Справа № 752/13884/24
Провадження по справі №1-кп/752/2000/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2024 року м. Київ
Голосіївський районний суд м. Києва в складі:
головуючого судді ОСОБА_1
секретаря ОСОБА_2
провівши в приміщенні суду в м. Києві підготовче судове засідання по кримінальному провадженню №72023101400000027 відносно обвинуваченого за ч. 1 ст. 212 КК України
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця уродженцю села Михайлівка, Черемісіновського району, Курської області, російської федерації, громадянину України, одруженому, який має вищу освіту, працюючого на посаді генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3», зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого:
з участю сторін кримінального провадження -
прокурора ОСОБА_4 ,
захисника ОСОБА_5 ,
підозрюваного ОСОБА_3
в с т а н о в и в :
До Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора Київської міської прокуратури ОСОБА_4 , про звільнення від кримінальної відповідальності підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, ОСОБА_3 , у зв`язку із закінченням строків давності.
Органами досудового розслідування встановлено, що ТОВ «Науково-виробнича фірма «РЕЛЕ» (код ЄДРПОУ 19124549), зареєстрована 01.10.1992 року Голосіївською районною в місті Києві державною адміністрацією, номер запису про включення відомостей про юридичну особу №10681060007007809. ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» зареєстровано за адресою: АДРЕСА_3, де знаходиться і фактично.
На підставі протоколу загальних зборів учасників ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» наказом №113 від 18.09.2003 на посаду генерального директора підприємства призначено ОСОБА_3 , який 18.09.2003 приступив до виконання обов`язків та виконує їх по даний час.
У своїй діяльності генеральний директор ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» ОСОБА_3 керується статутом Підприємства від 18.09.2003 року (п.п. 9.14-9.16), згідно з яким на нього, як генерального директора покладені наступні права та обов`язки: Виконавчим органом товариства є дирекція, яку очолює генеральний директор, який обирається загальними зборами учасників. Генеральний Директор вирішує усі питання діяльності товариства, за винятком тих, що входять до виключної компетенції загальних зборів учасників. Загальні збори учасників можуть винести рішення про передачу частини належних їм повноважень до компетенції генерального директора. Генеральний директор підзвітний загальним зборам учасників і організує виконання їх рішень. Генеральний директор діє від імені товариства в межах, встановлених законодавчими актами України та статутом. Генеральний директор має право без довіреності виконувати дії від імені товариства, давати доручення, відкривати в установах банків рахунки, укладати угоди та інші юридичні акти та папери, господарські договори (угоди) товариства. Генеральний директор має право першого підпису на фінансових документах в тому числі платіжних доручень, рахунків-фактур, чеків, векселів, гарантійних листів, податкової документації та інше, затвердження та підписання організаційно-правової документації товариства в тому числі наказів, штатного розкладу, інструкцій та положень, що стосуються внутрішньої організації та роботи товариства. Повноваження генерального директора починають діяти з моменту прийняття загальними зборами рішення про його обрання та закінчується в момент прийняття рішення про обрання нового генерального директора.
Так, генеральний директор ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» ОСОБА_3 , усвідомлював, що відповідно до своїх службових обов`язків, саме він зобов`язаний забезпечити належний контроль за фінансово-господарською діяльністю підприємства і вірним фіксуванням фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах та правильне ведення бухгалтерського і податкового обліків, складання та подачу достовірної податкової звітності підприємства, а також повноту та своєчасність нарахування і сплати встановлених законом податків та інших обов`язкових платежів до бюджетів і державних цільових фондів, що передбачено нормами законодавчих актів України, які регулюють порядок здійснення фінансово-господарської діяльності суб`єктами підприємництва.
Згідно Податкового кодексу України №2455-VI від 02.12.2010:
п. 15.1 ст. 15: «Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом»
пп. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16: «Платник податків зобов`язаний вести в встановленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів»;
пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16: «Подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів»;
пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16: «Сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи»;
Згідно Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-99ВР від 16.07.1999:
п. 3 ст. 8: «Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів»;
п. 6 ст. 8: «Керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів»;
п. 8 ст. 9: «Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи».
Таким чином, у зв`язку з перебуванням на посаді генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3», що передбачає виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, функцій за спеціальними повноваженнями, ОСОБА_3 у період з 18.09.2003 по теперішній час являється службовою особою ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3», якому в силу виконуваних обов`язків достовірно відомі положення наступних нормативних актів.
Згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України землекористувачі - це юридичні та фізичні особи, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до норм Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі» №161-XIV від 06.10.1998 та п.п. 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України власниками, користувачами та орендарями земельних ділянок є юридичні та фізичні особи, які в установленому законодавством порядку набули права на землю.
Згідно п.2 ст. 639 Цивільного кодексу України, якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.
Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.
Абзацом 5 ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» №1378-ІV від 11.03.2003 передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки. Крім того, ст. 15 даного Закону встановлено, що підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Рішенням Київської міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва» №23/23 від 03.07.2014 затверджено нормативну грошову оцінку земель міста Києва.
Згідно п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджена Наказом Міністерства фінансів України №560 від 16.06.2015.
Відповідно до абз. 2 п. 286.4 ст. 286 Податкового кодексу України у разі зміни протягом року об`єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися такі зміни.
Згідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено (п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України) та не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України).
Вищевказані норми Податкового кодексу України встановлюють мінімальні та максимальні межі розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відсотках до нормативної грошової оцінки.
При цьому, якщо сума річного платежу за договором оренди землі є меншою, ніж сума платежу, визначена п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, то річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету, не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки.
Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього Кодексу.
Для здійснення господарської діяльності між ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3» (орендар) та Київською міською державною адміністрацією(орендодавець) 20.04.1998 укладено договір на право тимчасового довгострокового користування землею на умовах оренди, згідно з яким Київська міська державна адміністрація надає, а ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3» приймає у тимчасове користування земельну ділянку площею 0,0797 га строком на 49 років для будівництва та обслуговування будинку ділового призначення за адресою: АДРЕСА_2 . За умовами пункту 2.1 договору, плата за землю складає 2 % від грошової оцінки земельної ділянки.
При цьому, рішенням Господарського суду м. Києва від 24.05.2016 у справі №910/4467/16, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2016, до договору від 20.04.1998 внесено зміни в частині розміру річної орендної плати, визначивши її на рівні 3% від її нормативної грошової оцінки.
Також між ТОВ НВФ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (орендар) та Київською міською радою(орендодавець) 06.09.2002 укладено договір довгострокової оренди земельної ділянки, за умовами якого Київська міська рада надає, а ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3» приймає у довгострокову оренду земельну ділянку загальною площею 0,614 га строком на 50 років для будівництва, подальшої експлуатації та обслуговування комплексу за адресою: АДРЕСА_2 . За умовами договору, плата за землю складає 1,5 % від грошової оцінки земельної ділянки.
При цьому, рішенням Господарського суду м. Києва від 10.05.2016 у справі №910/5207/16, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 27.07.2016, до договору від 06.09.2002 внесено зміни в частині розміру річної орендної плати, визначивши її на рівні 3% від її нормативної грошової оцінки.
Рішенням Київської міської ради №242/5629 від 23.06.2011 «Про встановлення місцевих податків і зборів в м. Києві» ставка розміру річної орендної плати становить 3% від нормативно грошової оцінки.
Відповідно до зазначених нормативних актів та витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №Ю-03705/2007 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка має кадастровий номер 8000000000:79:014:0014, у період з 01.01.2008 по 30.06.2015 становить 4 692 965, 14 грн.
Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Києва, яка пройшла державну експертизу та затверджена рішенням Київської міської ради №23/23 від 03.07.2014 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Києва» і яку введено у дію з 01.07.2015, середня (базова) вартість 1 кв.м. землі становить 1570,21 грн. Таким чином згідно з зазначеним нормативним актом та витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №Ю-10068/2015 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка має кадастровий номер 8000000000:79:014:0014, у період з 01.07.2015 по 01.01.2017 становить 14 068 251, 97 грн.
Відповідно до зазначених нормативних актів та витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №Ю-03701/2007 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка має кадастровий номер 8000000000:79:014:0020, у період з 01.01.2001 по 30.06.2015 становить 36 207 079, 84 грн.
Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м. Києва, яка пройшла державну експертизу та затверджена рішенням Київської міської ради №23/23 від 03.07.2014 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Києва» і яку введено у дію з 01.07.2015, середня (базова) вартість 1 кв.м. землі становить 1570,21 грн. Таким чином згідно з зазначеним нормативним актом та витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №Ю-10067/2015 нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка має кадастровий номер 8000000000:79:014:0020, у період з 01.07.2015 по 01.01.2017 становить 108 539 123, 38 грн.
При цьому, у період з 01.01.2014 по 30.06.2016 ОСОБА_3 діючи з корисливих мотивів та з метою ухилення від сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у значних розмірах, умисно, протиправно подавав до контролюючих органів звітність з орендної плати за земельні ділянки із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, згідно яких ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» сплачувало оренду плату за землю в розмірі, зазначеному в договорах, а саме 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, незважаючи на те, що розмір орендної плати згідно з Податковим кодексом України не може бути меншою 3% нормативно-грошової оцінки.
ОСОБА_3 реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на умисне ухилення від сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у значних розмірах, достовірно усвідомлюючи, що відображення у податковій звітності підприємства реальної ставки розміру річної орендної плати зобов`яже до сплати до бюджету значних податкових зобов`язань з орендної плати за землю за період 01.01.2014-30.06.2016, у порушення вимог п.14.1.73 п.14.1 ст. 14, п. 286.2, п. 286.4 ст. 286, ст. 288 Податкового кодексу України, норм Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», ст. 80, п.2 ст. 96, п.2 ст. 639 Цивільного кодексу України, здійснив відповідний розрахунок та подав до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДПС у м. Києві наступні податкові декларації ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за користування вищезгаданими земельними ділянками:
Так, 11 лютого 2014 року о 12 годині 40 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_2, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік № 9005778302 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м.Києві.
В подальшому, 30 листопада 2014 року о 10 годині 22 хвилини, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_2, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік № 9082285155 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м.Києві, шляхом нарахування до зменшення податкового зобов`язання з плати за землю у 2014 році.
Окрім цього, 19 лютого 2015 року о 14 годині 26 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_2, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік № 9018385242 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м.Києві.
В подальшому, 20 серпня 2015 року о 13 годині 15 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_2, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік № 9175459899 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м.Києві.
В подальшому, 30 листопада 2016 року о 10 годині 25 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_3, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік № 9276936130 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м.Києві, шляхом нарахування до зменшення податкового зобов`язання з плати за землю у 2015 році.
Окрім цього, 08 лютого 2016 року о 13 годині 56 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_3, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік № 9011624393 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м.Києві.
В подальшому, 14 листопада 2016 року о 16 годині 58 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_3, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік № 9217242254 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, шляхом нарахування до зменшення податкового зобов`язання з плати за землю у 2016 році.
В подальшому, 10 січня 2017 року о 12 годині 57 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_3, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік № 9260772056 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, шляхом нарахування до зменшення податкового зобов`язання з плати за землю у 2016 році.
В подальшому, 10 січня 2017 року о 14 годині 35 хвилин, перебуваючи у службовому кабінеті генерального директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» за адресою: АДРЕСА_3, ОСОБА_3 діючи з метою умисного ухилення від сплати податку (орендної плати за землю) в значних розмірах, підписав та засвідчив своїм електронним цифровим підписом (як генерального директора підприємства) уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік № 9260934808 із кадастровими номерами: 8000000000:79:014:0020 та 8000000000:79:014:0014, достовірно знаючи про те, що мінімальна ставка з орендної плати за землю становить 3%, всупереч законодавству зазначив плату за землю в розмірі 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, чим занизив податкове зобов`язання по сплаті за землю(орендна плата), яку в подальшому подано до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Окрім цього, на підставі пп.75.1.2, п.75.1, ст.75, ст.77, п.82.1, ст.82 Податкового кодексу України від 02.10.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненням), наказу Головного управління ДФС у м. Києві про проведення документальної планової виїзної перевірки від 27.07.2016 №4590 та наказу про продовження строку проведення документальної планової виїзної перевірки від 08.09.2016 №5695, ГУ ДФС у м. Києві проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 до 30.06.2016, за результатами якої склало акт від 03.10.2016 № 307/26-15-14-01-01/19124549 (далі акт перевірки).
Відповідно до акту перевірки, за період з 01.01.2014 по 20.06.2016 ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» сплачувало оренду плату за землю в розмірі, зазначеному в договорах, а саме 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, незважаючи на те, що розмір орендної плати згідно з Податковим кодексом України не може бути меншою 3% нормативно-грошової оцінки, у зв`язку із чим податковий орган дійшов висновку, що ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» занизило податкові зобов`язання з орендної плати за землю (земельну ділянку площею 797 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 , та земельну ділянку площею 6 149 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ) всього на суму - 3353805,35 грн., в т. ч.: за 2014 рік в сумі -739979,90 грн., за 2015 рік в сумі 1346502,09 грн., за період з 01.01.2016 рік по 30.06.2016 рік в сумі 1267323,36 грн., чим порушив вимоги підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податкових зобов`язань з орендної плати за землю на загальну суму 3353805,35 грн.
На підставі акту перевірки ГУ ДФС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.10.2016 № 0004971401, яким ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» збільшено суму грошового зобов`язання з орендної плати за землю з юридичних осіб на суму 4192256,69 грн., у тому числі 3353805,35 грн. - за основним платежем, 838451,34 грн. - штрафні санкції.
В подальшому, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 25.04.2023 у справі №826/18567/16 в позові ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» про скасування податкового повідомлення-рішення від 18.10.2016 № 0004971401 відмовлено, а саме податкове повідомлення - рішення визнано законним. Зазначене рішення залишено без змін Постановою Шостого апеляційного суду від 07.09.2023 (номер судового провадження A/855/8923/23, справа №826/18567/16).
Таким чином, ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3», на підставі підписаних, засвідчених, а в подальшому поданих до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м.Києві генеральним директором ОСОБА_3 податкових декларацій з плати за землю сплачувало оренду плату за землю в розмірі, зазначеному в договорах, а саме 1,5% та 2% від її нормативної грошової оцінки, незважаючи на те, що розмір орендної плати згідно з Податковим кодексом України не може бути меншою 3% нормативно-грошової оцінки, у зв`язку із чим податковий орган дійшов висновку, що ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» занизив податкові зобов`язання з орендної плати за землю (земельну ділянку площею 797 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 , та земельну ділянку площею 6 149 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ) всього на суму - 3 353 805,35 грн., в т. ч.: за 2014 рік в сумі -739 979,90 грн., за 2015 рік в сумі 1 346 502,09 грн., за період з 01.01.2016 рік по 30.06.2016 рік в сумі 1 267 323,36 грн., чим порушив вимоги підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податкових зобов`язань з орендної плати за землю на загальну суму 3 353 805,35 грн.
Враховуючи викладене вище, ОСОБА_3 , являючись службовою особою підприємства-платника податків, згідно п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі ПК України), несучи обов`язок сплачувати податки в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом, згідно п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України, маючи податковий обов`язок обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку в порядку та строки, визначені цим Кодексом, здійснюючи у період з 01.01.2014 по 30.06.2016 господарську діяльність ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_3» (код ЄДРПОУ 19124549), діючи умисно, в порушення п.п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270, п. 286.2 ст. 286 ПК України ухилився від сплати земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності у розмірі 3 353 805,35 грн., шляхом заниження суми податку та невірного зазначення розміру орендної плати, що призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів в значних розмірах.
Дії ОСОБА_3 , кваліфіковано за ч. 1 ст. 212 КК України, а саме як умисне ухилення від сплати податків (орендної плати за землю), що входить в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів у значних розмірах.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити.
Захисник клопотання підтримала, просила звільнити ОСОБА_3 , від кримінальної відповідальності та закрити провадження, у зв`язку із закінченням строків давності.
Підозрюваний підтримав клопотання про звільнення його від кримінальної відповідальності та закриття провадження, у зв`язку із закінченням строків давності, вказав, що розуміє не реабілітуючі наслідки такого звільнення.
Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання прокурора з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 п. 2 ст. 49 КК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло три роки - у разі вчинення кримінального проступку, за який передбачено покарання у виді обмеження волі, чи у разі вчинення нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років.
Злочин, передбачений ч. 1 ст. 212 КК України відноситься до категорії нетяжких, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше двох років.
Оскільки ОСОБА_3 , підозрюється у вчиненні нетяжкого злочину, за який передбачено покарання у виді штрафу від п`яти тисяч до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, з моменту вчинення злочину минуло більше 3-х років, нових злочинів не вчиняв, розуміє не реабілітуючі наслідки звільнення, підстав вважати, що він ухилявся від слідства в суду немає, його слід звільнити від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінчення строків давності, а провадження закрити.
Керуючись ст.ст. 284,314 КПК України, 49 КК України, суд -
у х в а л и в:
звільнити ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження №72023101400000027 відносно ОСОБА_3 - закрити.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом семи діб з часу її проголошення через Голосіївський районний суд м. Києва.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121896263 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері господарської діяльності Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Бойко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні