Справа № 201/9960/24
Провадження № 3/201/3701/2024
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 вересня 2024 року суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Наумова О.С., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з ГУ ДПС у Дніпропетровській області, стосовно ОСОБА_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «Колом-Мі», ЄДРПОУ 45425331, притягується до адміністративної відповідальності за ч.1ст.164-5КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Згідно протоколу № 1173 від 02.08.2024, ОСОБА_1 , керівник ТОВ «КОЛОС-МІ» (код за ЄДРПОУ 45425331) вчинив правопорушення: зберігання/реалізація алкогольних напоїв/тютюнових виробів без марок акцизного податку 10.07.2024 о 15 год. 20 хв. в магазині, розташованому за адресою м. Дніпро, Соборний район, проспект Героїв, будинок 2, чим порушено cт. 11 Закону України від 19.12.95 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями).
ОСОБА_1 , будучи належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду справи, до суду не з`явилася, клопотань про відкладення розгляду справи від останньої не надходило, що відповідно до ч. 1 ст. 268 КУпАП не перешкоджає розгляду справи за її відсутності.
Враховуючи практику Європейського суду з прав людини, відповідно до якої сторона, задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки, суд, за вказаних обставин, вважає за можливе розглянути справу без участі особи, що притягається до адміністративної відповідальності, на підставі наявних документів.
Статтею 7 КУпАП встановлено, що провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП - адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні; чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Зазначені обставини встановлюються у відповідності до ст. 279 КУпАП, зокрема, шляхом повного та всебічного дослідження доказів, якими відповідно до ст. 251 КУпАП є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються зокрема і протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами та інше.
Зі змісту ст. 284 КУпАП вбачається, що одним з можливих наслідків розгляду і вирішення справи про адміністративне правопорушення є притягнення особи до адміністративної відповідальності шляхом винесення постанови про накладення адміністративного стягнення.
При цьому суд звертає увагу, що винесення постанови про накладення адміністративного стягнення є одним з найсуворіших наслідків вирішення справи про адміністративне правопорушення, оскільки внаслідок накладення стягнення особа зазнає негативних наслідків особистого, майнового чи організаційного характеру, що безумовно призводить до втручання у сферу її особистих прав, свобод та законних інтересів. Внаслідок цього рішення суду про притягнення особи до адміністративної відповідальності має бути достатнім чином обґрунтованим для забезпечення правомірності та пропорційності втручання у сферу особистих прав особи, якого вона зазнає внаслідок накладення на неї стягнення.
Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності може бути правомірним результатом розгляду і вирішення справи про адміністративне правопорушення, якщо судом у встановленому законодавством порядку шляхом дослідження належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів буде встановлено факт вчинення діяння, що відповідно до чинного законодавства містить ознаки складу адміністративного правопорушення, а також вину особи у вчиненні такого діяння.
Частиною 1 ст. 164-5 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів з підробленимичи фальсифікованимимарками акцизногоподатку посадовими особами підприємств - виробників, імпортерів і продавців таких товарів.
Об`єктивна сторона вказаного адміністративного правопорушення передбачає суспільно-шкідливе діяння у виді здійснення зберігання або транспортування спеціально визначеного предмету правопорушення. У свою чергу предметом правопорушення виступає конкретно визначене коло об`єктів: алкогольні напої, тютюнові вироби, які мають підроблені чи фальсифіковані марки акцизного податку.
Крім того, аналіз диспозиції вказаного нормативного припису також дає можливість зробити висновок, що суб`єкт вказаного правопорушення є спеціальним посадова особа підприємства, яке є підприємством виробником, імпортером, продавцем такого товару.
Оскільки відповідно до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок доказування покладається на орган влади (посадову особу), що уповноважені на складання протоколу про адміністративне правопорушення, то в межах даної справи саме на орган поліції та його посадових осіб покладається визначальний обов`язок щодо збирання та надання суду, як органу, уповноваженому на здійснення розгляду справи про адміністративне правопорушення, достатньої сукупності належних, допустимих та достовірних доказів, з яких би суд мав об`єктивну можливість відтворити обставини та факти вчиненого правопорушення та зробити категоричні висновки щодо того, що конкретна посадова особа підприємства-виробника, імпортера або продавця такого товару здійснювала, зокрема, зберігання тютюнових та алкогольних напоїв, які мають підроблені або фальсифіковані марки акцизного податку.
Усупереч вищевикладеному матеріали даної справи складаються з протоколу, акт відмови від підпису і акту (довідки) перевірки про результати фактичної перевірки від 19.07.2024, яка проведена у присутності продавця ОСОБА_2 . Вказані документи не становлять достатню доказу базу для того, щоб зробити висновок, що саме директор товариства ОСОБА_1 вчинив інкриміноване йому правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 164-5 КУпАП.
З наданих матеріалів справи не вбачається підтвердження того, що алкогольні та тютюнові вироби, вилучені під час перевірки, мали підроблені або фальсифіковані марки акцизного податку.
Крім того, у протоколі вказано, що марки акцизного податку на вилучених виробах були відсутні, а не підроблені чи фальсифіковані. Крім того, в протоколі вказано і про зберігання і про реалізацію, при тому що об`єктивна сторона цього правопорушення не передбачає реалізацію взагалі. Також в протоколі не конкретизовано, про який товар йдеться алкогольні напої чи тютюнові вироби.
Матеріали справи не містять жодного підтвердження того, що ОСОБА_1 наділений ознаками спеціального суб`єкта, тобто є посадовою особою підприємства, яке виробляє, імпортує чи продає алкогольні, тютюнові вироби.
Отже, матеріали справи не містять достатніх належних, допустимих та достовірних доказів, зокрема, пояснень свідків, аудіо-, відеозапису, протоколів огляду та вилучення предметів тощо, з яких би суд мав можливість підтвердити, що ОСОБА_1 , будучи посадовою особою підприємства, здійснював зберігання тютюнових та алкогольних виробів з підробленими чи фальсифікованими марками акцизного податку, чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 164-5 КУпАП.
Висунуте обвинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП, є необґрунтованим та не підтверджується жодним з наданих суду документів, у тому числі самим протоколом про адміністративне правопорушення, який містить опис правопорушення, відмінний від диспозиції ч. 1 ст. 164-5 КУпАП.
У рішенні ЄСПЛ від 21 липня 2011 року по справі «Коробов проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що при оцінці доказів Суд, як правило, застосовує критерій доведення «поза розумним сумнівом». Проте, така доведеність може випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи, що відповідно до презумпції невинуватості, яка закріплена у ст. 62 Конституції України, недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості, то суд доходить до висновку, що факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП, як і його вина у вчиненні цього правопорушення, не доведені. Тому провадження у справі про адміністративне правопорушення за фактом вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП, підлягає закриттю з підстав відсутності у діях ОСОБА_1 ознак складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.247,280,283-285 КУпАП, суд,
ПОСТАНОВИВ :
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 164-5 КУпАП закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанову може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набрала чинності:
Суддя О.С. Наумова
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2024 |
Оприлюднено | 27.09.2024 |
Номер документу | 121888238 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору встановленого зразка |
Адмінправопорушення
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Наумова О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні