Ухвала
від 23.09.2024 по справі 947/19047/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/19047/24

Провадження № 1-кс/947/12529/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.09.2024 року м.Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м.Одесі клопотання старшого слідчого СВ ВП №1 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024162160000077 від 20.01.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.243 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання сторони обвинувачення про арешт майна, слідчим управління Головного управління Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024162160000077 від 20.01.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.243 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 20.01.2024 до чергової частини ВП 1 ОРУП 2 надійшло повідомлення з Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про те, що 19.01.2024 при візуальному обстеженні акваторії Сухого лиману зафіксовано забруднення необладноного берегу за причалом № НОМЕР_1 , нафтопродуктами внаслідок затоплення бункерувальника "Марс", яке зареєстровано в ЖЄО під №917.

Так, під час проведення досудового розслідування було встановлено, що у зв`язку із закінченням строку дії договору бербоут-чартеру у 2014 році та відсутністю роботи для судна (бункерувальника « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») до Департаменту управління об`єктами державної власності Міністерства інфраструктури України було направлено лист №291/12.5-17756 від 08.04.2020, щодо надання можливості з метою економії коштів відчужити об`єкт державної власності бункерувальник «Марс», який перебуває на балансі ДП «Морський Торговельний порт «Чорноморськ» відповідно до постанови КМУ №803 від 06.06.2007).

У подальшому протоколом засідання Комісії з розгляду питань стосовно розпорядження майном від 17.06.2020 року №06/20 було прийнято рішення, щодо надання згоди на відчуження шляхом продажу бункерувальника « ІНФОРМАЦІЯ_1 », шляхом їх продажу на електронному аукціоні.

У зв`язку з чим, 23.07.2020 року Міністром Міністерства інфраструктури України ОСОБА_5 винесено наказ №410, щодо надання дозволу на відчуження шляхом продажу бункерувальника «Марс» (1975 р., інв. №2841) виключно на електронному аукціоні, зі стартовою ціною на рівні його балансової вартості.

З метою відчуження бункерувальника «Марс» було викладено пропозицію на проведення електронного аукціону з продажу бункеровщика «Марс» ДК 021:2015:34510000-5 зі стартовою ціною 2322491 гривень 82 копійки в якій вказано в графі «Комплектація (Специфікація до Договору купівлі-продажу)», що на борту судна наявне майно, що підлягає поверненню Покупцем Продавцю, а саме: дизтопливо 3368 кг., масло 235 кг., мазут 6740 кг., лляльні води у кількості 660 куб. м.

За результатами звіту відчуження та використання коштів, отриманих від продажу встановлено, що було знижено стартову ціну на 50 % у зв`язку із відсутністю пропозицій.

07.06.2021 року між ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» в особі в.о. директора ОСОБА_6 , який діє на підставі наказу Міністерства інфраструктури України від 22.01.2021 №4-Ос та ПП «Фрог Агросервіс» в особі директора ОСОБА_7 було укладено договір купівлі-продажу товарів №21/43-д/нд, де предметом договору є бункеровщик «Марс» (1975 р. інв. №2841). Ціна договору становить 1521000 гривень та ПДВ 20% - 304200 гривень, що в загальному складає 1825200 гривень.

Пунктом 2.3 зазначеного договору передбачено, що ціна товару включає всі суднові приналежності, що знаходяться на борту судна, за винятком інвентаря і обладнання, засобів зв`язку та вимірювання, що знаходяться на борту, відпрацьованих паливно-мастильних матеріалів. Відпрацьовані паливно-мастильні матеріали реалізуються за ринковою вартістю станом на дату продажу.

Пунктами 4.2 та 4.3. передбачено, що товар передається вільним від фрахтування, на плаву в стані «як є», тобто з природним зносом, без зобов`язань і гарантій щодо технічного стану, місцем передачі товару: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. ДП «МТП «Чорноморск», причал №25 (Караванна Вахта).

Пунктом 4.9 встановлено, що після підписання Акту прийому-передачі, відповідальність за життєзабезпечення, збереження товару, а також дотримання правил його безпеки переходить до покупця.

Так, 06.10.2021 до ПП « ОСОБА_8 » було направлено нотіс, який зареєстрований за №1109/072-13, щодо готовності передачі бункеровщика «Марс» з 04.10.2021, який знаходиться в ДП «Морський торговельний порт «Чорноморск», причал № НОМЕР_1 (караванна вахта), який було отримано ОСОБА_9 .

У подальшому 06.10.2021 між ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» в особі в.о. заступника директора з правових та майнових питань ОСОБА_10 , який діє на підставі довіреності №78 від 26.07.2021 та ПП «Фрог Агросервіс» в особі директора ОСОБА_7 , підписано акт приймання-передачі бункеровщика «Марс» від 06.10.2021 (який є додатком до договору №21/43-д/нд від 07.06.21) згідно якого, ПП « ОСОБА_8 » отримано у власність бункеровщик «Марс».

Крім того, 06.10.2021 року між ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» в особі в.о. заступника директора з правових та майнових питань ОСОБА_10 , який діє на підставі довіреності №78 від 26.06.2021 та ПП «Фрог агросервіс» в особі директора ОСОБА_7 укладено договір купівлі-продажу відходів №21/67-д/нд, де предметом договору є відпрацьовані паливно-мастильні матеріали у кількості 10108, 1 кг. Ціна договору становить 25270, 21 гривень у т.ч. ПДВ 20% - 4211, 70 гривень.

Згідно акту приймання-передачі відпрацьованих паливно-мастильних матеріалів від 06.10.2021 (який є додатком до договору №21/67-д/нд від 06.10.21) ПП « ОСОБА_8 » отримано у власність відпрацьовані паливно-мастильні матеріали у кількості 10108, 1 кг.

В подальшому в.о. директора порту ОСОБА_11 було надіслано лист від 13.10.21 №1120/03.2-092620 до директора ПП «Фрог Агросервіс» ОСОБА_7 , щодо забезпечення несення вахтової служби на судні, оскільки станом на 12.10.21 вахтова служба відсутня, що може загрожувати безпеці мореплавства та стоянці суден в акваторії порту.

Крім того, 18.02.2022 направлено аналогічний лист №136/03.2-09413 до директора ПП «Фрог Агросервіс» ОСОБА_7 , щодо забезпечення несення вахтової служби на судні, оскільки станом на 16.02.22 ПП « ОСОБА_8 » не почато ніяких дій з забезпечення безпечної стоянки, судна не перешвартовані, існує загроза затоплення та забруднення акваторії порту «Чорноморск».

Аналогічні листи було направлено 07.11.2022 за №447/03.2-091624, 23.12.2022 №554/03.2-09 та 18.01.2023 №68/03.2-09127, які отримано суперінтендантом «Фрог Агросервіс» ОСОБА_12 .

Крім того, капітан чорноморського морського порту ОСОБА_13 08.02.2023 року видав розпорядження №46/02, яким зобов`язано ПП « ОСОБА_8 » (код ЄДРПОУ: 32066963) прибрати судно «Марс», які небезпечно розташовані у районі плавпричалу ПРП-52-МС1, у місце де буде забезпечено безпечну стоянку зазначеного судна у строк до 28.02.2023 у зв`язку із незадовільним технічним станом, та існуванням ризику їх затоплення з подальшим забрудненням акваторії морського порту Чорноморськ.

Аналогічні розпорядження були направлені 21.11.2023 під №57/11, 15.01.2024 під №62/01.

08.01.2024 року об 10 год. 10 хв.,відповідно до регламенту надання інформації щодо аварійних подій та надзвичайних ситуацій, надійшло повідомлення про аварійні події на суднах морського і річкового транспорту, у тому числі маломірних, про те, що у другому басейні Сухого лиману у необладнаного берегу за причалом № НОМЕР_1 Морського порту « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відбулося затоплення на корму (корма знаходиться у ґрунті) судна «Марс», на якому знаходяться відпрацьовані паливно-мастильні матеріали 10108,1 кг; лляльні води 925 куб. м.

19.01.2024 року об 09 год. 30 хв., відповідно до регламенту надання інформації щодо аварійних подій та надзвичайних ситуацій, до ІНФОРМАЦІЯ_3 надійшло повідомлення про забруднення природного середовища про те, що внаслідок затоплення судна «Марс», ІМО 8924264 на поверхні води в боновому огороджені навколо судна у районі необладнаного берегу за причалом № НОМЕР_1 спостерігається плівка райдужного забарвлення внаслідок витоку нафтопродуктів.

У подальшому під час проведення оглядів місця події, а саме - місця витоку нафтопродуктів, встановлено, що внаслідок затоплення кормової частини бункерувальника « ІНФОРМАЦІЯ_1 » відбувся витік речовини ззовні схожої на нафтопродукти.

Під час проведення досудового розслідування 20.01.2024, 24.01.2024, 30.01.2024, 30.05.2024 проведено огляд на судні нафто-сміттєзбірнику «НСЗ-23» з метою здійснення відбору проб, а також проведення замірів кількості зібраної речовини.

З метою встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення 24.06.2024 року було призначено судову водно-технічну експертизу за експертною спеціальністю 10.24 «Дослідження подій на водному транспорті», виконання якої доручено експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

Під час виконання зазначеної експертизи до органу досудового розслідування направлено клопотання експерта №24-3530 про надання додаткових вихідних даних, необхідних для проведення водно-технічної експертизи.

Також, під час виконання доручення в порядку ст. 36, 41 КПК України, співробітники УСБУ в Одеській області встановили, що документи судна «Марс» можуть перебувати в службових приміщеннях портового флоту ДП «Морський торгівельний порт «Чорноморськ», службові приміщення яких розташовані за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до Наказу №162 від 26.05.2016 «Про затвердження обов`язкових постанов по морському порту « ОСОБА_14 »» було затавердженно обов`язкові постанови по морському порту « ОСОБА_14 » відповідно до яких встановлено, що:

Пунктом 8.2.1.5. Швартування, розкантування суден до непідготовлених належним чином причалів забороняється.

Крім того, тривала стоянка і стоянка суден на приколі у морському порту ОСОБА_14 передбачена підпунктами п. 8.4, а саме:

Підпункт 8.4.1. передбачає, що організації, підприємства, установи незалежно від форм власності і відомчої приналежності, а також фізичні особи, що розміщують і ставлять на стоянку свої судна на тривалий період або на прикол (тривалий 78 відстій судна з виведенням його з експлуатації), повинні керуватися чинним законодавством і вимогами цих Обов`язкових постанов;

Крім того, п.п. 8.4.2. передбачено, що тривала стоянка суден у морському порту ОСОБА_14 понад термін, необхідний для здійснення навантажувально-розвантажувальних операцій, надання судну послуг з його обслуговування (далі тривала стоянка), поставлення суден на тривалий період або на прикол (тривалий відстій судна з виведенням його з експлуатації) здійснюються з дозволу Адміністрації морського порту ОСОБА_14 і за погодженням з капітаном морського порту ОСОБА_14 на підставі заявки судновласника або капітана судна (з додаванням суднових документів), у якій необхідно вказати: назву судна; розмірність судна; приналежність судна державі прапора, порт реєстрації судна; місце і час передбачуваної тривалості стоянки у морському порту; склад стоянкового екіпажу; відомості про стан баластових, водяних, паливних танків і схема їх розміщення; пожежний план судна; порядок несення вахтової служби; ІМО номер; найменування і адреса судновласника; контактні дані особи, відповідальної за безпечну тривалу стоянку судна.

Відповідно до п.п. 8.4.3. судна, що перебувають у морському порту ОСОБА_14 на тривалій стоянці, повинні мати плани заходів, спрямованих на забезпечення безпеки судна у період тривалої стоянки, затверджені судновласником і погоджені з капітаном морського порту Іллічівськ і СМБ, а також акти виведення з експлуатації, інструкції з несення вахтової служби під час відстою судна (з 79 ознайомленням суднового і берегового персоналу), список контактних телефонів (аварійних служб, підрозділів ІФ ДП «АМПУ», судновласника і відповідальної особи за безпечну тривалу стоянку судна).

Також п.п. 8.4.4. вказано, що перед постановкою на тривалу стоянку наливного судна слід провести повне зачищення і дегазацію танків, а також насосних відділень.

Крім цього, п.п. 8.4.6. зазначено, що кожне поставлене на відстій судно повинно бути укомплектоване необхідною кількістю членів команди, яка б забезпечувала безпечну його стоянку.

Згідно із п.п. 8.4.7. судновласники зобов`язані: організувати пункти відстою суден, постійно або тимчасово виведених з експлуатації; завчасно скласти схему розміщення суден і не пізніше ніж за 10 діб до початку робіт з їх розміщення погодити цю схему з капітаном морського порту ОСОБА_14 ; організувати охорону відстійних суден і забезпечити їх протипожежну безпеку, виконання санітарних правил і вимог з охорони навколишнього середовища. організувати безпечну стоянку судна (робочий стан механізмів і обладнання, що відповідають за життєздатність і пожежну безпеку судна, наявність достатньої кількості надійних швартових кінців, надійність кранцевого захисту і інше). Відповідальність за безпеку відстійних суден, їх екіпажів, вахтових служб покладається на судновласника.

Також відповідно до п.п. 8.6.1. Стоянка плавзасобів СФ ІФ ДП «АМПУ», як правило, здійснюється біля причалів №№ 23, 24 та плавпричалів або, за згодою Головної диспетчерської ІФ ДП «АМПУ», біля вільних причалів порту. Забороняється швартувати судна і плавзасоби інших організацій до причалів №№ 23, 24 без узгодження та укладання відповідного договору із Адміністрацією морського порту Іллічівськ.

Розділом X. «Правила охорони навколишнього природного середовища» передбачено, що усі судна, юридичні та фізичні особи, які здійснюють свою діяльність/знаходяться в акваторії та на території морського порту ОСОБА_14 , зобов`язані: дотримуватися вимог національного та міжнародного природоохоронного законодавства України, Обов`язкових постанов, Зводу звичаїв, інших нормативних документів, які діють у порту; забезпечувати доступ представникам Адміністрації морського порту ОСОБА_14 для здійснення природоохоронного контролю у межах своєї компетенції та своєчасно усувати усі виявлені ними недоліки; погоджувати з Адміністрацією морського порту Іллічівськ (природоохоронним підрозділом Адміністрації морського порту ОСОБА_14 ) усі свої дії, що можуть призвести до забруднення навколишнього природного середовища. Витрати Адміністрації морського порту ОСОБА_14 на ліквідацію забруднення і його наслідків, оренду залучених до роботи обладнання, плавзасобів, персоналу тощо інших підприємств та інші надані послуги природоохоронного напрямку з метою попередження, локалізації аварійної морської події, покладаються на винну особу. У випадку забруднення території чи акваторії морського порту Іллічівськ, суб`єкт, що допустив забруднення, зобов`язаний вживати невідкладних заходів щодо припинення операцій, які призвели до цього забруднення, ліквідації джерела забруднення та здійснити першочергові дії щодо зменшення наслідків забруднення.

Під час проведення подальшого досудового розслідування було встановлено, що до вчинення кримінального правопорушення можливо причетний ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , які організували оформлення фіктивних фірм та подальше здійснення незаконної діяльності пов`язаної з контрабандною схемою ввозу нафтопродуктів в України, з задіянням біля десяти суден із них танкер «Делфі», який в 2019 році затонув біля берегової лінії м. Одеси внаслідок якого відбувся виток нафтопродуктів.

Також, встановлено, що в провадженні Південно-західного апеляційного господарського суду знаходиться справа №916/496/24 за позовом Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» до ПП « ОСОБА_8 », який є власником нафтоналивного судна «Инженер ОСОБА_18 », який допустив зіткнення у акваторії Одеського морського порту під час швартування, внаслідок якого було пошкодженно борт плавмайстерні «ПСМ 726».

Крім того ПП « ОСОБА_8 » має у власності нафтоналивне судно «Пегас» (ІМО 892676) та сейнеру « ОСОБА_19 » які знаходяться в неморехідному, аварійному стані.

У подальшому на підставі ухвали слідчого судді Київського районного суду міста Одеси 12 вересня 2024 року в період з 09 години 55 хвилини по 13 годину 59 хвилину проведено обшук за місцем проживання суперінтенданта ПП «Фрог Агросервіс» ОСОБА_12 за адресою: АДРЕСА_2 , під час якого було виявлено та вилучено:

- червона папка із документами з надписом «СУБ 15.04.19 Руководство по СУБ»;

- червона папка із документами з надписом «Руководство и процедуры» на 422 арк;

- папка синього кольору з надписам «Руководство по обучению и тренировкам» на 115 арк;

- «План технического обслуживания, ремонта и проверок противопожарних систем и средств» на 53 арк;

- червона папка із документами з надписом «Руководство по процедурам (суднрводств + копии 08.07.2021 на 325 арк;

- рожева папка із документами з надписом «Руководство по системе управления безопасности судна» на 49 арк;

- рецензія від 18.11.2020 на 6 арк;

- зелена папка із документами з надписом «Руководство КТМС» на 116 арк;

- фіолетова папка із документами з надписом «Направление по подготовке персонала к аварийным ситуациям и оставлению судна» на 58 арк;

- синя папка із документами з надписом «Направление по подготовке персонала и буклет експлуатационного характера по мерам противопожарной безопасности на 63 арк;

- журнал реєстрації вхідної кореспонденції на 30 арк;

- синя папка із документами з надписом «Periodic Maintance» на 31 арк;

- «Процедуры аварийного буксирования» на 31 арк;

- «План-графики техобслуживания аварийных и спасательных средств» на 20арк;

- синя папка із документами з надписом «Грузовое руководство» на 33 арк;

- «Руководство по выполненых мероприятиях предусмотреных приложением VI Международной конвенции 73/78» на 41 арк;

- «Инструкция по загрузке» на 17 арк;

- червона папка із документами з надписом «СУБ 15.04.19 Руководство по СУБ» на 595 арк;

- червона папка із документами з надписом «Чек-листы за 08.07.2021» на 450 арк;

- папка «т/х Инженер ОСОБА_20 об остойчивостии прочности для капитана» на 118 арк;

- папка «план технического обслуживания, ремонта и проверок спасательных средств» на 22 арк;

- папка «т/х Инженер ОСОБА_20 об остойчивостии прочности для капитана» на 115 арк;

- папка «Планы технического обслуживания, ремонта и проверки противопожарных систем и средств» на 71 арк

- рожева папка із наліпкою «26» та наліпкою «Вальчук» на 30 арк;

- папка «Иформация об остойчивостии для капитана 610-ЛМПП-001» на 112 арк;

- «План технического обслуживания т/х Вальчук 2018» на 23 арк;

- отчёт по оценке охраны судна на 11 арк;

- договір №19-33-19 на 6 арк;

- документи щодо ООО «ВикосЮГ» на 8 арк;

- блокнот із чорновими записами;

- фіолетова папка із надписом «Лист від 06.04.2021 №6209985 Экспертиза документации СУБ» на 439 арк;

- синя папка із документами з надписом «СУБ Чек-листи 2018 без штампа й регистра» на 374 арк;

- «План управления энергоэфективного судна» на 41 арк;

- звіт 2322/20 Про незалежну оцінку ринкової вартості державного майна на 136 арк;

- «План для систем и устройств противопожарной защиты» на 33 арк;

- «Программа расширенного освидетельствования судна» на 26 арк;

- синя папка із документами з надписам «Технологические указания +ремонт Босфор 1918-2021» на 291 арк;

- «Расчёт и пояснительная записка к системе пожаротушения» на 9 арк;

- «Расчёт интенсивного сброса необработаных сточных вод для т/х Инженер Вальчук» на 10 арк;

- синя папка із документами з надписом «Табл. Расч. Льян. Вод»» на 6 арк;

- Коричнева папка із документами з надписам «План управления баластными водами» на 23 арк;

- синя папка із документами з надписам «Water Management Plan» на 13 арк;

- «Руководство по процедурам» на 13 арк;

- суднова роль на 27 арк;

- синя папка із документами з надписам «Все судновые документы (сертификаты) Акты огляды» на 431 арк;

- рожева папка із документами з надписам «Марс _легас документы» на 266 арк;

- синя папка із документами з надписам «Расчёты» на 374 арк;

- фіолетова папка із документами з надписам «Процедура по входув закрытые помещения на суднах» на 364 арк;

- папка із документами «т/х Инженер Вальчук 24.04.2000» на 159 арк;

- чорна папка із документами з надписам «Золотая Лань» на 120 арк;

- зелена папка із документами з надписам «Calibration tables » на 56 арк;

- «План проведения операций по переноске с судна на судно» на 92 арк;

- «Протокол кренования судна» на 22 арк;

- журнал реєстрації вихідної кореспонденції за 2019 рік на 47 арк;

- «План управления баластными водами 2021» на 183 арк;

- «Руководство действиями в чрезвычайных ситуациях и технике безопасности» на 50 арк;

- «Аварийный план» на 93 ак;

- рожева папка із документами з надписом «Для регистрации пол Флаган реп Камерун» на 34 арк;

- сіра папка із документами з надписам «Фрог Агросервіс» на 138 арк;

- зразок документа на 14 арк;

- договір підряду №187/21 про ремонт т/х Золотая Паль на 7 арк;

- рахунки ДП МТП Чорноморськ на 54 арк;

- расчёты системи пожаротушения машиного отделения на 31 арк;

- зелена папка із документами ПП Фрог Агросервіс на 156 арк;

- документи щодо ДП СТП Чорноморськ у файлах на 233 арк;

- документи свідоцтва на судна, разом із звітом про незалежну оцінку у загальній кількості на 155 арк;

- документ на іноземній мові MMSI 677075300 на 129 арк;

- аркуші паперу із відтиском печаток Фрог Агросервіс, Флагман, та фрагмент печатки

- чорнові записи та фрагменти докуументів;

- договори укладені ОСОБА_8 та переписка з державними органами та іншими підприємствами на 615 арк;

- два флеш-накопичувачі один білого кольору та другий у вигляді корабля.

Постановою слідчого від 12.09.2024 вищеперелічені вилучені в ході обшуку документи та копії документів у відповідності до ст.98 КПК України, визнано речовими доказами.

Слідчий звертається з клопотанням про арешт майна, оскільки досудовим розслідуванням встановлено, що вилучене майно може бути використано як доказ факту обставин, що встановлюється під час досудового розслідування.

Слідчий в судове засідання не з`явився надав заяву в якій клопотання підтримав, у зв`язку із службовою завантаженістю просив розглянути у його відсутності.

ОСОБА_12 повідомлений про дату та час розгляду клопотання за допомогою інтернет месенджеру, що підтверджується довідкою про доставку СМС повідомлення.

Згідно ч.1 ст.172 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

З урахуванням вищевикладеного та з метою дотримання процесуальних строків розгляду такого роду клопотань, вважаю за можливе розглянути клопотання слідчого у відсутності власника майна.

Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчогопідлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.

Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.

У відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

В судовому засіданні встановлено, що вилучене в ході обшуку майно відповідає критеріям ч.1 ст.98 КПК України, оскільки вилучене майно могло зберегти на собі сліди вчинення зазначеного у клопотанні кримінального правопорушення, що в свою чергу свідчить про наявність необхідності в забезпеченні збереження вилученого майна.

Зв`язок даного майна із вчиненням злочину, передбаченого ч.1 ст.243 КК України, підлягає встановленню в процесі здійснення досудового розслідування, а отже арешт даного майна є виправданим.

Викладене в повній мірі підтверджується долученою до матеріалів клопотання постановою від 12.09.2024 року про визнання та залучення в якості речових доказів, згідно якої вищезазначене вилучене майно визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.

Таким чином, враховуючи наявність правових підстав для накладення арешту на вилучене майно, оскільки існує необхідність в забезпеченні його збереження, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, й, відповідно захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна підлягає застосуванню.

Керуючись ст.ст.170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СВ ВП №1 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 погодженого з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024162160000077 від 20.01.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.243 КК України - задовольнити.

Накласти арешт на документи вилучені 12.09.2024 року в ході проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_12 за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:

- червону папку із документами з надписом «СУБ 15.04.19 Руководство по СУБ»;

- червону папку із документами з надписом «Руководство и процедуры» на 422 арк;

- папку синього кольору з надписам «Руководство по обучению и тренировкам» на 115 арк;

- «План технического обслуживания, ремонта и проверок противопожарних систем и средств» на 53 арк;

- червону папку із документами з надписом «Руководство по процедурам (суднрводств + копии 08.07.2021 на 325 арк;

- рожеву папку із документами з надписом «Руководство по системе управления безопасности судна» на 49 арк;

- рецензію від 18.11.2020 на 6 арк;

- зелену папку із документами з надписом «Руководство КТМС» на 116 арк;

- фіолетову папку із документами з надписом «Направление по подготовке персонала к аварийным ситуациям и оставлению судна» на 58 арк;

- синю папку із документами з надписом «Направление по подготовке персонала и буклет експлуатационного характера по мерам противопожарной безопасности на 63 арк;

- журнал реєстрації вхідної кореспонденції на 30 арк;

- синя папка із документами з надписом «Periodic Maintance» на 31 арк;

- «Процедуры аварийного буксирования» на 31 арк;

- «План-графики техобслуживания аварийных и спасательных средств» на 20арк;

- синю папку із документами з надписом «Грузовое руководство» на 33 арк;

- «Руководство по выполненых мероприятиях предусмотреных приложением VI Международной конвенции 73/78» на 41 арк;

- «Инструкция по загрузке» на 17 арк;

- червону папку із документами з надписом «СУБ 15.04.19 Руководство по СУБ» на 595 арк;

- червону папку із документами з надписом «Чек-листы за 08.07.2021» на 450 арк;

- папку «т/х Инженер Вальчук Иформация об остойчивостии прочности для капитана» на 118 арк;

- папку «план технического обслуживания, ремонта и проверок спасательных средств» на 22 арк;

- папку «т/х Инженер Вальчук Иформация об остойчивостии прочности для капитана» на 115 арк;

- папку «Планы технического обслуживания, ремонта и проверки противопожарных систем и средств» на 71 арк

- рожеву папку із наліпкою «26» та наліпкою «Вальчук» на 30 арк;

- папку «Иформация об остойчивостии для капитана 610-ЛМПП-001» на 112 арк;

- «План технического обслуживания т/х Вальчук 2018» на 23 арк;

- отчёт по оценке охраны судна на 11 арк;

- договір №19-33-19 на 6 арк;

- документи щодо ООО «ВикосЮГ» на 8 арк;

- блокнот із чорновими записами;

- фіолетову папку із надписом «Лист від 06.04.2021 №6209985 Экспертиза документации СУБ» на 439 арк;

- синю папку із документами з надписом «СУБ Чек-листи 2018 без штампа й регистра» на 374 арк;

- «План управления энергоэфективного судна» на 41 арк;

- звіт 2322/20 Про незалежну оцінку ринкової вартості державного майна на 136 арк;

- «План для систем и устройств противопожарной защиты» на 33 арк;

- «Программа расширенного освидетельствования судна» на 26 арк;

- синя папка із документами з надписам «Технологические указания +ремонт Босфор 1918-2021» на 291 арк;

- «Расчёт и пояснительная записка к системе пожаротушения» на 9 арк;

- «Расчёт интенсивного сброса необработаных сточных вод для т/х Инженер Вальчук» на 10 арк;

- синю папку із документами з надписом «Табл. Расч. Льян. Вод»» на 6 арк;

- коричневу папку із документами з надписам «План управления баластными водами» на 23 арк;

- синю папку із документами з надписам «Water Management Plan» на 13 арк;

- «Руководство по процедурам» на 13 арк;

- суднову роль на 27 арк;

- синю папку із документами з надписам «Все судновые документы (сертификаты) Акты огляды» на 431 арк;

- рожеву папку із документами з надписам «Марс _легас документы» на 266 арк;

- синю папку із документами з надписам «Расчёты» на 374 арк;

- фіолетову папку із документами з надписам «Процедура по входув закрытые помещения на суднах» на 364 арк;

- папку із документами «т/х Инженер Вальчук 24.04.2000» на 159 арк;

- чорну папку із документами з надписам «Золотая Лань» на 120 арк;

- зелену папку із документами з надписам «Calibration tables » на 56 арк;

- «План проведения операций по переноске с судна на судно» на 92 арк;

- «Протокол кренования судна» на 22 арк;

- журнал реєстрації вихідної кореспонденції за 2019 рік на 47 арк;

- «План управления баластными водами 2021» на 183 арк;

- «Руководство действиями в чрезвычайных ситуациях и технике безопасности» на 50 арк;

- «Аварийный план» на 93 ак;

- рожеву папку із документами з надписом «Для регистрации пол Флаган реп Камерун» на 34 арк;

- сіру папку із документами з надписам «Фрог Агросервіс» на 138 арк;

- зразок документа на 14 арк;

- договір підряду №187/21 про ремонт т/х Золотая Паль на 7 арк;

- рахунки ДП МТП Чорноморськ на 54 арк;

- расчёты системи пожаротушения машиного отделения на 31 арк;

- зелену папку із документами ПП Фрог Агросервіс на 156 арк;

- документи щодо ДП СТП Чорноморськ у файлах на 233 арк;

- документи свідоцтва на судна, разом із звітом про незалежну оцінку у загальній кількості на 155 арк;

- документ на іноземній мові MMSI 677075300 на 129 арк;

- аркуші паперу із відтиском печаток Фрог Агросервіс, Флагман, та фрагмент печатки

- чорнові записи та фрагменти докуументів;

- договори укладені ОСОБА_8 та переписка з державними органами та іншими підприємствами на 615 арк;

- два флеш-накопичувачі один білого кольору та другий у вигляді корабля.

Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СВ ВП №1 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .

Відповідно до ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Згідно з ч.1 ст.174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення23.09.2024
Оприлюднено30.09.2024
Номер документу121900195
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —947/19047/24

Ухвала від 21.02.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 21.02.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 21.02.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 21.02.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 21.02.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 21.02.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 24.01.2025

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 09.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 09.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 23.09.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні