ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2024 рокуСправа №160/20347/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕКА» до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування наказів,
ВСТАНОВИВ:
29.07.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕКА» (далі - позивач) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (далі - відповідач), у якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати наказ начальника Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 07.02.2020 №116-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» в частині призначення та проведення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельної ділянки за адресою: м. Кривий Ріг, Саксаганський район, вул.Бикова, 10;
- визнати протиправним та скасувати наказ начальника Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 13.10.2020 №1265-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» в частині призначення та проведення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельної ділянки за адресою: м. Кривий Ріг, Саксаганський район, вул.Бикова, 10.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Головним управлінням Держгеокадастру в Дніпропетровській області за відсутності правових підстав та в порушення порядку, встановленогоЗаконом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", проведено перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:06:174:0043, що розташована в межах населеного пункту, за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Бикова, 10 (8,3123 га). Позивач вважає, що звернення Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області в розумінніЗакону України «Про основні засади державного (контролю) у сфері господарської діяльності»не є правовою підставою для проведення перевірки. Крім того, приймаючи спірний наказ від 13.10.2020 №1265-ДК на підставі звернення ОСОБА_1 , відповідачем не було отримано погодження центрального органу виконавчої влади на проведення такої перевірки. Також позивачем вказано, що захід контролю земельної ділянки проведений відповідачем 21.02.2020 та 22.10.2020 з грубим порушеннямЗакону України «Про основні засади державного (контролю) у сфері господарської діяльності», а саме: не складено направлення на проведення перевірки, не повідомлено суб`єкта господарювання у належній формі про час проведення перевірки, перевірку проведено за відсутності представника суб`єкта господарювання, не ознайомлено суб`єкта господарювання з актами перевірки.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.08.2024 клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕКА» про поновлення пропущеного строку - задоволено.
Поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю «ТЕКА» строк на звернення до суду із цією позовною заявою.
Відкрито провадження в адміністративній справі №160/20347/24 та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.
12.09.2024 від відповідача через систему «Електронний суд» надійшов відзив на позовну заяву, у якому просить суд відмовити у задоволенні позову, оскільки перевірки проведені на підставі та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У ході проведення перевірок відповідачем встановлено, що ТОВ «ТЕКА» використовує земельну ділянку для розміщення власного нерухомого майна, незаконного будівництва та розміщення АЗС. Об`єкти нежитлової нерухомості використовуються для здійснення підприємницької діяльності, а саме: виготовлення тротуарної плитки, ремонтних боксів для вантажівок, шиномонтажу, АЗС та інше. Земельна ділянка використовується за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними. Таким чином, ТОВ «ТЕКА» самовільно займає земельну ділянку комунальної власності площею 8,3123 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств, переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки передбачено пунктом «б» ст. 211 Земельного кодексу України та ст. 197- 1 ККУ». За результатами перевірок державним інспектором складено акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 21.02.2020 за №116-ДК/156/АП/09/01-20 та від 22.10.2022 за №1265-ДК/1145/АП/09/01-20.
Згідно із ч.ч. 5, 8ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕКА» (код ЄДРПОУ 30587315) є юридичною особою, зареєстрованою 01.03.2000 у встановленому законодавством порядку.
Земельна ділянка по вул.Бикова,10 Саксаганського району у м.Кривому Розі Дніпропетровської області використовується позивачем в його господарській діяльності для розміщення виробничого комплексу, що належить позивачу на праві власності.
07.02.2020 відповідач видав наказ на перевірку №116-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності».
Вказаним наказом наказано провести перевірку стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 .
Наказ прийнято на підставі листа Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області від 27.01.2020 № 48/8-1-839, у якому висловлено прохання вжити заходів державного контролю та провести перевірку додержання вимог земельного законодавства України щодо самовільного зайняття земельної ділянки та самовільного будівництва на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 .
За результатами перевірки державним інспектором складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 21.02.2020 за №116-ДК/156/АП/09/01-20.
13.10.2020 відповідач видав наказ на перевірку №1265-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності».
Вказаним наказом наказано провести перевірку стосовно земельної ділянки по АДРЕСА_1 .
Наказ прийнято на підставі звернення громадянина ОСОБА_1 від 14.07.2020 з проханням перевірити законність використання земельної ділянки у АДРЕСА_1 під експлуатацію АЗС.
За результатами перевірки державним інспектором складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 22.10.2022 за №1265-ДК/1145/АП/09/01-20.
Позивач вважає накази про здійснення державного нагляду протиправними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства, у зв`язку з чим звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, суд виходить з наступного.
Повноваження державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель визначаються, зокрема,Земельним кодексом України,Законом України «Про державний контроль за використанням та охороною земель».
Статтею 188 Земельного кодексу Українивстановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
За правилами частини другоїстатті 188 Земельного кодексу України порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом, яким єЗакон України «Про державний контроль за використанням та охороною земель».
Так, відповідно достатті 2 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є, зокрема, забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України.
Статтею 4 вказаного Законувстановлено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно з положеннямистатті 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»органом державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
У свою чергу, пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украйни від 14.01.2015 №15 (далі - Положення №15) визначено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
При цьому, об`єктом контролю є всі землі на території України, а також порядок їх використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами.
Повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі встановленістаттею 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", до яких належить, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині:
додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;
виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням;
додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання.
Відповідно достатті 9 вказаного Законудержавний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом:
проведення перевірок;
розгляду звернень юридичних і фізичних осіб;
участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель;
розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель;
проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.
Статтею 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»передбачено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема:
- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.
З аналізу наведених правових норм видно, що Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області наділено повноваженнями щодо здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, державний контроль за охороною та використанням земель може здійснюватися державним інспектором Головного управління Держгеокадастру, у тому числі, шляхом проведення перевірок. При цьому, порядок проведення перевірки, види та порядок складання документів за наслідками перевірок у цій сфері, як слідує зі змістустатей 9-10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», визначається іншими нормативно-правовими актами.
Порядок та підстави проведення перевірок врегульованіЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»(далі - Закон №877-V), який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно з нормами цього закону орган державного нагляду (контролю) здійснює контролюючі функції шляхом проведення планових та позапланових заходів.
Плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником (ч. 11 ст.4Закону № 877-V).
Виключний перелік підстав для здійснення позапланових заходів визначений уст. 6 Закону №877-V. При цьому в частині другій цієї статті вказано, що проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, крім позапланових заходів, передбачених частиною четвертоюстатті 2 цього Закону.
Відповідно до ч. 1ст. 6 Закону № 877-Vпідставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи територіального органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб територіального органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;
неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;
доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання.
Щодо застосування нормЗакону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суд зазначає наступне.
Частинами 1, 2ст. 2 Закону №877-Vвстановлено, що дія цьогоЗаконупоширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного нагляду, податкового контролю, митного контролю, державного експортного контролю (крім здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами космічної діяльності України приватної форми власності законодавства про космічну діяльність в Україні), контролю за дотриманням бюджетного законодавства, державного нагляду на ринках фінансових послуг, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, державного нагляду (контролю) в галузі телебачення і радіомовлення, державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг, державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції, державного нагляду за дотриманням вимог безпеки використання ядерної енергії.
Таким чином,Законом №877-Vвизначено відносини, на які не поширюється дія цьогоЗакону, при цьому, відносини, що виникають під час здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів не відносяться до відносин, на які не поширюється діяЗакону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Інші нормативно-правові акти, якими б визначався порядок проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони та використання земель суб`єктами господарювання, крімЗакону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на момент призначення відповідачем перевірки відсутні.
Так, відповідно до статті 2 у системному зв`язку зістаттею 4 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»об`єктом державного контролю (перевірки) є дотримання вимог законодавства у сфері охорони та використання земель конкретним суб`єктом - органом державної влади або місцевого самоврядування, фізичною або юридичною особою.
Після скасуваннянаказів Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.02.2013 №104тавід 12.07.2012 №424 порядок проведення перевірки суб`єктів господарювання у сфері дотримання законодавства щодо охорони та використання земель має здійснюватися відповідно доЗакону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 10.01.2019 у справі №823/922/17, від 10.07.2018 у справі №818/1511/17, від 28.02.2019 у справі №813/3201/17 та від 13.06.2019 у справі №815/5113/17, від 04.08.2021 у справі №240/5336/18, від 16.03.2021 у справі №817/1155/18.
З матеріалів справи видно, що з 22.08.2016 по сьогодні ТОВ «ТЕКА» на праві приватної власності володіє нерухомим майном (комплексом будівель та споруд) за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Бикова, 10, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , яке у 2021 році було поділено та зареєстровано за новими поштовими адресами, а саме: м. Кривий Ріг, вул. Бикова, 10, 10/1-10/5, 10/7-10/12, АДРЕСА_4 загальною площею 19041,1 кв. м.
Таким чином, земельна ділянка, що стала об`єктом перевірки, використовується позивачем у господарській діяльності, а тому перевірка щодо такої земельної ділянки та сфери її використання позивачем має проводитись з урахуванням Закону №877-V.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12.07.2012 №424, який втратив чинність 20.01.2017 на підставінаказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 20.01.2017 №24, у зв`язку з невідповідністюЗакону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», визначався порядок проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони та використання земель суб`єктами господарювання.
Отже, станом на момент призначення оскаржуваної перевірки Порядок планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб`єктами господарювання вимог земельного законодавства, затвердженогонаказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.02.2013 року №104, втратив чинність згідно з наказом Мінагрополітики та продовольства України від 20.01.2017 №24.
Так самонаказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12.07.2012 №424 «Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог земельного законодавства» втратив чинність 20.01.2017 на підставінаказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 20.01.2017 №24.
Вказані накази визначали порядок проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони та використання земель суб`єктами господарювання.
У свою чергуЗакон України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»не визначає підстав та порядку проведення перевірок посадовими особами Держгеокадастру, проте містить відсилочну норму наЗакон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», який підлягає застосуванню у вказаних правовідносинах.
З оскаржуваних наказів від 07.02.2020 №116-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» та від 13.10.2020 №1265-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» видно, що підставою для їх прийняття стали лист Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області від 27.01.2020 №48/8-1-839 та звернення громадянина ОСОБА_1 від 14.07.2020.
Водночас наведена імперативна нормаЗакону №877-Vне містить такої підстави для проведення позапланової перевірки, як лист ГУНП.
Крім того, беручи до уваги звернення громадянина ОСОБА_1 , суд звертає увагу на те, що при проведення позапланового заходу у такому випадку необхідно обов`язкове погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки.
Проте, доказів надання такого погодження відповідачем суду не надано.
Таким чином, суд робить висновок про відсутність законодавчо визначених підстав для прийняття оскаржуваних наказів.
Більш того, відповідачем на виконання приписів ч. 3 ст. 6 Закону №877-V не було ознайомлено ТОВ «ТЕКА» з підставами проведення позапланових заходів з наданням йому копій відповідних посвідчень (направлень) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Матеріали справи таких доказів не містять.
Також, проведені відповідачем позапланові заходи державного нагляду (контролю), що підтверджується актами від 21.02.2020 за №116-ДК/156/АП/09/01-20 та від 22.10.2022 за №1265-ДК/1145/АП/09/01-20, здійснені за відсутності уповноваженої особи ТОВ «ТЕКА», що суперечить нормам ч. 11 ст. 4 Закону №877-V.
Таким чином, суд робить висновок про те, що накази Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 07.02.2020 №116-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» та від 13.10.2020 №1265-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» є протиправними, у зв`язку з чим підлягають скасуванню.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінюючи усі докази, що були досліджені судом у їх сукупності, суд робить висновок про те, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведена правомірність та обґрунтованість прийняття оскаржуваних наказів, у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на викладене, судові витрати зі сплати судового збору, понесені позивачем при зверненні до суду з цією позовною заявою у розмірі 6056 грн, підлягають стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕКА» (вул. Варненська, буд. 4Б, м. Одеса, 65080, код ЄДРПОУ 30587315) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, буд. 39-а, м. Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39835428) про визнання протиправними та скасування наказів задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 07.02.2020 №116-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» в частині призначення та проведення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельної ділянки за адресою: м. Кривий Ріг, Саксаганський район, вул. Бикова, 10.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 13.10.2020 №1265-ДК «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» в частині призначення та проведення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки стосовно земельної ділянки за адресою: м. Кривий Ріг, Саксаганський район, вул. Бикова, 10.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕКА» судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2024 |
Оприлюднено | 27.09.2024 |
Номер документу | 121876694 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні