за пошкоджені/знищені об`єкти нерухомого майна (далі - отримувачі компенсації) є, зокрема, фізичні особи - громадяни України, які є власниками пошкоджених/знищених об`єктів нерухомого майна.
Кабінетом Міністрів України в Порядку надання компенсації за пошкоджене/знищене майно можуть визначатися додаткові категорії осіб, яким може надаватися компенсація за пошкоджені/знищені об`єкти нерухомого майна.
Отримувачами компенсації не можуть бути: особи, до яких застосовано санкції відповідно доЗакону України«Про санкції»; особи, які мають судимість за вчинення кримінальних правопорушень, передбаченихрозділом I«Злочини проти основ національної безпеки України» Особливої частини Кримінального кодексу України; спадкоємці щодо пошкоджених/знищених об`єктів нерухомого майна, які належали за життя спадкодавцям, визначенимпунктами 1і2цієї частини.
Згідно зі ст.3 Закону №2923 для розгляду питань щодо надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради (далі - виконавчий орган ради), військова адміністрація населеного пункту або військово-цивільна адміністрація населеного пункту утворює Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації), як консультативно-дорадчий орган та затверджує положення про роботу такої Комісії.
Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації у своїй діяльності керуєтьсяКонституцією України, цим Законом, іншими законами України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами.
Персональний склад Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації затверджується розпорядчим актом виконавчого органу ради, військової адміністрації населеного пункту або військово-цивільної адміністрації населеного пункту.
Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації:
надає отримувачам компенсації вичерпну інформацію та консультації з питань отримання компенсації;
здійснює розгляд питань щодо надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна, у тому числі: приймає рішення про надання/відмову в наданні компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна; приймає рішення про наявність/відсутність у спадкодавця правових підстав для отримання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна, яке надається протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту від спадкоємця або нотаріуса, який завів спадкову справу;
заслуховує на своїх засіданнях інформацію посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, експертів, оцінювачів, суб`єктів оціночної діяльності, виконавців окремих видів робіт (послуг), пов`язаних із створенням об`єктів архітектури, представників міжнародних організацій, інших осіб з питань, що належать до її компетенції;
одержує від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності документи та/або інформацію, необхідні для прийняття рішення про надання компенсації (у тому числі з метою поновлення втрачених документів, необхідних для прийняття рішення про надання компенсації);
утворює для виконання покладених на неї завдань тимчасові робочі групи (за потреби);
проводить наради, здійснює інші заходи та вирішує питання, що належать до її компетенції;
виконує інші повноваження, що випливають з покладених на неї завдань.
Матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації здійснюється відповідним виконавчим органом ради, військовою адміністрацією населеного пункту або військово-цивільною адміністрацією населеного пункту.
Відповідно до ч.1 та 2 ст.4 Закону №2923 заява про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна подається до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації, уповноваженої розглядати заяви про надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна на відповідній території. Така заява подається під час дії воєнного стану та протягом одного року з дня його припинення або скасування на території, на якій розташований (розташовувався) знищений об`єкт нерухомого майна.
Заява про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна подається щодо кожного знищеного об`єкта нерухомого майна окремо.
Заява про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна може бути подана до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації:
в електронній формі - засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг, орган соціального захисту населення або нотаріуса.
Частиною 7 цієї статті визначений перелік документів, які додаються до заяви про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна, а саме щодо знищеного об`єкта нерухомого майна, визначеного підпунктом "а" пункту 4 частини першої статті 1 цього Закону, у разі якщо отримувачем компенсації є власник об`єкта нерухомого майна, - копія документа, що підтверджує право власності на об`єкт нерухомого майна (крім випадків, якщо право власності на відповідний об`єкт нерухомого майна зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно).
Документи, визначені цією частиною, засвідчуються особистим підписом заявника або його електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Відповідно до ст.6 Закону №2923 розгляд заяви про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації включає:
встановлення наявності/відсутності підстав для отримання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна;
встановлення наявності/відсутності пріоритетного права на отримання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна;
збирання документів та/або інформації, необхідних для прийняття рішення про надання компенсації.
Відповідно до ч.6 ст.6 Закону №2923 підставами для відмови у наданні компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна є:
подання заяви про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна особою, яка не може бути отримувачем компенсації відповідно до цього Закону або не має повноважень для подання заяви;
виявлення недостовірних даних, зазначених у заяві про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна;
подання заяви про надання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна після спливу строку, визначеного частиною першою статті 4 цього Закону.
Рішення про надання/відмову у наданні компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна підлягає затвердженню рішенням виконавчого органу ради, військової адміністрації населеного пункту або військово-цивільної адміністрації населеного пункту протягом п`яти календарних днів з дня прийняття Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації такого рішення.
Копія рішення про надання/відмову у наданні компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна завантажується посадовою особою виконавчого органу ради, військової адміністрації населеного пункту або військово-цивільної адміністрації населеного пункту до Реєстру пошкодженого та знищеного майна протягом п`яти робочих днів з дня його прийняття.
Відповідно до ст.8 Закону №2923 компенсація за знищений об`єкт нерухомого майна надається шляхом:
надання грошових коштів шляхом їх перерахування на поточний рахунок отримувача компенсації із спеціальним режимом використання для фінансування будівництва будинку садибного типу, садового або дачного будинку. Такий рахунок відкривається на ім`я отримувача компенсації. Порядок відкриття та ведення таких рахунків визначається Національним банком України;
фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання такого приміщення/будинку, що буде споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва) з використанням житлового сертифіката.
Згідно з ч.4 та 8 цієї статті розмір компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна визначається щодо кожного отримувача компенсації та кожного знищеного об`єкта нерухомого майна окремо, виходячи із загальної площі знищеного об`єкта нерухомого майна та вартості 1 квадратного метра площі знищеного об`єкта нерухомого майна.
Житловий сертифікат використовується отримувачем компенсації для фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання такого приміщення/будинку, що буде споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва). Обсяг такого фінансування дорівнює грошовій сумі, зазначеній у житловому сертифікаті.
Відповідно до ч.10 ст.8 Закону №2923 для фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання такого приміщення/будинку, що буде споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва) з використанням житлового сертифіката отримувач компенсації (або його представник - у разі звернення в паперовій формі) звертається до визначеної Кабінетом Міністрів України юридичної особи в паперовій або електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України в Порядку надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна.
Відповідно до ч.20 та ч.21 ст.8 Закону №2923 право власності отримувача компенсації на знищений об`єкт нерухомого майна припиняється у зв`язку з його знищенням. Державна реєстрація припинення такого права здійснюється відповідно до закону. Порядокнадання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна, надання та використання житлового сертифіката для фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання такого приміщення/будинку, що буде споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва) встановлюється Кабінетом Міністрів України в Порядку надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна.
Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 30.05.2023 №600 (далі Порядок №600), якою затверджено Порядок надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна, який визначає механізм надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна та її використання відповідно до Закону України «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України».
Відповідно до п.6 Порядку №600 для отримання компенсації заявник подає до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за знищені об`єкти нерухомого майна (далі - Комісія), уповноваженої розглядати заяви на відповідній території, заяву.
До заяв про надання компенсації прирівнюються подані громадянами України до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна), до набрання чинності Законом інформаційні повідомлення про знищення об`єктів нерухомого майна відповідно допідпунктів 1і2пункту 3 статті 15 Закону.
Згідно з п.8 Порядку №600 заява про надання компенсації подається до Комісії за вибором заявника: в електронній формі - засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія); у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг, орган соціального захисту населення або нотаріуса.
Заява про надання компенсації подається щодо кожного знищеного об`єкта нерухомого майна окремо та з урахуванням положеньстатті 4Закону (п.11 Порядку №600).
Відповідно до п.12 Порядку №600 заява про надання компенсації є приєднанням отримувача компенсації до договору про відступлення державі/територіальній громаді права вимоги до Російської Федерації щодо відшкодування збитків за знищений об`єкт нерухомого майна, завданих внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, в обсязі отриманої компенсації (далі - договір про відступлення права вимоги), форма якого наведена в додатку 2.
Договором про відступлення права вимоги встановлюється, що моментом переходу права вимоги від отримувача компенсації до держави/територіальної громади є факт зарахування грошових коштів на рахунок отримувача компенсації або на рахунок продавця об`єкта нерухомості.
Згідно з приписами п.13 Порядку №600 право власності отримувача компенсації на знищений об`єкт нерухомого майна відповідно до частини двадцятої статті 8 Закону припиняється у зв`язку з його знищенням. Для отримання компенсації отримувачу компенсації необхідно провести дії щодо державної реєстрації припинення такого права відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Відповідно до правової позиції, викладеної у постанові Верховного Суду від 17.01.2019 у справі №708/254/18 згідно з положеннями статті 349 ЦК України право власності на майно припиняється в разі його знищення. У разі знищення майна, права на яке підлягають державній реєстрації, право власності на це майно припиняється з моменту внесення за заявою власника змін до державного реєстру.
Тобто, умовами для припинення права власності на знищене нерухоме майно згідно з вимогами статі 349 ЦК Украйни, є наявність встановленого факту знищення майна, а також відповідної заяви власника майна про внесення змін до державного реєстру.
Документами, які підтверджують знищення майна, можуть бути матеріали технічної інвентаризації, що засвідчують факт знищення майна, довідки органів внутрішніх справ України, акт про пожежу, офіційні висновки інших установ або організацій, які відповідно до законодавства уповноважені засвідчувати факт знищення майна тощо.
З аналізу викладених вище норм законодавства та підзаконних нормативно-правових актів вбачається, що з метою отримання компенсації за знищений об`єкт нерухомого майна у вигляді фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання приміщення/будинку, що буде споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва) з використанням житлового сертифіката має бути дотримано декілька умов, а саме:
-особа має бути громадянином України та власником знищеного об`єкту нерухомого майна (окрім осіб, зазначених у ч.3 ст.2 Закону №2923);
-мати документи, які підтверджують факт знищення майна;
-об`єкт нерухомого майна, має розташовуватися в Україні та бути непридатним для використання за цільовим призначенням внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, відновлення яких є неможливим шляхом поточного або капітального ремонту, реконструкції, реставрації чи економічно недоцільним;
-щодо знищеного об`єкту нерухомого майна має бути припинено право власності в порядку, визначеному Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, ОСОБА_1 є власником будинку АДРЕСА_1 та який, в результаті потрапляння декількох снарядів, було повністю знищено, що підтверджується належними доказами.
Тобто, позивач є власником знищеного об`єкту нерухомого майна, в розумінні положень Закону №2923.
Втім, щодо зазначеного об`єкту нерухомого майна право власності у встановленому Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» порядку не припинене, доказів на спростування вказаних обставин суду не надано, а об`єкт нерухомого майна підлягає відновленню, що суперечить як положеннями Закону №2923 так і положенням Порядку №600 та виключає можливість отримання компенсації у вигляді фінансування придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання приміщення/будинку, що буде споруджений у майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва) з використанням житлового сертифіката за знищений об`єкт нерухомого майна.
Враховуючи положення чинного законодавства, суд вважає рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України виконавчого комітету Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області від 11.04.2024 №108 є правомірним та таким, що скасуванню не підлягає.
А отже, у задоволенні позову слід відмовити.
Згідно з вимогамистатті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Керуючись ст.ст.12, 72, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У позові ОСОБА_1 до Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції.
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
Відповідач Іванівська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області (вул. Дружби, 33Б, с. Іванівка, Чернігівська обл., Чернігівський р-н, 15562, код ЄДРПОУ 04412751).
Повне рішення суду складено 25.09.2024.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2024 |
Оприлюднено | 27.09.2024 |
Номер документу | 121872787 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Лариса ЖИТНЯК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні