Рішення
від 25.09.2024 по справі 160/20508/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2024 рокуСправа №160/20508/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ремез К.І.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» до Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

29.07.2024 за допомогою підсистеми "Електронний суд" до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України з вимогами про:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.04.2024 №10935852/43540022 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.03.2024 №3;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.04.2024 №10935853/43540022 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.03.2024 №4;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» податкову накладну від 22.03.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання її на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» податкову накладну від 29.03.2024 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання її на реєстрацію.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що ним було складено та надіслано на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні № 3 від 22.03.2024 на суму 370 800,00 грн, у тому числі ПДВ 61 800,00 грн, та № 4 від 29.03.2024 на суму 543 600,00 грн, у тому числі ПДВ 90 600,00 грн. Реєстрацію податкових накладних було зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.12.2019 № 1165, оскільки обсяг постачання товару/послуги 09.90, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Позивач скористався правом надання пояснень та документів, надав 05.04.2024 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомлення разом з поясненнями та копіями документів по господарським операції, по якім було надано послуги, на підставі яких було складено податкові накладні № 3 від 22.03.2024 та № 4 від 29.03.2024, реєстрацію яких зупинено. За результатами розгляду пояснень та наданих документів позивач 11.04.2024 отримав повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач скористався правом надання додаткових пояснень та документів, надав 18.04.2024 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомлення разом з поясненнями та копіями документів по господарськім операції. За результатами розгляду пояснень та наданих документів позивач отримав Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області від, якими у реєстрації податкових накладних № 3 від 22.03.2024 та № 4 від 29.03.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено. Не погодившись з Рішеннями від 22.04.2024 № 10935852/43540022 та № 10935853/43540022, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» подало до Державної податкової служби України скарги, які Рішеннями від 09.05.2024 №29365/43540022/2 та №29366/43540022/2 (отримано 10.05.2024) залишені без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Після чого позивач звернувся до суду із цим позовом.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддямизазначена справа розподілена судді К.І. Ремез.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.07.2024 відкрито провадження у справі та призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження).

06.08.2024 через підсистему «Електронний суд» від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що позивачем не в повному обсязі надано пояснення та документи, тому ухвалені рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є правомірними. Відповідач наголосив, що прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН є дискреційними повноваженнями податкового органу, тому суд не уповноважений ухвалювати рішення із зобов`язанням зареєструвати податкову накладну у ЄРПН.

12.08.2024 через підсистему «Електронний суд» від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій підтримано позицію, викладену в позовній заяві, та зазначено, що відзив є законодавчо необґрунтованим та таким, що не спростовує доводи, викладені в позовній заяві, як підстави для задоволення позову.

Згідно положеньстатті 262 КАС України, суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 01.08.2023 за № 1002271070009020060. Керівником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» є ОСОБА_1 з 28.07.2023. Товариство перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, Головному управлінні регіональної статистики, є платником єдиного внеску та платником податку на додану вартість з 01.09.2023 435400204841. Статутний капітал ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» становить 10000,00 грн. Основним видом господарської діяльності Товариства є «41.20» будівництво житлових і нежитлових будівель. 01.03.24 між ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ», ЄДРПОУ 37107312, та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» було укладено Договір про здійснення спільної діяльності № 0103-24 від 01.03.24. Договором передбачено: п.1.1 Сторони дійшли згоди про здійснення спільної діяльності у сфері видалення та відновлення відходів сухої магнітної сепарації (надалі СМС) ПрАТ «ЦГЗК» із метою виготовлення готової продукції: - щебню фр. 0-5 мм, 5-10 мм, 5-20 мм, 10-20 мм, 10-40 мм, 20-40 мм, та інші. - суміші щебенево-піщана ДП «ЦЕІ» з хвостів сухого магнітного збагачення ТУ У08.1- 37107312-001:2021. п.2.1 Для досягнення мети, вказаної у п.1.1 цього Договору, Сторона 1 здійснює такі дії: - оголошує припинення статусу відходів СМС ПрАТ «ЦГЗК» згідно ст.8 Закону України «Про управління відходами». п.2.2 Для досягнення мети, вказаної у п.1.1 цього Договору, Сторона 2 здійснює такі дії: зобов`язується з використанням наявного обладнання, виконати роботи з відвантажування, транспортування відходів та виготовлення з них щебню або щебенево-піщаної суміші з відходів СМС ПрАТ «ЦГЗК»… - виконує виробничу діяльність з оброблення відходів СМС ПрАТ «ЦГЗК» з додержанням вимог чинного законодавства та інших нормативно-правових актів з охорони навколишнього природного середовища. На виконання умов Договору ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ» передав відходи руд залізних інші (відходи сухої магнітної сепарації (СМС), що підтверджується наступними документами (додаток №2).: Акт прийому-передачі від 18.03.2024, кількість 360 т. Акт прийому-передачі від 19.03.2024, кількість 540 т. Акт прийому-передачі від 20.03.2024, кількість 690 т. Акт прийому-передачі від 21.03.2024, кількість 660 т. Акт прийому-передачі від 22.03.2024, кількість 840 т. Акт прийому-передачі від 25.03.2024, кількість 900 т. Акт прийому-передачі від 26.03.2024, кількість 540 т. Акт прийому-передачі від 27.03.2024, кількість 900 т. Акт прийому-передачі від 28.03.2024, кількість 1160 т. Акт прийому-передачі від 29.03.2024, кількість 1030 т. На виконання умов Договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» з використанням наявного обладнання, виконало роботи з відвантажування, транспортування відходів, що підтверджується товарно-транспортними накладними.

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» виконало роботи власним обладнанням мобільним грохотом Keestrack C6 2D з гідравлічним приводом. На виконання умов Договору ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» передало ДЕРЖАВНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ» суміш щебенево-піщану ДП «ЦЕІ» з хвостів сухого магнітного збагачення ТУ У08.1- 37107312-001:2021, що підтверджується наступними документами: Акт прийому-передачі суміші від 18.03.2024, кількість 360 т. Акт прийому-передачі суміші від 19.03.2024, кількість 540 т. Акт прийому-передачі суміші від 20.03.2024, кількість 690 т. Акт прийому-передачі суміші від 21.03.2024, кількість 660 т. Акт прийому-передачі суміші від 22.03.2024, кількість 840 т. Акт прийому-передачі суміші від 25.03.2024, кількість 900 т. Акт прийому-передачі суміші від 26.03.2024, кількість 540 т. Акт прийому-передачі суміші від 27.03.2024, кількість 900 т. Акт прийому-передачі суміші від 28.03.2024, кількість 1160 т. Акт прийому-передачі суміші від 29.03.2024, кількість 1030 т. На виконання умов договору Сторонами прийнято роботи та затверджено наступні документи: Акт здачи-приймання робіт №27 від 22.03.2024 на суму 370 800,00 грн, в т.ч. ПДВ 61 800,00 грн. Акт здачи-приймання робіт №28 від 29.03.2024 на суму 543 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 90 600,00 грн. Згідно чинного законодавства ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» складено та надіслало на реєстрацію наступні податкові накладні: - №3 від 22.03.2024 на суму 370 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 61 800,00 грн, та №4 від 29.03.2024 на суму 543 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 90 600,00 грн. Згідно затвердженому Акту звірки між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» та ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ» станом на 01.03.2024 заборгованість на користь ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» складає 73 239,60 грн. Заборгованість ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ» станом на 31.03.2024 по Договору про здійснення спільної діяльності №0103-24 від 01.03.24 по призупиненим податковим накладним складає 914 400,00 грн, в т.ч. ПДВ 152 400,00 грн. Для забезпечення виробничого процесу, який складає основну діяльність Товариства, а саме: переробка гірських порід, вугілля, асфальту та бетону, сортування крупних та дрібнозернових фракцій як у вологому, так і в сухому режим, товарне сортування, легке та тяжке скальпування, товарне грохочення укладено договори на придбання спецтехніки та обладнання, сировини, засобів індивідуального захисту, паливно-мастильних матеріалів та інші. З метою здійснення публічних та комерційних закупівель товарів, робіт (послуг), пошуку нових контрагентів в межах України та поданням тендерних пропозиції, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» отримало доступ до онлайн-сервісу E-tender.ua з правом користування програмною продукцією E-tender від постачальника ТОВ «Е-Тендер». Згідно штатного розкладу на підприємстві є: директор, головний бухгалтер, головний механік, фахівець з публічних закупівель, машиніст навантажувача (2 од.) машиніст автомобільного транспорту (5 од.), грохотник (1 од.), медсестра, фахівець з якості. Для пошуку фахівців ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» зареєстровано у Криворізькому Центрі зайнятості та на сайтах по підбору вакансій, постійно бере участь у ярмарках вакансій, як роботодавець. Для розміщення офісу укладено Договір оренди нежитлового приміщення №4/08 від 01.08.2023 між ФОП ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 (Орендодавець) та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» (Орендатор), де останній зобов`язується прийняти в строкове платне користування об`єкт оренди для розміщення офісу, розташований за адресою: Україна, 50005, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Металургів, будинок 38А. Для розміщення виробничого обладнання та зберігання укладено наступні договори: 1) між ФОП ОСОБА_3 , РНОКПП НОМЕР_2 (Орендодавець) та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» (Орендатор) укладено Договір оренди виробничої дільниці з устаткуванням №1/2023 від 14.08.2023, де останній зобов`язується прийняти у тимчасове платне користування відкритий склад та майно, що знаходиться за адресою: Україна, 50005, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Нікопольське шосе, 10. Згідно Акту приймання-передачі орендованого майна від 15.08.2023 Орендодавець передав, а Орендатор прийняв відкритий склад та майно. До ГУ ДПС України подане Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність по Формі 20-ОПП (реєстраційний номер 9242043139) з відомостями про об`єкти оподаткування платника податків. 2) між ФОП ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_3 (Орендодавець) та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» (Орендатор) укладено Договір оренди комплексу будівель і споруд №1 від 01.03.2024, що знаходиться за адресою: Україна, 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Спартака, 143б. Згідно Акту приймання-передачі орендованого майна від 01.03.2024 Орендодавець передав, а Орендатор прийняв комплексу будівель і споруд. До ГУ ДПС України подане Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність по Формі 20-ОПП (реєстраційний номер 9089513494) з відомостями про об`єкти оподаткування платника податків.

Для транспортування сировини, навантаження, розвантаження та транспортування готової продукції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» має наступні автотранспортні засоби: 1) SINOTRUK HOHAN/ZZ3315V3266E1 орендований спеціалізований вантажний самоскид на підставі Договору найму (оренди) нотаріально завіреному в реєстрі за № 2877 від 08.09.2023, укладеному між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» та ОСОБА_5 (3094217249), свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_4 від 08.08.2023, реєстраційний номер НОМЕР_5 , 2) Власний спеціалізований вантажний самоскид, FORD TRUCKS 4142DС, 2022 року, реєстраційний номер НОМЕР_6 , 3) Власний спеціалізований вантажний самоскид FORD TRUCKS 4142DС, 2022 року, реєстраційний номер НОМЕР_7 , 4) Власний спеціалізований вантажний самоскид FORD TRUCKS 4142DС, 2022 року, реєстраційний номер НОМЕР_8 , 5) Власний спеціалізований вантажний самоскид FORD TRUCKS 4142DС, 2021 року, реєстраційний номер НОМЕР_9 , 6) Власний Навантажувач колісний одноківшовий фронтальний Doosan DISD SD300 LONG, 2023 року, номерний знак НОМЕР_10 , 7) Власний Навантажувач колісний одноківшовий фронтальний DEVELON SD380 LONG, 2023 року, номерний знак НОМЕР_11 .

Щодо забезпечення автомобільних транспортних засобів та спецтехніки паливно-мастильними матеріалами (дизельним пальним) та використання дизпалива судом встановлено, що·між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» (далі Покупець) та ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС», ЄДРПОУ 34062908 (далі Продавець) укладено Договір купівлі-продажу №011-23 від 08.09.2023 (далі Договір) Договором передбачено: п.2.1 Продавець зобов`язується передавати у власність (поставляти) Покупцеві Товари та надавати послуги з використання пластикових карт на АЗС…. п.3.1 Продавець поставляє Покупцю Товар та/або надає послугу на умовах EXW-АЗС (в толкуванні Інкотермс -2010). п.3.2 Вибірка товару та/або отримання послуги Покупцем здійснюється за пластиковими картками п.3.6 Протягом кожного календарного місяця, Продавцем складається та надається Покупцю зведена видаткова накладна. Для зберігання пального ГУ ДПС України у Дніпропетровській області видано Ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання), реєстраційний №04840414202300371 від 10.10.2023 з терміном дії до 10.10.2028. Облік палива ведеться згідно норм чинного законодавства.

Щодо придбання послуг з ремонту авто - ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» надано суду документи щодо підтримання технічного стану спецтехніки.

Позивачем надано суду документи, які підтверджують наявність дозвільних документів: 1) технічні умови, видані: Мінекономіки ДП «КРИВБАССТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ», №02568093/000596. Термін дії: з 16.11.2023 до 16.11.2028. Сфера застосування: Продукція призначена для використання в якості заповнювача для важких бетонів, влаштування баластового шару автомобільних доріг, реконструкції та ремонтів щебеневих покриттів автомобільних доріг, для формування рельєфу, улаштування гребель, дамб, насипів, фундаментів будівель і споруд, засипок та інших видів загальнобудівельних робіт та використовуються згідно умов договору на постачання УКТЗЕД, розділ V, група 25: 2517 Галька, гравій, щебінь або подрібнене каміння, що, як правило, використовується як наповнювач для бетону чи баласт для мостiння шосейних дорiг i залiзничних колiй, або як iншi види баласту, галька та кремiнь, термiчно обробленi або необробленi; макадам (дорожнє покриття) iз шлаку, окалини або аналогiчних промислових вiдходiв, iз вмiстом або без вмiсту матерiалiв, зазначених у першiй частинi цiєї товарної позицiї; гудронований макадам, гранули, дрiбняк i порошок з каменю товарної позицiї 2515 або 2516, термiчно обробленi або необробленi. 2) Сертифікат відповідності, виданий: Мінекономіки ДП «КРИВБАССТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ», №UA.KR.033.0194- 23. Термін дії: з 22.12.2023 до 21.12.2025. Продукція: Суміш щебенево-піщана та щебінь для будівельних робіт, що виготовлені шляхом подрібнення та розсіву хвостів сухого магнітного збагачення залізистих кварцитів гірничо-збагачувальних комбінатів України, фракцій понад 0 до 5 мм вкл., понад 0 до 40 вкл., понад 5 до 10 мм вкл., понад 5 до 20 мм вкл., понад 10 до 20 мм вкл.; понад 10 до 40 мм вкл., понад 20 до 40 мм вкл., понад 40 до 70 вкл., понад 70 до 120 мм вкл., код ДКПП 08.12.13. Відповідає вимогам: ТУ У 08.1-43540022-001:2023 «Суміш щебенево-піщана та щебінь ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» п.3.2, 3.3.2, 3.3.4, 3.3.5, 3.3.6, 3.3.8, 3.3.7 (втрата маси зерен щебню за результатами випробувань на водостійкість за ДСТУ 9177-2), 3.3.9, 3.3.10, 3.3.11, 3.4.1, 3.7, 3.8, 3. Виробник продукції: ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС», 50005, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Металургів, буд. 38А, ЄДРПОУ 43540022. 3) Деклараціії відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (додатки №34, 35). Зареєстровано: Територіальний орган Держпраці №ДК52/ПС/1-24 від 03.01.2024 Роботодавець: ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» 50005, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Металургів, буд. 38А, ЄДРПОУ 43540022. Найменування виду робіт підвищеної небезпеки: Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів. Зареєстровано: Територіальний орган Держпраці №ДК54/ПС/1-24 від 03.01.2024 Роботодавець: ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» 50005, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Металургів, буд. 38А, ЄДРПОУ 43540022. Найменування виду робіт підвищеної небезпеки: Великотоннажний та інший технологічний транспортний засіб, визначений пп.1 п.2 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.01.2010 №8 (Офіційний вісник України, 2010, №1, ст. 26) … - фронтальний навантажувач DAVELON SD 300N Всі типи машин та устаткування, що наведені у пп.1 і 2 п.2 Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №62 (Офіційний вісник України, 2013, №9, ст. 344), що не зазначені у групі А: - грохот для сортування каміння, грунту KEESTRACK C6 2D.

Для забезпечення виробничого процесу обладнання між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» (далі - Покупець) та ТОВ «АКТІС Україна», ЄДРПОУ 38545340 (далі - Продавець) укладено Договір купівлі продажу №11-0823К/ВН від 11.08.23 на придбання Мобільного грохоту Keestrack C6 2D з гідравлічним приводом (далі - Товар), рік випуску 10/2023, ідентифікаційний номер 60-Е176, код УКТЗЕД 8474100000, виробництва Keestrack. Taunusweg 2-3740 Bilzen-Belgium, Бельгія, придбання Товару підтверджується наданими первинними документами.

На виконання вимог Податкового кодексу України, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» на дату постачання послуг складено та надіслало на реєстрацію податкові накладні: №3 від 22.03.2024 на суму 370 800,00 грн, в т.ч. ПДВ 61 800,00 грн, №4 від 29.03.2024 на суму 543 600,00 грн, в т.ч. ПДВ 90 600,00 грн, опис (номенклатура) товарів/послуг зазначених в вищенаведених податкових накладних: Виготовлення суміши щебенево-піщаної.

Реєстрацію податкових накладних було зупинено: податкова накладна від 22.03.2024 №3, про що позивача 26.03.2024 було повідомлено квитанцією, реєстраційний №9070650229, в якій було зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.12.2019 №1165, реєстрація податкової накладної від 26.03.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 09.90, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=.1.5469%, «Рпоточ»=156048». Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.» - податкова накладна від 29.03.2024 №4, про що позивача 29.03.2024 було повідомлено квитанцією, реєстраційний №9075948313, в якій було зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 11.12.2019 №1165, реєстрація податкової накладної від 26.03.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 09.90, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показниик «D»=.1.5469%, «Рпоточ»=158881,17». Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Позивач скористався правом надання пояснень та документів, надав 05.04.2024 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області Повідомлення №8 разом з Поясненнями та копіями документів (додатки 15 документів на 111 аркушах - 1. Договір купівлі-продажу №11-0823К/ВН від 11.08.2023, ТОВ «АКТІС Україна», Мобільний грохот Keestrack C6 2D з гідравлічним приводом з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції). 2. Договір купівлі-продажу №181/1223 від 18.12.2023 з ТОВ «Спецтех ЮА», навантажувач колісний колісний одноківшовий фронтальний DEVELON SD380, номерний знак НОМЕР_11 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції). 3. Договір купівлі-продажу №011-23 від 08.09.2023, ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС». 4. Ліцензія на право зберігання пального №04840414202300371 від 10.10.2023. 5. Договір оренди нежитлового приміщення №4/08 від 01.08.2023, ФОП ОСОБА_2 . 6. Договір оренди виробничої дільниці з устаткуванням №1/2023 від 14.08.2023, ФОП ОСОБА_3 . 7. Договір про здійснення спільної діяльності №0103-24 від 01.03.2024, ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ». 8. Акти прийому-передачі відходів руд залізних інші передані ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ». 9. Акти прийому-передачі суміші щебенево-піщаної ДП «ЦЕІ» з хвостів сухого магнітного збагачення ТУ У08.1-37107312-001:2021ТОВ передані ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС». 10. Акти здачи-приймання робіт: №27 від 22.03.2024, №28 від 29.03.2024. 11. Технічні умови ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» №02568093/000596 від 16.11.2023. 12. Сертифікат відповідності ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» №UA.KR.033.0194-23 від 22.12.2023. 13. Декларація відповідності ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №ДК52/ ПС/1-24 від 03.01.2024. 14. Декларація відповідності ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №ДК54/ ПС/1-24 від 03.01.2024. 15. Пояснення ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» від 04.04.2024 до Повідомлення) по господарськім операції, по якім було надано послуги, на підставі яких було складено податкові накладні №3 від 22.03.2024 та №4 від 29.03.2024, реєстрацію яких зупинено.

За результатами розгляду Пояснень та наданих документів позивач 11.04.2024 отримав Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдииному реєстрі податкових накладних №10885474/43540022, в якому зазначено в реквізиті «Додаткова інформація»: копії первинних документів щодо транспортування сировини, навантаження, розвантаження, транспортування готової продукції, придбання дизпалива, акти на списання, придбання послуг ремонту авто.

Позивач скористався правом надання додаткових пояснень та документів, надав 18.04.2024 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області Повідомлення №7 разом з Поясненнями та копіями документів по господарськім операції, по якім було надано послуги власним обладнанням, а саме Мобільним грохотом Keestrack C6 2D Hydraulic з гідравлічним приводом (рік випуску 10/2023, ідентифікаційний номер 60-Е176, код УКТЗЕД 8474100000, виробництва Keestrack. Taunusweg 2-3740 Bilzen-Belgium, Бельгія), який призначений для відокремлення кам`яного грануляту, верхнього шару ґрунту та інших матеріалів відповідно до їх різних розмірів. Матеріал, що підлягає завантаженню та просіюванню, завантажується в бункер живлення та транспортується стрічковим живильником пластини до скрині. Негабаритний матеріал видаляєт. Просіяний матеріал видаляється з ситової коробки на три конвеєрні стрічки відповідно до розміру матеріалу. Машина приводиться в рух пропорційною гідравлічною системою, що реагує на навантаження. На підставі наданих послуг було складено податкові накладні №3 від 22.03.2024 та №4 від 29.03.2024, реєстрацію яких зупинено. До Пояснень було надано Додатки (копії первинних документів на 523 аркушах): 1. Договір про здійснення спільної діяльності №0103-24 від 01.03.2024, ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ» на 10 арк. 2. Акти прийому-передачі відходів руд залізних інші передані ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ» для на 10 арк. 3. Товарно-транспортні накладні, частина 1 на 24 арк. 4. Товарно-транспортні накладні, частина на 24 арк. 5. Товарно-транспортні накладні, частина 3 на 24 арк. 6. Товарно-транспортні накладні, частина 4 на 24 арк. 7. Товарно-транспортні накладні, частина 5 на 24 арк. 8. Товарно-транспортні накладні, частина 6 на 24 арк. 9. Товарно-транспортні накладні, частина 7 на 25 арк.. 10. Товарно-транспортні накладні, частина 8 на 22 арк. 11. Товарно-транспортні накладні, частина 9 на 25 арк. 12. Товарно-транспортні накладні, частина 10 на 25 арк. 13. Товарно-транспортні накладні, частина 11 на 17 арк. 14. Товарно-транспортні накладні, частина 12 на 5 арк. 15. Акти прийому-передачі суміші щебенево-піщаної ДП «ЦЕІ» з хвостів сухого магнітного збагачення ТУ У08.1-37107312-001:2021ТОВ передані ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» на 10 арк. 16. Акти здачи-приймання робіт: №27 від 22.03.2024, №28 від 29.03.2024 на 2 арк. 17. Акт звірки між ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» та ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ЦЕНТР ЕКОЛОГІЧНИХ ІНІЦІАТИВ» на 1 арк. 18. Договір оренди нежитлового приміщення №4/08 від 01.08.2023, ФОП ОСОБА_2 на 5 арк. 19. Договір оренди виробничої дільниці з устаткуванням №1/2023 від 14.08.2023, ФОП ОСОБА_3 з копіями документів (рахунки, акти, платіжні інструкції) на 29 арк. 20. Договір оренди комплексу будівель і споруд №1 від 01.03.2024, ФОП ОСОБА_4 , з копіями документів (рахунки, акти, платіжні інструкції) на 9 арк. 21. Договір найму (оренди) №2877 від 08.09.2023, спеціалізований вантажний самоскид SINOTRUK HOHAN/ZZ3315V3266E1, НОМЕР_5 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 3 арк. 22. Договір поставки №06/09-23-ІЮ від 06.09.2023, ПП «Просяний», спеціалізований вантажний самоскид FORD TRUCKS 4142DС, НОМЕР_6 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 11 арк. 23. Договір поставки №02/10-23-ІЮ від 02.10.2023, ПП «Просяний», спеціалізований вантажний самоскид FORD TRUCKS 4142DС, НОМЕР_7 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 11 арк. 24. Договір поставки №17/10-23-ІЮ від 17.10.2023, ПП «Просяний», спеціалізований вантажний самоскид FORD TRUCKS 4142DС, НОМЕР_8 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 11 арк. 25. Договір поставки №19/10-23-ІЮ від 19.10.2023, ПП «Просяний», спеціалізований вантажний самоскид FORD TRUCKS 4142DС, НОМЕР_9 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 15 арк. 26. Договір купівлі-продажу №211/0823 від 21.08.2023, ТОВ «Спецтех ЮА», навантажувач колісний одноківшовий фронтальний Doosan DISD SD300, номерний знак НОМЕР_10 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 11 арк. 27. Договір купівлі-продажу №181/1223 від 18.12.2023 з ТОВ «Спецтех ЮА», навантажувач колісний колісний одноківшовий фронтальний DEVELON SD380, номерний знак НОМЕР_11 з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 12 стр. 28. Договір купівлі-продажу №011-23 від 08.09.2023, ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС», з копіями документів (рахунки, накладні, акти, платіжні інструкції) на 22 арк. 29. Ліцензія на право зберігання пального №04840414202300371 від 10.10.2023 на 2 арк. 30. Рух палива (акти на списання, подорожні листи вантажних автомобілів, довідки) на 19 арк. 31. ТОВ «АВТО КРОК КР», послуги з обслуговування спецтехніки (рахунки, накладні, акти, платіжні інструкції) на 22 арк. 32. Технічні умови ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» №02568093/000596 від 16.11.2023 на 18 арк. 33. Сертифікат відповідності ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» №UA.KR.033.0194-23 від 22.12.2023 на 1 арк. 34. Декларація відповідності ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №ДК52/ ПС/1-24 від 03.01.2024 на 2 арк. 35. Декларація відповідності ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №ДК54/ ПС/1-24 від 03.01.2024 на 2 арк. 36. Договір купівлі-продажу №11-0823К/ВН від 11.08.2023, ТОВ «АКТІС Україна», Мобільний грохот Keestrack C6 2D з гідравлічним приводом з копіями документів (рахунки, накладні, платіжні інструкції) на 22 арк.

За результатами розгляду Пояснень та наданих документів позивач 22.04.2024 отримав Рішення Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 22.04.2024 №10935852/43540022, відповідно до якого відмовлено в реєстрації податкової накладної від 22.03.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту Рішення від 22.04.2024 №10935852/43540022), у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому в Рішенні від 22.04.2024 №10935852/43540022 в реквізиті «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» позначено (-) прочерк.

За результатами розгляду Пояснень та наданих документів Позивач 22.04.2024 отримав Рішення Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 22.04.2024 №10935853/43540022, відповідно до якого відмовлено в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту Рішення від 22.04.2024 №10935853/43540022), у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому в Рішенні від 22.04.2024 №10935853/43540022 в реквізиті «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) позначено (-) прочерк.

Не погодившись з Рішенням від 22.04.2024 № 10935852/43540022 про відмову в реєстрації податкової накладної від 22.03.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» 02.05.2024 направило до ДПС України скаргу, за результатами розгляду якої прийнято Рішення від 09.05.2024 № 29366/43540022/2 (отримано 10.05.2024), яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.03.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Підставами залишення Скарги без задоволення зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Не погодившись з Рішенням від 22.04.2024 №10935853/43540022 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» 02.05.2024 направило до ДПС України скарги, за результатами розгляду яких прийнято Рішення від 09.05.2024 №29365/43540022/2 (отримано 10.05.2024), яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставами залишення Скарги без задоволення зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає про таке.

Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно з пунктом185.1 статті 185 Податкового кодексу України(далі -ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом187.1 статті 187 ПК Українивважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту188.1 статті 188 ПК Українибаза оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Згідно з пунктом201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт201.7 статті 201 ПК України).

Згідно з пунктом201.10 статті 201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/ розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно зУКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року(далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом192.1 статті 192та пунктом201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів200-1.3і 200-1.9 статті200-1 ПК України(для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, та Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з пунктом201.16 статті 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, Кабінетом Міністрів України прийнятопостанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019, №1165(набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Порядок №1165).

Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту187.1 статті 187, абзацу першого пунктів201.1,201.7,201.10 статті 201 Податкового кодексу України(далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з п. 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку №1165, передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).

Додатками № 1 та № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» не включено до переліку ризикових платників.

Суд звертає увагу на те, що в квитанціях, якими реєстрацію податкових накладних зупинено, відсутня інформація, щодо того, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Позивачем було надано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/ розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено, які складені із дотриманням вимог чинного законодавства. Цей факт не заперечувався відповідачами.

Проте, незважаючи на надані позивачем пояснення та документи, Комісією було прийнято рішення від 22.04.2024 № 10935852/43540022, відповідно до якого відмовлено в реєстрації податкової накладної від 22.03.2024 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних та від 22.04.2024 №10935853/43540022, відповідно до якого відмовлено в реєстрації податкової накладної від 29.03.2024 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, в Рішеннях зазначено, що підставами відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН.

Однак, оскаржувані рішення не містить мотивів відхилення наданих позивачем пояснень та документів.

Отже, форма Рішення передбачає чітке зазначення документів, які не були надані платником податків (відповідні документи необхідно підкреслити), проте, в Рішенні не було підкреслено жодного документу.

Суд вважає, що рішення від 22.04.2024 № 10935852/43540022 та № 10935853/43540022 є необґрунтованими та такими, що прийнято без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Суд зауважує, що позивачем надано повні, змістовні та логічні пояснення на підтвердження реальності здійснюваної ним господарської діяльності та операцій, за якими було складено податкові накладні, реєстрація яких була зупинена. Надані позивачем документи дають змогу дійти беззаперечного висновку щодо правомірності та законності господарської діяльності позивача.

Доводи відповідача суд відхиляє, оскільки вони неконкретизовані, не містять зауважень щодо наданих позивачем пояснень та документів, та зводяться до цитування норм законодавства та вільного їх трактування податковим органом.

Відтак, суд доходить висновку, що за відсутності конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, які подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18 виклав правову позицію, у відповідності до якої за загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Одночасно суд зазначає, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не є обґрунтованим та вмотивованим, та не містить переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, оскільки не встановлює, які саме первинні документи позивач не надав податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних позивача.

Як вже було зазначено судом, пунктом187.1 статті 187 ПК Українипередбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів / послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця / замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів / послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів / послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

З огляду на положення цієї норми, у платника податку на додану вартість виникають податкові зобов`язання з податку на додану вартість, а відтак і обов`язок зареєструвати податкові накладні, за першою із подій: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок, або дата надання послуг.

Суд наголошує на тому, що при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Щодо вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 29.03.2024 № 4 та від 22.03.2024 № 3, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 245КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно з ч. 4 ст. 245КАС Україниу випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Тобто законодавець передбачив обов`язок суду змусити суб`єкт владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього (дискреційні повноваження), тому втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

Як вбачається зі змісту Рекомендації № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980р. під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції. При цьому, відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Натомість, у цьому випадку суд не вважає повноваження ДПС України, як дискреційними, оскільки даний суб`єкта владних повноважень не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд.

Відповідно до судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справі Олссон проти Швеціївід 24.03.1988) запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.

Суд зазначає, що відповідно до ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини практика ЄСПЛ підлягає застосуванню судами як джерело права.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Україниподаткова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до пунктів 19 та 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Отже, для відновлення порушених прав позивача, суд вважає за необхідне, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 29.03.2024 № 4 та від 22.03.2024 № 3, що складені позивачем, датою їх фактичного отримання.

Відповідно дост. 90 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частина 2ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Українивизначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час,ч.1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українипокладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.

З урахуванням наведеного, суд доходить висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог позивача щодо протиправності рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, який приймає рішення про реєстрацію накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації, а тому дані позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з вимог вищенаведеного чинного законодавства України та обставин, встановлених в ході розгляду справи.

Згідно із частиною 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Згідно положень частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з пунктами 1, 2 частини 9 статті 139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес.

З огляду на те, що позовні вимоги були задоволені в повному обсязі, судовий збір, сплачений позивачем за подачу адміністративного позову до суду, в розмірі 6 056,00 грн підлягає стягненню з відповідачів в рівних частинах за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.04.2024 № 10935852/43540022 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.03.2024 № 3.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.04.2024 № 10935853/43540022 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.03.2024 № 4.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» податкову накладну від 22.03.2024 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання її на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» податкову накладну від 29.03.2024 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання її на реєстрацію.

Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а, ЄДРПОУ 44118658) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» (адреса: 50005, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, пр. Металургів, будинок 38А, ЄДРПОУ 43540022) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ДОРБУД АЛЬЯНС» (адреса: 50005, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, пр. Металургів, будинок 38А, ЄДРПОУ 43540022) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.І. Ремез

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено30.09.2024
Номер документу121901990
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/20508/24

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 25.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ремез Катерина Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні